Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Vilka sjuka timings du får i valideringslänken på dina ramstickor. Stämmer inte överens med CPU-z i OS

Validation och screenshot är gjorda med olika minnen.

Timingsen på validation stämmer, det är dominator GT med PSC kretsar. 6-10-6-24 2133Mhz på SB. Dom går i 2666Mhz CL8 på haswell. Tillverkas inte längre så det gäller att ha tur på tradera eller annan beg. marknad.

Brukar köra dom i quad på S2011, SB-E, 2400Mhz 7-11-7-26. Betydligt mkt snabbare än vad DDR4 kan prestera hittills iaf

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av thereal_twisted:

Validation och screenshot är gjorda med olika minnen.

Timingsen på validation stämmer, det är dominator GT med PSC kretsar. 6-10-6-24 2133Mhz på SB. Dom går i 2666Mhz CL8 på haswell. Tillverkas inte längre så det gäller att ha tur på tradera eller annan beg. marknad.

Brukar köra dom i quad på S2011, SB-E, 2400Mhz 7-11-7-26. Betydligt mkt snabbare än vad DDR4 kan prestera hittills iaf

Helvete! Nu är man bra avis, din E-pen är större än min!

Mina minnen är helt okej för priset jag betalade för skiten men de är inga superspännande grejer.

Det är Team Xtreem Vulvan, minnen men jäklar vad billiga de är.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Helvete! Nu är man bra avis, din E-pen är större än min!

Mina minnen är helt okej för priset jag betalade för skiten men de är inga superspännande grejer.

Det är Team Xtreem Vulvan, minnen men jäklar vad billiga de är.

Yes! E-pen är ju själva grejen Använder dom endast till benching, i min vanliga 24/7 dator kör jag med vad som helst. 1333Mhz duger utmärkt.

Team har endel vettiga minnen, och dom brukar köra samsung kretsar i dom flesta så dom brukar vara klock vänliga.

Jag gav inte många hundringar alls för mina PSC minnen, dom som inte vet vad det är och har behov av dom ser dom nog mest som gamla 2Gb stickor som dom slänger upp på tradera typ. XMP profilerna på dom är 2000Mhz CL8 för ena kittet och 2133Mhz CL9 på det andra.

Vet man bara vad man ska leta efter kan man hitta snabba minnen för småpengar, samsung OEM tex. Köpt flera på tradera, alla som jag har gör 2400Mhz CL9, och dom riktigt bra samsung revision D gör 2666Mhz CL9. Brukar alltid finnas Hynix CFR på tradera, dom är 4Gb(samsung OEM brukar alltid vara 2Gb) stickor och dom OEM jag har gör 2400Mhz CL10 utan problem.

Permalänk
Medlem

Första posten är om gjord till det bättre och alla resultat inlagda i listan.

Putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av thereal_twisted:

Yes! E-pen är ju själva grejen Använder dom endast till benching, i min vanliga 24/7 dator kör jag med vad som helst. 1333Mhz duger utmärkt.

Team har endel vettiga minnen, och dom brukar köra samsung kretsar i dom flesta så dom brukar vara klock vänliga.

Jag gav inte många hundringar alls för mina PSC minnen, dom som inte vet vad det är och har behov av dom ser dom nog mest som gamla 2Gb stickor som dom slänger upp på tradera typ. XMP profilerna på dom är 2000Mhz CL8 för ena kittet och 2133Mhz CL9 på det andra.

Vet man bara vad man ska leta efter kan man hitta snabba minnen för småpengar, samsung OEM tex. Köpt flera på tradera, alla som jag har gör 2400Mhz CL9, och dom riktigt bra samsung revision D gör 2666Mhz CL9. Brukar alltid finnas Hynix CFR på tradera, dom är 4Gb(samsung OEM brukar alltid vara 2Gb) stickor och dom OEM jag har gör 2400Mhz CL10 utan problem.

Hmm, får fasiken inte upp mina Team i mer än 2200MHz stabilt. Går att bencha ibland på 11-13-13-37 på 2600MHz men det är minst tio misslyckade försök innan dess.

2400MHz är inte stabilt. Tips? Funderar på referensspänning och sånt men inte helt hundra på vad man ska göra med den? Sänka vid högre frekvenser right? Har inte pillat isär mina minnen och inte heller testat att klocka en modul i taget utan alltid varit lat och kört i 2st i samma kanal och klockat.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Vad har du för team ? Inte LV-2400 cl9 eller LV-2600 cl10 i dom är det samsung , mina lv gör cl9 2800 med lite volt och med lösarare timings +3000mhz

Visa signatur

7700k maximus IX Apex, 1600X Crosshair IV Hero

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Hmm, får fasiken inte upp mina Team i mer än 2200MHz stabilt. Går att bencha ibland på 11-13-13-37 på 2600MHz men det är minst tio misslyckade försök innan dess.

2400MHz är inte stabilt. Tips? Funderar på referensspänning och sånt men inte helt hundra på vad man ska göra med den? Sänka vid högre frekvenser right? Har inte pillat isär mina minnen och inte heller testat att klocka en modul i taget utan alltid varit lat och kört i 2st i samma kanal och klockat.

Är det 2x8Gb du har? Då är det väl inte samsung isf tror jag, Gubben?

Vdimm ska du öka vid högre klocks, VCCSA hjälper också att öka något. 1.2V brukar räcka.

Ladda ner mem tweakit, http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/misc/utils/MemTweakIt_V1017_...

Och ta screenshot på första sidan när dom går i XMP profilen så kan vi nog reda ut vad det är för kretsar i dom.

Permalänk
Skrivet av gubben:

Vad har du för team ? Inte LV-2400 cl9 eller LV-2600 cl10 i dom är det samsung , mina lv gör cl9 2800 med lite volt och med lösarare timings +3000mhz

Är dina binnade eller är det "vanliga"? Kanske får ta och investera i ett par. Mina tridentX med samsung HYK0 vill inte vara med över 3000Mhz, tar stopp precis innan. Men i team minnena är det samsung D rev. antar jag?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av gubben:

Vad har du för team ? Inte LV-2400 cl9 eller LV-2600 cl10 i dom är det samsung , mina lv gör cl9 2800 med lite volt och med lösarare timings +3000mhz

Modellen som heter Vulcan, 2133MHz CL11.

Skrivet av thereal_twisted:

Är det 2x8Gb du har? Då är det väl inte samsung isf tror jag, Gubben?

Vdimm ska du öka vid högre klocks, VCCSA hjälper också att öka något. 1.2V brukar räcka.

Ladda ner mem tweakit, http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/misc/utils/MemTweakIt_V1017_...

Och ta screenshot på första sidan när dom går i XMP profilen så kan vi nog reda ut vad det är för kretsar i dom.

Det är 4x4GB Har varit tvungen att plocka 2st till min server då mitt corsair vengance kit är på RMA. Så 2x4GB i datorn just nu.

SA = System Agent right, tror det heter ngt annat än VCC på mitt moderkort. VDimm är väl samma sak om Ram Voltage? Tänkte snarare på Vdimm_ref som är vart 1/0:a är?

Fick båda bilderna

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Modellen som heter Vulcan, 2133MHz CL11.

Det är 4x4GB Har varit tvungen att plocka 2st till min server då mitt corsair vengance kit är på RMA. Så 2x4GB i datorn just nu.

SA = System Agent right, tror det heter ngt annat än VCC på mitt moderkort. VDimm är väl samma sak om Ram Voltage? Tänkte snarare på Vdimm_ref som är vart 1/0:a är?

http://i.imgur.com/9xLz507.png

http://i.imgur.com/X2Knf1a.png

Fick båda bilderna

Japp system agent voltage. Vdimm är ram voltage japp.

Det kan vara Hynix CFR, Gubben kan nog bringa klarhet i det han har bättre koll.

Har du provat att droppa CL till 10? Alltså 10-11-11 osv. Kan gå att sänka CL endel, kanske ända ner till 9.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av thereal_twisted:

Japp system agent voltage. Vdimm är ram voltage japp.

Det kan vara Hynix CFR, Gubben kan nog bringa klarhet i det han har bättre koll.

Har du provat att droppa CL till 10? Alltså 10-11-11 osv. Kan gå att sänka CL endel, kanske ända ner till 9.

Tror faktiskt de inte pallade det alls. Tips på bra stabilitetstester? PrimeBlend gör så mycket. Är det Memtest86+ som gäller eller?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Jag fyller på lite från botten då...

# 4114 3DMark (intel/E8500 LUFT) (GTX 660 LUFT/ Ram/1502 Gpu/1033 ) 3Dmark Cpu-Z Eisenschwein

Ett system jag byggde ihop inför en alphatest av ett spel för att kolla hur långt lite äldre hårdvara räcker till.
Bara 2-kärnigt och ingen Hyperthreading ens.
Kylning, en Hyper 412S moddad med dubbla fläktar

CPU@3800MHz

Paketerat i ett fint gult Chieftech Dragon chassi

Visa signatur

AMD #1: Asus TUF X570-PLUS|Ryzen 9 5900X|1x Asus TUF RX5700XT OC 8GB
AMD #2: Gigabyte B550M Aorus Elite|Ryzen 7 3700X|1x Gigabyte RX5600XT Gaming OC 6GB
Intel #1: Asus TUF Z690-PLUS|Core i5-12600KF|1x Asus TUF RTX 3060 OC 12GB
Intel #2: Asus P8Z77-V|Core i5-3570K@4.5|2x Asus GTX 780 OC 3GB SLi

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Eisenschwein:

Jag fyller på lite från botten då...

# 4114 3DMark (intel/E8500 LUFT) (GTX 660 LUFT/ Ram/1502 Gpu/1033 ) 3Dmark Cpu-Z Eisenschwein

Ett system jag byggde ihop inför en alphatest av ett spel för att kolla hur långt lite äldre hårdvara räcker till.
Bara 2-kärnigt och ingen Hyperthreading ens.
Kylning, en Hyper 412S moddad med dubbla fläktar

CPU@3800MHz

http://i1060.photobucket.com/albums/t454/eisenschwein_photos/...

Paketerat i ett fint gult Chieftech Dragon chassi

http://i1060.photobucket.com/albums/t454/eisenschwein_photos/...

Hur är kylaren moddad? Den stödjer ju 2fläktar som bekant.

Kan du inte köra RAM i 800MHz med lite lösare timings?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Tror faktiskt de inte pallade det alls. Tips på bra stabilitetstester? PrimeBlend gör så mycket. Är det Memtest86+ som gäller eller?

Huummm, stabilitet? Där har du nog bättre koll än jag. Bara det passerar benchmarket är det stabilt nog för mig

För normal användning överklockar jag aldrig minnen, det kan ge alla möjliga konstiga buggar och prestanda vinsterna är ju minimala i bästa fall.

Vilken spänning går XMP profilen på? Om det är 1.5V så kan du höja till 1.65V. Tycker att du borde kunna droppa CL, annars har du fått tag på riktigt risiga minnen.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av thereal_twisted:

Huummm, stabilitet? Där har du nog bättre koll än jag. Bara det passerar benchmarket är det stabilt nog för mig

För normal användning överklockar jag aldrig minnen, det kan ge alla möjliga konstiga buggar och prestanda vinsterna är ju minimala i bästa fall.

Vilken spänning går XMP profilen på? Om det är 1.5V så kan du höja till 1.65V. Tycker att du borde kunna droppa CL, annars har du fått tag på riktigt risiga minnen.

Ligger på 10-11-11-31 just nu. Dock är XMP på 1.65V.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

http://www.3dmark.com/3dm/4065634?

Matade på lite ström till båda korten. Några poäng iaf.

281 poäng +

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Ska testa bryta 7k gränsen imorgon.

# 6987 3DMark (Amd/FX 8320 VATTEN) (R9 280x LUFT/ Ram/1500 Gpu/1100 )
http://www.3dmark.com/3dm/4065664
http://valid.x86.fr/c293xi

CPUn 4414.72 MHz
http://i.imgur.com/kaHjYCP.png

Prollen under vatten och grafikkortet under vanliga luftkylaren.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

http://www.3dmark.com/3dm/4065634?

Matade på lite ström till båda korten. Några poäng iaf.

281 poäng +

Du har massor att poäng att hämta om du klockar cpu högre. Du kommer sannolikt få högre graphics score också om du drar upp cpu till 5Ghz, något som i princp alla 3930k fixar. Om kylningen pallar med förstås, provade med H100i på min 3930k och vill minnas att det gick upp till 4.9G nånting innan det blev allt för varmt. Men klocken behöver inte vara jätte stabil för att passera firestrike fysik testet.

Vill du ta det steget längre så boota win i diagnostik läge så du har minimalt med processer igång i bakgrunden. Allt du behöver är futuremark systeminfo service för att 3dm ska funka.

Skrivet av LPG:

Ska testa bryta 7k gränsen imorgon.

# 6987 3DMark (Amd/FX 8320 VATTEN) (R9 280x LUFT/ Ram/1500 Gpu/1100 )
http://www.3dmark.com/3dm/4065664
http://valid.x86.fr/c293xi

CPUn 4414.72 MHz
http://i.imgur.com/kaHjYCP.png

Prollen under vatten och grafikkortet under vanliga luftkylaren.

Dra upp klocken på cpu så är du hemma

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Du har massor att poäng att hämta om du klockar cpu högre. Du kommer sannolikt få högre graphics score också om du drar upp cpu till 5Ghz, något som i princp alla 3930k fixar. Om kylningen pallar med förstås, provade med H100i på min 3930k och vill minnas att det gick upp till 4.9G nånting innan det blev allt för varmt. Men klocken behöver inte vara jätte stabil för att passera firestrike fysik testet.

Vill du ta det steget längre så boota win i diagnostik läge så du har minimalt med processer igång i bakgrunden. Allt du behöver är futuremark systeminfo service för att 3dm ska funka.

Jo jag vet. Har stängt av HT då det strulade så mycket med BF4 tidigare. Brukar mest dra lite benchmarks när jag har tråkigt.

Drog ner till 4.2 då det är min 24/7-klock. Slippa ösa på fläktarna. H80i:ns fläktar är effektiva, men låter som ett mindre jetplan.
Ska testa sen när jag har lite mer tid 5.1 vore trevligt! Behövs en rengöring i datorn också...

Korten har olika ACIS-värde.
74.2 %
65.6 %

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Ligger på 10-11-11-31 just nu. Dock är XMP på 1.65V.

Men CL9 är no go eller?

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Jo jag vet. Har stängt av HT då det strulade så mycket med BF4 tidigare. Brukar mest dra lite benchmarks när jag har tråkigt.

Drog ner till 4.2 då det är min 24/7-klock. Slippa ösa på fläktarna. H80i:ns fläktar är effektiva, men låter som ett mindre jetplan.
Ska testa sen när jag har lite mer tid 5.1 vore trevligt! Behövs en rengöring i datorn också...

Korten har olika ACIS-värde.
74.2 %
65.6 %

Jaha, tyckte poängen var väl låg. HT gör susen för fysik poängen, och med OC på 5Ghz lär du få typ 18k ist för 10k i fysik poäng

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Hur är kylaren moddad? Den stödjer ju 2fläktar som bekant.

Jo de första batcherna hade dubbla fläktar. Den här kom med endast en fläkt, samma slimmade fläkt som på en 612 PWM.
Nu sitter det 2st Hyper 212 -fläktar på den.

Skrivet av DavidtheDoom:

Kan du inte köra RAM i 800MHz med lite lösare timings?

Jobbar på det. Den är byggd för stabilitet @ 3.8GHZ men det hade varit roligt att komma över 4 GHz också.
21-22 MHz till på FSB så är jag framme... Jag får gräva lite i minneshögen ifall det inte vill sig.
Nu sitter det Kingstonminnen med Kingstonkretsar, 2st CL5 och 2st CL6

Visa signatur

AMD #1: Asus TUF X570-PLUS|Ryzen 9 5900X|1x Asus TUF RX5700XT OC 8GB
AMD #2: Gigabyte B550M Aorus Elite|Ryzen 7 3700X|1x Gigabyte RX5600XT Gaming OC 6GB
Intel #1: Asus TUF Z690-PLUS|Core i5-12600KF|1x Asus TUF RTX 3060 OC 12GB
Intel #2: Asus P8Z77-V|Core i5-3570K@4.5|2x Asus GTX 780 OC 3GB SLi

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Jaha, tyckte poängen var väl låg. HT gör susen för fysik poängen, och med OC på 5Ghz lär du få typ 18k ist för 10k i fysik poäng

Såja, kom till pappa

http://valid.x86.fr/vnjtdm

http://www.3dmark.com/fs/2764143

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Blir battle i helgen när jag fått ihop s2011 riggen

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk

Nice! Kör du grafikkorten på luft? 20k ska inte vara några problem alls med dom korten på vatten iaf.

Skrivet av lowngcawt:

Blir battle i helgen när jag fått ihop s2011 riggen

Har nytt S2011 mobo på ingång, så det blir benching när jag får det. Har inga high end gpu's som lever fn. Men ska bencha mina 5870 tänkte jag.

Permalänk

Här är min gamla nyttiga dator så det är väl bäst att dra ned lite efter testet.
Originalkylaren väsnas en hel del i de här frekvenserna och hela systemet låg som mest på 410W.

# 7115 (intel/i7-980x LUFT) (grafikkort/GTX 770 LUFT Ram/1753 Gpu/1058 ) 3Dmark Cpu-Z Eisenschwein

CPU@4137MHz

Bitfenix Shinobi

Visa signatur

AMD #1: Asus TUF X570-PLUS|Ryzen 9 5900X|1x Asus TUF RX5700XT OC 8GB
AMD #2: Gigabyte B550M Aorus Elite|Ryzen 7 3700X|1x Gigabyte RX5600XT Gaming OC 6GB
Intel #1: Asus TUF Z690-PLUS|Core i5-12600KF|1x Asus TUF RTX 3060 OC 12GB
Intel #2: Asus P8Z77-V|Core i5-3570K@4.5|2x Asus GTX 780 OC 3GB SLi

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Nice! Kör du grafikkorten på luft? 20k ska inte vara några problem alls med dom korten på vatten iaf.
.

Yes, bara luft. Ska testa med lite högre CPU-klock och se vad det ger

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Eisenschwein:

Jo de första batcherna hade dubbla fläktar. Den här kom med endast en fläkt, samma slimmade fläkt som på en 612 PWM.
Nu sitter det 2st Hyper 212 -fläktar på den.

Jobbar på det. Den är byggd för stabilitet @ 3.8GHZ men det hade varit roligt att komma över 4 GHz också.
21-22 MHz till på FSB så är jag framme... Jag får gräva lite i minneshögen ifall det inte vill sig.
Nu sitter det Kingstonminnen med Kingstonkretsar, 2st CL5 och 2st CL6

Har du byggt egna fläktfästen? Min är ny, kom med en fläkt men två fläktfästen. Kan inte hävdat att jag har moddat den bara för att jag har använt alla fläktfästen.

Jo men fläska på med spänningen vetja, du har inte direkt hög spänning på prollen. Även CPU PLL kan behöva en liten höjning om du inte redan varit där.

Skrivet av thereal_twisted:

Men CL9 är no go eller?

Har testat nästan alla tänkbara kombinationer förutom just bara sänka latenserna med XMP igång verkar det som. Skall pröva.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Nice! Kör du grafikkorten på luft? 20k ska inte vara några problem alls med dom korten på vatten iaf.

Har nytt S2011 mobo på ingång, så det blir benching när jag får det. Har inga high end gpu's som lever fn. Men ska bencha mina 5870 tänkte jag.

Skoj!
Vet ju vem jag ska höra av mig till när jag behöver hjälp med s2011 OC iaf lär ju vara lite svårare än AMD.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Yes, bara luft. Ska testa med lite högre CPU-klock och se vad det ger

Classified korten går riktigt högt om jag inte minns fel, det är dom du kan mata på mer än dom 1212mV som nästan alla andra TI är låsta till väl?

Har sett närmare 1500Mhz på gpu på vatten kylning med 780ti classified.

Skrivet av DavidtheDoom:

Har du byggt egna fläktfästen? Min är ny, kom med en fläkt men två fläktfästen. Kan inte hävdat att jag har moddat den bara för att jag har använt alla fläktfästen.

Jo men fläska på med spänningen vetja, du har inte direkt hög spänning på prollen. Även CPU PLL kan behöva en liten höjning om du inte redan varit där.

Har testat nästan alla tänkbara kombinationer förutom just bara sänka latenserna med XMP igång verkar det som. Skall pröva.

Det vore konstigt om det inte gick, i synnerhet då xmp är 11-11-11. Alla kretsar det kan vara klarar att köra CL lägre än tRCD/tRP. Skulle tro att det är hynix CFR kretsar i dina. Mina OEM hynix CFR fixar CL10 2400Mhz, måste haft tur med dom.

Skrivet av lowngcawt:

Skoj!
Vet ju vem jag ska höra av mig till när jag behöver hjälp med s2011 OC iaf lär ju vara lite svårare än AMD.

Skickades från m.sweclockers.com

No problemo, bara att fråga på.

X79 är en pain in the ass att OC, iaf om man ska så högt det går. Har ingen Ivy-E utan SB-E, det är säkert viss skillnad när det gäller OC. Får se hur det funkar med RIVEBE nu. Hade ett RIVE innan.