Corsairs nya logotyp ger upphov till protester

Permalänk
Rekordmedlem

Patetisk !
Gör om och gör rätt eller behåll gamla logotypen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Folk blir ju stötta av mindre.

Första jag tänkte på när jag såg bilden var just två svärd... och inte tatuering.

Personligen gillar jag starkt den nya logotypen.

https://www.google.se/search?q=corsair+sword&espv=2&biw=1742&...

Gillar orginalet bättre.

https://www.google.se/search?q=corsair+ship&es_sm=122&source=...

Permalänk
Medlem

Det är ju ren idioti att inte bara byta ut en mycket utmärkande logga som känns premium utan också göra det mot en sån intetsägande 15årgammal-greklandssemester-giftshop-fylletatuerings mishmash.

Skrivet av Oggmeiler:

Hur orkar man bry sig?

Skrivet av THB:

Så 2 svärd i kors har kränkt ett gäng folk, vad förvånad man blir..

Det handlar inte om att bli kränkt, det handlar om att man fattar tycke för ett visst märke och deras line-up av produkter inom ett visst segment t.ex. gaming. När detta märke sedan byter till något man tycker illa om är det kanske inte så konstigt att man gör sin röst hörd?

Jag tyckte själv RGB tgnborden/mössen var en ganska kul grej, man kan ju anpassa dom till övrig inredning eller annan kringutrustning. Jag tyckte det i några sekunder, sen såg jag den nya loggan och insåg att så länge den styggelsen syns på någon produkt kommer jag aldrig att köpa den.

Tänk dig själv att sitta och titta på något som du tycker är skitfult varje gång du sätter dig vid datorn.

Visa signatur

| Asus Z97-A | Intel i7 4790k | CM Hyper 212 Evo | Asus GTX 970 Strix 4GB | Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz |

| ADATA SP900 256GB | WD Green 1TB | EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R4 |

| QPAD QH-85 | QPAD MK-80 | Corsair Raptor M40 |

Permalänk
Medlem

På tal om fula gaming loggor, så är ju Logitech ganska duktiga på att förstöra sina produkter med nersmetade "G-Serien" märket. Titta bara på den nya G400S ser ju hur ful ut som helst. Men då har de i och för sig ändrat designen efter logotypen. Jag hoppas verkligen inte att Corsair tar efter den här trenden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkt:

Det är ju ren idioti att inte bara byta ut en mycket utmärkande logga som känns premium utan också göra det mot en sån intetsägande 15årgammal-greklandssemester-giftshop-fylletatuerings mishmash.

Det handlar inte om att bli kränkt, det handlar om att man fattar tycke för ett visst märke och deras line-up av produkter inom ett visst segment t.ex. gaming. När detta märke sedan byter till något man tycker illa om är det kanske inte så konstigt att man gör sin röst hörd?

Jag tyckte själv RGB tgnborden/mössen var en ganska kul grej, man kan ju anpassa dom till övrig inredning eller annan kringutrustning. Jag tyckte det i några sekunder, sen såg jag den nya loggan och insåg att så länge den styggelsen syns på någon produkt kommer jag aldrig att köpa den.

Tänk dig själv att sitta och titta på något som du tycker är skitfult varje gång du sätter dig vid datorn.

Man kanske skulle spendera mer tid att kolla på skärmen än att kolla på tangentbordet, menmen.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk

Men nej vad tänker de med nu? Deras förra logga är ju riktigt clean och bara rent snygg! Har deras otroligt snygga och kraftfulla Gaming högtalare SP2500 och loggan ser helt galant ut.

Visa signatur

Apple Macbook Pro 13" Retina
iPhone 13
Retro PC: Compaq Presario 7000s, Intel P3 800Mhz, 256MB RAM, 18GB IDE HDD, Sound Blaster Audigy, ATI Radeon 9200 PRO 128MB,SONY 15" CRT, WIN98SE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Man kanske skulle spendera mer tid att kolla på skärmen än att kolla på tangentbordet, menmen.

Jag skrev "när du sätter dig vid datorn" inte när du tittar på skärmen. Men du kanske har någon särskild förmåga att aldrig släppa blicken från skärmen oavsett vad som händer? Inget tittande på någon kringutrusting alls? Fönster? Skrivbordet i övrigt? Telefon? Riktigt imponerande i så fall.

Jag vill inte vara dryg men du fattar vad jag menar, man vill tycka om det runtomkring en helt enkelt. Jag tycker inte om ful design, i mitt tycke är deras gaming logga ful design och därför låter jag dom veta det.

Visa signatur

| Asus Z97-A | Intel i7 4790k | CM Hyper 212 Evo | Asus GTX 970 Strix 4GB | Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz |

| ADATA SP900 256GB | WD Green 1TB | EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R4 |

| QPAD QH-85 | QPAD MK-80 | Corsair Raptor M40 |

Permalänk
Medlem

Tribals var för brats som hängde på sture p och solade solarium 2006. Inte för gamers...

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Medlem

Bottennapp... Hur tänkte dom där?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Den där var ingen höjdare alltså..

precis, blir nog att antingen bojkotta eller helt enkelt kolla på andra varumärken för att den där nya loggan är riktigt ful.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt uppståndelsen. Jag bryr mig väl inte om hur loggan ser ut, det viktiga är väl att prylen gör det den ska.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd

Ser väldigt p12ig ut kommer förmodligen bli ett vinnande koncept för gamingutrustning.

Permalänk
Medlem

Jag köpte just ett K70 i helgen och även om jag inte gillar det nya "tramp-stampet" så kan jag inte säga att Corsairs logo gör sig speciellt bra fräst in i aluminium. Den är mycket bättre på bild.

Visa signatur

Main - i7 2600K | MSI P67A-GD65 REV B3 | Corsair XMS 8GB | Intel 510 120GB | Gigabyte GTX570 OC 1280MB | Cooler Master 690 II Adv. | Corsair HX 850W 80+ | Noctua NH-U12P SE2
HTPC - i5 3570K | Asus P8H77-I | Corsair XMS 8GB | Samsung 840 120GB | be quiet! Pure Power 430W 80+ Bronze | Fractal Design Node 304 | Mobilt Samsung GT Pro 8.4 | LG G3 D855

Permalänk
Medlem

Världsordning återställd

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Valde 'snygg'. Fräsig logga!

Fast å andra sidan så fattar jag inte varför de byter logga när deras gamla e positiv.

Vafan betyder "tribal" o "trampstamp" ?? Tribal för mig betyder "tecken som man tatuerar in". Trampstamp har jag aldrig någonsin hört talas om. Hur fan har jag missat det ??

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Enkelhet och orginalitet bör vara det man söker i en logotyp enligt mig. Den nya loggan saknar både och.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Fattar inte varför de byter logga när deras gamla är positiv.

Vafan betyder "tribal" o "trampstamp" ?? Tribal för mig betyder "tecken som man tatuerar in". Trampstamp har jag aldrig någonsin hört talas om. Hur fan har jag missat det ??

Tribal: samlingsnamn för ett helt gäng stiliserade svarta mönster, som jag antar från början inspirerades av tatueringar från olika stamfolk?
Sök på bilder på tribal tattoo för en hint.

Trampstamp: översätt det till svenska så blir det slampastämpel
(matchar ungefär den kategori människor som i dagsläget överväger att gadda sig med denna form av tatuering)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1r1d1um:

Näthatare!

Nämen seriöst - detta är varumärkesförstörelse. Den gamla loggan var perfekt och uppskattad. Varför Corsair?

Ja, verkligen konstigt. Deras nyare logga med lite shadning ser ju dessutom jävligt classy ut. Det här var ju hål i huvudet Somebody should be fired!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Roger W:

Tribal: samlingsnamn för ett helt gäng stiliserade svarta mönster, som jag antar från början inspirerades av tatueringar från olika stamfolk?
Sök på bilder på tribal tattoo för en hint.

Trampstamp: översätt det till svenska så blir det slampastämpel
(matchar ungefär den kategori människor som i dagsläget överväger att gadda sig med denna form av tatuering)

Schyst du svara.
Hur vet du att det e slampor som överväger det ? Jag har verkligen ingen aning alltså ^^

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Corsair har under många år siktat på p6-p12 gruppen på sina prylar. Ingen kan säga annat om dom ser hur dom gått från bra men tråkiga till hyffsade men med 100tals leds i regnbågens alla färger. Corsair gör allt, som inte produkten är tänkt för...

Tangentbord med mer lampor än tangentbord. Chassin med mer fönster och leds än chassi. Listan kan göras lång (och förmodligen bättre) på hur corsair i min mening blir mer och mer "toys r us" istället för "raw gaming". Saknar tiden då de helt enkelt bara gjorde bra produkter utan trams och tjafs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Corsair har under många år siktat på p6-p12 gruppen på sina prylar. Ingen kan säga annat om dom ser hur dom gått från bra men tråkiga till hyffsade men med 100tals leds i regnbågens alla färger. Corsair gör allt, som inte produkten är tänkt för...

Tangentbord med mer lampor än tangentbord. Chassin med mer fönster och leds än chassi. Listan kan göras lång (och förmodligen bättre) på hur corsair i min mening blir mer och mer "toys r us" istället för "raw gaming". Saknar tiden då de helt enkelt bara gjorde bra produkter utan trams och tjafs.

Jag håller inte med. Framförallt håller jag inte med om ditt tankesätt kring tangentbord. ett tangentbord som kan glittra i regnbågensfärger har mycket fler användningsområden än att bara se fint ut. Jag tycker att det är ett bra steg i tangentbordsutvecklingen.

Inte heller håller jag med om chassin. Tycker corsair erbjuder, bland dom, stilrenaste chassin som går att hitta. Ja, dom har några extremt spacade som ser ut att höra hemma i startrek men bortsett från dom så tycker jag dom erbjuder bra och fina chassin.

Så att såga att de är på väg att bli "toys r us" är väl ändå lite väl tidigt att säga?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Asså jag gillar ju "tramp stamps". Snygga tjejer med lite "billig" look har alltid attraherat mig (även om jag skäms lite för det) men på ett tangentbord ser den kort sagt för jävlig ut, dessutom när de hade den kanske snyggaste och renaste loggan i hela datorvärlden. Hur fan tänkte de här egentligen?!!!

Permalänk

Vakna världen

Om inte detta är dagens ilandsproblem finns det inte.
Nog finns det mer akuta problem att skriva om väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClasDalmas:

Om inte detta är dagens ilandsproblem finns det inte.
Nog finns det mer akuta problem att skriva om väl?

Vill du ha andra nyheter ska du nog vända dig till Aftonbladet, Expressen eller Se & Hör.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Skulle ha funnits ett alternativ "Bryr mig inte"

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5 3600 - ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4 - Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB (2x8GB) - ASUS Radeon RX 5700 DUAL EVO OC - Corsair RM650x - Fractal Design Define C - Windows 10.
Server: SuperMicro X8DT3 - 2xIntel Xeon X5650 2.67Ghz - 64GB DDR3 ECC - Fractal Design Define XL - 3x4TB WD Red & 1x6TB WD Red - UnraidOS 6.8.0

Permalänk
Medlem

Lösningen är lika enkel som uppenbar.
Samla ihop lite schyssta priser och anordna en tävling på här på Swec. Do it Corsair! Doooooo it!
Riktigt hemsk logga det där.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk

Tycker gammloggan är riktigt schysst! Bland de bättre på marknaden... Samt Corsair, länkar ju lite mer till den gamla? :s Nåväl, för den designern som tappar jobbet,

Permalänk
Skrivet av Macke69:

Skulle ha funnits ett alternativ "Bryr mig inte"

Rösta inte, omröstningen är för dom som bryr sig så om du inte bryr dig är det så simpelt att du helt enkelt kan strunta i det

Permalänk
Medlem

Ajajaj >.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Är företagets logga viktig eller inte för dig när du köper produkter? Nu diskuterar vi inte deras produkter, utan vad vi tycker om deras nya logga.

Varför skulle man bry sig om ett företags logga så länge man själv inte är inblandad i något arbete med dem? Förstår om man är ultra Corsair fanboy etc.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+