Permalänk

Spela in iPhone ljud?

Hej!
Jag skulle vilja spela in ljudet direkt från iPhonen så att jag får det som en fil.

Hur ska jag göra?7

Tack på förhand
Rasmus

EDIT: Ursäkta otydligheten, jag vill använda en musikapp på iPhonen (5) och sedan få det på något sätt till datorn, live helst.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad är det för ljud du vill spela in?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Menar du samtal etc eller omgivningsljud?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Ursäkta otydligheten, jag vill använda en musikapp på iPhonen (5) och sedan få det på något sätt till datorn, live helst.

Skulle det gå att kanske Screen capture:a på något sätt, får man med ljud då också?

Alltså via en app till exempel.

Inlägg sammanfogade. Det går bra lägga till information i äldre inlägg
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmuslian:

Ursäkta otydligheten, jag vill använda en musikapp på iPhonen (5) och sedan få det på något sätt till datorn, live helst.

Hörlursutgång på telefonen till line in på datorn.

Hade du använt Citera-funktionen skulle jag kunnat svara för tre dagar sedan.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg sammanfogade, bump raderad*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter bumpning. Bumpning gör att andras trådar hamnar i skymundan, vilket inte är fair.

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Hörlursutgång på telefonen till line in på datorn.

Hade du använt Citera-funktionen skulle jag kunnat svara för tre dagar sedan.

Tack för svar iallafall. Jag har provat, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Jag har ett 3.5 mm ingång för både mic och hörlurar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmuslian:

Tack för svar iallafall. Jag har provat, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Jag har ett 3.5 mm ingång för både mic och hörlurar.

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/3-5-...

Och spela in med valfritt program på datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmuslian:

Tack för svar iallafall. Jag har provat, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Jag har ett 3.5 mm ingång för både mic och hörlurar.

Så här:

Dold text

EDIT: Skilj på ut- och ingångar i framtiden. Utgångar skickar signaler och ingångar tar emot.

Skrivet av swesen:

Hur skulle den där hjälpa? Jäkla dyr grej också.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Så här:

EDIT: Skilj på ut- och ingångar i framtiden. Utgångar skickar signaler och ingångar tar emot.

Hur skulle den där hjälpa? Jäkla dyr grej också.

Jo, den skulle hjälpa efter som han sa att han har en kombinerad ljud-ut och mic port, alltså en 4-pol 3,5mm port som sitter i alla telefoner/surfplattor och vissa bärbara datorer.

Permalänk
Skrivet av swesen:

Jo, den skulle hjälpa efter som han sa att han har en kombinerad ljud-ut och mic port, alltså en 4-pol 3,5mm port som sitter i alla telefoner/surfplattor och vissa bärbara datorer.

Så hur skulle jag koppla in sladdarna?
Och skulle jag då få upp iPhonen som en mic?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmuslian:

Så hur skulle jag koppla in sladdarna?
Och skulle jag då få upp iPhonen som en mic?

Du kopplar iPhonen till mic. Med en 4-pol port så kommer ljudet bli mono.

Permalänk
Skrivet av swesen:

Du kopplar iPhonen till mic. Med en 4-pol port så kommer ljudet bli mono.

Dyker iPhonen upp som en mic då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmuslian:

Dyker iPhonen upp som en mic då?

Det kommer inte stå typ "iPhone Microphone" utan ljudkortet kommer känna att mic är anslutet och visa den som aktiv, eller inte göra någonting och du får välja rätt mikrofon i inspelnings programmet.

Permalänk
Skrivet av swesen:

Det kommer inte stå typ "iPhone Microphone" utan ljudkortet kommer känna att mic är anslutet och visa den som aktiv, eller inte göra någonting och du får välja rätt mikrofon i inspelnings programmet.

Ja det var så jag menade. Jag får prova! Tack.

Visa signatur