Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Alienware återupplivar värstingserien Area 51 för spel i 4K-upplösning

Permalänk
Melding Plague

Alienware återupplivar värstingserien Area 51 för spel i 4K-upplösning

För entusiaster och gamers på jakt efter det extrema återupplivar Alienware modellserien Area 51 med en iögonfallande triangeldesign och ytterst påkostade komponenter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så alienware har gjort något snyggt för en gångs skull.

Permalänk
Medlem

Jösses...

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt faktiskt! Lite skeptisk till kylningen dock...

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Geeks Gaming

Hade varit coolt om dem sålde bara chassit separat, kommer aldrig hända men vore lite kul...

Permalänk
Medlem

Lär kosta en slant

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk

Njae.....fortfarande DELL Alienware...

Visa signatur

2x Gainward GeForce GTX 780, Intel Core i7-3770K, Corsair H100i Hydro Series Water Cooling , Corsair Vengence 1600MHz 20Gb , 1x Samsung 830 (128 Gb + Samsung 840 EVO (250gb) , HDD 2TB
MSi Z77A-GD65 , Corsair Carbide 500r MidiTower (white) , XFX Pro Series XXX 850W Modular PSU , NZXT SENTRY LX Fan Controll Dual Bay , Display: EIZO 24" FG2421 240HZ

Permalänk
Medlem

"Brotherhood of NOD selected"

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Skulle vara roligt att kunna få tag på chassin som dem använder.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Så länge vattenkylningen inte är gjord av Corsair så är det nog inte ett så dumt val av dator för dom som vill ha ett riktigt monster utan krångel, om man nu har råd dvs.

Permalänk
Medlem

åh fyfan det var det gräsligaste jag sett!

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk

Gillade chassit! såg faktiskt riktigt snyggt ut i mina ögon, skulle kunna tänka mig att sådant nu, men tror det blir ett Raven RV 05(alternativt FT 05 om det finns ute) för min del!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Entusiast

Denna lär ju vara prisvärd.

svar på rättesle borttagen
Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Det första jag tänkte på när jag såg den var Command & Conquer Extremt ful måste jag säga, men inredningen hade jag inte tackat nej till

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Usch! usch! USCH! det chassit är så jäkla groteskt, jag blir typ arg när jag ser det, detta chassit ser jag i mina mardrömmar

Visa signatur

MSI Z87-G45 GAMING - Intel I7 4790K - Corsair Vengeance 16GB (2x8) - Corsair H60 - MSI GTX GeForce 980 Gaming 4 - Samsung 840 EVO 120 + Samsung 840 EVO 250) - WD 500 Gb - Seasonic X-Series 1050w '80 Plus Gold' - NZXT H440.

Permalänk
Medlem

Bara jag som undrar om hårddiskarna kommer ligga i någon skum vinkel de med?

Permalänk
Hedersmedlem

Tog kommentarerna om rättelser, så det inte blir ett sidospår. Skicka gärna rättelser via knappen Rätta artikeln längst ner till höger i artikelns ruta, då kommer de direkt till redaktionen.

Permalänk
Medlem

Hade jag haft pengarna, Hade jag ALDRIG köpt ett färdigt paket såhär. Samt chassiet är hemskt enligt mitt tycke. Sen kan jag inte förstå meningen med att köpa något sånt här utan att ha byggt de själv?
De roligaste med nya komponenter osv är ju att bygga ihop det :).

Samt jag gillar inte färdiga system, ännu mindre Ailenware och liknande. Känns som överprisat "skit" för folks okunskap. Men det är ju inte dåliga komponenter nej. Men tror knappast man bara betalar för dessa som i en vanlig butik.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Den ultimata "pappa betalar-maskinen"! Vem behöver inte 32GB DDR4 för CS:GO och nya CoD?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av AlvarBerglind:

Hade varit coolt om dem sålde bara chassit separat, kommer aldrig hända men vore lite kul...

Skrivet av EvilWord:

Skulle vara roligt att kunna få tag på chassin som dem använder.

Skrivet av SwedenVirre:

Gillade chassit! såg faktiskt riktigt snyggt ut i mina ögon, skulle kunna tänka mig att sådant nu, men tror det blir ett Raven RV 05(alternativt FT 05 om det finns ute) för min del!

Jag har jobbat på Dell/alienwares reperations ställe, inte ens vi lyckades ta hem ett skrot chassi av alienware. Byts det ett chassi eller ska det skrotas en hel dator så ska skroten skickas till dem tillbaks och det kontrolleras -.-

EDIT: måste dock säga att jag är imponerad av deras kvalité!

Visa signatur

|| Intel I7 980x 3.33GHz || MSI GTX 780 || Asus P6X58D-E || Corsair Dominator 2000 MHz || Corsair HX750 || Phantek Enthoo Primo || 480+240+280 Radiator || D5 pump || 2x Corsair SSD 128 Gb || Total 8,5 Tb Lagring + NAS ||

Permalänk
Medlem

Rent praktiskt verkar det faktiskt vara ett väldigt intressant chassi. Estetiskt är det fan fulare än apples soptunnechassi.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Gunilla95:

Jag har jobbat på Dell/alienwares reperations ställe, inte ens vi lyckades ta hem ett skrot chassi av alienware. Byts det ett chassi eller ska det skrotas en hel dator så ska skroten skickas till dem tillbaks och det kontrolleras -.-

EDIT: måste dock säga att jag är imponerad av deras kvalité!

hur är luftflödet? jag har hittat chassin på ebay men då är det oftast delar och äldre fula chassin och hela datorer som säljs.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Det verkar har tittat för mycket på Oblivion, men ändå inte vågat göra en Tet fullt ut. Kanske nästa gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiorth.:

Usch! usch! USCH! det chassit är så jäkla groteskt, jag blir typ arg när jag ser det, detta chassit ser jag i mina mardrömmar

På riktigt? Finns extremt mycket fulare chassin där ute imho. Detta var ett av de stiligare av de fula chassin, if that makes any sense?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av +_+:

Hade jag haft pengarna, Hade jag ALDRIG köpt ett färdigt paket såhär. Samt chassiet är hemskt enligt mitt tycke. Sen kan jag inte förstå meningen med att köpa något sånt här utan att ha byggt de själv?
De roligaste med nya komponenter osv är ju att bygga ihop det :).

Samt jag gillar inte färdiga system, ännu mindre Ailenware och liknande. Känns som överprisat "skit" för folks okunskap. Men det är ju inte dåliga komponenter nej. Men tror knappast man bara betalar för dessa som i en vanlig butik.

Jag har inget emot dett finns för få options för folk som vill ha ett EXTREM system men inte har kunskapen. Sen håller jag med om att det är överpris som satan men har man pengar så.

Permalänk
Medlem

Någon som vågar gissa pris?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var rätt ballt chassi ändå, lite mer unikt än R4:or..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Någon som vågar gissa pris?

400 000 Euro eller 40 000 miljarder SEK.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av SunQ:

400 000 Euro eller 40 000 miljarder SEK.

"...och det är väldigt mycket pengar."

Permalänk
Avstängd

Känns lite oseriöst när nätagget inte har kablar dragit till något.