LG G3 eller Samsung galaxy note 4?

Permalänk
Medlem

LG G3 eller Samsung galaxy note 4?

Tjena. Ska köpa ny telefon snart och har framförallt 2 telefoner i mitt tycke. Note 4 och g3.
Båda verkar ju vara riktigt bra!
Men nu vet jag ju inte riktigt vilken jag vill ha..
Någon som kan säga lite om de? Åsikter?
Mvh anton

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av brag93:

Tjena. Ska köpa ny telefon snart och har framförallt 2 telefoner i mitt tycke. Note 4 och g3.
Båda verkar ju vara riktigt bra!
Men nu vet jag ju inte riktigt vilken jag vill ha..
Någon som kan säga lite om de? Åsikter?
Mvh anton

Skickades från m.sweclockers.com

Har för mig att några har klagat på G3 med batteritid och den blir så varm med mera

Kanske ska kolla på en Sony Xperia Z3 när den kommer ut?

Permalänk
Medlem

Det är bättre processor i Note 4, metall ram, penna, etc. Det enda som är minus med Samsungen är just Touchwiz... men utan touchwiz får du inte lika stor användning för pennan...

G3 är säkert bra den med, men den har inte lika vassa specs som Note 4. Så det beror på vad du prioriterar.

Permalänk
Medlem

Aldrig vart något fan av xperia...
Note 4 har väl bara bättre processor men annars är de nästan lika bra? 5.5" mot 5.7"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du står ut med den högre inköpskostnaden så är valet lätt, en Note 4 är en betydligt bättre telefon än G3.
G3 har problem med omstarter/avstängningar, sämre batteritid med den högre upplösningen, laggig med den högre upplösningen och bildförbättringen som finns i G3 är mindre bra och det gör det svårt att läsa text.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Jag har en G3, det var en del problem med omstarter tidigare men senaste uppdateringen har löst problemet, inte bara för mig utan alla på swedroid rapporterar samma sak.

Jag är otroligt nöjd med min g3, den har allt jag behöver och tar bra bilder, har inte sett några jämförelser mellan note 4 och g3 men jag är nöjd med bilderna iaf.

Jag hade en samsung s3 förut och det var inte direkt något fel med den men jag gillade inte touchwiz och telefonen kunde frysa ibland. Samsung verkar inte få ordning på detta heller, UI är exempelvis snabbare på lågprismodellen moto g än på S5.

Om du väljer g3 tror jag inte du blir besviken men å andra sidan tror jag du blir nöjd med note 4 också så länge du känner att det är värt dom extra pengarna och står ut med samsungs gränssnitt.

Permalänk
Medlem

Jag har en note 2a nu och är gansk nöjd med den men den fryser ibland.. touchwiz.... g3 är ju myyyycket billigare så de får ju en att börja fundera på om de är värt att lägga typ 3 pap extra på någonting som är i princip samma sak fast med en penna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funderar oxå på en nexus x

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av brag93:

Tjena. Ska köpa ny telefon snart och har framförallt 2 telefoner i mitt tycke. Note 4 och g3.
Båda verkar ju vara riktigt bra!
Men nu vet jag ju inte riktigt vilken jag vill ha..
Någon som kan säga lite om de? Åsikter?
Mvh anton

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte G3 väldigt spontant, läste vilka toppmodeller som fanns, G3 va på reklam överallt och läste att den fightades med M8, har haft en del strul med den som citatet nedan, den stänger av sig då och då, men efter senaste uppdateringen för några veckor sen har allt fungerat prima på den.
Batteritiden klarar sig 1½ dag UTAN problem, tycker gränssnittet på telefonen är väldigt simpel, smarta lösningar och relativt laggfri om man ska jämföra den mot S4/S5, i min mening ett värt köp.
P.S.
http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-lg-g3/

Skrivet av Hejss:

Jag har en G3, det var en del problem med omstarter tidigare men senaste uppdateringen har löst problemet, inte bara för mig utan alla på swedroid rapporterar samma sak.

Jag är otroligt nöjd med min g3, den har allt jag behöver och tar bra bilder, har inte sett några jämförelser mellan note 4 och g3 men jag är nöjd med bilderna iaf.

Jag hade en samsung s3 förut och det var inte direkt något fel med den men jag gillade inte touchwiz och telefonen kunde frysa ibland. Samsung verkar inte få ordning på detta heller, UI är exempelvis snabbare på lågprismodellen moto g än på S5.

Om du väljer g3 tror jag inte du blir besviken men å andra sidan tror jag du blir nöjd med note 4 också så länge du känner att det är värt dom extra pengarna och står ut med samsungs gränssnitt.

Edit:
Kameran på G3an och dennes "Lasersensor" ger sjukt bra bilder, och du kan få fokus på mycket små saker, riktigt nära dessutom och få med otroligt detaljrika bilder.
kan ladda upp ett par som jag tagit med min mobil om intresse finns, citera då detta

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

Jag köpte G3 väldigt spontant, läste vilka toppmodeller som fanns, G3 va på reklam överallt och läste att den fightades med M8, har haft en del strul med den som citatet nedan, den stänger av sig då och då, men efter senaste uppdateringen för några veckor sen har allt fungerat prima på den.
Batteritiden klarar sig 1½ dag UTAN problem, tycker gränssnittet på telefonen är väldigt simpel, smarta lösningar och relativt laggfri om man ska jämföra den mot S4/S5, i min mening ett värt köp.
P.S.
http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-lg-g3/

Edit:
Kameran på G3an och dennes "Lasersensor" ger sjukt bra bilder, och du kan få fokus på mycket små saker, riktigt nära dessutom och få med otroligt detaljrika bilder.
kan ladda upp ett par som jag tagit med min mobil om intresse finns, citera då detta

Okej ja gör det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Timpppa:

Om du står ut med den högre inköpskostnaden så är valet lätt, en Note 4 är en betydligt bättre telefon än G3.
G3 har problem med omstarter/avstängningar, sämre batteritid med den högre upplösningen, laggig med den högre upplösningen och bildförbättringen som finns i G3 är mindre bra och det gör det svårt att läsa text.

Jasså är det så stora problem med G3 säger du.Har haft G3 sen första dagen den släpptes och inte haft några av dom sakerna du räknar upp. Så det är bull,visst har vissa haft problem men kan ju bero på dom som äger dom med. Har haft dom flesta mobilerna och kan säga att G3 hör till toppskiktet utan tvekan.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Med senaste programvaran till LG G3 v10h som kom för flera veckor sen, har jag inte haft en ända reboot eller avstängning, inte blir den varm heller, och batteritiden är riktigt bra.

Gillar att den är så "liten" och behändig också, synd bara att LG inte släppte den med 805 från början.
Spelar dock nästan inget på min, så lider inte av att det "bara" är 801.
Inte finns det nån fånig fingeravtryckssensor heller bara + i min bok.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

g3 är skräp så den ska du undvika, lg bara släpper buggiga telefoner och inget annat, denna är inget undantag den har för många brister för att man ska ens överväga den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

g3 är skräp så den ska du undvika, lg bara släpper buggiga telefoner och inget annat, denna är inget undantag den har för många brister för att man ska ens överväga den.

Det är ett direkt korkat uttalande då G2 och G3 är bevisat fina telefoner. Dessutom tycker jag gänssnittet är rätt cleant och mycket av programvaran från LG är riktigt bra.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

g3 är skräp så den ska du undvika, lg bara släpper buggiga telefoner och inget annat, denna är inget undantag den har för många brister för att man ska ens överväga den.

Dummaste jag hört. Har haft min LG G3 i lite mer än en månad nu och inte upplevt något annat än fullkomligt välbehag. Bästa telefonen jag ägt. Och då har jag tidigare ägt alla de större märkena av nyaste modell. Att den blir varm och "laggar" är det lustigaste jag hört. Min är kall och sval, snabb som en jävla blixt i alla avseenden, tar fruktansvärt bra bilder (speciellt när det är mörkt om man jämför med andra telefoner), behövs inte laddas mer än högst varannan natt och har förbaskat bra finesser såsom dualscreen, double tap, smart circle (med skalet) och den utan tvekan bästa ficklampan jag någonsin ägt. Bästa telefonköpet jag gjort.

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Medlem

Har en LG G3 nu, bara haft den ett par dagar men är väldigt nöjd än så länge.
Men tror Note 4 kommer bli minst lika bra. Svårt val.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av brag93:

Okej ja gör det

Skickades från m.sweclockers.com

edit, videorna kommer snart:
http://www.fildirekt.se/dl/1410685871.jpg
http://www.fildirekt.se/dl/1410621638.jpg
http://www.fildirekt.se/dl/1410679243.jpg
http://www.fildirekt.se/dl/1410655855.jpg
http://www.fildirekt.se/dl/1410621575.jpg
http://www.fildirekt.se/dl/1410683126.jpg

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dunde:

Det är ett direkt korkat uttalande då G2 och G3 är bevisat fina telefoner. Dessutom tycker jag gänssnittet är rätt cleant och mycket av programvaran från LG är riktigt bra.

Skrivet av E.Erlandsson:

Dummaste jag hört. Har haft min LG G3 i lite mer än en månad nu och inte upplevt något annat än fullkomligt välbehag. Bästa telefonen jag ägt. Och då har jag tidigare ägt alla de större märkena av nyaste modell. Att den blir varm och "laggar" är det lustigaste jag hört. Min är kall och sval, snabb som en jävla blixt i alla avseenden, tar fruktansvärt bra bilder (speciellt när det är mörkt om man jämför med andra telefoner), behövs inte laddas mer än högst varannan natt och har förbaskat bra finesser såsom dualscreen, double tap, smart circle (med skalet) och den utan tvekan bästa ficklampan jag någonsin ägt. Bästa telefonköpet jag gjort.

Mata inte trollen...

OnT: Funderar själv på en note 4, men det extremt höga priset känns ganska avskräckande... Den spruckna skärmen på min nuvarande mobil gör ju att köpfingret börjar klia ganska mycket, men om det inte kommer något bra studenterbjudande så får det nog bli en annan mobil.

7000kr är väl lägsta priset just nu och det är ju bara pinsamt att lägga så mycket på en mobil...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Jasså är det så stora problem med G3 säger du.Har haft G3 sen första dagen den släpptes och inte haft några av dom sakerna du räknar upp. Så det är bull,visst har vissa haft problem men kan ju bero på dom som äger dom med. Har haft dom flesta mobilerna och kan säga att G3 hör till toppskiktet utan tvekan.

Du kanske har haft turen o hittat ett bra exemplar. Det har varit stora problem med G3 och det räcker gå in på Swedroid för att haja det. Bara för att du inte har haft problem så betyder det inte att LG har släppt en perfekt lur.
Nu säger jag inte att G3 är dålig, snarare tvärtom. Dock så har den har/haft problem med dom saker jag skrev i första inlägget men troligtvis så lyckas LG lösa dessa med mjukvaru-uppdateringar och då är det en ännu bättre telefon. Men i mina ögon så når den inte upp till Note 4!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

LG:s användare avtal mot Samsungs Touchwiz, är väl som att singla slant. Note 4 är dock en betydligt modernare telefon än G3.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av E.Erlandsson:

Dummaste jag hört. Har haft min LG G3 i lite mer än en månad nu och inte upplevt något annat än fullkomligt välbehag. Bästa telefonen jag ägt. Och då har jag tidigare ägt alla de större märkena av nyaste modell. Att den blir varm och "laggar" är det lustigaste jag hört. Min är kall och sval, snabb som en jävla blixt i alla avseenden, tar fruktansvärt bra bilder (speciellt när det är mörkt om man jämför med andra telefoner), behövs inte laddas mer än högst varannan natt och har förbaskat bra finesser såsom dualscreen, double tap, smart circle (med skalet) och den utan tvekan bästa ficklampan jag någonsin ägt. Bästa telefonköpet jag gjort.

Håller med dig till 100%

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4