Permalänk
Medlem

60-144hz?

Hej har precis köpt ny skärm, en Acer Predator GN246HLBbid som ska klara 144hz. Har provat både Hdmi och dual link dvi men får bara fram 60hz.
Är inte så påläst om sånt här så jag undrar vad man kan göra. Mitt grafikkort är ett AMD Radeon HD 7800 Series 1000mhz.

Väldigt tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ponte900:

Hej har precis köpt ny skärm, en Acer Predator GN246HLBbid som ska klara 144hz. Har provat både Hdmi och dual link dvi men får bara fram 60hz.
Är inte så påläst om sånt här så jag undrar vad man kan göra. Mitt grafikkort är ett AMD Radeon HD 7800 Series 1000mhz.

Väldigt tacksam för svar

"AMD Radeon HD 7800 Series 1000mhz" är inte ett grafikkort utan ett utav två möjliga (7850 och 7870).

Du ska använda antingen Dual-link DVI eller Displayport för att få ut 144Hz. När du har kopplat in skärmen och är inne i Windows högerklickar du på skrivbordet och väljer "skärmupplösning". Sen tar du Avancerade inställningar och ändrar därefter uppdateringsfrekvensen till 144Hz.

Fungerar inte det så funderar jag på om du har kopplat in den rätt i grafikkortet eller om grafikkortet ens har stöd för dual-link DVI.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hade två Dvi utgångar på grafikkortet så jag provade det andra o nu funkar 144hz.
Tack