Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Ny dator från inet, 20 fps

Hej, jag köpte en ny dator från inet häromdan. Jag spelade lite csgo det funkade hyfsat på 40-60 fps på 1080p, men när jag körde cod ghosts så fick jag 20 fps och det verkade inte vara 1080p. Jag tror inte att jag borde ha 40-60 fps på cs go för jag har ett gtx 770, 8gb ram, i5 på 3,5ghz inte överclockad och skitbra moderkort etc... Jag har inte kopplat sladden till grafikkortet, eftersom jag inte har någon sladd som passar. är det det som är felet? tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swagger McJagger:

Hej, jag köpte en ny dator från inet häromdan. Jag spelade lite csgo det funkade hyfsat på 40-60 fps på 1080p, men när jag körde cod ghosts så fick jag 20 fps och det verkade inte vara 1080p. Jag tror inte att jag borde ha 40-60 fps på cs go för jag har ett gtx 770, 8gb ram, i5 på 3,5ghz inte överclockad och skitbra moderkort etc... Jag har inte kopplat sladden till grafikkortet, eftersom jag inte har någon sladd som passar. är det det som är felet? tacksam för hjälp!

Om du inte kopplar till grafikkortet så används processorns inbyggda grafikkrets istället för ditt GTX770. Det är helt klart där problemet är.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swagger McJagger:

Jag har inte kopplat sladden till grafikkortet, eftersom jag inte har någon sladd som passar. är det det som är felet? tacksam för hjälp!

Vilken sladd? Sladd till skärmen eller sladdarna som går från nätaggregatet till grafikkortet?

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk

ska sno min brors sladd.

Permalänk

Får 260- 300 fps på cs go, fast call of duty: ghosts funkar fortfarande inte :L

Permalänk

Med tanke på hur dåligt CoD är så är det nog lika bra att det inte fungerar för dig! håll dig till CSGO och bra spel hädanefter så skall du se att du inte kommer stöta på några problem!

Permalänk
Inaktiv

Det kan vara bra om du ger oss lite mer specifik information, exempelvis vilken sladd som ej var inkopplad och hur CoD inte fungerar.

Permalänk
Medlem

Har du installerat drivrutiner för grafikkortet?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Oavsett: Om du ej kopplat in grafikkortet använder du den inbyggda grafiken enbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swagger McJagger:

Får 260- 300 fps på cs go, fast call of duty: ghosts funkar fortfarande inte :L

Har du senaste patchen?

Permalänk
Skrivet av Sputte:

Har du installerat drivrutiner för grafikkortet?

Nej, vad är det?

Permalänk
Skrivet av Swagger McJagger:

Nej, vad är det?

Du behöver tanka ned Nvidias drivrutiner eftersom du har ett grafikkort från dem. Googla det du inte vet samt titta på youtube, det är ett effektivt sätt att lära sig på. Fråga mig inte hur man googlar...

Permalänk
Medlem

Det är ett gäng instruktioner som du installerar till grafikkortet som ditt grafikkort måste ha för att fungera ordentligt, gå in på nvidias hemsida, sök på din grafikkorts serie och sen tanka hem senaste drivrutinerna, du kommer lätt och smidigt hitta rätt på hemsidan

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem

Ett tips är oxå att lära sig dom mest fundamentala delarna vad det gäller Windows och PC så kommer det bli bra mkt lättare för dig.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb