Hur Aktvierar jag SLI? + frågor om HyperSLI

Permalänk

http://gyazo.com/6292bc281dd6448ec11bcc235eb3fb69

När jag startar med windows hypersli så kan jag inte välja SLI hära kan det vara att SLI bryggan inte sitter som den ska eller något annat?

Permalänk
Medlem

Installerade du diffrentsli auto också ?

Permalänk

http://gyazo.com/d89f0ac1005b4f4bcb75fcea01a65394

den här grejen kommer upp när jag flytta över den till en mapp

Permalänk
Medlem

köp bara nytt moderkort och ny processor

Visa signatur

Intel Core i5 4690k, XFX Radeon HD 6870, WD Blue 1TB, Samsung EVO-840 Basic 120GB, Corsair CX750WM, Corsair Vengeance PRO 8GB 2133MHz, Gigabyte GA-Z97X Gaming 3, Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin9291:

http://gyazo.com/d89f0ac1005b4f4bcb75fcea01a65394

den här grejen kommer upp när jag flytta över den till en mapp

Här du provat att ladda ner den igen verkar vara korrupt fil...

Permalänk

Men när jag patchar den så står det "[E] : Could not find "nvlddmkm.sys", please place it in the patcher directory.
" antar att jag inte har stoppat i rätt fil , skapade en fil o la den på desktop vart ska den annars va

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin9291:

http://gyazo.com/d89f0ac1005b4f4bcb75fcea01a65394

den här grejen kommer upp när jag flytta över den till en mapp

Stäng av virusskyddet när du laddar ner så funkar det nog ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin9291:

Men när jag patchar den så står det "[E] : Could not find "nvlddmkm.sys", please place it in the patcher directory.
" antar att jag inte har stoppat i rätt fil , skapade en fil o la den på desktop vart ska den annars va

Läste du readme filen?

DifferentSLI Auto NVIDIA Driver Patcher and Signer by Ember

What it is?
------------
This patcher will automatically patch and sign "nvlddmkm.sys" for NVIDIA drivers for 64-bit systems to enable SLI with different cards.

To use:
--------
1) Install original NVIDIA drivers
2) Put cards together you want to SLI
3) Reboot
4) Copy original "nvlddmkm.sys" from "C:\Windows\System32\drivers\" and put it in the same folder as the patcher.
5) Run "DifferentSLIAuto.exe" and press patch, if everything went well it will say that patching was successful, if not contact Ember on techPowerUp! and do not continue.
6) Log in as Administrator
7) UAC must be disabled
8) run Install.cmd
9) Reboot

History
--------
version 1.1 05/26/14 Supporting up to WHQL 337.88
version 1.0 01/11/13 Initial Release

Thanks
-------
anatolymik @ techPowerUp! for the original patch
Shub-Nigurrath [ARTeam] for CheckSum Fixer

Permalänk
Medlem
Skrivet av noodl3s:

köp bara nytt moderkort och ny processor

Det är väl halva nöjet att få saker att funka som inte skall funka....

Permalänk

jag är ganska så efterbliven tänker inte på sånt

Permalänk

Efter att jag har följt alla steg så kan jag inte få upp NVIDIA kontroll panelen , orginal drivrutiner är det dom senaste för mitt grafik kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin9291:

Det bästa du kan göra är väl att ställa frågan diffrentsli forumet så kanske nån råkat ut för samma sak som du...

Permalänk
Hedersmedlem

#Tråd rensad#

§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Sedan är det inte heller tillåtet att lägga in "one liners" utan innehåll i tråden så till den som inte vet kan jag varmt rekommenderar att än en gång läsa på våra regler.

/Moderatorn

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

jag försökte använda HyperSLI men stötte på problem!

Hejsan allihopa jag försökte använda HyperSLI eftersom mitt moderkort enbart stödjer crossfire laddade även ner differentSLI men nu har jag fölt alla steg jag ska följa men när jag kan inte öppna NVIDIA så att jag kan ställa in SLI? vad är problemet. Tacksam för svar

Använder 2 styckna Geforce GTX 570

Permalänk

Vad är "one liners" ?

Permalänk

Hur sätter jag på Intel Virualization Tech

Hej , visste inte att jag var tvungen att sätta på "Intel Virualization Tech" när jag använder HyperSLI så ni som kan sånt här vart i BIOS ska jag aktivera det. Vill inte göra fel , för att jag får nämligen inte upp NVIDIA control panelen när jag har satt på HyperSLI? tacksam för svar

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade och bump raderad*

Sammanfogat dina trådar då vi inte tillåter korspostning, det går alldeles utmärkt att ha alla SLI-frågor i samma tråd. Återigen har vi fått radera ett bumpinlägg, detta är inte tillåtet då det ger ett orättvist och rörigt forum.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.
§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Robin9291:

Hej , visste inte att jag var tvungen att sätta på "Intel Virualization Tech" när jag använder HyperSLI så ni som kan sånt här vart i BIOS ska jag aktivera det. Vill inte göra fel , för att jag får nämligen inte upp NVIDIA control panelen när jag har satt på HyperSLI? tacksam för svar

Behöver du hjälp med differentSLI är det bara att säga till. HyperSLI funkar tyvärr inte längre med 337 och 344 t.ex.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||