Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Corsair fortsätter backa – fler produkter ska säljas med klassisk logotyp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Bara jag som inte förstår hypen med MX RBG för övrigt? Visst, häftigt att man kan ändra belysning men det finns ju andra metoder till att uppnå detta.

Det är väl lite som med all moddning, det har sällan något praktiskt värde, men det ser ju coolt ut..

Permalänk
Medlem

Själv så drar jag öronen åt mig om en produkt är brandad som en "gaming"-produkt. Det är allt som oftast ett tecken på att man får betala extra för töntig design och marknadsföring snarare än en bättre produkt.

Permalänk
Medlem

Köper bling bling flashy tangentbord. Klagar på trashy logotyp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Själv så drar jag öronen åt mig om en produkt är brandad som en "gaming"-produkt. Det är allt som oftast ett tecken på att man får betala extra för töntig design och marknadsföring snarare än en bättre produkt.

Hade hållit med dig om det inte var pga Asus ROG finns. Skaffade en sån laptop och den levererar när man vill spela på den. När jag skaffade den så hade jag inte ens tänkt på det där med ROG då jag inte brukar läsa dom bitarna på produktbeskrivningarna på säg dustin eller komplett. Istället hoppar jag direkt till tekniska specifikationer. Jämförde även på prisjakt.

Sen finns det Rog Swift och den skärmen verkar definitivt vara en av de bästa att game:a med, men den har jag inte testat än. Har även sett andra produkter i ROG serien och de verkar inte vara dåliga alls utan det verkar som att ASUS satsar på riktigt med att ge bra grejer och med bra kvalitet.

Men ja, annars förstår jag vad du menar.

Permalänk
Medlem

Kunde ju varit bra om de frågat innan, så hade de sluppit sådant här. Man ska inte reta upp folk.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Tur att man han köpa både tangentbord och mus med den snygga loggan! Är man inte 12 så tycker jag faktiskt att corsairs logga är helt okej även för vuxna. Lysen, tribaler och musmattor med grönt splatter på känns inte så roligt när man närmar sig 30 och tycker att fler grejer borde finnas i färgen brunt

Tyvärr är man ju en riktigt samlare när det kommer till möss, tangentbord och sådana ting så man får väl bita i det jävligt sura äpplet ibland. Men denna logga är verkligen grisful. Ser ut som ett "gamingchassi" från 2006.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninjaflipp:

Hur svårt är det egentligen att offentligt ursäkta sig för att folk inte gillade loggan så mycket som de själva gjorde och bara byta tillbaka till gamla? Fattar seriöst inte hur de tänker.

Bryr mig personligen inte om loggorna men Corsairs agerande på detta är hur miffat som helst.

Ursäkta sig för vad? Har dem sårat någon?

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk

Loggan liknar en noshornsbagge, eller ja ganska likt

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Att folk orkar skapa sånt kaos för en logotyp... Heeeelt otroligt.

Var glad för att dom gör det, de här är folk som köper deras produkter, som är nöjda med den logon som finns, dom säger ju inte ifrån bara för att jävlas. Jag är en av dom som köper många Corsairprodukter, tycker den nya är fruktansvärd och det skulle vara synd att det skulle bli deras död pga ett korkat beslut. Men för dig kanske de inte spelar någon roll om du har en trampstamp-logo på ditt tangentbord. Det här är ju det som jag gillar med Corsair, att de är cleant och snyggt, den här logon får dom bara att verka billiga, riktigt billiga.

Permalänk
Medlem

Jag tror väl mycket handlar om att dom lanserar alla dessa "gaming" märken när allt vi egentligen vill ha är bra produkter.

Jag är ingen tonåring längre och fastän jag forfarande lirar spel som jag tycker är värda min tid (Skyrim/Witcher/Mass Effect/Divinity-Original Sin etc) så gör jag betydligt mycket mer med min dator än bara spelar. Spelandet är kanske 10% av tiden jag spenderar framför datorn.

Så vad jag vill ha är högkvalitativa komponenter som funkar, vad jag inte behöver är neonfärgade tangentbord med tribal tatueringar på.

Permalänk
Medlem

Varför ändra på ett vinnande koncept?!

Visa signatur

Cpu: Intel Core I5 3570K @ 4.2Ghz Moderkort: ASUS P8Z77 - V SSD: Corsair 60gb HDD: WD Green 2TB Nätagg: Corsair RM 750w Gpu: EVGA 780 ACX Cpu Kylare: ANTEC H20 620 Ram: Corsair Vengeance 8GB (2x4)Chassi: FD Arc Midi R2

Permalänk
Medlem

Minnen, chassin och Nätagg är det jag köper från corsair så det hela är ganska mycket en icke fråga för min del men jäklar vilket liv det blev. Visst, loggan är ful men omfattningen av stormen överraskar mig.

Permalänk
Medlem

Visserligen är det "bara" en logga, men den nya loggan ger produkten ett billigt, sunkigt och lite oseriöst intryck av produkten i fråga, och antagligen till en del missad försäljning för Corsair, PGA alla kritik av loggan, och också att den är rejält ful.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag har alltid varit ett Corsair fan som man säkert ser i min sign.. Men jag kommer iallafall inte att köpa något utan Corsairs produkter med den nya loggan. Tack för den tiden Corsair!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jo, men då äntrar vi ett helt annat läge... Det är en triballogga det handlar om nu, inte könsorgan.

Somligas passion går lite för långt, känns det som.

Vi försöker ju bara få dig att inse att en logga spelar en stor roll.

Och det känns helt ärligt som du inte vet riktigt vad en logga innebär.

Ett könsorganlogga eller en triballogga, det är klart att det spelar roll.

Och du har inte svarat på mitt föra citat, där jag frågade dig:

Tycker du själv att Corsair nya logga levererar som den gamla gör?

Bra eller Anus?

Gå tillbaka till din förstapost i denna tråd, läs om, tänk till lite, och försök ta in vad vi menar!

Vi äntrar inte ett helt annat läge, vi är enbart realistiska!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det är lite kul att leka med fullt programmerbar RGB-belysning, som Star Trek på skrivbordet.

SLe09ne6Jks

Blir lite nyfiken på bordet Andreas. Och undrar om du vet följande.

När du skriver programmerbart, innebär det att man skulle kunna välja en färg för ett speciellt program/nerslag.

Kan man skräddarsy knapparnas färgval beroende på program typ...

Går det att fixa så att W A S D är enbart röda och resten gröna t e x när man spelar.

Går det att fixa så att enbart numpad är vit och resten off.

Och sist men inte minst, följer det med mjukvara från Corsair som gör det möjligt, eller är det tredjepart som gäller.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Citat:

Both Corsair Gaming and Vengeance branded products are made to the same level of precision and are awesome. We promise.

Det var ju väldigt betryggande... Fast ne, det enda jag förknippar vengeance med är dyra minnen som är värdelösa överklockare... mer dom gtx...

Inte för att jag tillhör målgruppen för varkenl gaming eller vengeance heller...

Permalänk
Inaktiv

Åter ett bevis för att Corsair inte tycks bry sig om sina kunder eller målgruppens preferenser! :annoyed:

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mummel:

Var glad för att dom gör det, de här är folk som köper deras produkter, som är nöjda med den logon som finns, dom säger ju inte ifrån bara för att jävlas. Jag är en av dom som köper många Corsairprodukter, tycker den nya är fruktansvärd och det skulle vara synd att det skulle bli deras död pga ett korkat beslut. Men för dig kanske de inte spelar någon roll om du har en trampstamp-logo på ditt tangentbord. Det här är ju det som jag gillar med Corsair, att de är cleant och snyggt, den här logon får dom bara att verka billiga, riktigt billiga.

Nej, jag ser det inte som en "tramp stamp", så för min del ser jag inga som helst problem med loggan. Det känns snarare som att vissa hoppar på ett hate train bara för att.

Självklart går inte företaget under för att vissa tycker illa om en logga... De tappar vissa och vinner andra. Om man bara köper Corsair för deras loggas skull så har man något att tänka över.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Vad många inte verkar förstå är att det kostar MYCKET pengar att utveckla en logga (även om den ser ut som fan). Så att corsair skulle skrota den nya loggan är ju extremt otroligt då det skulle vara svårt att förklara vart pengarna försvann vid nästa budgetmöte. Tycker det är imponerande bara att de faktiskt väljer att lyssna och ta bort loggan på några produkter över huvudtaget.

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk
Medlem

Heh, tangentbord som var skickade för byte av logga krängs nu iväg till kräsna corsair segel älskare. Bra strategi på att rensa lager och skifta till den nya loggan med lägre kostnad , i slutändan vinner corsair ekonomiskt på det, samtidigt som den arga mobben! blir lugnad lite grann.

Permalänk
Medlem

Som jag har sagt tidigare så ser loggan ut som min flickväns "tramp stamp", det ser bra ut på henne mindre bra ut här. Dessutom så har den nya loggan absolut ingenting att göra med Corsair.

https://en.wikipedia.org/wiki/French_corsairs

Seglen stämmer ju faktiskt överrens med namnet Corsair, logiskt och bra.

Personligen så är inte detta något jag jagar upp mig över, de enda produkterna från Corsair som jag tar i är deras RAM minnen. Deras andra produkter ger jag absolut blanka F...n i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joniss_13:

Vad många inte verkar förstå är att det kostar MYCKET pengar att utveckla en logga (även om den ser ut som fan). Så att corsair skulle skrota den nya loggan är ju extremt otroligt då det skulle vara svårt att förklara vart pengarna försvann vid nästa budgetmöte. Tycker det är imponerande bara att de faktiskt väljer att lyssna och ta bort loggan på några produkter över huvudtaget.

Nja, de behöver inte kosta så mycket att skapa en logga. Många kända logotyper kostade inte mer än ett par dollar. Det som kostar är forskningen som sker för att kunna tilltala så många som möjligt med sin logga, vilket Corsair verkar ha skitit i totalt med den loggan de nu släppt. Ifall det är någon som faktiskt kommit fram till att just den loggan skulle vara det bästa alternativet för Corsair så hoppas jag att de inte betalade de/den personen mycket för arbetet.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av joniss_13:

Vad många inte verkar förstå är att det kostar MYCKET pengar att utveckla en logga (även om den ser ut som fan). Så att corsair skulle skrota den nya loggan är ju extremt otroligt då det skulle vara svårt att förklara vart pengarna försvann vid nästa budgetmöte. Tycker det är imponerande bara att de faktiskt väljer att lyssna och ta bort loggan på några produkter över huvudtaget.

Det där är kardinalfel 1A när det gäller att förhålla sig till ekonomiska investeringar. Beslut _ska aldrig_ fattas baserat på hur mycket man investerat, utan huruvida fortsatt investerande är gynnsamt eller ej. Har man gjort en dålig investering så är inte tidigare beslut en godtagbar anledning att vara sentimental och stanna kvar på en inslagen bana. Uppenbarligen tror Corsair fortfarande på sin strategi. Att de inte skrotar hela projektet är inte primärt resultatet av att de redan har satsat pengar i det, utan att de tror att ett fullföljande ger större intäkter och framtida möjligheter för företaget, jämfört med att avveckla det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, jag ser det inte som en "tramp stamp", så för min del ser jag inga som helst problem med loggan. Det känns snarare som att vissa hoppar på ett hate train bara för att.

Självklart går inte företaget under för att vissa tycker illa om en logga... De tappar vissa och vinner andra. Om man bara köper Corsair för deras loggas skull så har man något att tänka över.

Vissa dras säkert med ja, men majoriteten gör det för att dom köper deras produkter och är nöjda med det som är, och väldigt missnöjda med den skitloggan.

Det skulle mycket väl kunna vara deras undergång om dom skulle sätta den loggan på alla deras produkter, inget dom annonserat om men skulle dom göra det så skulle det påverka många att inte köpa deras produkter. En logga har väldigt stor betydelse i marknadsföring, alla företag har en vältänkt logga, det gör en väldigt stor del när man sitter och väljer mellan olika produkter, och skulle en trampstamp-logga sitta på det tangentbordet så skulle jag välja ett annat, så enkelt är det, och så skulle många med mig göra.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mummel:

Vissa dras säkert med ja, men majoriteten gör det för att dom köper deras produkter och är nöjda med det som är, och väldigt missnöjda med den skitloggan.

Det skulle mycket väl kunna vara deras undergång om dom skulle sätta den loggan på alla deras produkter, inget dom annonserat om men skulle dom göra det så skulle det påverka många att inte köpa deras produkter. En logga har väldigt stor betydelse i marknadsföring, alla företag har en vältänkt logga, det gör en väldigt stor del när man sitter och väljer mellan olika produkter, och skulle en trampstamp-logga sitta på det tangentbordet så skulle jag välja ett annat, så enkelt är det, och så skulle många med mig göra.

Ja okej, agree to disagree, helt enkelt... För mig är det ett väldigt skumt beteende/tankesätt och det syns ju att många här håller med.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Alltid stört mig lite på den gamla loggan. Fantasilös men en bra koppling till sitt namn. Den nya loggan är mycket snyggare och modernare. Men loggor behöver inte vara moderna.
Så jag kan förstå att man saknar den gamla loggan efter som folk känner sig trygga utan förändringar. Antar att dom ansvariga blev trötta på den gamla loggan

Permalänk
Medlem

fortsätt kämpa jag vill ha ett stilrent märke på mina produkter och inte något barnsligt tramp stamp!

Permalänk
Medlem

Första gången jag blir besviken på Corsair! Vill bara slita bort ögonen o kasta dom på Corsair. Tänker aldrig köpa en produkt med den här tramp stampen av logotyp!!!

Jag vet! Överdrivet och med RAGE. Thats how i roll

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Till alla som säger att loggan inte har nån betydelse.... ni har fel.

En logotyp är mycket stark förknippat med ett visst varumärke utifrån kundens synvinkel (=de som det sist och slutligen handlar om), ändrar man på sin logo ändrar man också på sitt varumärke. Små font-ändringar kan gå relativt smärtfritt men att helt och hållet ändra på logon så som Corsair har gjort är ett stort steg.

Tänk er om Ferrari hade bytt sin stegrande häst till en flaxande fågel, eller om mercedes bytt ut sin stjärna till 3st sammankopplade fyrkanter. Under huven skulle det vara exakt likadant som innan, men folk som bryr sig om bilar skulle gå totalt berserk och försäljningen skulle med 100% sannolikhet påverkas negativt.

Logor är viktiga helt enkelt.

Förövrigt anser jag att Corsairs nya logo är förskräcklig, ett typexempel på någon som vill ha något "coolare" (för svärd är ju jättecoolt... /sarcasm) men som klantat till det fullständigt.