Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk

Fick idag veta att tidningsappen Readly är på gång till WP, förmodligen någon gång i vinter! Detta enligt deras supportpersonal som jag mailade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nästa stora problem är att de tar så lång tid på sig att släppa sina utannonserade modeller. Lumia 830 lät NICE när de nämnde den, men om de inte släpper den snart så blir det inte bra alltså. Samma sak med 930. Hade de släppt den globalt samtidigt som de släppte Icon (som ju är samma mobil) hade den kännts mycket fräschare.

hets, Nokia! hets!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bjoernsss:

Nästa stora problem är att de tar så lång tid på sig att släppa sina utannonserade modeller. Lumia 830 lät NICE när de nämnde den, men om de inte släpper den snart så blir det inte bra alltså. Samma sak med 930. Hade de släppt den globalt samtidigt som de släppte Icon (som ju är samma mobil) hade den kännts mycket fräschare.

hets, Nokia! hets!

Håller med om att det tar för lång tid.
Fast Nokia har inget med telefonerna att göra längre. Det är Microsoft nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjoernsss:

Nästa stora problem är att de tar så lång tid på sig att släppa sina utannonserade modeller. Lumia 830 lät NICE när de nämnde den, men om de inte släpper den snart så blir det inte bra alltså. Samma sak med 930. Hade de släppt den globalt samtidigt som de släppte Icon (som ju är samma mobil) hade den kännts mycket fräschare.

hets, Nokia! hets!

730/735/830 publicerades 4 september. De ska börja levereras 2 oktober, alltså nästa veckas torsdag. Är en månad för lång tid? (leveransdatum är 2.10 åtminstone i UK och i Finland).

930 väntade på WP8.1. Hårdvaran var ju klar tidigare, men de ville inte köra ute en tredje WP8-mobil i samma segment (925 och 920 fanns fortfarande på marknaden)..

Permalänk
Skrivet av Josafo:

730/735/830 publicerades 4 september. De ska börja levereras 2 oktober, alltså nästa veckas torsdag. Är en månad för lång tid? (leveransdatum är 2.10 åtminstone i UK och i Finland).

930 väntade på WP8.1. Hårdvaran var ju klar tidigare, men de ville inte köra ute en tredje WP8-mobil i samma segment (925 och 920 fanns fortfarande på marknaden)..

de ska levereras 2 oktober alltså? hittade inget datum på nokias (microsofts) sida. mja, jag gillar Apple-stuket att släppa nya prylarna väldigt snart efter utannonsering (inga jämförelser i övrigt), även om det innebär att de annonserar dem lite senare. släpp medan eventuell hype är igång.

930 på wp 8.1 är hyfsat förståeligt dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjoernsss:

de ska levereras 2 oktober alltså? hittade inget datum på nokias (microsofts) sida. mja, jag gillar Apple-stuket att släppa nya prylarna väldigt snart efter utannonsering (inga jämförelser i övrigt), även om det innebär att de annonserar dem lite senare. släpp medan eventuell hype är igång.

Ja, 2 oktober.

http://www.wpcentral.com/lumia-830-735-now-available-pre-orde...

Eller kollar man på elgigantens finska sidor ser man att alla färger levereras 2.10.2014.

http://www.gigantti.fi/search?SearchTerm=lumia+830&search=&se...

Hoppas Sverige inte behöver vänta längre..

Permalänk

Nice! ska bli skönt att byta ut min halvslöa S2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Det är inte NSN och Here som får draghjälp.

Inte specifikt nej, utan det är Nokia som helhet då det är dem reklamen handlar om.

Permalänk
Avstängd

Tycker det räcker, i samma prisklass, med en modell vart annat år. Tror det är bättre för kunden när det inte spottas ut nya, lite uppgraderade, modeller med 6 månaders mellanrum.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Någon annan som spelar Age of Empires: Castle Siege, har ni lust att göra en allians eller något?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av Bjoernsss:

de ska levereras 2 oktober alltså? hittade inget datum på nokias (microsofts) sida. mja, jag gillar Apple-stuket att släppa nya prylarna väldigt snart efter utannonsering (inga jämförelser i övrigt), även om det innebär att de annonserar dem lite senare. släpp medan eventuell hype är igång.

930 på wp 8.1 är hyfsat förståeligt dock.

Söker man på prisjakt finns det ett antal butiker som säger sig ha telefonen i lager 29-30 september. Det får man ta med en nypa salt iofs eftersom tex. Liontech först hade ett preliminärt datum på 19 september men det flyttas fram vart efter. Hur som helst, jag har lagt in en beställning på en vit 830 på Liontech.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Någon annan som spelar Age of Empires: Castle Siege, har ni lust att göra en allians eller något?

Spelar lite. gick med i den allians som heter "Sweden".

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Ny OS-update via DP, 8.10.14176.243, skall bli kul om se om det medföljer någon behövlig nyhet. Kul hursomhelst.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Ny OS-update via DP, 8.10.14176.243, skall bli kul om se om det medföljer någon behövlig nyhet. Kul hursomhelst.

Tycker det är lite dåligt att man inte får med en changelogg med uppdateringen. Har inte märkt något nytt på min 920 än. Dock var min inte en av de "lucky devices" eftersom cyan inte är tillgängligt än. Men det skulle inte tillföra 920n så mycket ändå.

Man kan iof googla😜

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Ny OS-update via DP, 8.10.14176.243, skall bli kul om se om det medföljer någon behövlig nyhet. Kul hursomhelst.

Skrivet av Albinfiskare:

Tycker det är lite dåligt att man inte får med en changelogg med uppdateringen. Har inte märkt något nytt på min 920 än. Dock var min inte en av de "lucky devices" eftersom cyan inte är tillgängligt än. Men det skulle inte tillföra 920n så mycket ändå.

Man kan iof googla😜

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar bara vara general fixes och ingen ny funktion
http://www.wpcentral.com/microsoft-rolling-out-preview-develo...

Btw folk, var det inte snack att Cortana skulle fungera för alla regioner snart (utan att behöva ändra till USA)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Tycker det är lite dåligt att man inte får med en changelogg med uppdateringen. Har inte märkt något nytt på min 920 än. Dock var min inte en av de "lucky devices" eftersom cyan inte är tillgängligt än. Men det skulle inte tillföra 920n så mycket ändå.

Man kan iof googla😜

Här finns Microsofts "changelog"
http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2014/09/24/new-update-for-windows-phone-preview-for-developers/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Verkar bara vara general fixes och ingen ny funktion
http://www.wpcentral.com/microsoft-rolling-out-preview-develo...

Btw folk, var det inte snack att Cortana skulle fungera för alla regioner snart (utan att behöva ändra till USA)?

Inget snack om det från Microsoft vad jag minns.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag kom dit efter lite googlande själv, men tack:)

"changelog" indeed

"a bunch of performance improvements and general fixes."

haha

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Den största fixen med denna release är att vi som fick 80188308 felet (för liten system partion) nu äntligen kan installera senaste DP utan att behöva backa till någon äldre WP 8 utgåva samt nu även stöd för HTC 8S och 8X

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Btw folk, var det inte snack att Cortana skulle fungera för alla regioner snart (utan att behöva ändra till USA)?

Har för mig att jag läste detta i samband med att Treshold ska komma, jag minns inte om det var med i inledningsfasen eller om det var skulle anlända senare, men att då skulle det iaf ha blommat ut ordentligt. Snackades ju även att W9 kommer ha henne i burken, vilket blir med min logik->W9 lanseras, USA får henne i burken, några andra/många andra länder får henne äntligen i luren, och börjar tråna mot att hon ska krypa in även i burken. Där hon till slut kommer hamna.

Bra, så man lättare kan se och inte se vad som skett.

----

Över till en annan grej, jag snackade ju mig varm om IOS8 och att det var ett stort imponerande steg Apple hade tagit, etc. Och det kanske det är i Yosemite som kommer till datorerna, men när jag såg IOS8, som jag förövrigt laddade hem på en gammalt äpple, så blev jag nästan mållös. Så mycket snack, så stora ord, och jag såg ingen som helst skillnad. Jag som faktiskt var lite tveksam ett tag och lekte med tanken att kanske testa det å köra det då det verkade så synkat och genomtänkt.

När dessutom I6 släpps så tappas den i marken och visar sig vara ännu mindre stryktålig än sin föregångare, vilket man nästan tror ät ett skämt. Det skulle ju vara tvärtom.

http://www.99mac.se/artikel/5891-iphone-6-tappas-i-marken

First impression last, som man säger. Snacka om att detta kunde fått en bättre start, och hoppas nu MS är snabba som attan att utnyttja detta och se till så W9 nåt marknaden så¨snart som möjligt.

Till detta vill jag addera att jag noterat sk leaders, alltså folk som många ser upp till, en som äger flera krogar, en som är en känd elitidrottare, som innan var nästan lika mycket Apple som jag är Nokia nu, alltså helt förvridna, där dem ene har köpt en Sony, och visade mig alla fördelarna med den, och den anda snubben skulle stanna kvar på sin I5 då det ändå inte sker någon förändring, det blir bara ännu sämre batteri, och att han hade tänkt köpa den mindre av dem (4.7', den andre är väl 5.5'?) men att de inte har med någon optisk bild stabilisator i den mindre, så därför skiter han i det.

Kortfattat, starka karaktärer, populära och lätta att ta efter, som dessutom predikat för mig om Apple och dess förträfflighet (den predikan blir faktiskt ännu mer manisk och med större skygglappar än min dagliga Nokia-trudelutt), när dessa nu ser det många sett långt innan, och nästan blivit anti, så sa jag bara att äntligen börjar folk vakna och öppna sina ögon och reflektera. Sedan påpekade jag att jag tyckte det var underbart att speciellt krögarn, som kör sina snygga bilar, ser bra ut, fina kvinnor, reser mycket, en snubbe nästan alla vet vem han är, omtyckt och cool helt enkelt, att just han gjort en sådan helomvändning.

För mig blev detta signifikativt, en kille som alltid ska ha det bästa, dyraste, etc, när han inte bara pratar bra om en helt ny grej, för det är inte så märkligt, utan även höjer den än mer i jämförelse med IP, å vad jobbig IP faktiskt var med sin usla batteritid, att det är roligare med en lur som man kan sätta sin personliga prägel på, etc etc, så tror jag att det finns fler som honom, och ju fler sådana, desto sämre för Apple.

Nu kan ju IOS8 och I6 vara grymt bra ändå, men jag tror I6 måste bli en enorm succe, då den sammankopplas med det nya IOS8, å en I7 och IOS9 får, enligt den känslan jag har, aldrig samma chans igen.

Hursomhelst så gynnar detta oss som gillar WP, för nu kunde jag ladda min lur med Sony-killens laddare, å då såg jag hur han för första gången sneglade på min lur, och jag flikade in att det är så gott att vissa har enats om en standard-laddare, men att Apple även där ska trilskas så det drabbar köparna. Klart att även de 6-serien också har sina egna laddare.

När jag satte i hans laddare på hans krog så skämtade jag och frågade varför de bytt namn på sitt WiFi, att jag inte kom in, varpå han fick se mig och min bedårande Nokia, där jag raderade det gamla och la in det på nytt, han föreslog en omstart (jag hade väntat mig SRx3???) och sedan la vi in det ånyo. Så tack vare att han hade gemensam laddare fick jag se Sony, som jag aldrig sett innan, den såg elegant och rapp ut, å han, den gamle Apple-pastorn, fick sig en skymt av min Nokia, så det var ett mycket vackert möte mellan två leaders som uteslutit Äpple ur sitt kostschema.

Jag sitter här nu, tårögd, av denna mycket gripande stund, som i tid inte var lång, men som ändå innehöll så mycket livsviktiga inslag. Fruktansvärt vackert.

Permalänk
Medlem

En liten fråga såhär på eftermiddagen; var bör/ska man ringa om man har strul med en Nokia-pryl, i detta fallet är det BT-tillbehör. MS står för sidan, ploppar upp när man klickar på 'kontakta oss' men vill nästan inte kännas vid eller ens har med det som menyval i knappsatsen, att de supportrar en produkt, som finns på deras webbsida. Det känns även aningen skevt att ringa återförsäljaren, så därför blir min fråga om någon vet något nummer till gamla hederliga Nokia?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

En liten fråga såhär på eftermiddagen; var bör/ska man ringa om man har strul med en Nokia-pryl, i detta fallet är det BT-tillbehör. MS står för sidan, ploppar upp när man klickar på 'kontakta oss' men vill nästan inte kännas vid eller ens har med det som menyval i knappsatsen, att de supportrar en produkt, som finns på deras webbsida. Det känns även aningen skevt att ringa återförsäljaren, så därför blir min fråga om någon vet något nummer till gamla hederliga Nokia?

NokiaCare Kundservice: 0900-2008888 kostar 9,95 Kr / Min

Annars har jag ett gammalt nummer liggandes i min telefon, vet ej om det fungerar mera.

Testa detta: Nokia Support 077-66 22 22

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

NokiaCare Kundservice: 0900-2008888 kostar 9,95 Kr / Min

Annars har jag ett gammalt nummer liggandes i min telefon, vet ej om det fungerar mera.

Testa detta: Nokia Support 077-66 22 22

Det första numret funkar och det är nog det nya för det kom efter det sistnämnda som numera är avstängt.

Tack för hjälpen.

Det jävliga är att man måste ha abonnemang för att kunna ringa 0900-numret, men det löser sig.

MS är ju annars klockrena i sin support men nu var han jag pratade rent av komisk, han ville vinkla det till MS-prylar hela tiden, 'så du kan alltså inte koppla ihop dina lurar med Surface? 'Är du säker på att det är lurarna som är felet och ingen inställning i din dator?'

Mina hörlurar som heter si och så, ligger uppe på en hemsida som verkar ombesörjas av er, och är det då så konstigt anser du, att jag ringer de som står för sidan och som aviserar om support och kontakt? Så ger han mig adressen till Nokias nya hemsida, och jag frågade om han inte visste att MS och Nokia gjort affär och nämnda adress leder till Here och nätverksamhet etc. Sicken lirare.

http://www.supportway.se/kundtj%C3%A4nst/Nokia

Kan vara bra att ha den länken i tråden ifall någon annan skulle behöva komma i kontakt med dem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Albinfiskare:

Tycker det är lite dåligt att man inte får med en changelogg med uppdateringen. Har inte märkt något nytt på min 920 än. Dock var min inte en av de "lucky devices" eftersom cyan inte är tillgängligt än. Men det skulle inte tillföra 920n så mycket ändå.

Man kan iof googla😜

Skickades från m.sweclockers.com

Sambon klagar över batteritiden på sin 920 efter 8.1 uppdateringen. Något som du märkt av? På min 1520 är batteritiden väldigt bra. Hoppas batteriet håller sig fräscht länge för 1520 måste nog vara en av de svåraste mobilerna att byta batteri på. Och jag som tänkt behålla min några år men ser ut som om man då valt fel märke (alltså för att behålla sin mobil kanske 5 år).

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Vad händer med Windows Phone och Nokia nu? Tyckte jag läste att MS lägger ner Nokia och WP. Stämmer detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KDAson:

Vad händer med Windows Phone och Nokia nu? Tyckte jag läste att MS lägger ner Nokia och WP. Stämmer detta?

Nej det stämmer inte. Möjligtvis ett namnbyte av Windows Phone till enbart Windows eller något åt det hållet. Det skall presenteras nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Nej det stämmer inte. Möjligtvis ett namnbyte av Windows Phone till enbart Windows eller något åt det hållet. Det skall presenteras nästa vecka.

Är nog främst en fråga om marknadsföring vilket som, som inte ändrar något i praktiken. Det kommer fortfarande finnas ett "Windows" för telefoner som skiljer sig, och för närvarande fortsätter heta WP oavsett vad reklamen och loggan på telefonen säger, och ett för datorer. Det som bör försvinna är Windows RT.

Permalänk
Medlem

Hej.
Är det någon som har haft problemet med att lumia 920 bläddrar bland olika internetsidor och ändrar olika saker i inställnings menyn? (Det som jag ska berätta nu började efter jag installerade senaste uppdateringen till 8.1). Det hände mig nu. Satt i badet med min son och frugan sa att min telefon lumia 920 beter sig konstigt. Den försökte ändra i inställningarna, som tex i ie försökte den ändra webbplatsinställning från mobil till datorversion. Det såg nästan ut som om någon styrde telefonen, gick in och ut ur olika menyer osv. Läskigt alltså.

Är det någon som har en liknande erfarenhet?

MVH Mats

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Hej.
Är det någon som har haft problemet med att lumia 920 bläddrar bland olika internetsidor och ändrar olika saker i inställnings menyn? (Det som jag ska berätta nu började efter jag installerade senaste uppdateringen till 8.1). Det hände mig nu. Satt i badet med min son och frugan sa att min telefon lumia 920 beter sig konstigt. Den försökte ändra i inställningarna, som tex i ie försökte den ändra webbplatsinställning från mobil till datorversion. Det såg nästan ut som om någon styrde telefonen, gick in och ut ur olika menyer osv. Läskigt alltså.

Är det någon som har en liknande erfarenhet?

MVH Mats

3 X SR ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Förlåt men ???????????

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II