Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tre mobiloperatör - Urdålig service

Permalänk
Medlem

Tre mobiloperatör - Urdålig service

Ärendet löst, var vänligen att ta bort tråden.

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Medlem

En service får inte ta för lång tid. Det skall ske inom rimlig tid. Du bör vara berättigad till en utbytesenhet eller kreditering av köpet.
Ta upp detta med återförsäljaren.

Permalänk
Avstängd

Du behöver ju inte ha med en butik att göra alls om dom är handikappade, jag har alltid ordnat service via telefon och då skickat direkt till angiven serviceverkstad, och du måste ha skickat in 3 gånger för samma fel innan du kan få en ny.

Permalänk
Medlem

Jasså, får ta och höra vad de säger. Får bli att jag ringer service på en gång vid framtida ärenden. Tack för svar!

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk

kan alltid vända dig hit
https://www.tre.se/privat/Om-3/Kontakt/Kundombudsmannen/
Tres kundombudsman, om inte det löser sig.

Permalänk
Medlem

Enligt ARN (Allmänna reklamations nämnden) så är skälig tid för reparation ca 3 veckor.
Så om det tar mer än 4 veckor denna gång så kräver du omleverans (ny telefon) heller hävning (pengar tillbaka).
Vill dom ej godta detta så säger du att då blir det en ARN anmälan som du KOMMER att vinna.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

En service får inte ta för lång tid. Det skall ske inom rimlig tid. Du bör vara berättigad till en utbytesenhet eller kreditering av köpet.
Ta upp detta med återförsäljaren.

Skrivet av grizzly666:

Enligt ARN (Allmänna reklamations nämnden) så är skälig tid för reparation ca 3 veckor.
Så om det tar mer än 4 veckor denna gång så kräver du omleverans (ny telefon) heller hävning (pengar tillbaka).
Vill dom ej godta detta så säger du att då blir det en ARN anmälan som du KOMMER att vinna.

Detta är dock inte någon ordinär reklamation utan ett försäkringsärende. KKöpLs skrivning om skälig reparationstid är inte applicerbar. Naturligtvis är sju veckor inte något man skall acceptera, men att hänvisa till KKöpL har man inte mycket för och den långa reparationstiden är ingen grund för varken omleverans eller att häva köpet.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Ärendet löst, fick en ny mobil.

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019