Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MuffinManxD:

Räknade nyss ut hur mycket jag har spenderat sen jag började vejpa. Resultatet: Alldeles för mycket! (Eller?)
Det gick ut på 9050kr (Då räknade jag med alla hemsidor jag beställt på, allt jag köpt i fysiska affärer, utländska butiker på nätet, inklusive e-liquids.
Detta har blivit en hobby för mig sen jag gick från mitt gamla starter kit på LYF.
Räcker det där? Nja. Vi får se. Det kommer nya produkter hela tiden. Detta har jag räknat ut att bli 162 paket cigaretter eller 9016 cigaretter! (19 cigaretter per paket) (Räknade 56kr styck, då det var det jag betalade för ett paket, ungefär, mer eller mindre)
Vore kul om ni gjorde detsamma
Happy vaping!

Jag räknade med igenom allt som köpts och det hamnade på

12414:- totalt i utgift då räknar jag varenda pryl och varenda ml juice. på den summan får jag räkna bort 2000:- i saker som jag har sålt av efter hand så då hamnar vi på 10414:- totalt jag har varit rökfri i 218 dagar så 10414 delat med 218 ger en dagsförbrukning på 47:- under samma tid hade min rökning kostat mig ca 14000:- vilket hade gett en dagsförbrukning på ca 64:- så..

Med tobak 64:- om dagen
Med Vaping 47:- om dagen

Men detta är ju första tiden med när man shoppar prylar som fan och testar olika setups gör jag om samma uträkning om 6 månader kommer siffrorna bli helt andra

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Tack för svar!

Tyvärr så är Aspire Nautilus ej i lager hos eciggs.se, så jag får vänta med min beställning.

Tänkte, funkar dessa coils också? http://eciggs.se/produkter/tillbehor/forangare-coils/natilus-... eller http://eciggs.se/produkter/tillbehor/forangare-coils/natilus-...
Lättast att beställa allt från samma ställe liksom.

Sen såg jag följande på eciggs.se: "OBS Tänk på att alla typer av behållare har olika hållbarhetstider, allt från 2-3 veckor och upp är normalt."

Så hur länge kan man räkna med att en Aspire Nautilus håller?

aspire nautilus mfl. kan hålla åratal om det villsäg, det är nog coils du tänker på sk. förångare, dom brukar hålla 1-3veckor och kostar oftast 20-30kr stk.

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14828878']Jag räknade med igenom allt som köpts och det hamnade på

12414:- totalt i utgift då räknar jag varenda pryl och varenda ml juice. på den summan får jag räkna bort 2000:- i saker som jag har sålt av efter hand så då hamnar vi på 10414:- totalt jag har varit rökfri i 218 dagar så 10414 delat med 218 ger en dagsförbrukning på 47:- under samma tid hade min rökning kostat mig ca 14000:- vilket hade gett en dagsförbrukning på ca 64:- så..

Med tobak 64:- om dagen
Med Vaping 47:- om dagen

Men detta är ju första tiden med när man shoppar prylar som fan och testar olika setups gör jag om samma uträkning om 6 månader kommer siffrorna bli helt andra

Precis samma som mig. Man impulsköper så mycket som man vill prova. Tillslut hittar man det man vill ha, och det funkar utmärkt. Sen kommer det en ny och ''bättre'' RDA, RBA, RTA som man bara måste prova. Blir intressant hur siffran ser ut om några månader.

Permalänk
Medlem

Twin Twisted Dual Parallel Micro Coils @.24Ω med Kanthal A1 28ga 0.32mm, 5 wraps/2mm

Kan bara säga att det blir sjukt med moln när man använder tvinnade trådar i parallell uppsättningar än i en standard parallell med enkla trådar.

Det är nästan på gränsen vad en vanlig mekanisk modd klara av och det tar ca: 2-3 sekunder innan spolarna börjar glöda med dom glöder starkt.

Jag har provat i Triple Parallel och Quad Parallel med tvinnade trådar men det är för mycket. Det finns inte tillräckligt med kraft. Man behöver nog en 50W reglerad fast jag är tveksam men helst 100-200W kan jag tänka mig. Då får man nog se på moln!

Märkspänning/Nominell spänning

Strömstyrka: 4,2V/3,7V
Motstånd: .24Ω/.24Ω
Spänning: 17,5A/15,42A
Effekt: 73,5W/57,04W
Spänningsutrymme: 12%/23%

Batteri: MNKE 26650 3.7V 3500mAh 20A kontinuerlig, 60A puls

Fullt Laddat: 4,2V
Med TOBH Atty RDA @.24Ω: 3.33V
Spänningsfall: 0,87V

Spänningsfall inräknat i ett fullt laddat batteri. Detta är vad du vapar på:

Strömstyrka: 3,33V
Motstånd: .24Ω
Spänning: 13,88A
Effekt: 46,2W
Spänningsutrymme: 31%

Twin Twisted Dual Parallel Micro Coils @.24Ω

Fortfarande samma vekningsteknik som med min förra uppsättning.

Ångutvecklingen... Vätskan är helt slut i koppen efter ca: 3 Lung Hits.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk

Jag vill inte vara den som klagar hela tiden men MTBV har gjort mig lite besviken. Beställde juice förra vecka som skickades den 22 august. Kontaktade dom i onsdags då USPS inte hade någon information på mitt paket. MTBV sa bara att dom inte kunde göra nåt eftersom det bara hade gått ett bara dagar. (Jag kan förstå tills viss del då det tar ju ett tag för det att registeras i vissa fall ) Jag vill alltså att de skulle ta kontakt med USPS om det. Men nej det hände inte. På torsdagen tog USPS emot "Pre-Shippment" information och så har det varit tills nu. USPS har fortfarande inte tagit emot något och MTBV avsäger sig all ansvar. Riktigt irriterande. Har någon annan varit med om detta från MTBV? Jag har aldrig haft detta problem på mina andra 9 ordrar. Urg.

Permalänk
Proffsmoddare

Då var det Lördag så fram med denna lördagens något Metalinspirerade setup

Cana 30watt-Zenith v2 med en single 26gauge coil på 0,8 mtbv GWAR-Jizzmoblobin på 30watt mmmmmmm och en stor iskall bira på det. Happy as a pig in shit

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14831457']Då var det Lördag så fram med denna lördagens något Metalinspirerade setup

Cana 30watt-Zenith v2 med en single 26gauge coil på 0,8 mtbv GWAR-Jizzmoblobin på 30watt mmmmmmm och en stor iskall bira på det. Happy as a pig in shit

http://imagizer.imageshack.us/a/img538/1991/MVVIUN.jpg

Nice, ser att du är ett stort fan av In Flames! (Gillas!)

Någon som vet om ''Basvätska VG'' är 100% VG eller bara VG based? Tycker 6mg (80% VG) är för mycket när man kör RDA's
http://eciggs.se/produkter/diy-e-juice/basvatska/basvatska-vg...
Tänkte smaksätta den själv. (DIY)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Nice, ser att du är ett stort fan av In Flames! (Gillas!)

Någon som vet om ''Basvätska VG'' är 100% VG eller bara VG based? Tycker 6mg (80% VG) är för mycket när man kör RDA's
http://eciggs.se/produkter/diy-e-juice/basvatska/basvatska-vg...
Tänkte smaksätta den själv. (DIY)

Vad jag känner till så finns inte 100% VG basvätska för försäljning. Ren glycerol är 99,5% VG varav 0.5% destillerat vatten.

Jag brukar köpa själv basvätskor och har gjort en del egna e-juice eller använder den som den är när jag jagar moln. Dom jag köpt har varit 99,5% VG.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Skrivet av Ph0bLif3:

Vad jag känner till så finns inte 100% VG basvätska för försäljning. Ren glycerol är 99,5% VG varav 0.5% destillerat vatten.

Jag brukar köpa själv basvätskor och har gjort en del egna e-juice eller använder den som den är när jag jagar moln. Dom jag köpt har varit 99,5% VG.

Var köper du de ifrån? De som de har på Eciggs.se har 6-10% destilerat vatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Var köper du de ifrån? De som de har på Eciggs.se har 6-10% destilerat vatten.

Köpte mina från Rök Utan Eld: http://www.rokutaneld.se/nikotinfri-500ml-p-454.html?cPath=23...

Det finns att köpa med eller utan nikotin. Dock inte med 99,5% varianten för dom är nikotinfria.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Proffsmoddare

Söndagsvape !!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av Ph0bLif3:

Köpte mina från Rök Utan Eld: http://www.rokutaneld.se/nikotinfri-500ml-p-454.html?cPath=23...

Det finns att köpa med eller utan nikotin. Dock inte med 99,5% varianten för dom är nikotinfria.

La beställning idag

Permalänk
Medlem

Plume Veil + Copper Manhattan + 22 gage

Lade precis en beställning på Plume Veil RDA, Copper Manhattan mekanisk modd och lite 22 gage Kanthal A1. Självklart så kommer jag att köra Sony VTC5 batterier till detta.

Fick reda på att Copper Manhattan är den modd ute på marknaden med absolut minsta spänningsfall. Vid väldigt låga subohm så får man så lite som 0.1 i spänningsfall. Denna mod har tydligen designats enbart för "Cloud Chasing" tävlingar.

Plume Veil behöver väl knappast introduceras för dom flesta vet nog vilken RDA det är.

Anledningen till 22 gage är för att den har lågt motstånd/meter. Men man behöver göra coilarna med mycket större innerdiameter för att den ska glöda snabbt. Tjockare tråd täcker en större yta och man behöver inte snurra lika många varv som med en tunnare tråd

Vi får väl se när jag får hem grejerna...

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Skrivet av Ph0bLif3:

Lade precis en beställning på Plume Veil RDA, Copper Manhattan mekanisk modd och lite 22 gage Kanthal A1. Självklart så kommer jag att köra Sony VTC5 batterier till detta.

Fick reda på att Copper Manhattan är den modd ute på marknaden med absolut minsta spänningsfall. Vid väldigt låga subohm så får man så lite som 0.1 i spänningsfall. Denna mod har tydligen designats enbart för "Cloud Chasing" tävligar.

Plume Veil behöver väl knappast introduceras för dom flesta vet nog vilken RDA det är.

Anledningen till 22 gage är för att den har lågt motstånd/meter. Men man behöver göra coilarna med mycket större innerdiameter för att den ska glöda snabbt. Tjockare tråd täcker en större yta och man behöver inte snurra lika många varv som med en tunnare tråd

Vi får väl se när jag får hem grejerna...

Var beställde du din Plume Veil? (Och de andra sakerna?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Var beställde du din Plume Veil? (Och de andra sakerna?)

Beställde det mesta ifrån England. Det är kloner dock och inte original. Väldigt bra kloner tydligen 1:1 kopia alltså originalkopia.

Plume Veil från Hog Vaping: http://www.hogvaping.co.uk/product/plume-veil-rda/

Manhattan i koppar från Gray Haze: http://greyhaze.co.uk/collections/ecig-mechanical-mods/produc...

22 gage Kanthal A1 från: Eciggs.se: http://eciggs.se/produkter/tillbehor/kanthal-veke-mesh/kantha...

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem

Fick precis hem ett par nya Sony VTC5 batterier och Kanthal A1 22ga från eciggs.se. Men upptäckte att ena batteriet har små repor i den gröna plast höljet och man ser lite av metallen under dom. Det är ju livsfarligt!

Jag undrade just om det är okej att använda eltejp och täcka över det? Om inte måste jag ju få den ena ersatt eftersom jag fick den skadad.

Batterierna låg i en genomskinlig batteri "Protective Hardcase".

Eftersom jag har en scanner hemma så har jag kollat upp batteriets serienummer och dom är tydligen äkta Sony. Det finns en liten "Data Matrix" stämpel på batterierna som man måste scanna av för att få serienumret.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem

varhän köpte du dom batterierna? svensk sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

varhän köpte du dom batterierna? svensk sida?

Läs igenom noggrannare. Det står där vart jag köpte dom ifrån. Om annars är länken här: http://eciggs.se/produkter/tillbehor/batteri-laddare/sony-imr...

Det är inte direkt första gången jag köper Sony VTC5 från eciggs.se. Hittills så har dom varit felfria. Det var den senaste leveransen som innehöll en liten skada på den gröna skyddsplasten runt batteriet.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Skrivet av Ph0bLif3:

Fick precis hem ett par nya Sony VTC5 batterier och Kanthal A1 22ga från eciggs.se. Men upptäckte att ena batteriet har små repor i den gröna plast höljet och man ser lite av metallen under dom. Det är ju livsfarligt!

Jag undrade just om det är okej att använda eltejp och täcka över det? Om inte måste jag ju få den ena ersatt eftersom jag fick den skadad.

Batterierna låg i en genomskinlig batteri "Protective Hardcase".

Eftersom jag har en scanner hemma så har jag kollat upp batteriets serienummer och dom är tydligen äkta Sony. Det finns en liten "Data Matrix" stämpel på batterierna som man måste scanna av för att få serienumret.

Lämna tillbaka batteriet och få ett nytt. Så ska det inte vara. (Ta inga onödiga risker) Eciggs.se har bra service.

Permalänk
Medlem

Copper Manhattan Mod

När jag gjorde beställningen så valde jag att få den skickad i express så jag fick hem den på 2 dagar från England.

Har dock inte fått min "Plume Veil" ännu men den lär väl dyka upp under kommande veckan...

Jäklar vilken låg spänningsfall den har! 0,5V(Blir nog någonstans 0,3-0,1V om man använder 28ga) med 22ga @.2Ω vs HADE som får 1,26V i spänningsfall Jag har testat tillfälligt med min 26650 TOBH RDA.

Byggde om den med 22ga kanthal A1 som jag fick hem tidigare under veckan. En dual-coil bygge på .2Ω(Extremt varm vape pga lågt motstånd i 22ga men katastrof stora moln). Med min hades tog det ganska lång tid innan den började glöda men inte med Manhattan. Varje gång jag trycker så blir det "BAM! BAM! BAM!" går igång på en gång. Man kan tro att det är en reglerad hög-watts modd.

Jag försökte spela in en video på ångutvecklingen med denna bygge men molnet fick inte plats i kamerarutan. Jag bor ju i en etta så har inte så stort utrymme och kan inte stå tillräckligt långt ifrån kameran för att visa och det lär ju inte bli lättare när jag får min Plume Veil. ^^

Copper Manhattan

Botten knappen och loggan. Notera att det sitter två stycken mycket starka "Earth Magnets" vid knapp delen. Trotts styrkan är den väldigt mjuk att trycka in. Inga problem att ställa modden heller för den trycks inte in.

Riktigt tjockt kopparrör...

Top-Cap med Juice-Well: För att samla upp kondens så att den inte hamnar i röret och på batteriet.

Min 26650 TOBH RDA börjar smått bli otillräcklig. Skulle ju kunna borra extra hål för mera luftflöde men tyvärr så äger jag ingen pelarborr eller känner någon som har en. Därav så beställde jag efter en Plume Veil för den är ju känd för att ha ordentligt med luftflöde för väldigt låga subohm med lågt motstånd.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk

Efter min Vamo pajade igår blev det ett impulsköp på en Cana Modz DNA30 klon, från elev8vape. Riktigt bra pris!!
http://www.elev8vape.com/cana-mod-dna-30-clone-1-1-no-logo-fr...

Köpte en TOBH Atty och en Stillare klon också, bara för att liksom, kändes bra när jag tryckte på add to cart...

Kom ju dock på i efterhand att det behövs lite mer grejer än så. Någon som har koll på vad man bör införskaffa till RDA's? Alltså typ ett startkit från 0.
I nuläget har jag ju bara kört med min Nautilus, så har ingen erfarenhet med att bygga coils eller dyligt. Jag har läst lite om kanthal och silica, men det är verkligen en hel djungel full av grejer. Sjukt svårt att veta vad man egentligen ska ha!!

/fuzz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuzzmeister:

Efter min Vamo pajade igår blev det ett impulsköp på en Cana Modz DNA30 klon, från elev8vape. Riktigt bra pris!!
http://www.elev8vape.com/cana-mod-dna-30-clone-1-1-no-logo-fr...

Köpte en TOBH Atty och en Stillare klon också, bara för att liksom, kändes bra när jag tryckte på add to cart...

Kom ju dock på i efterhand att det behövs lite mer grejer än så. Någon som har koll på vad man bör införskaffa till RDA's? Alltså typ ett startkit från 0.
I nuläget har jag ju bara kört med min Nautilus, så har ingen erfarenhet med att bygga coils eller dyligt. Jag har läst lite om kanthal och silica, men det är verkligen en hel djungel full av grejer. Sjukt svårt att veta vad man egentligen ska ha!!

/fuzz

Glödtråd: http://eciggs.se/produkter/tillbehor/kanthal-veke-mesh/kantha...
Ekologiskt bomullsvadd: http://www.apotea.se/ekologisk-bomullsvadd?gclid=CMSp_PDCzMAC...
Ohm mätare: http://esmokes.se/tillbehor/ovriga-tillbehor/volt-ohm-matare
Batteri till din modd: http://eciggs.se/produkter/tillbehor/batteri-laddare/sony-imr... eller http://eciggs.se/produkter/tillbehor/batteri-laddare/mnke-imr...
En bra batteriladdare: http://eciggs.se/produkter/tillbehor/batteri-laddare/nitecore...

Sen behövs ju förstås verktyg men det brukar hänga med i dom flesta RDA(Redrippable Atomizer) man köper.

E-juice rekommenderar jag att du köper VG(Vegetariskt Glycerin E422) baserad. Den ger ju mera ånga än PG(Propylenglykol) baserad fast PG levererar smaken bättre. Det finns så många olika E-juice på marknaden att det är svårt att rekommendera en som passar just i din smak. Man får testa sig fram...

Varning! I en RDA typ TOBH Atty eller Stillare har det en tendens att mera än fördubbla nikotinhalten pga den använder mycket mera vätska för att skapa ånga/molnen så var försiktig. Dom flesta använder 3mg till 6mg nikotin för RDA. Om man skulle använda en 24mg så skulle det kännas som en 48mg vilket kan vara direkt farlig. Använd sunt förnuft. Allt är på egen risk...

Sen så rekommenderar jag dig också att läsa på "Ohms Lag". När man bygger egna coilar är det väldigt viktigt att hålla sig inom batteriets specifikationer. Annars kan batteriet ventilera(läcka) om man har otur och i värsta fall explodera av överhettning. Jag länkade till dig dom två absolut bästa batterierna på marknaden för denna ändamål som klarar av 30A respektive 20A kontinuerlig urladdning.

En bra sida där man kan räkna ut strömåtgång och liknade är Steam Engine: http://www.steam-engine.org/ Dessa räknare är specifikt gjorda för e-cigg.

Tänk sedan på att när du bygger dina egna uppsättningar att alltid testa spänningsfallet i den. Där det finns motstånd finns alltid spänningsfall. Detta gör man enkelt med en voltmätare typ: http://vaporstore.se/sv/batteri-laddare/242-voltmatare.html

Denna är så liten att man kan ha den med sig i fickan speciellt om man håller på med mekansikt så måste man kolla så att batteriet inte är för urladdat. Annars kanske det inte går att ladda den i själva laddaren.

Vid 3,5V till 3,7V någonstans bör man ladda batteriet. Man mäter volten utan RDA'n. Skruvar man på RDA'n så ser man spänningsfallet.

Exempel på spänningsfall inräknat(Taget från min egen post lite längre upp på denna sida):

Märkspänning/Nominell spänning

Strömstyrka: 4,2V/3,7V
Motstånd: .24Ω/.24Ω
Spänning: 17,5A/15,42A
Effekt: 73,5W/57,04W
Spänningsutrymme: 12%/23%

Batteri: MNKE 26650 3.7V 3500mAh 20A kontinuerlig, 60A puls

Fullt Laddat: 4,2V
Med TOBH Atty RDA @.24Ω: 3.33V
Spänningsfall: 0,87V

Spänningsfall inräknat i ett fullt laddat batteri. Detta är vad du vapar på:

Strömstyrka: 3,33V
Motstånd: .24Ω
Spänning: 13,88A
Effekt: 46,2W
Spänningsutrymme: 31%

Man brukar säga att man bör ha 20% utrymme kvar. Jag rekommenderar inte att du i början går på pulsurladdningen på ett batteri om du inte vet vad du håller på med.

Eftersom du kommer att ha en Cana Modz DNA30 klon som är en reglerad modd och inte mekanisk så behöver du inte oroa dig lika mycket. Men skulle du ge dig in i en mekaniska som är oreglerad nån gång så gäller allt ovan. Nikotinhalten gäller dock fortfarande i ditt fall oavsett reglerad eller mekanisk. Det är bara batteriet du inte behöver oroa dig över lika mycket men ett bra batteri som klarar av en hög kontinuerlig urladdning är bra att ha ifall du skulle bygga en subohm coil. Alltså under 1Ω.

Det är mycket TEXT jag vet. Men det är svårt att korta ner den med så mycket information som ska tas med...

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem

Tjenare!
Eftersom min senaste E-Cigg oväntat la av, måste jag beställa något billigt så länge. Är det någon som kan rekommendera en billig men prisvärd E-Cigg för max 200 kronor? Kan möjligtvis gå upp lite mer, men jag vill gärna ha lite pengar över till olika smaker!

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Skrivet av Fuzzmeister:

Efter min Vamo pajade igår blev det ett impulsköp på en Cana Modz DNA30 klon, från elev8vape. Riktigt bra pris!!
http://www.elev8vape.com/cana-mod-dna-30-clone-1-1-no-logo-fr...

Köpte en TOBH Atty och en Stillare klon också, bara för att liksom, kändes bra när jag tryckte på add to cart...

Kom ju dock på i efterhand att det behövs lite mer grejer än så. Någon som har koll på vad man bör införskaffa till RDA's? Alltså typ ett startkit från 0.
I nuläget har jag ju bara kört med min Nautilus, så har ingen erfarenhet med att bygga coils eller dyligt. Jag har läst lite om kanthal och silica, men det är verkligen en hel djungel full av grejer. Sjukt svårt att veta vad man egentligen ska ha!!

/fuzz

För RDA/RBA's behöver du:
1. Kanthal (28AWG rekomenderas att börja med)
2. Någonting att vira tråden på. Jag har den här. Använder den största (2mm) för de flesta byggena.
3. Ekologisk bomull (Det kan du hitta på typ apoteket eller här. (Gratis frakt på Apotea!)
4. Hög VG juice (70%-100% typ)
5. 6mg/3mg eller mindre/inget nikotin i dina RDA's.
6. Ohm mätare
7. Batteri. (Sony VTC5)
8. Batteriladdare (Detta behövs inte om du laddar din DNA30 via micro USB)

Rekomenderar RipTrippers byggen. Han har väldigt många olika build videos på olika coils. Förklarar även väldigt bra hur man gör.
Lägsta ohm du kan bygga på en DNA30 är 0,5 ohm btw.

Permalänk
Skrivet av Conglo:

Tjenare!
Eftersom min senaste E-Cigg oväntat la av, måste jag beställa något billigt så länge. Är det någon som kan rekommendera en billig men prisvärd E-Cigg för max 200 kronor? Kan möjligtvis gå upp lite mer, men jag vill gärna ha lite pengar över till olika smaker!

Vad la av? Batteriet eller tanken? Tanken finns det nya coils som du kan köpa. (Vad har du för setup?) La batteriet av så rekomenderar jag nåt sånthär. Lycka till

Permalänk
Medlem

På tal om allt detta med motstånd och spänningsfall. Om jag investerar i en mekanisk mod med en aspire nautilus clearo, behöver även jag tänka på allt detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Vad la av? Batteriet eller tanken? Tanken finns det nya coils som du kan köpa. (Vad har du för setup?) La batteriet av så rekomenderar jag nåt sånthär. Lycka till

Uppriktigt sagt så råkade jag bada med den... Hade glömt bort att E-Ciggen låg i byxfickorna när jag badade i Kroatien

Edit- dessutom var det inte någon märkvärdig E-Cigg. Kan lika väl köpa någon billig att ha tills lönen landar (livet som student).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

På tal om allt detta med motstånd och spänningsfall. Om jag investerar i en mekanisk mod med en aspire nautilus clearo, behöver även jag tänka på allt detta?

Nej det behöver du inte eftersom motståndet hamnar inte någonstans i närheten av vad som skulle vara farligt för batteriet. Men ett bra batteri skadar inte. Om annat med ett bättre batteri så kanske du inte behöver ladda det lika ofta.

Personligen så vapar jag som en dåre men behöver endast ladda efter 2 dagar med ett 2600mAh batteri. Jag brukar ha med mig en extra men har hittills aldrig behövt använda den.

Om du ändå är osäker så köp en "Kick" till din mekaniska där du kan justera watten från typ 6W till 15W.

Ska du dock ha en mekanisk till en vanlig "clearomizer" se till att motståndet i den utbytbara coilen är nånstans mellan 1.8Ω och max 2.2Ω. Det brukar fungera bäst så. Jag har en iClear 30S och en iClear X.1 som jag använder till min iTaste 134 och dom är på 2.1Ω och dessa fungerar lika bra på mekaniska. Har testat så jag vet att det fungerar. Och ångan är ungefär desamma som om jag hade använt den på min iTaste 134.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem

Har kikat lite på E-Ciggs nu. Är den här värd att beställa?
http://www.myvape.se/e-cigg-startkit/evod-limited-edition-singelpack/c2/p282/

159 kronor. Frågan är om detta kommer hålla ett tag, eller om det får bli massa byten osv?

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph0bLif3:

Nej det behöver du inte eftersom motståndet hamnar inte någonstans i närheten av vad som skulle vara farligt för batteriet. Men ett bra batteri skadar inte. Om annat med ett bättre batteri så kanske du inte behöver ladda det lika ofta.

Personligen så vapar jag som en dåre men behöver endast ladda efter 2 dagar med ett 2600mAh batteri. Jag brukar ha med mig en extra men har hittills aldrig behövt använda den.

Om du ändå är osäker så köp en "Kick" till din mekaniska där du kan justera watten från typ 6W till 15W.

Ska du dock ha en mekanisk till en vanlig "clearomizer" se till att motståndet i den utbytbara coilen är nånstans mellan 1.8Ω och max 2.2Ω. Det brukar fungera bäst så. Jag har en iClear 30S och en iClear X.1 som jag använder till min iTaste 134 och dom är på 2.1Ω och dessa fungerar lika bra på mekaniska. Har testat så jag vet att det fungerar. Och ångan är ungefär desamma som om jag hade använt den på min iTaste 134.

Alright, kikar framför allt på Nautilus'en eller en Silo från Beyond Vape. Mest för att de båda kan använda de hyllade BVC coilsen. De ligger dock på 1.6 alt 1.8 Ohm.

När man pratar boxmods med typ ett DNA chip förstår jag att man har variabel v/w att leka med men vad gäller vid en mekanisk, har den en fast v/w output då? Och hur vet man vad den ligger på?