Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Undrar om någon kunde ta en titt på denna dator och om det är något att ha.

Permalänk
Inaktiv

Undrar om någon kunde ta en titt på denna dator och om det är något att ha.

Hej
Jag har satt ihop en dator och undrar om dessa komponenter kommer fungera bra tsm.
Är nybörjare på detta så go easy with me

EDIT: Den ska användas till att spela på och se högupplöst film på stor tv. Ska kunna köra recommended på de flesta spel har tänkt uppgradera delarna var för sig senare.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7236742/2014-10-07

MVH
Mikael

Permalänk
Hjälpsam

Tycker du prioriterar lite fel. . .sparar du på moderkort o bara tar 8Gb RAM förlorar du ingen prestanda alls i stort sett......men du har råd att byta till ett GTX970 grafikkort, vilket ger en enorm skillnad i prestanda

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thli72:

Tycker du prioriterar lite fel. . .sparar du på moderkort o bara tar 8Gb RAM förlorar du ingen prestanda alls i stort sett......men du har råd att byta till ett GTX970 grafikkort, vilket ger en enorm skillnad i prestanda

som sagt jag är lite nybörjare på detta vad skulle du rekommendera för moderkort?

Permalänk
Inaktiv

min budget ligger på 20000 men jag vill inte köpa saker för att ha det utan jag vill ha den kraft jag behöver och inget onödigt extra...

Permalänk
Hjälpsam

Om jag försöker behålla färgschemat men ändå ändra om en hel del, så skulle det bli såhär ungefär

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7236988/2014-10-07

Permalänk
Medlem

SSD Crucial MX100 256GB
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2683920

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7237004/2014-10-07

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thli72:

Varför inte 16GB ram?

Permalänk
Inaktiv

Vad är skillnaden på grafikkortet och moderkortet på era två inköpslistor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246883:

Varför inte 16GB ram?

Datorn blir inte snabbare med 16 GB ram jämfört med 8 om man använder under 8GB. Vet du med dig att du behöver mer än 8 så köp 16, annars kan du spara 800 spänn. Det är även väldigt lätt att installera mer minne i efterhand om du märker att det är för lite med 8GB

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pellepelikan:

Datorn blir inte snabbare med 16 GB ram jämfört med 8 om man använder under 8GB. Vet du med dig att du behöver mer än 8 så köp 16, annars kan du spara 800 spänn. Det är även väldigt lätt att installera mer minne i efterhand om du märker att det är för lite med 8GB

Skickades från m.sweclockers.com

Låter logiskt. Tack för hjälpen jag tror jag kollar närmare på din inköpslista

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246883:

Låter logiskt. Tack för hjälpen jag tror jag kollar närmare på din inköpslista

Nu var det ju dock inte jag som gjorde listan men du har fått bra alternativ ser jag så det är bara att välja:-)

Personligen hade jag köpt trix modellen av 970 då den stänger av fläkten helt när man inte belastar grafikkortet.

Mx100 SSD:n som länkades fick bra betyg i någon recension som jag läste, Adatan är säkert bra också men personligen skulle jag köpt mx100.

Har du tänkt att överklockat processorn? Det avgör vilket moderkort du ska ha, utöver de portar/expansionsplatser som du behöver förstås. Dyrare moderkort är oftast mer anpassade/riktade mot användare som ska överklocka. Ska man inte det behöver man inte köpa det dyraste.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anon246883:

Vad är skillnaden på grafikkortet och moderkortet på era två inköpslistor.

Egentligen inte mycket alls, grafikkorten har olika kylare.....jag tog det som fanns i lager

Moderkorten är liknande, en ren smaksak vilket man tar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pellepelikan:

Nu var det ju dock inte jag som gjorde listan men du har fått bra alternativ ser jag så det är bara att välja:-)

Personligen hade jag köpt trix modellen av 970 då den stänger av fläkten helt när man inte belastar grafikkortet.

Mx100 SSD:n som länkades fick bra betyg i någon recension som jag läste, Adatan är säkert bra också men personligen skulle jag köpt mx100.

Har du tänkt att överklockat processorn? Det avgör vilket moderkort du ska ha, utöver de portar/expansionsplatser som du behöver förstås. Dyrare moderkort är oftast mer anpassade/riktade mot användare som ska överklocka. Ska man inte det behöver man inte köpa det dyraste.
Skickades från m.sweclockers.com

Det jag har tänkt göra är att börja gamea på dator har varit konsol nörd tidigare. Jag har en bild om vilken form av setup jag ska ha men jag vet inte vad det kräver eller liknande. om man tänker att jag köper de specsen du länka hur länge skulle jag kunna ha det innan jag skulle behöva uppgradera det?

Jag tänker inte överklocka just nu men kanske senare om det blir lägligt.

Permalänk
Medlem

Går inte säga hur framtidssäkra datorer är på samma sätt som med konsoler tyvärr. Men jag skulle bedöma att de håller 3-5 år med tanke på hur satsningarna mer siktar in sig på den mobila marknaden nu. Återigen är det inte jag som ska ta äran för de föreslagna systemen:-)

Skickades från m.sweclockers.com