Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Inget beep-ljud vid uppstart - funkar ändå

Permalänk
Medlem

Inget beep-ljud vid uppstart - funkar ändå

Har byggt ihop min första dator, allt funkar perfekt - förutom att det inte låter något då jag startar datorn. Jag kan alltså använda den (gör det just nu), men den piper inte vid uppstart. Är detnågot att vara orolig över?

Permalänk
Skrivet av khang!:

Har byggt ihop min första dator, allt funkar perfekt - förutom att det inte låter något då jag startar datorn. Jag kan alltså använda den (gör det just nu), men den piper inte vid uppstart. Är detnågot att vara orolig över?

inget konstigt jag hör inte piip på start

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av khang!:

Har byggt ihop min första dator, allt funkar perfekt - förutom att det inte låter något då jag startar datorn. Jag kan alltså använda den (gör det just nu), men den piper inte vid uppstart. Är detnågot att vara orolig över?

Har du kopplat in en moderkortshögtalare då? Kan vara #1 om det inte låter.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin