Permalänk
Medlem

GoPro HERO 4

Första Videon! http://vimeo.com/107415158

GoPro HERO4 Black
4K Up to 30fps
2.7K 50fps
1440p 80fps
1080p 120fps
960p 120fps
720p 120fps (PetaPixel is reporting that it won't do 240fps)
Ultra Wide, Medium, and Narrow Settings for Lens
Manual controls for ISO, Exposure, Color
Built-in WiFi and Bluetooth
Mark key moments in footage for later

GoPro HERO4 Silver
Touchscreen Display
4K Up to 15fps
2.7K 30fps
1440p 48fps
1080p 60fps
960p 100fps
720p 120fps
12MP Photos at 30fps
It seems the rest of the features will match the Black Edition (unclear on manual controls but I would expect it to have them as well)

HERO (budgetmodell)
1080p 30fps
720p 60fps
5MP 5fps Burst mode
MicroSD Card Slot (Compatible with up to 32GB cards)
2.5 Hour Battery
QuikCapture: Power the camera and begin recording with one button press (HERO4 also has this)
Waterproof Case is non-removable
Weight: 3.9oz
Price: $200 or Less (Not yet confirmed)

Permalänk
Medlem

Finns det något datum för när den kommer ut ?
Läste för ett tag sedan att dom inte tänkt släppa den förrän nästa år men vet inte om det var en pålitlig källa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Finns det något datum för när den kommer ut ?
Läste för ett tag sedan att dom inte tänkt släppa den förrän nästa år men vet inte om det var en pålitlig källa.

Ryktet säger 8 oktober.

Permalänk
Medlem

He he, hoppas att låsbar exponering kan hjälpa en att motverka fails som detta,

Permalänk
Medlem

Blir ett givet köp!

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ryktet säger 8 oktober.

Ryktet säger väl att den ska presenteras officiellt den 8 oktober.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmuslian:

Ryktet säger väl att den ska presenteras officiellt den 8 oktober.

Det var det jag menade. En officiell presentation kan innebära att den säljs redan dagen efter. Oftast inte men det kan hända.

Permalänk

Det får vi hoppas på!
Är grymt spänd på den, hoppas den inte är alltför dyr bara.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmuslian:

Det får vi hoppas på!
Är grymt spänd på den, hoppas den inte är alltför dyr bara.

Om de gör som de brukar så borde det ju vara ungefär samma pris som den förra plus minus några hundringar.

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

He he, hoppas att låsbar exponering kan hjälpa en att motverka fails som detta,

https://www.youtube.com/watch?v=U8SYk4OdImA

Ett par av dom där klippen såg ut som om dom var filmade av Sven Svensson med familj när dom åker flumride på Liseberg. Kasst.

EDIT: Inte flumride! Vad hette den där grejen där man satt i en tunna och åkte ner för en fors typ?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av krisljungberg:

Ett par av dom där klippen såg ut som om dom var filmade av Sven Svensson med familj när dom åker flumride på Liseberg. Kasst.

EDIT: Inte flumride! Vad hette den där grejen där man satt i en tunna och åkte ner för en fors typ?

Flumride är nog rätt.

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Flumride är nog rätt.

Oavsett så såg det rätt B ut i vissa sekvenser, eller hur? Fick ju ingen cinema feeling what so ever.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av krisljungberg:

Oavsett så såg det rätt B ut i vissa sekvenser, eller hur? Fick ju ingen cinema feeling what so ever.

Nä de hade tjänat på att ta nästan vilken kamera med större sensor som helst i ett undervattenhus.

Man misstänker ju att Gopro helt enkelt betalat en massa pengar för att folk sen ska säga "den användes i the hobbit".

Permalänk
Skrivet av krisljungberg:

Ett par av dom där klippen såg ut som om dom var filmade av Sven Svensson med familj när dom åker flumride på Liseberg. Kasst.

EDIT: Inte flumride! Vad hette den där grejen där man satt i en tunna och åkte ner för en fors typ?

Kållerado!

OnT: Väldigt sugen på en av dessa, frågan är ju bara vilken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av blebleble:

OnT: Väldigt sugen på en av dessa, frågan är ju bara vilken...

Black, lika bra att köra på det bästa, imo.
120fps i 1080p är ju nice.

Permalänk
Skrivet av blebleble:

Kållerado!

OnT: Väldigt sugen på en av dessa, frågan är ju bara vilken...

Ja Colorado ja! Fan det hade jag aldrig kommit på, haha. Men nu när du säger det så.

Och ja Nisse, det antagligen något i den stilen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Det verkar som att det ska släppas en budgetmodell samtidigt,

http://nofilmschool.com/2014/09/gopro-hero-will-likely-be-rel...

1080p 30fps
720p 60fps
5MP 5fps Burst mode
MicroSD Card Slot (Compatible with up to 32GB cards)
2.5 Hour Battery
QuikCapture: Power the camera and begin recording with one button press (HERO4 also has this)
Waterproof Case is non-removable
Weight: 3.9oz
Price: $200 or Less (Not yet confirmed)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

2.7K i 50 fps verkar ju som en bra kompromiss för oss som vill ha PAL-kompatibla bildfrekvenser.
Men i övrigt är det bara multiplar på NTSC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Första Videon, av Philip Bloom.
http://vimeo.com/107415158

Najs men hade nog velat se orginal. Kommer väl med reviews sen så man kan ladda ner orginalfilen.
*edit* såg nu att han har lite mer videos

Hmm "Original .MP4 file (3840x2160 / 3GB)" hehe.

Förresten fick mejl från Gopro.
Stod "Allow us to introduce HERO4. Available October 5." !

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Testpilot

De finns även listade på Gopros hemsida nu: http://shop.gopro.com/EMEA/hero4
Verkar som att Hero3+ silver och Hero3 White kommer finnas kvar med och placerar sig då mellan de två Hero4 och den nya budgetmodellen Hero.
http://shop.gopro.com/EMEA/compare?category=cameras

Tycker silver-versionen verkar som en lagom uppgradering från Hero 2 som jag har nu, känns inte som jag har användning för 4K-upplösning utan 1080p räcker fint men däremot känns det najs att ha en skärm så man kan se vad kameran ser och lättare ändra inställningar.

Frågan är bara hur batteritiden är, den blev ju vad jag förstått sämre från 2:an till 3:an så man får hoppas den inte går åt samma håll. Undrar även hur blåtandsfunktionen skiljer mot det man kan göra idag via Wifi, kanske ger det bättre batteritid om man kör med enbart blåtand.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Ja om du inte behöver 4K så sparar du runt en tusing enligt priserna som ploppat upp på prisjakt.
Det är väl mest om man vill kunna zooma in eller använda kraftig bildstabilisering som skalar bort mycket upplösning för vanliga användare. Inte så många som har 4K skärmar än direkt.

Ser fram emot att se användarvideos.

Hittade en med quad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Ja om du inte behöver 4K så sparar du runt en tusing enligt priserna som ploppat upp på prisjakt.
Det är väl mest om man vill kunna zooma in eller använda kraftig bildstabilisering som skalar bort mycket upplösning för vanliga användare. Inte så många som har 4K skärmar än direkt.

Två saker som smäller högre än 4K för mig är ställbar exponering och 120fps i 1080p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Två saker som smäller högre än 4K för mig är ställbar exponering och 120fps i 1080p.

Jupp det är helt klart två stora fördelar som jag också föredrar framför 4K. Många möjligheter !

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

2.7K i 50 fps verkar ju som en bra kompromiss för oss som vill ha PAL-kompatibla bildfrekvenser.
Men i övrigt är det bara multiplar på NTSC?

Åtminstone på Hero1 och Hero2 så valde man mellan PAL och NTSC på ett enda ställe i menyn.
Då ändrade man frekvenser på samtliga inspelningsformat samtidigt.
Kanske listar de bara de högsta frekvenserna? Har för mig att de gjort så tidigare.

Permalänk

Någon som vet var och när man kan köpa dem i butik? Det står ju bara tillgänglig för beställning på de flesta internetsidor (NetOnNet, Elgiganten) men om man skall köpa via officiella GoPro hemsidan så står det att den skickas imorgon vid köp. Vill helst köpa i butik men ingen verkar skriva ut butikssaldo ännu.

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Skrivet av RobTheBiff:

Någon som vet var och när man kan köpa dem i butik? Det står ju bara tillgänglig för beställning på de flesta internetsidor (NetOnNet, Elgiganten) men om man skall köpa via officiella GoPro hemsidan så står det att den skickas imorgon vid köp. Vill helst köpa i butik men ingen verkar skriva ut butikssaldo ännu.

Det är väl inte officiellt ännu? De flesta rykten säger i mitten av oktober.

EDIT: https://www.komplett.se/gopro-hero-4-black/824714 Står att den kommer in 15 oktober.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

He he, hoppas att låsbar exponering kan hjälpa en att motverka fails som detta,

https://www.youtube.com/watch?v=U8SYk4OdImA

Därför jag inte tyckt den scenen passar in i resten av filmen. Lite synd att dom ska förstöra filmen med detta. Men behövde väl pengarna så

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar