Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Hur uppgradera integrerat grafikkort?

Hej! När man har ett integrerat grafikkort som jag tror Dell e5420 har. Var sitter grafikkortsplatsen om jag vill uppgradera med ett bättre grafikkort, finns det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr dell:

Hej! När man har ett integrerat grafikkort som jag tror Dell e5420 har. Var sitter grafikkortsplatsen om jag vill uppgradera med ett bättre grafikkort, finns det

"grafikkortet" sitter i själva i3 processorn som din dator har. Så, tyvärr. Ingen uppgradering.
Det är sällan att en bärbar dator kan uppgraderas, oftast bara RAM, och kanske CPU.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr dell:

Hej! När man har ett integrerat grafikkort som jag tror Dell e5420 har. Var sitter grafikkortsplatsen om jag vill uppgradera med ett bättre grafikkort, finns det

Grafikkretsarna är integrerade på moderkortet och går tyvärr inte att byta ut.

Edit: Förlåt, det är i processorn det sitter såklart, som föregående postare säger.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Grafikkretsarna är integrerade på moderkortet och går tyvärr inte att byta ut.

Edit: Förlåt, det är i processorn det sitter såklart, som föregående postare säger.

Detta är en av anledningarna varför man inte ska ha en laptop.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Legendarisk

*** Förtydligat rubriken ***

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Ok då vet vi Thanks

Permalänk

I bland kan du uppgradera integrerad grafikprestanda genom att sätta i snabbare RAM-minnen. Osäker om det gäller din dator, dock. Kan vara värt att undersöka.