Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Jag hade definitivt köpt den direkt om jag varit i Göteborg, det är ju en billig och bra plattform som kan användas till många saker även om det inte direkt är nån spelmaskin, men 90 kr är otroligt billigt så definitivt ett fynd även om det inte passar alla.

Gigabytes modell är inte bra vilket tråden ovan visar. BIOS/UEFI är bland det sämsta som någonsin gjorts. Många modeller har dessutom problem med blandannat HDMI-porten.

Inget större fel på själva plattformen dock. Jag är sugen på en till men då troligen en Asrock-baserad Q1900 istället.

Permalänk
Medlem

Lämnar ett tips här istället för Fynd då jag personligen har blandad erfarenhet av Misco och "fynd". Det som gör att jag ändå tipsar om det är "Billigast på Prisjakt" logotypen som kanske hintar om att de medvetet sänkt priset. De kan dock avbryta köpet eller strula så säg inte att jag inte varnat.

FYNDET:

Sapphire VAPOR-X R9 290X Tri-X OC (UEFI) grafikkort - Radeon R9 290X - 4 GB

Pris: 3654 kr, fri frakt från 2500kr.

Närmast på Prisjakt ligger kring 5k.

http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=8769251&hbx...

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Lämnar ett tips här istället för Fynd då jag personligen har blandad erfarenhet av Misco och "fynd". Det som gör att jag ändå tipsar om det är "Billigast på Prisjakt" logotypen som kanske hintar om att de medvetet sänkt priset. De kan dock avbryta köpet eller strula så säg inte att jag inte varnat.

FYNDET:

Sapphire VAPOR-X R9 290X Tri-X OC (UEFI) grafikkort - Radeon R9 290X - 4 GB

Pris: 3654 kr, fri frakt från 2500kr.

Närmast på Prisjakt ligger kring 5k.

http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=8769251&hbx...

Ett bra pris. Jag beställde ett så får vi se.
Jag har ett sedan tidigare som jag får blåskärmar med. Med ett annat identiskt kort kan jag felsöka bättre

Edit: Kortet har utgått på komplett tex. Men den "långsammare" versionen finns kvar. Dock till ett mer rimligt pris på 4095:- än de på 5k. Så min gissning är att Misco nog har tagit del av helt korrekta, sänkta priser.

Dessutom var priset 3618 med sweclockersrabatten.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag hade definitivt köpt den direkt om jag varit i Göteborg, det är ju en billig och bra plattform som kan användas till många saker även om det inte direkt är nån spelmaskin, men 90 kr är otroligt billigt så definitivt ett fynd även om det inte passar alla.

Har man gott om fritid så, men omg vilken skräp. Efter ett antal timmars bökande fungerar det iaf, tills jag fösöker ansluta en skärm igen antar jag.....

Alltså om j1800 kortet från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

"Omcertifierade" WD My Book 4TB för bara 723,10SEK inkl frakt: http://store.westerndigital.com/store/wdeu/en_IE/DisplayAcces...

Någon som har koll på vad det är för disk som sitter i?

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xay0r:

Någon som har koll på vad det är för disk som sitter i?

Verkar vara en Hitachi 5400rpm om det är denna:

http://community.wd.com/t5/External-Drives-for-PC/What-HDD-is...

Permalänk
Skrivet av Aene:

Tänkte precis slå till men 5400rpm var orsaken till att jag avböjde. Hade varit okej med 7200rpm, vilket är i de lägsta laget...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Estanjoni:

Tänkte precis slå till men 5400rpm var orsaken till att jag avböjde. Hade varit okej med 7200rpm, vilket är i de lägsta laget...

Det är ju inte direkt några slöa diskar trots 5400 RPM. Du får betala betydligt mer för 4TB med 7200 RPM. Är prestanda det som räknas så är det nog ändå SSD som gäller.

Du får med en 120/128 eller 240/256gb och en av dessa för samma pris som 7200 RPM modellerna ligger på (från 1400kr och uppåt).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det är ju inte direkt några slöa diskar trots 5400 RPM. Du får betala betydligt mer för 4TB med 7200 RPM. Är prestanda det som räknas så är det nog ändå SSD som gäller.

Du får med en 120/128 eller 240/256gb och en av dessa för samma pris som 7200 RPM modellerna ligger på (från 1400kr och uppåt).

Skickades från m.sweclockers.com

Precis. Som en ren lagringsdisk så är 5400rpm tystare också. Jag slog till iaf, mest orolig för att den ska lägga av efter 7 månader när man har 6 månader garanti.

Visa signatur

insert Funny Comment Here

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

OBS! De är nu slut och erbjudandet har utgått

Sony HDR-AS30 Actionkamera

Webhallen: 999:-
www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/186195-sony_actionkamer...
Prisjakt: 1490:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2180304

Sony har utöver det 300 kr i cashback.

OBS! De är nu slut och erbjudandet har utgått

Någon som lyckades få en eller var det "feltryck" från Webhallen? Var 11 kvar när jag beställde och fick bekräftelse. Sedan när jag tittade till sidan ett par minuter efter var det 10 kvar. Ända blev visst min order makulerad med hänvisning till att erbjudandet utgått...

Permalänk
Medlem

Kan man anta att det är standardgaranti på WD-disken? Det står ju inte någonting om garanti på produktsidan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Kan man anta att det är standardgaranti på WD-disken? Det står ju inte någonting om garanti på produktsidan..

Citat:

Recertified Products
WD recertified products may consist of customer return units and may be repaired. All products are tested and determined to meet WD's stringent quality standards before they are sold as recertified. Please note that some recertified items may have marks, scratches, or other slight signs of wear.
All recertified products carry manufacturer's limited warranty of 6 months.

http://support.wdc.com/warranty/policy.asp?&lang=en#recertifi...

Då blev det helt plötsligt ganska ointressant imo.

Edit2: Det står ju i tipset att det är 6 månaders garanti, lol.

Permalänk
Medlem

Nån som har någon aning om varför mitt tips om ASUS 50% rabatt försvann?! Varför raderades det? Fick ingen förklaring.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MasteraCe:

Nån som har någon aning om varför mitt tips om ASUS 50% rabatt försvann?! Varför raderades det? Fick ingen förklaring.

Uppfyllde det kraven för inlägg i tråden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Nån som har någon aning om varför mitt tips om ASUS 50% rabatt försvann?! Varför raderades det? Fick ingen förklaring.

Därför att det redan postats tidigare i tråden.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Därför att det redan postats tidigare i tråden.

Aha Måste missat! tack för svaret.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Nån som har någon aning om varför mitt tips om ASUS 50% rabatt försvann?! Varför raderades det? Fick ingen förklaring.

Läs reglerna i första inlägget, tipsar man om en rea måste man ge exempel på fynd som ingår.

Det Asus 50% jag såg senast innehöll inget exempel, så om det var ditt är det en trolig förklaring. Sen har rean postats tidigare, visst, och jag har för mig att det var tveksamt då om något fynd fanns alls.

Permalänk
Medlem

Vill påminna alla som nappar på Webhallens helgerbjudande gällande ASUS Radeon R9 290X 4GB DirectCU II OC, för 3490:- att INTE glömma bort att Webhallen har fått in Never Settle Space edition koder som ger dig 3 st gratis spel att välja på till ett värde av 790:- när du handlar detta kort.

#14941443

"Nu har vi koder i lager.
Lägger man ett kvalificerande kort i varukorgen dyker det upp ett kassaerbjudande på never settle forever space edition för 0kr vid checkout. "

Går att lösa in på AMD's kampanjsida.

http://sites.amd.com/us/promo/never-settle/Pages/never-settle...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pomelo:

Någon som lyckades få en eller var det "feltryck" från Webhallen? Var 11 kvar när jag beställde och fick bekräftelse. Sedan när jag tittade till sidan ett par minuter efter var det 10 kvar. Ända blev visst min order makulerad med hänvisning till att erbjudandet utgått...

Jag fick tag i en. När jag beställde var det 16 kvar. Synd att din order makulerades, det verkar vara en kul kamera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem att betala med kort?
Försöker köpa nätaggregatet men det står att min betalning inte kunde genomföras. Har Swedbank.

Edit: Gick att genomföra med direktbetalning. Skumt.

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/157922-fracta...

Köpte den för 1000 spänn och o lika nöjd då! Lägger inlägget här för att det är inget super fynd om man förhåller sig till att det kostade 889kr innan på alla ställen

Känns som att Asus 290x kan dyka ner till 3000 spänn, då blir det kanske ett köp..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/157922-fracta...

Köpte den för 1000 spänn och o lika nöjd då! Lägger inlägget här för att det är inget super fynd om man förhåller sig till att det kostade 889kr innan på alla ställen

Känns som att Asus 290x kan dyka ner till 3000 spänn, då blir det kanske ett köp..

Det är ett väldigt bra pris för det chassit som jag ändå tänkt att köpa men när jag såg att frakten skulle äta upp en del av "rabatten" och att det skulle bli bara några tior billigare än t.ex. Inet så blev det inget köp.

Permalänk

Ville bara säga att jag fick mina 4 TB WD My Book Extern idag och är supernöjd.
Externa chassiet var inplastad och sprillans nytt. Gjorde en snabb test med ChrystalDisk/Mark (se länk nedan) och skrämde upp dessa 5400 RPM diskar till max.

1446:- landa kalaset på 2 x 4TB och frakten tog 4 dagar med UPS.

https://db.tt/iQ9UZd4a

Mitt nästa projekt blir att plocka ut dessa och slänga in dem i min WS2012R2.

Ännu en gång stort tack till moderatorn MultiMan för hans POST.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av roberto99:

Ville bara säga att jag fick mina 4 TB WD My Book Extern idag och är supernöjd.
Externa chassiet var inplastad och sprillans nytt. Gjorde en snabb test med ChrystalDisk/Mark (se länk nedan) och skrämde upp dessa 5400 RPM diskar till max.

1446:- landa kalaset på 2 x 4TB och frakten tog 4 dagar med UPS.

https://db.tt/iQ9UZd4a

Mitt nästa projekt blir att plocka ut dessa och slänga in dem i min WS2012R2.

Ännu en gång stort tack till moderatorn MultiMan för hans POST.

Härligt! Mina dök upp i Sverige igår men har noll koll på när de tänker leverera ut dessa. Idag eller imorgon antagligen.

Var det gamla My Book-serien eller nya? Informationen på WD-sidan var lite oklar men för priset var det ju ändå ingen dealbreaker.

Nya:

Dold text

Gamla:

Dold text
Permalänk

Beställde även jag 2 x 4tb wd mybook, det var den gamla versionen jag fick enligt bild ovan.
Det första jag gjorde var att koppla in diskarna och spara undan wd:s medföljande programvara.
Därefter raderade jag partionerna och tog ut diskarna som i mina var WD40EZRX tillverkade april-14.
Stoppade sedan i några gamla diskar i chassina och använde WD:s medföljande program till att formatera.

4tb diskarna stoppade jag i mitt NAS och där har dem fungerat bra ca 12h.

Permalänk
Medlem

Fick också hem min WD My Book idag. Det är den gamla varianten enligt anders190 post.

Det sitter en WD40EZRX i den (WD Green). Enligt S.M.A.R.T.-värdena är den helt oanvänd men det säger väl kanske inte så mycket.

Tack för tipset MultiMan!

Permalänk
Skrivet av roberto99:

Ville bara säga att jag fick mina 4 TB WD My Book Extern idag och är supernöjd.
Externa chassiet var inplastad och sprillans nytt. Gjorde en snabb test med ChrystalDisk/Mark (se länk nedan) och skrämde upp dessa 5400 RPM diskar till max.

1446:- landa kalaset på 2 x 4TB och frakten tog 4 dagar med UPS.

https://db.tt/iQ9UZd4a

Mitt nästa projekt blir att plocka ut dessa och slänga in dem i min WS2012R2.

Ännu en gång stort tack till moderatorn MultiMan för hans POST.

Vad menar du med att du maxat dina hårddiskar till max?

Permalänk
Skrivet av Estanjoni:

Vad menar du med att du maxat dina hårddiskar till max?

Mest menat som Skoj och för att visa att man får helt okej speed på dessa 5400 RPM diskar.

Permalänk
Inaktiv

Mina diskar verkar ha fastnat i Järfälla. Kollar jag trackingnummret får jag fram följande skumma meddelande: "The receiver has requested that we hold this package for a future delivery date". Rätt intressant när de inte ens kontaktat mig om leverans.

Oh well, har ingen större brådska. Tack för info från er andra om vilken modell det är samt vad ni hittat för hårddiskar i era.

Permalänk
Medlem

om det är ups bör du kontakta dem. Dem kommer skicka tillbaka paketet utan att kontakta dig.

Har använt mig om dem 3 gånger totalt nu och alla 3 gånger har varit lika värdelösa. dem har ej ringt, fick 2 lappar vid 2 tillfällen då jag var hemma men dem inte ens ringt på dörren, bor i villa utan grindar eller portkod. Finns en tråd i konsumenträtt om dem.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM