min mobil stulen, kan jag rädda mina privata saker?

Permalänk

min mobil stulen, kan jag rädda mina privata saker?

min mobil blev stulen, och vill inte att folk ska se mina privata saker, som bilder,sms,appar m.m har en samsung express, kan jag på något sätt rädda min saker på? hjälp inom kort, skulle upp skatas

Permalänk
Avstängd

har du inget lösenord på mobilen så får du skylla dig själv !

Permalänk

det har jag, men, den kan man ju lösa om man provar sig fram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hjälp mig tack:

det har jag, men, den kan man ju lösa om man provar sig fram

Är det ett fyrasiffrigt ? Beror på, om du nu inte var dum och la tex 1234, 0000

Permalänk
Rekordmedlem

Om du har nån säkerhetsapp igång kan du kanske använda den men har du inte förberett dig på nått sätt så är det svårt att göra nått efter telefonen är borta.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

har ett 4siffrigt, men inte 1234, 0000, eller liknade,vet inte så mycket om mobiler, men hittade att man kan "stänga av" sitt simkort, innebär det att mina appar inte kommer att kunna komma in på dom?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hjälp mig tack:

har ett 4siffrigt, men inte 1234, 0000, eller liknade,vet inte så mycket om mobiler, men hittade att man kan "stänga av" sitt simkort, innebär det att mina appar inte kommer att kunna komma in på dom?

Har du inte redan spärrat telefonen så att den inte går att ringa med ? i så fall bör du genast göra det hos din operatör.
Simkortet behövs inte för att nå appar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av hjälp mig tack:

har ett 4siffrigt, men inte 1234, 0000, eller liknade,vet inte så mycket om mobiler, men hittade att man kan "stänga av" sitt simkort, innebär det att mina appar inte kommer att kunna komma in på dom?

Nej, det innebär bara att ingen kommer åt SIM-kortet och därmed inte kan använda ditt abonnemang. Mobilen inklusive appar och bilder kan du inte spärra på distans om du inte har en app för det.

Dum fråga, men har du provat att ringa till mobilen?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjälp mig tack:

min mobil blev stulen, och vill inte att folk ska se mina privata saker, som bilder,sms,appar m.m har en samsung express, kan jag på något sätt rädda min saker på? hjälp inom kort, skulle upp skatas

Prova logga in på https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk

För att spärra en stulen telefon kräver operatören polisanmälans diarienummer samt telefonens Identifieringsnummer, det så kallade IMEI-numret. lästa jag på en sida, samt en länk: http://polisen.se/anmalan kommer jag ha användning av detta?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hjälp mig tack:

För att spärra en stulen telefon kräver operatören polisanmälans diarienummer samt telefonens Identifieringsnummer, det så kallade IMEI-numret. lästa jag på en sida, samt en länk: http://polisen.se/anmalan kommer jag ha användning av detta?

Ja har du abonnemang kan det ju bli väldigt dyrt om du inte stoppar tjuven från att använda det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

kan vara så att jag tappat den från ca 15m höjd, om skärmen skulle spricka bra, skulle du bilder m.m fortfarande vara till gängliga?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hjälp mig tack:

kan vara så att jag tappat den från ca 15m höjd, om skärmen skulle spricka bra, skulle du bilder m.m fortfarande vara till gängliga?

Ja för nån som verkligen vill om du inte krypterat den men troligen skulle ingen bry sig om att reparera den om den gått sönder av ett 15m fall.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjälp mig tack:

kan vara så att jag tappat den från ca 15m höjd, om skärmen skulle spricka bra, skulle du bilder m.m fortfarande vara till gängliga?

Om de ligger på minneskort så är svaret ja - de är fortfarande tillgängliga.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk

från google devicemanager, och om man ringer till den säger det att inga signaler går fram, men det är inte så att man bara kan ta ut alla saker och se mina privata saker igen?

Permalänk
Medlem

Har du en Android. Ja

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

Ursäkta kapningen men kan man förutom låsning av skärm även låsa SD kort i mobilen?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Flexiblus:

Ursäkta kapningen men kan man förutom låsning av skärm även låsa SD kort i mobilen?

Det finns möjlighet att kryptera det om du tittar under inställningar/säkerhet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Sötast

Med Google Device Manager så kan du radera telefonens innehåll från distans.

Väljer du den inställningen så sker raderingen nästa gång telefonen går online om den inte redan är det när du trycker.

Det finns även möjlighet att endast låsa telefonen, sätta en annan pinkod samt välja ett telefonnummer som går att ringa till från den låsta mobilen (dvs nån annanstans du kan bli nådd - om ifall det kanske är en vänlig person som hittat den)

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det finns möjlighet att kryptera det om du tittar under inställningar/säkerhet.

Märkligt det har jag inte på min mobil.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Flexiblus:

Märkligt det har jag inte på min mobil.

Du hittar inget som liknar det här ?

http://howikis.com/Encrypt_Files_on_Your_SD_Card_Using_Your_A...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Nej tyvärr , jag har en Sony Arc .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Med Google Device Manager så kan du radera telefonens innehåll från distans.

Väljer du den inställningen så sker raderingen nästa gång telefonen går online om den inte redan är det när du trycker.

Låter som ett meningslöst skydd det också, för krävs att telefonen måste bli online för att detta ska utföras är det bara för tjuven att låta bli gå online om man vill åt innehållet.

Bästa skyddet är och kommer alltid att vara sunt förnuft och att undvika ha för personligt material på saker som enkelt kan stjälas eller tappas. Precis samma problem med molntjänster som automatiskt lagrar foton också. Inte heller bra om man har filer som inte ska spridas om lösenord hamnar på vift. Man bör alltid vara försiktig med vad och hur saker lagras.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Sötast
Skrivet av valiant:

Låter som ett meningslöst skydd det också, för krävs att telefonen måste bli online för att detta ska utföras är det bara för tjuven att låta bli gå online om man vill åt innehållet.

Bästa skyddet är och kommer alltid att vara sunt förnuft och att undvika ha för personligt material på saker som enkelt kan stjälas eller tappas. Precis samma problem med molntjänster som automatiskt lagrar foton också. Inte heller bra om man har filer som inte ska spridas om lösenord hamnar på vift. Man bör alltid vara försiktig med vad och hur saker lagras.

Ja, nej. Att ha funktioner som kan hjälpa en är helt klart meningslöst.

Bästa hade helt klart varit om vi alla varit magiker och kunnat utföra saker med tankens kraft!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Flexiblus:

Nej tyvärr , jag har en Sony Arc .

Så den stödjer inte kryptering då, det finns iofs appar för det läs den här artikeln
http://drippler.com/sony_ericsson/xperia_arc_s?_escaped_fragm...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.