Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köpråd, vilken ratt/pedaler?

Permalänk
Medlem

Köpråd, vilken ratt/pedaler?

Hej,

Har precis fått igång min Nvidia surround rigg att fungera fint och är nu på jakt efter en ratt för en häftig bilspels upplevelse. Jag hoppas att jag har hamnat i rätt del av forumet då jag önskar köpråd. Vad jag är ute efter är en ratt med paddlar och till detta pedaler. Något passande kit till ett max för 1500 kr, jag handlar gärna helst ur inets sortiment.

http://www.inet.se/kategori/405/rattar

Jag har gjort lite research på Thrustmaster T100 (http://www.inet.se/produkt/6606934/thrustmaster-t100-force-fe...). Men inte funnit tillräckligt med feedback för att slå till. Skulle någon komma med ett förslag så hade det uppskattats.

Kom gärna också med förslag på spel som skulle passa min dator/signatur och uppsättning för bilspel där kraven är trevligt motorljud, härlig grafik och en relativt realistisk fysikmotor. Grid autosport uppskattas för tilfället!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Logitech Driving Force GT, det bästa för pengarna. Har haft mitt i en himla massa år.

Kolla in Assetto Corsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Logitech Driving Force GT, det bästa för pengarna. Har haft mitt i en himla massa år.

Kolla in Assetto Corsa.

Tack för svar!

Den kan absolut vara en kandidat, ett minus är dock att det inte sitter några paddlar på den.
Hur tror du den står sig mot "Thrustmaster T100 Force Feedback"? Är riktigt fast vid paddlarna.

Har läst lite om "spelet" också, blir nog att köra på det när ratten är införskaffad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pTw:

Tack för svar!

Den kan absolut vara en kandidat, ett minus är dock att det inte sitter några paddlar på den.
Hur tror du den står sig mot "Thrustmaster T100 Force Feedback"? Är riktigt fast vid paddlarna.

Har läst lite om "spelet" också, blir nog att köra på det när ratten är införskaffad!

Oj, fel av mig. läste nu att det finns paddlar. Det blir nog en sådan ratt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pTw:

Oj, fel av mig. läste nu att det finns paddlar. Det blir nog en sådan ratt!

Du kommer ha mycket kul.

Permalänk
Medlem

Tips på spel Need for speed prostrit, Shift och Shift2.
Dom har också stöd för koppling om du kan tänka dig det. Så begagnad G25/G27 om du har plats för det.
Dirt1/2/3
TDU
WRC
Project Cars
Typ alla titlar från SimBin Studio http://www.simbin.com/games/
För att nämna några

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Tips på spel Need for speed prostrit, Shift och Shift2.
Dom har också stöd för koppling om du kan tänka dig det. Så begagnad G25/G27 om du har plats för det.
Dirt1/2/3
TDU
WRC
Project Cars
Typ alla titlar från SimBin Studio http://www.simbin.com/games/
För att nämna några

Okej tack för ditt svar! Ska klart kolla in detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Tips på spel Need for speed prostrit, Shift och Shift2.
Dom har också stöd för koppling om du kan tänka dig det. Så begagnad G25/G27 om du har plats för det.
Dirt1/2/3
TDU
WRC
Project Cars
Typ alla titlar från SimBin Studio http://www.simbin.com/games/
För att nämna några

Skrivet av Agile:

Logitech Driving Force GT, det bästa för pengarna. Har haft mitt i en himla massa år.

Kolla in Assetto Corsa.

Det blev en G27a

Permalänk
Medlem
Skrivet av pTw:

Det blev en G27a

Nice! Hoppas du får många roliga timmar med den!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av pTw:

Det blev en G27a

Trevligt, Jag är riktigt nöjd med min G27 Men det är sällan jag plockar fram den pga alla kablar och sånt

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Trevligt, Jag är riktigt nöjd med min G27 Men det är sällan jag plockar fram den pga alla kablar och sånt

Funderat på http://www.wheelstandpro.com/products/wheel-stand-pro-for-log... ?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Wheel Stand Pro är grymt, köpte mitt för 4 år sen, smidigt som tusan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pTw:

Det blev en G27a

Den dagen du får råd, köp ratt+pedaler från Fanatec, sjukt fina saker. Kostar en bra bit över den budget du hade nu. Men för framtiden, lägg Fanatec på minnet ;). Finns säkert fler premium märken men just dem känner jag till iaf.

Har ratt och pedaler från dem själv faktiskt och det är sjuka saker, riktigt kul att lira med. Köpte dem till min 360 från början men de ligger i garderoben numera, sedan jag övergav konsolvärlden. Dags att fixa ngt bra sim eller semi-sim att lira på PC, damma av grejerna. Project Cars verkar intressant, hoppas på det :).

Kostade mig ju 5k+, måste användas igen den där ratten xD
edit: var nog mer runt 3.5k men var rea och ett par år sedan, kommer ej ihåg. Men visst, köpte deras billigaste kit då, finns ju värre saker, utan tvekan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Den dagen du får råd, köp ratt+pedaler från Fanatec, sjukt fina saker. Kostar en bra bit över den budget du hade nu. Men för framtiden, lägg Fanatec på minnet ;). Finns säkert fler premium märken men just dem känner jag till iaf.

Har ratt och pedaler från dem själv faktiskt och det är sjuka saker, riktigt kul att lira med. Köpte dem till min 360 från början men de ligger i garderoben numera, sedan jag övergav konsolvärlden. Dags att fixa ngt bra sim eller semi-sim att lira på PC, damma av grejerna. Project Cars verkar intressant, hoppas på det :).

Kostade mig ju 5k+, måste användas igen den där ratten xD

Skickades från m.sweclockers.com

Materialet gör inte föraren i simulatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Materialet gör inte föraren i simulatorer.

Men sladdriga plastleksaker förstör däremot upplevelsen spelen kan erbjuda. Tro mig, har testat båda sidor och billigt skit är inge vidare att lira med.

Menar inte att G27 är skit nu, syftar på billigare saker. Men precis som med dyra datorer, man spenderar mer på dem för att förbättra upplevelsen, samma med lite dyrare möss och tangentbord. Precis samma sak här.

Ska ändra priset dock, tog nog i en aning. Var nog närmare 3.5k det kostade. Men jag minns knappt. Var några år sedan ;).

Hoppas bara jag får nytta av sakerna igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |