Permalänk

Kommer även jag att lira Destiny på Xbox One, så lägg gärna till "Threezool Swe"

Permalänk
Medlem

Vad säger senaste ryktet om PC-releasen? Funderar på att köpa xbone/ps4 enbart för det här spelet. Men då är ju frågan vilken konsol som är bäst lämpad för det här spelet och andra RPG-spel?

Jag får ägna förmiddagen åt att plöja igenom xbone VS PS4! trådar. Skitroligt!

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Får man lira det en dag tidigare vid förköp? Sen är det bara att Adda Rettan på psn också. Kommer troligtvis lägga ner alldeles för mycket tid i spelet

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Vad säger senaste ryktet om PC-releasen? Funderar på att köpa xbone/ps4 enbart för det här spelet. Men då är ju frågan vilken konsol som är bäst lämpad för det här spelet och andra RPG-spel?

Jag får ägna förmiddagen åt att plöja igenom xbone VS PS4! trådar. Skitroligt!

I grunden så handlar det om vilka spel du planerar att köpa samt om du har vänner som använder en viss konsol över den andra. I andre hand skulle jag nog säga är mjukvaran i konsolen och vilken du kanske skulle föredra och använda samt vilka funktioner den har.

Personligen valde jag Xbox One då det släpps den typ av spel jag föredrar till den samt att jag verkligen gillar Xbox Live. När det gäller mjukvaran kan jag bara ta hatten av för MS, är med i preview-programmet och de släpper uppdateringar stup i kvarten och för övriga brukar det vara en stor uppdatering en gång i månaden i snitt för de "ordinarie" användarna.

Sedan kan jag inte låta bli att älska att styra min Xbox med röstkommandon, är sjukt smidigt och sparar något enormt på batteritiden i kontrollen så att man har när det behövs när man ska spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av threezool:

.... När det gäller mjukvaran kan jag bara ta hatten av för MS, är med i preview-programmet och de släpper uppdateringar stup i kvarten och för övriga brukar det vara en stor uppdatering en gång i månaden i snitt för de "ordinarie" användarna...

Åh, är det möjligt att invita andra till preview-programmet ? D:

Permalänk
Medlem

Kommer också lira Destiny, dock är jag gammal och sliten så det blir inte på någon superhardcore1337 nivå.

Lägg till Sopbil på PSN om ni kan stå ut med någon vars reflexer passerade bäst före datum vid millennieskiftet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Lägg gärna till "MrMult" för lir på Xbox360!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

http://img10.imageshack.us/img10/7840/destinyswec.jpg

Destiny är ett kommande first-person shooter spel som utvecklas av Bungie. Destiny publiceras av Activision till Xbox 360 och PlayStation 3. Avtalet mellan Activision och Bungie sätter ett mål på Q3/Q4 2013 för release av det första Destiny spelet. Preliminära listor på detaljhandeln visar ett europeiskt release datum den 6 oktober 2013.

De första hänvisningarna till "Destiny"-projektet visades i Bungies 20th Anniversary Dokumentär, offentliga uppgifter om "Destiny" projektet läckte i november 2012, som avslöjade koncept bilder och plot detaljer. Bungie kompletterade läckan med lanseringen av ytterligare koncept bilder, samtidigt som de uttryckte beklagan över att uppgifter om det kommande tv-spelet avslöjats innan planerad release. Beskrivningen "Destiny", konstaterade Bungies ledande författare, Joseph Staten att studion närmade sig spelet med avsikten att "bygga ett universum" som skulle "ha ett eget liv".

Den 17 februari 2013 släppte Bungie en film som förklarade plotten och temat på Destiny. "Pathways Out of Darkness "

Pathways Out of Darkness
Länk: http://www.youtube.com/watch?v=EwOUi4JDC4o

http://www.youtube.com/watch?v=EwOUi4JDC4o

IGN Intervju den 17 Feb 2013 (Understryket är extra intressant)

http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20130217133313/destinyp...

http://images.wikia.com/destinypedia/images/1/1a/Destiny1.jpg

http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20130217133343/destinyp...

Dold text

Någonting som skulle vara intressant för mig är om den allsmäktige Zhrooms själv kommer att lira. Vilken platform lär du lira på då? Jag är sugen på folk att spela med, spelar rätt mycket varannan vecka, jobbar rätt mycket varannan mellan det. Alla som vill får adda ENightingale på PSN för lir.

Visa signatur

i7 4790k @ stock, 16gig ram @1866mhz, GTX TITAN @ stock kylare 1000ghz; Soundblaster Zx som driver AKGQ701/ATH-M50.

Permalänk
Medlem

Kul om man hittar lite folk som vill spela lite, adda Hojte_ på psn

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats preloada Destiny till PS4? Jag har köpt det och den har laddat ner en fil på typ 180mb bara.. Varför laddar den inte ner hela spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezpite:

Någon som lyckats preloada Destiny till PS4? Jag har köpt det och den har laddat ner en fil på typ 180mb bara.. Varför laddar den inte ner hela spelet?

Om du trycker options knappen på handkontrollen när du är över spelet ser du hur mycket som har laddats ner av spelet

Permalänk

Vi som köpt digitalt på psn kommer kunna logga på kl 01 om jag tokat det rätt?
Seg timme efter tolvslaget..

Permalänk
Medlem
Skrivet av threezool:

I grunden så handlar det om vilka spel du planerar att köpa samt om du har vänner som använder en viss konsol över den andra. I andre hand skulle jag nog säga är mjukvaran i konsolen och vilken du kanske skulle föredra och använda samt vilka funktioner den har.

Personligen valde jag Xbox One då det släpps den typ av spel jag föredrar till den samt att jag verkligen gillar Xbox Live. När det gäller mjukvaran kan jag bara ta hatten av för MS, är med i preview-programmet och de släpper uppdateringar stup i kvarten och för övriga brukar det vara en stor uppdatering en gång i månaden i snitt för de "ordinarie" användarna.

Sedan kan jag inte låta bli att älska att styra min Xbox med röstkommandon, är sjukt smidigt och sparar något enormt på batteritiden i kontrollen så att man har när det behövs när man ska spela.

Hur hamnade du i "preview"-programmet?

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet eller rentav själv testat, att köpa spelet via US-konto för att spela på sitt svenska konto? Har läst lite löst om andra titlar där personer har gjort detta men inte fått bekräftat om så är fallet med just Destiny (tänker på onlinedelen).

Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Är det någon som vet eller rentav själv testat, att köpa spelet via US-konto för att spela på sitt svenska konto? Har läst lite löst om andra titlar där personer har gjort detta men inte fått bekräftat om så är fallet med just Destiny (tänker på onlinedelen).

Någon som vet?

Självklart funkar det, det finns enbart ett enda regions skyddat spel på PSN och det är Persona 4 Arena, utöver detta så funkar exakt alla spel på vilket konto du än har så länge kontot spelet är köpt på är satt till Primary på PS4'an.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Självklart funkar det, det finns enbart ett enda regions skyddat spel på PSN och det är Persona 4 Arena, utöver detta så funkar exakt alla spel på vilket konto du än har så länge kontot spelet är köpt på är satt till Primary på PS4'an.

Men.. vad finns det för garantier att det inte köra samma stuk på Destiny som Persona 4 Arena? Ingen har ju varit ute på "europeiska" servrar än, right?

För övrigt har jag båda kontona (mitt svenska och US-konto) satta som Primary på min PS4 konsol (svensk). Båda kan väl vara satta som Primary och fortfarande få US-spel att funka på mitt vanliga, svenska konto?

Ursäkta alla svar, men vill bara vara 110% säker innan jag lägger ut ca 450-500:- på giftcards (eller vad det kallas på Amazon) för att köpa det i US-affären

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Men.. vad finns det för garantier att det inte köra samma stuk på Destiny som Persona 4 Arena? Ingen har ju varit ute på "europeiska" servrar än, right?

För övrigt har jag båda kontona (mitt svenska och US-konto) satta som Primary på min PS4 konsol (svensk). Båda kan väl vara satta som Primary och fortfarande få US-spel att funka på mitt vanliga, svenska konto?

Ursäkta alla svar, men vill bara vara 110% säker innan jag lägger ut ca 450-500:- på giftcards (eller vad det kallas på Amazon) för att köpa det i US-affären

Att sätta ett konto till Primary betyder att just den PS4'an är huvud konsolen till kontot, du han ha flera konton bundna som primary till samma konsol. Du kan bara binda kontot till en konsol åt gången som Primary dvs du kan inte koppla den till två konsoler, du kan åt andra sidan logga in på fler konsoler och spela spelet men då måste du vara inloggad på kontot som äger spelet, Primary betyder att andra konton kommer åt spelet.

Men det sagt jag kan så got som lova dig att spelet inte är regionlåst, med det sagt, tänk på att du inte kan börja spela fören 9 imorgon om du köper US versionen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Men.. vad finns det för garantier att det inte köra samma stuk på Destiny som Persona 4 Arena? Ingen har ju varit ute på "europeiska" servrar än, right?

För övrigt har jag båda kontona (mitt svenska och US-konto) satta som Primary på min PS4 konsol (svensk). Båda kan väl vara satta som Primary och fortfarande få US-spel att funka på mitt vanliga, svenska konto?

Ursäkta alla svar, men vill bara vara 110% säker innan jag lägger ut ca 450-500:- på giftcards (eller vad det kallas på Amazon) för att köpa det i US-affären

110% säkert är nog att vänta tills 09:30 imorgon, när folk som har köpt ifrån Amerikat har hunnit testat : )

Nu är jag inte helt säker på om det ens går att ha båda kontona satta som Primary på ett PS4:a, men jag satte mitt Svenska konto som Primary för 3-4 månader sedan, sedan så skaffade jag ett Amerikanskt för cirka 1 månad sedan och satte det som Primary. Båda mina Amerikanska och Svenska spel fungerar utan problem

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk
Medlem

Försten glömde säga att jag kommer börja spela efter jobbet imon så om folk vill lira så är mitt nick Tenechan på PSN ( PS4 )

Saknar mic som funkar till PS4 men kan använda TS, RC, Ventrilo.

Skrivet av Katten_BoB:

Nu är jag inte helt säker på om det ens går att ha båda kontona satta som Primary på ett PS4:a, men jag satte mitt Svenska konto som Primary för 3-4 månader sedan, sedan så skaffade jag ett Amerikanskt för cirka 1 månad sedan och satte det som Primary. Båda mina Amerikanska och Svenska spel fungerar utan problem

Du kan i alla fall ha 3, kanske mer, har ett US, EU samt JP konto bundet så vet att det funkar med alla dom.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Någon som kan svara på vad det kostar på PSN? PS3 alltså.
Har inte tillgång till mitt PS3 för tillfället så kan inte kolla själv.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Någon som kan svara på vad det kostar på PSN? PS3 alltså.
Har inte tillgång till mitt PS3 för tillfället så kan inte kolla själv.

643 ser det ut att kosta på Svenska PSN : )

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Katten_BoB:

643 ser det ut att kosta på Svenska PSN : )

Tusen tack, då blir det fysisk kopia ändå.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Testpilot
Skrivet av KKay:

Någon som kan svara på vad det kostar på PSN? PS3 alltså.
Har inte tillgång till mitt PS3 för tillfället så kan inte kolla själv.

Nu har du ju redan fått svaret men ett tips till framtiden är att du kan kolla Playstation store via datorn och även köpa spel till ditt konto där
https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/sv-se/spel/dest...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Nu har du ju redan fått svaret men ett tips till framtiden är att du kan kolla Playstation store via datorn och även köpa spel till ditt konto där
https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/sv-se/spel/dest...

Se där, tack så mycket

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Äntligen är det dags! Kommer spela på PS4. Adda "Exailes" på PSN spelar gärna med andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Försten glömde säga att jag kommer börja spela efter jobbet imon så om folk vill lira så är mitt nick Tenechan på PSN ( PS4 )

Saknar mic som funkar till PS4 men kan använda TS, RC, Ventrilo.

Du kan i alla fall ha 3, kanske mer, har ett US, EU samt JP konto bundet så vet att det funkar med alla dom.

Det är ju bara använda ditt iPhone/Android headset med micc (gissar på att alla med smartphone har ett liggandes) alternativt köp ett par Roxcore Bullet för en 20 lapp.

Fatta.

Fungerande micc för PS4 med (i mina öron) schysst ljud (även om jag själv nu kör med ett Sibera V2 headset inkopplad med en adapter i PS4 kontrollen) där ditt fireteam hör dig, du hör dem - för tjugo kronor.

Permalänk

Kommer spela med en annan polare som ej är medlem på SWEC, lägg till widde1337!

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Medlem

Lirar inatt, Slisklotta på psn!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

33 min kvar!

Edit: 34 om man ska tro xboxen, ska släppas 12:01 BST.

Permalänk
Medlem

Ingen destiny config ute till xim4 än

Visa signatur

ggmu