Permalänk
Medlem

Jag tror att jag har ett virus...

Hallå!

Vi kan ju börja med denna:

Citat:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
Scan saved at 15:43:46, on 2014-10-06
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v11.0 (11.00.9600.17280)

Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\Update Core\NvBackend.exe
C:\Users\dAddey\AppData\Local\FluxSoftware\Flux\flux.exe
C:\Users\dAddey\AppData\Roaming\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe
C:\Program Files (x86)\Razer\Synapse\RzSynapse.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\ProgramData\Battle.net\Agent\Agent.3427\Agent.exe
C:\Program Files (x86)\Battle.net\Battle.net.5115\Battle.net.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\dAddey\Downloads\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://asus.msn.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://asus.msn.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Razer Synapse] "C:\Program Files (x86)\Razer\Synapse\RzSynapse.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RazerGameBooster] C:\Program Files (x86)\Razer\Razer Game Booster\RazerGameBooster.exe -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [f.lux] "C:\Users\dAddey\AppData\Local\FluxSoftware\Flux\flux.exe" /noshow
O4 - HKCU\..\Run: [Spotify Web Helper] "C:\Users\dAddey\AppData\Roaming\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe"
O8 - Extra context menu item: E&xportera till Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Ski&cka till OneNote - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\ONBttnIE.dll/105
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Skicka till OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Ski&cka till OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Länkade &anteckningar - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Länkade &anteckningar - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: ASUS Com Service (asComSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\ASUS\AXSP\1.00.14\atkexComSvc.exe
O23 - Service: ASUS HM Com Service (asHmComSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\ASUS\AAHM\1.00.14\aaHMSvc.exe
O23 - Service: ASUS System Control Service (AsSysCtrlService) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\ASUS\AsSysCtrlService\1.00.11\AsSysCtrlService.exe
O23 - Service: Device Handle Service - ASUSTeK Computer Inc. - C:\Windows\SysWOW64\AsHookDevice.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA GeForce Experience Service (GfExperienceService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\GeForce Experience Service\GfExperienceService.exe
O23 - Service: Tjänsten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Tjänsten Google Update (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ieetwcollectorres.dll,-1000 (IEEtwCollectorService) - Unknown owner - C:\Windows\system32\IEEtwCollector.exe (file missing)
O23 - Service: iPod Service - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
O23 - Service: MBAMScheduler - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware\mbamscheduler.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Network Service (NvNetworkService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NetService\NvNetworkService.exe
O23 - Service: NVIDIA Streamer Service (NvStreamSvc) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NvStreamSrv\nvstreamsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe (file missing)
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: RzKLService - Razer Inc. - C:\Program Files (x86)\Razer\Razer Game Booster\RzKLService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files (x86)\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: NVIDIA Stereoscopic 3D Driver Service (Stereo Service) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\3D Vision\nvSCPAPISvr.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\UNS\UNS.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 11166 bytes

Symptom:

1. Utforskaren slutar ibland svara vid högerklick tills omstart. Samma sak har hänt vid högerklick i folders.

2. Datorn presterar inte särskilt bra längre. Ett antal spel som ska fungera utan problem laggar till hela tiden/fpsn är låg - detta trots omformatering, sfc /scannow i cmd, sökning efter virus med bitdefender trial version, uppdatering av drivrutiner, lägsta grafik på spel & error checkning av C drive.

Trots att jag formatera om datorn förut så är datorn fortfarande på detta viset när det kmr till spel och prestanda. (utforskaren slutade svara vid högerklick efter omformateringen).

ASUS desktop PC CG8350 series
RAM: 12gb
Processor: Inter Core i7 3.40 GHz
(64 bitars)

Produkt-ID: 012344-111-848484848-189CY (YEAH right..;)

Any ideas?
Tack på förhand!

EDIT:
Jag måste nämna en sak till som inte har hänt på kanske 3 veckor och det är att datorn krashade slumpmässigt 2ggr under loppet av en vecka på ett sätt som jag inte har varit med om tidigare.
Jag spelade LoL en av gångerna och skärmen blev helt plötsligt svart. Jag kunde inte göra något samtidigt som det började pipa på ett skumt sätt i hörlurarna. Är det tecken på något speciellt?
Andra gången detta hände så browsade jag bara nätet.
Båda gångerna stängde jag av datorn via knappen.

Permalänk
Medlem

Kollat så hårddisken mår bra? Är det samma dator som du tappat förut så kan de ju vara flera saker som är fel.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! Det är definitivt värt att kolla upp... På något vis...
Jag kan tänka mig att det kostar en del att skicka in på check/reparation då jag inte kan sådant själv och inte känner någon som är duktig på sånt.

Kanske värt att kolla värmen? Hur gör man i så fall det? Det kan vara så att grafikkortet spökar.

Jag måste nämna en sak till som inte har hänt på kanske 3 veckor och det är att datorn krashade slumpmässigt 2ggr under loppet av en vecka på ett sätt som jag inte har varit med om tidigare.
Jag spelade LoL en av gångerna och skärmen blev helt plötsligt svart. Jag kunde inte göra något samtidigt som det började pipa på ett skumt sätt i hörlurarna. Är det tecken på något speciellt?
Andra gången detta hände så browsade jag bara nätet.
Båda gångerna stängde jag av datorn via knappen.

Permalänk
Medlem

http://www.hdtune.com/files/hdtune_255.exe ladda ner detta och dra igenom ett test känns som HDD'n är paj när utforskaren spökar

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HzTuner:

Tack för tipset! Det är definitivt värt att kolla upp... På något vis...
Jag kan tänka mig att det kostar en del att skicka in på check/reparation då jag inte kan sådant själv och inte känner någon som är duktig på sånt.

Kanske värt att kolla värmen? Hur gör man i så fall det? Det kan vara så att grafikkortet spökar.

Jag måste nämna en sak till som inte har hänt på kanske 3 veckor och det är att datorn krashade slumpmässigt 2ggr under loppet av en vecka på ett sätt som jag inte har varit med om tidigare.
Jag spelade LoL en av gångerna och skärmen blev helt plötsligt svart. Jag kunde inte göra något samtidigt som det började pipa på ett skumt sätt i hörlurarna. Är det tecken på något speciellt?
Andra gången detta hände så browsade jag bara nätet.
Båda gångerna stängde jag av datorn via knappen.

HDtune kan du dra ner för att kolla hårddisken. MSI afterburner för att kolla temperaturen (HWinfo går också). I ditt fall låter det som att något håller på att ge upp. Antingen hårddisk eller moderkort.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

TYcker det låter som att ram minnerna är trasiga, ladda ner Memtest86 http://www.memtest.org/#history klicka på den här http://gyazo.com/085e7e15c076a5beaef171bf3379e2e4 installera det på en usb sticka. vill du inte klicka på länkar googla på memtest.

När det är installerat starta datorn, klicka på f12? och boota med USB. Låt programmet gå någon timme, blir det errors så är dina minnen trasiga.

Permalänk
Medlem

@Oliver91

Allt grönt på error scan.

Transfer Rate 14.0-174.2 - Average 130.2.

Access Time 19.7

Burst Rate 271.2

CPU Usage -1.0%

@Tumnus
RAM och CPU hoppar rätt så mycket. Temperaturen på olika CPU's går upp till 72 på CPU7 och 8 vilket låter högt... Och 64-68 på resten.

GPU temeratur går också upp till 68.

Dessa ligger dock konstant på CA 51 annars.

@Relive
Okay. Fixar det under tiden jag sover!

Så är temperaturen alldeles för hög? Vad ska den ligga på vanligtvis?

Thanks peeps. Återkommer imorgon med ett memtest.

Permalänk
Medlem

Just hur gammal är den här datorn?

När man googlar på namnet verkar det vara en sån som säljs från en pall hos diverse stormarknader.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tjena. Jag har uppskattat alla hjälpsamma personer, men jag insåg inte hur lite tid jag kommer ha ett tag nu. Lyckades inte boota via flash drive/därmed inte göra memtest och det är säkert enkelt, men jag har helt enkelt inte tid/energi just nu.

@Sveklockarn ja den är CA 2,5 år gammal. (http://www.asus.com/se/Desktops/Essentio_CG8350/)

Även det verkar som om det är någon del som är "lite trasig", så funkar den även om den inte alltid är supersnabb.

@dabman No valid crash dumps have been found on your computer.

Thanks guys. It'll have to do for now.