Köpa windows 8.1 eller vänta på 9?

Permalänk
Medlem

Köpa windows 8.1 eller vänta på 9?

Tjao!

Känner för att prova något nytt nu när jag endå är i tankarna att köpa ny SSD..

Nån ide att köpa 8.1 nu n är windows 9 verkar vara på G?

Permalänk

Ja, varför inte? Alltid trevligt med det senaste! Ryktad release ska vara i vår så det är några månader kvar om det nu stämmer.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Medlem

Vänta till nästa vecka då lanserar Microsoft testversionen av Windows 9 http://www.sweclockers.com/nyhet/19377-microsoft-chef-bekraft...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Jag skulle vänta på 9an elt klart . Säger det inte bara för att jag är med i "hata win 8 klubben" jag kör faktiskt både 7an och 8.1 på flera datorer. Det är inte riktigt värt hoppet om man inte har en touchscreen.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Vänta eller kan du testa Windows 9 beta gratis.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid köra en test version fram till 9:an kommer.
Testa i 90 dagar gratis.
Evaluate Windows 8.1 Enterprise

Fast detta är Enterprise version.

Permalänk
Medlem

aight, någon direkt skillnad på enterprise versionen då?

Permalänk
Medlem

Jag säger vänta till 9 släpps, om du nu inte känner akut behov av nytt OS.

Inte säker men enterprise versionen är snarlik pro om jag inte är ute och cyklar?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av daizoe:

aight, någon direkt skillnad på enterprise versionen då?

Den har mest funktioner.

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_8_editions

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Medlem

Relaterat: Microsoft: Windows 9 Will Be Free for Windows 8 Users

Så ta och köp en Windows 8.1 Pro nyckel på Aliexpress för 30 kr.
Få Win 9 gratis

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Avstängd

Jag skulle satsa idag. Det är som vanligt att det alltid är något nytt rum hörnet. Windows 8 idag är riktigt genomkört buggarna har haft tid att behandlas, när Windows 9 kommer så är risken att nya buggar och annat dyker upp och så tar det tid innan det åtgärdats

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Relaterat: Microsoft: Windows 9 Will Be Free for Windows 8 Users

Så ta och köp en Windows 8.1 Pro nyckel på Aliexpress för 30 kr.
Få Win 9 gratis

30kr? Verkar ju kosta 800kr överallt annars.. Finns det någon hållhake?

Permalänk
Avstängd

Ingen mening att börja hoppas på rykten, sanningen är att vi inte ens vet om nästa Windows är tänkt för konsumenter (som Windows 8 är) eller för företag, eller både och. Vi vet faktiskt inte ens namnet. Rykten säger att nästa Windows ska vara billigt eller till och med gratis, betänk att Windows licenserna stod för ungefär 25% av Microsofts hela inkomst förra året. Det är kanske inte så lämpligt att ta bort en så pass stor del av deras inkomst bara så där. Men det är inte omöjligt och vi får se om några dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daizoe:

30kr? Verkar ju kosta 800kr överallt annars.. Finns det någon hållhake?

Ja, nycklarna är normalt volymlicensnycklar (för företag) eller andra typer av nycklar som inte får säljas vidare och kan därmed blockeras av Microsoft när som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daizoe:

30kr? Verkar ju kosta 800kr överallt annars.. Finns det någon hållhake?

Det framgår inte, men det är antagligen Dreamsparks nycklar för studenter. Men det är helt fungerande nycklar.
Länk: http://www.aliexpress.com/item/Win-8-1-Pro-Key-With-100-Worki...
(KÖP INTE OM DU TROR ATT DET ÄR FAKE)

Skrivet av CeciliaB:

Ja, nycklarna är normalt volymlicensnycklar (för företag) eller andra typer av nycklar som inte får säljas vidare och kan därmed blockeras av Microsoft när som helst.

Har dock använt min första nyckel sedan November 2013. Köpt ca 7 nycklar totalt, alla funkar fortfarande. Skulle säga att Microsoft inte bryr sig om det nu är Dreamsparks nycklar

En nyckel kostar 25,5 kr. Det är alltså 31 nycklar som måste sluta fungera innan du går back i pengar om original priset är 800 kr. Och som sagt tidigare har ingen av mina nycklar slutat fungera

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Det framgår inte, men det är antagligen Dreamsparks nycklar för studenter. Men det är helt fungerande nycklar.

(KÖP INTE OM DU TROR ATT DET ÄR FAKE)

Har dock använt min första nyckel sedan November 2013. Köpt ca 7 nycklar totalt, alla funkar fortfarande. Skulle säga att Microsoft inte bryr sig om det nu är Dreamsparks nycklar

En nyckel kostar 25,5 kr. Det är alltså 31 nycklar som måste sluta fungera innan du går back i pengar om original priset är 800 kr. Och som sagt tidigare har ingen av mina nycklar slutat fungera

Om du i alla fall ska köra en illegal nyckel varför betala för den överhuvudtaget?
Gillar du att ge kinesiska studenter eller småbovar lite mer pengar?

Permalänk
Medlem

Köpte också ifrån AliExpress november 2013 två nycklar. Fungerar fortfarande

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Om du i alla fall ska köra en illegal nyckel varför betala för den överhuvudtaget?
Gillar du att ge kinesiska studenter eller småbovar lite mer pengar?

Hur hade du tänkt att jag skulle få tag i en personlig nyckel utan att betala..?
Ja, skulle ge kinesiska studenter 24 spänn för att han/hon bidrar med ett bra sätt att få billiga nycklar.

Men vad är det här för skillnad gentemot de tusentals sidorna som säljer nycklar till spel?

Någon måste ha tex köpt en dreamsparks premium subscription.
3 år subscription kostar $1025 (Billigare att förnya)
Säljer nycklar för $3,5
293 nycklar måste säljas

Den jag länkade hade idag sålt över 480 st. Det är 187 med vinst. $654,5 i vinst.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Skrivet av CeciliaB:

Om du i alla fall ska köra en illegal nyckel varför betala för den överhuvudtaget?
Gillar du att ge kinesiska studenter eller småbovar lite mer pengar?

Hur är nycklarna illegala? Har Microsoft skrivit i Sveriges lagbok att man inte får använda studentnycklar sålda "för billigt" av tredje part?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Obligatorisk:

Hur är nycklarna illegala? Har Microsoft skrivit i Sveriges lagbok att man inte får använda studentnycklar sålda "för billigt" av tredje part?

Ja, att använda windows utan en giltig licens är ett upphovsrättsbrott.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Ja, att använda windows utan en giltig licens är ett upphovsrättsbrott.

eee är inte nycklar en licens

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ponta9:

eee är inte nycklar en licens

Jo, men du måste fortfarande ha rätt att använda en nyckel.

Om du t ex lyckas generera en fungerande nyckel med en key generator innebär det inte att du har en giltig licens.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av daizoe:

Tjao!

Känner för att prova något nytt nu när jag endå är i tankarna att köpa ny SSD..

Nån ide att köpa 8.1 nu n är windows 9 verkar vara på G?

Personligen skulle jag vänta, köpte nyligen 8.1 själv och jag sitter på W7 just nu igen

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

ja om du vill vänta typ 10 mån

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Hur hade du tänkt att jag skulle få tag i en personlig nyckel utan att betala..?
Ja, skulle ge kinesiska studenter 24 spänn för att han/hon bidrar med ett bra sätt att få billiga nycklar.

Men vad är det här för skillnad gentemot de tusentals sidorna som säljer nycklar till spel?

Någon måste ha tex köpt en dreamsparks premium subscription.
3 år subscription kostar $1025 (Billigare att förnya)
Säljer nycklar för $3,5
293 nycklar måste säljas

Den jag länkade hade idag sålt över 480 st. Det är 187 med vinst. $654,5 i vinst.

Jag tänker inte avstängd genom att länka till sidor om hur man hackar Windows.

Jag ändrar vad jag skrev tidigare:
"Gillar du att ge kinesiska studenter eller småbovar lite mer pengar?"
till
"Gillar du att ge kriminella pengar"
på grund av de stora belopp som tydligen är i omlopp. Det är inte frågan om fickpengar till studenter utan det är folk som försörjer sig på kriminell verksamhet tydligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Jag tänker inte avstängd genom att länka till sidor om hur man hackar Windows.

Jag ändrar vad jag skrev tidigare:
"Gillar du att ge kinesiska studenter eller småbovar lite mer pengar?"
till
"Gillar du att ge kriminella pengar"
på grund av de stora belopp som tydligen är i omlopp. Det är inte frågan om fickpengar till studenter utan det är folk som försörjer sig på kriminell verksamhet tydligen.

Haha, jag tror du och har helt olika definitioner vad "hackar" är

"Gillar du att ge kriminella pengar".
Beror helt på vad det handlar om...

Skulle jag donera till en privat tracker, Ja
Skulle jag betala för en Seedbox, Ja
Skulle jag köpa utländska cd-keys, Ja
Skulle jag köpa Windows nycklar utan att veta vart säljare får de ifrån, ja

Skulle jag hyra en torped, Nej

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Inaktiv

Håll dig borta från Windows 8!

Permalänk
Medlem

Tror jag ska prova på en sån där alieexpress i väntan på windows 9.

Får man keyn direkt? Hur hittar man .iso nedladdning av windows 8.1 på microsoft hemsida?

Permalänk
Medlem

Nästa Windows kommer att heta Windows 10 tydligen, 9 hoppas över.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

Sitt lugnt i båten med ditt Windows 7! Lägg pengarna på något roligare.