Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köpa ny Nokia nu eller vänta?

Permalänk
Medlem

Köpa ny Nokia nu eller vänta?

Hej!

Som rubriken lyder så är det som såhär att jag är sugen på en ny Nokia. Har en Lumia 920 nu och min bindsningstid går ut om 4 veckor.
Men det jag inte har någon aning om är om de är påväg att lansera några nya modeller? Jag vill liksom inte köpa en "gammal" mobil för att det efter 2 månader ska komma ut en uppföljare.. Därför tänkte jag höra med er om ni vet någonting om det?

VÄLDIGT tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så kommer inga nya Nokia modeller släppas någonsin. Varumärket är skrotat för mobiltelefoner.

Så du har inget att vänta på.

http://www.pcworld.com/article/2605839/microsoft-is-killing-t...

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

Vad jag vet så kommer inga nya Nokia modeller släppas någonsin. Varumärket är skrotat för mobiltelefoner.

Så du har inget att vänta på.

http://www.pcworld.com/article/2605839/microsoft-is-killing-t...

Det låter ju lite väl långsökt? Klart dom borde släppa fler mobiler? Borde ju stå överallt om de skulle sluta med det helt?

Permalänk
Medlem

Microsoft köpte upp Nokia så du får köpa en Microsoft-telefon isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

Vad jag vet så kommer inga nya Nokia modeller släppas någonsin. Varumärket är skrotat för mobiltelefoner.

Så du har inget att vänta på.

http://www.pcworld.com/article/2605839/microsoft-is-killing-t...

Snälla rara pojk, du kan ju försöka vara lite hjälpsam och förstå att han kanske inte har koll på alla nyheter, och sen hänvisa till vilka som kommer släppa Nokia telefoner med nytt namn (men samma personal)

Skrivet av Cadoro:

Det låter ju lite väl långsökt? Klart dom borde släppa fler mobiler? Borde ju stå överallt om de skulle sluta med det helt?

Nokia har blivit uppköpta och kommer som det ser ut (enligt rykten) inte släppa mer mobiler med märkningen Nokia på sig. Däremot så kommer Lumia brandingen finnas kvar och släppas av Microsoft.

Men vet inte direkt när någon ny modell kommer nu. 730 och 830 annoserades ju för ett litet tag sen, och rykten om en uppföljare till 1020 finns ju men som vi inte vet något om.

Vänta några dagar, Microsoft ska presentera Windows 9, möjligtvis Windows Phone 9 och kanske därefter någon uppföljare. Men du lär inte se någon ny mobil förren efter jul kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Nokia har blivit uppköpta och kommer som det ser ut (enligt rykten) inte släppa mer mobiler med märkningen Nokia på sig. Däremot så kommer Lumia brandingen finnas kvar och släppas av Microsoft.

Nokias avdelning som gjorde mobiler har blivit uppköpt av Microsoft, Nokia finns fortfarande kvar som självständigt företag och det är även därför Microsoft inte får använda deras namn och logotyp under en obegränsad tid. Tror Asha-serien var den enda som MS faktiskt fick branda med Nokia-loggan under en längre tid men den produktlinjen är nu skrotad.

On-topic: MS annonserade just deras nya våg av Lumia-produkter (730/735, 830 och 930) och alla har inte ens hunnit släppas än. Vill man alltid vänta på det senaste så får man sitta och vänta i en evighet för det är alltid något nytt på gång. Som det ser ut nu så är det inte några Lumia telefon-releaser precis runt hörnet så köp nu om du behöver en ny telefon.

Permalänk
Medlem

Jag har en recension på gång där jag jämför Lumia 930 och 1520. Bägge är mycket bra köp. Ska försöka ladda upp recensionen ikväll (blir nog sent).