Microsoft avtäcker logotypdesign för framtida Lumia-telefoner

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag har tvån brevid mig och 3an också.

2an va grymt bra, lite för tung, dålig upplösning, inte bästa tangentbordet.

Men 3an har verkligen löst allt NÄSTAN.

http://i.imgur.com/jcu5pfq.png

Har inte fingrat på någon av dem kan jag erkänna. Jag vet inte hur de känns i jämförelse, jag är helt fel konsument för dessa och har teknikprylar jag överlever på i nuläget.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Semenra:

Bytte bank i somras och vägde faktiskt in detta när jag valde en ny. Levt med en Lumia nu i ett år och skulle nog faktiskt inte kunna tänka mig gå tillbaka till android eller iOS igen.

Är WP-appen bra för den bank du har nu?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon99339:

Är WP-appen bra för den bank du har nu?

Jag har Länsförsäkringar funkar helt utmärkt inget negativt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Skiter ganska hårt i vad det står på telefonen så länge jag är nöjd med den. Är väldigt nöjd med WP men har ett buggit måndagsex till telefon så hade antagligen varit ännu nöjdare om det funkat som det ska.

Lutar åt WP på nästa lur med... om inte Project ARA får bra betyg.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Storage Jar:

Så mycket klagande på Microsoft. Själv tycker jag Windows phone är toppen. Skulle aldrig kunna tänka mig att gå tillbaka till Android. I alla fall inte inom dom närmaste åren.
Hade Nokia kört på Android hade det inte funnits någon anledning att köpa Nokia-telefoner.

En Android-telefon med känslan och kvalitén från Nokia N9/Lumia 800 hade ju varit ett givet köp! Nokia var väldigt duktiga på radiodelen, N9an hade ju kontakt med nätet på ställen där andra modeller som Galaxy S2 och iPhone3Gs/4 sedan länge kastat in handduken och övergått till att vara dyra iPods.

Så tycker nog det hade funnits en väldigt väl definierad marknad för Nokia med Android. Nu verkar Motorola vara det närmaste man hittar som försöker fylla den nisch där Nokia varit självskriven i. De gör telefoner som inte fokuserar på att ha sjuttioelva skitkärnor som absolut noll program använder utan de fokuserar på att göra något som är en bra telefon med HW anpassad till uppgiften.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semenra:

Bytte bank i somras och vägde faktiskt in detta när jag valde en ny. Levt med en Lumia nu i ett år och skulle nog faktiskt inte kunna tänka mig gå tillbaka till android eller iOS igen.

Jag håller med er om Windows Phone, gillar det själv starkt!
Men.. Man måste samtidigt ha förståelse för att företag tvekar, med en sån liten användarbas. Det kostar att utveckla.
Däremot är det fan skandal när vissa företag och apputvecklare vägrar fixa skitgrejer (som en person kan fixa på en arbetsdag eller mindre) i sina redan släppta appar!

Permalänk
Medlem

Nokia hade alldeles säkert haft en större marknadsandel om man valt Android men man var(/är) samtidigt väldigt långsam vad gäller produktlanseringar så vette tusan om man klarat sig i längden ändå på en marknad som i mångt och mycket är driven av ofta och snabba byten av produkter.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Jag är rätt besviken på både WP och min Lumia 925.

Kass antenn och halvkass byggkvalite. Många appar håller låg kvalité, bla annat finns inte en enda IRC-app som fungerar. Internet Explorer är irriterande jämfört med Android browser, många buggar och, tillsammans med dålig antenn, långsam.

Enda fördelarna mot Samsung s3 är bättre kamera och att jag gillar WP:s rutnät. Glance (snabbkollskärm) är najs men det har de slutat med i nyare modeller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightmare:

Jag tror MS nästa stora steg blir x86 och riktiga windows i toppmobilerna. Samma OS på mobil, tablet, laptop och desktop är framtiden. Jag är rätt säker på att Apple jobbar mot samma mål också men från andra hållet. Att porta OSX till ARM och byta från x86 till ARM på MacBook AIR är nog deras nästa stora steg.

#thefutureisnow

//Knight

x86-mobil för Windows har jag drömt om i flera år men jag har inga förhoppningar. Atombaserade mini-pc's i smartphonestorlek är ju på gång så rent tekniskt måste det ju vara möjligt. Så har man en docka ansluten till valfri hårdvara hemma, på jobbet osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

Jag är rätt besviken på både WP och min Lumia 925.

Kass antenn och halvkass byggkvalite. Många appar håller låg kvalité, bla annat finns inte en enda IRC-app som fungerar. Internet Explorer är irriterande jämfört med Android browser, många buggar och, tillsammans med dålig antenn, långsam.

Enda fördelarna mot Samsung s3 är bättre kamera och att jag gillar WP:s rutnät. Glance (snabbkollskärm) är najs men det har de slutat med i nyare modeller.

Skickades från m.sweclockers.com

830 är ny och den har Glance.

Permalänk
Inaktiv

Trevligt. Swedbank har tyvärr ingen WP-app.

Skrivet av tvelander:

Jag har Länsförsäkringar funkar helt utmärkt inget negativt.

Någon som vet hurdana Nordeas och Handelsbankens appar är?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Idag känns Microsoft som ett mycket starkare varumärke än Nokia så bytet känns helt klart befogat. Det jobbiga för MS är att de måste lyckas knyta samman säcken mellan deras operativsystem för olika enheter så användaren gynnas tillräckligt mycket.

Om de som kör Windows desktop-version gynnas av att ha en Windows Phone i tillräckligt hög grad finns chansen att deras fotfäste på både mobilmarknaden och desktop-marknaden ökar.

Precis! Och det är därför som MS tvingade på oss PC-användare Win8, som är ett OS för mobila enheter – inte för tangentbord och mus. Otaliga datoranvändare världen över har fått lida för att MS vill sälja fler mobiltelefoner. Snacka om att bajsa på kundbasen alltså.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Skrivet av KTL:

Den insikten skulle många må bra av att ta till sig. WP var inte för alla. Argumentationen rörande Microsofts produkter har varit ett evigt trampande av åsikten att det är fel på konsumenterna. Så är aldrig fallet, det är upp till produkttillverkaren att göra produkter som är rätt i tiden och attraherar konsumenterna. Visst gjorde div. produkter det, de hitta sin nischgrupp. Men att sedan sitta med tycke och hävda att alla andra är enkelspåriga feltänkare för att ens favo inte blivit större är bara naivt på gränsen till korkat.

Haha, well det tackar man för, min syn på komponenter/prylar är inte så hårt påverkad av det jag har!

möjligen amd/nVidia, någon på nVidia hatar mig och ger mig felande kort gång på gång... undrar vad jag gjort dom?

Det är dock inget som hindrar mig från att köpa ett nvidia nu när jag skall köpa nytt kort, det blir det som ger mig mest för pengarna nästa vecka när pengarna trillar in på kontot!

11 kort på raken som är defekta, vad är sannolikheten på att nästa är trasigt?

(Skulle tro det är osannolikt)

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Nordea har ingen app som jag vet om, det är i praktiken den enda appen jag saknar på WP, de har lagt ner utveckligen men det går använda webben med bankid så de tär inget jätteproblem. Sen är jag på jakt efter en vettig musikspelare ala PlayerPro som jag använde på min Nexus men det finns inte, kör med ModernMusic men den fungerar så där, lite buggig.

Skrivet av anon99339:

Trevligt. Swedbank har tyvärr ingen WP-app.

Någon som vet hurdana Nordeas och Handelsbankens appar är?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Jäkligt nöjd med min Lumia 830, kommer det en toppmodell, säg 1030, så skulle jag nog bli sugen trots att jag nyss köpt min 830 xD
WP 8.1 update 1 funkar förbannat bra & jag saknar inte Android det minsta, trots att jag gick från Kitkat.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Trevligt. Swedbank har tyvärr ingen WP-app.

Någon som vet hurdana Nordeas och Handelsbankens appar är?

Skickades från m.sweclockers.com

Nordeas är skräp men handelsbankens verkar vara bra. Länsförsäkringar(banken jag har just nu) fungerar bra men "scanna räkningar" funktionen har börjat strula efter win 8.1 uppdateringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Du menar att de ska göra så att folk blir låsta till deras ekoystem?

Skickades från m.sweclockers.com

Eller så menar han att man ska gynnas av att ha flera produkter från samma leverantör. Precis som ex. Google och Apple gör i olika stor mån

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ignostic:

Eller så menar han att man ska gynnas av att ha flera produkter från samma leverantör. Precis som ex. Google och Apple gör i olika stor mån

Bli rebell ha n surface pro 3, imac, samsung telefon och en Tjock TV och en playstation 4

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Trevligt. Swedbank har tyvärr ingen WP-app.

Någon som vet hurdana Nordeas och Handelsbankens appar är?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker handelsbanken fungerar perfekt med sin app

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Bli rebell ha n surface pro 3, imac, samsung telefon och en Tjock TV och en playstation 4

Skitbra idé! Ska börja konvertera filmer till Betamax också.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ignostic:

Skitbra idé! Ska börja konvertera filmer till Betamax också.

Helst måste stödja alla företag får inte gå med i EKO SYSTEM.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av putumban:

Wow, Nokia kunde ha blivit så mycket mer om de bara valde Android... Synd att se ett av de bästa mobilföretagen någonsin försvinna ur toppskiktet.

Ja! Hur fan lyckades de gå från bäst till ingen på typ fem år? De låg för fan å sov när Blackberry, IOS och Android kom. De borde ha reagerat på direkten och infört en egen butik och touchrceens. Om inte de funkat skulle de hoppat direkt på Android.

Jag misstänker att Nokias stolthet låg ivägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Telefonerna är det inget fel på. Synd att folk är för fega för att prova.

Vi har provat, men WP är ju helt vidrigt. Kanske hade köpt en ändå om inte hela mobilen varit nerlåst och Microsoft är den som bestämmer vad jag får installera eller inte på min mobil.

Skrivet av virtual void:

En Android-telefon med känslan och kvalitén från Nokia N9/Lumia 800 hade ju varit ett givet köp! Nokia var väldigt duktiga på radiodelen, N9an hade ju kontakt med nätet på ställen där andra modeller som Galaxy S2 och iPhone3Gs/4 sedan länge kastat in handduken och övergått till att vara dyra iPods.

Huawei fokuserar också på antenner (och vet hur mobilnät fungerar) till skillnad från Samsung och Apple, så det behövs inga finska reliker...

De nyare Lumia-telefonerna var väl sämst i test i det danska antenntestet, det gick så uselt att de fick köpa en extra Lumia på stan för att se om det inte var något fel på exemplaret de hade (men det var det inte).

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Du menar att de ska göra så att folk blir låsta till deras ekoystem?

Nej, jag menar inte det. Men det är inte omöjligt att MS tänker i de banorna.

Om en produktgrupp tillsammans ger ett väldigt bra värde för användaren så kanske man kan tala om att indirekt låsa fast dem, eftersom de inte kan byta ut en produkt och uppnå samma resultat. MS behöver bli lite mer som Apple på detta för de är väldigt skickliga på att knyta ihop säcken så att säga.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av mfm:

Vi har provat, men WP är ju helt vidrigt. Kanske hade köpt en ändå om inte hela mobilen varit nerlåst och Microsoft är den som bestämmer vad jag får installera eller inte på min mobil.

Huawei fokuserar också på antenner (och vet hur mobilnät fungerar) till skillnad från Samsung och Apple, så det behövs inga finska reliker...

De nyare Lumia-telefonerna var väl sämst i test i det danska antenntestet, det gick så uselt att de fick köpa en extra Lumia på stan för att se om det inte var något fel på exemplaret de hade (men det var det inte).

Också provat, så känns alla har olika uppfattning

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Vi har provat, men WP är ju helt vidrigt.

Dom flesta som har negativa åsikter har ju just inte det. Vad är det som gör ett OS vidrigt förresten? Skygglapparna som inte ingår i priset?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Tycker det ser snyggt och stilrent ut. Däremot lite tråkigt att det inte blir fler Nokia nu med Windows Phone man ska nog inte underskatta Nokia som märke.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Dom flesta som har negativa åsikter har ju just inte det. Vad är det som gör ett OS vidrigt förresten? Skygglapparna som inte ingår i priset?

Tips, sluta anta. Utgå inte från att folk säger emot dig av varken okunskap, häcklande eller varumärkeshat. Här har de testat, de fann att det inte till sitt tycke. Deal with it. Det är just den här jargongen som får saker att spåra ur. Finns de som inte skulle röra en iPhone, eller för den delen Android som heller aldrig testat dessa. Inte frågespyr du dem eller hur?

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Tips, sluta anta. Utgå inte från att folk säger emot dig av varken okunskap, häcklande eller varumärkeshat. Här har de testat, de fann att det inte till sitt tycke. Deal with it. Det är just den här jargongen som får saker att spåra ur. Finns de som inte skulle röra en iPhone, eller för den delen Android som heller aldrig testat dessa. Inte frågespyr du dem eller hur?

Jag antar inte. Det är vad jag har kommit fram till efter att ha pratat med folk som haft just negativa åsikter om Windows Phone. De flesta har inte ens provat. Det är så löjligt som det kan bli.

Android och Iphone är ju lite mer vanligt där ute så det blir lite fel att jämföra.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av NoNamesWayne:

Jag antar inte. Det är vad jag har kommit fram till efter att ha pratat med folk som haft just negativa åsikter om Windows Phone. De flesta har inte ens provat. Det är så löjligt som det kan bli.

Android och Iphone är ju lite mer vanligt där ute så det blir lite fel att jämföra.

Have you not tested, dont judge.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240