Battlefield: Hardline släpps i mars – följs upp av Star Wars: Battlefront och Battlefield 5

Permalänk
Avstängd

sluta köp dice spel.
De har ljugit för oss och fortsätter göra spel som krånglar som saknar allt de gjorde i 8 år med bf1942 och Bf2.
bara skit med dice nuförtiden.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

"BF5" redan ett år efter Battlefront låter inte alls bra men dom verkar ju ha tagit emot kritiken och flyttat fram titlar så dom faktiskt kan bli klara.
Inte för att det blir mycket BF för min del, gillar verkligen inte utvecklingen BF3 hade med sig mot BC2 och tidigare titlar.
BF4 följde bara EAs koncept att släppa samma spel igen med lite uppdaterat plog inslängt så det var ingen hit häller.

Ser framemot Battlefront så snälla DICE... don't fuck this one up.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Battlefield 5 två år efter 4an känns helt okej, hoppas på en smidigare lansering nu bara.

Star Wars: Battlefront kan nog bli intressant med.

2 år??

Battlefield 4 release: slutet av 2013

Battlefield 5 release: slutet av 2016

3 år.

Permalänk
Medlem

BF4 kanske blir riktigt långlivat för mig då eftersom Hardline verkar väldigt ointressant som det ser ut nu. Hoppas det kommer lite mer bonusmaterial till BF4 under nästkommande år för att hålla intresset uppe. I en perfekt värld skulle jag vilja se hela B2K DLC omgjort till BF4 och sen skulle det vara perfekt!

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dracc:

Små slagfält, snabba strider.
Tjuv och polis.
Inte utvecklat av DICE.
Vad har det med Battlefield-serien att göra?

Det är tydligen ganska exakt samma spel med lite andra skins... Har inte kört betan men vad jag har sett av spelet och vad jag hört av de som faktiskt spelat så är det ett totalt meningslöst spel eftersom det bara är Battlefield med ett tema som inte fungerar. Varför i hela vida världen har bankrånare miniguns, raketgevär och stridsfordon?

Det verkar nästan som om de hade en bra idé som de inte riktigt vågade satsa på. Ett tjuv och polis-spel hade ju kunnat vara riktigt kul. Payday verkar ju gå rätt bra men med Frostbite hade de kunna köra lite större uppdrag. Att sedan utgå från BF4 har jag personligen inte något emot för den kan ju spara enorma mängder pengar, fast det utgår från att det avspeglar sig på priset också. Fast det verkar som om de inte trodde på idén själva utan gjorde det mer som Battlefield för att de trodde att det är vad folk vill ha.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Tänk om alla proffsen här skulle göra ett riktigt bf då skulle det bli andra köttbullar......

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Battlefront III* varför kan de inte sluta med dessa idiotiska namn? Är det tredje spelet i en serie så är det III, alternativt 3, inte " ".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sebastian R:

Bad Company 3!! Mitt hjärta ber att DICE får välja sin väg och utveckla och inte förstöras av EA.

Mer Bad Company hade varit trevligt. De två första, speciellt då 2an, var ju riktigt trevliga.

Skrivet av dannesthlm:

2 år??

Battlefield 4 release: slutet av 2013

Battlefield 5 release: slutet av 2016

3 år.

Ah, du har rätt ser jag nu. Jag läste 2015 där. Ännu bättre det.

Permalänk

Nyfiken på om spelet kommer att vara broken vid släpp, eller om det patchas sönder i ett senare skede

Visa signatur

| Xeon 5650 @ 4.3GHz | EK Custom Watercooling | Asus Rampage III Extreme | 6 GB | GTX 980 | 120GB + 256GB SSD | Corsair 900D | AX-850 |

Permalänk
Medlem

Ser fram emot battlefront, har mycket goda erfarenheter från 2an men hoppas DICE undviker snedsteget att göra en battlefield 4 klon med star wars tema.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tyvärr har ju stressade releaser verkligen jobbat emot DICE, men glatt EA's plånbok. Men det verkar ju som om dom fattat rätt äntligen och stressar inte ut BF5. Jag hoppas bara inte att dom spinner bort mot en "BF2142" med BF5.. Jag hoppas ju såklart dom gör en "1942" i ny frostbite för DX12, men det tror jag bara kommer vara en dröm för mig.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lacrits:

Tyvärr har ju stressade releaser verkligen jobbat emot DICE, men glatt EA's plånbok. Men det verkar ju som om dom fattat rätt äntligen och stressar inte ut BF5. Jag hoppas bara inte att dom spinner bort mot en "BF2142" med BF5.. Jag hoppas ju såklart dom gör en "1942" i ny frostbite för DX12, men det tror jag bara kommer vara en dröm för mig.

Mer WW2 hade uppskattats. Det vi fick i BC2 var trevligt, hade gärna sett mer av det.

Permalänk

För en som aldrig gick in för BF4, så är detta en evighet tills BF5 kommer. Kör fortfarande BF3.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk

Hardline har man inte direkt något intresse över, jävla BF4 dlc för fullpris, ser inte någe speciellt ut.

BF5 kan bli bra men det kommer ta sin tid innan vi kan se det.

Battlefront dock är man lagom hypad över, behövs mer rymd Battlefield, bara skiten inte dras med samma strul som BF3&4 då blir det nog slutköpt av Battlefield spel för min del.

Permalänk
Medlem

Otroligt hypad över Battlefront. Star Wars är mitt favorituniversum och har skyhöga förväntningar tackvare Frostbite 3. Snyggaste grafiken och DICE gör fordon och explosioner bra. Och sedan är deras ljud i överlägsen världsklass.

Jag hade kul med mina 16 timmar i Hardline. Det känns visserligen som en expansion/nytt spelläge till BF4, men jag lyckades få det otroligt billigt och har det förbokat med. Battlefield 5 förväntar jag mig därmed skyhöga grejer av då jag älskade fyran och trean. Gillar verkligen grafiken och känslan av krig i det spelet. Det var BF3 som fick mig att kliva in i BF-serien efter att ha varit CoD-spelare, så det var starkt gjort.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk

Ser fram emot nytt Battlefront, tyckte tidigare spel i serien var riktigt kul.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

För länge länge sedan i mina yngre dar så arbetade jag ett tag med First Strike modden (gjorde Endor skogs kartan bla, att experimentera med hur många träd som krävdes för att krascha spelet var kul heh), så ett riktigt Star Wars spel från DICE ser jag verkligen fram emot. Hoppas bara dom kan leva upp till förväntningarna. Och ha en j**la inbyggd browser.

Permalänk
Medlem

Shit vad jag ser fram emot battlefront. Hoppas fan dom gör det bra...

Permalänk
Medlem

Så vi får vänta till julen 2015 för Battlefront? Förresten borde dom göra ett Battlefront till när alla dom nya Star Wars episoderna har släppts som baseras på dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Mer WW2 hade uppskattats. Det vi fick i BC2 var trevligt, hade gärna sett mer av det.

Ett nytt spel med modern grafik, spelvärldar så stora som i Battlefield från verkliga platser under WW2, hade köpt spelet direkt

Permalänk
Medlem

Kan ju bli fränt

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Får låta BF5 ta sin tid så det blir ett bra spel? Hardline är inte min typ av spel då jag gillar större slagsfält men får hoppas Battlefront kan bli något bra då så man får något som mättar FPS tarmen

Har jag riktig tur kanske nästa Fallout dyker upp och gör mitt år

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

BF5 Infantry Preset = Snälla gör det enkelt. Ta bort majoriteten av alla vapen och lämna typ 5st kvar. Ta bort all statistik och satsa allt på att ta fast spelare som inte har rent mjöl i påsen istället. Statistik och kills osv fixar vi själva med någon plugin.

Vore det inte toppen så säg.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

Kommer inte skaffa Hardline, så det bryr jag mig inte om faktiskt, ser det inte som ett BF spel om jag ska vara helt ärlig. Men det kanske är riktigt skoj så man vill skaffa det, återstår att se.

Battlefront ser jag fram emot, hoppas verkligen det blir bra, men det är inget battlefield så jag ser det som ett fristående spel jag vill ha.

Battlefield 5 kommer ju tidigast i slutet av 2016. Med tanke på att BF4 släpptes 2013 så har det då gått över tre år när BF5 släpps, och det är då det tidigast kommer att släppas. Kan mycket väl försenas, man vet aldrig. Men enligt mig kan detta vara ganska lagom faktiskt. Spelet är inte framstressat om man har tre år på sig att göra det tycker jag.

Jag nöter inte BF4 konstant utan varvar det med ett antal andra spel också vilket säkerligen kan ge det livslängden som krävs för att överleva till 2016 och därmed BF5. Men det vore trevligt med ett miljöbyte inför femman känner jag. Antingen så går de till framtiden som i 2142, eller så backar de bandet till kanske åtminstone BF2 eran, när det gäller teknologin som finns i spelet då dvs, vapnen spelaren kan använda osv. Skulle också föredra om de kunde sänka tempot lite. Jag spelar inte BF för att få CoD upplevelsen där allt ska gå i ultrarapid. Framförallt Classic mode i BF4 har fått mig att sakna takten på striderna i BF2. Hoppas de kanske kan våga att sänka tempot lite helt enkelt, det gjorde enligt mig BF2 mer taktiskt och lagarbete var också viktigare där.

Förhoppningsvis har de lärt sig av BF4 releasen också, bättre de väntar några månader och fixar problemen med spelet än att pressa ut det till julhandeln bara för att, skadar ju varumärket.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

En release om året, såklart... Tycker det är sorgligt att se Battlefield dö mjölkningsdöden.

Fast nu är det så att Hardline bara är en spinoff och utvecklas inte av DICE, så det gör ingen skillnad för BF5. Så det blir nästan 3 år mellan Bf4 och Bf5, så sluta whina nu.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Förstår inte hur man kan klaga så fruktansvärt mycket hela tiden, det är alltså minst två år kvar till BF5 släpps. Är det verkligen att mjölka att ha tre år mellan spelsläppen? Visst släpps ett fristående spel under samma namn men ändå, DICE får tre år på sig att göra ett nytt BF.

Antar att du inte spelade BF4 vid release, eller, det kunde ingen göra för att servrarna var som gummiband och spelet krashade i princip varje gång levelotion aktiverades. Utöver detta så släppte dom 1 DLC efter lite mer än en månad efter spelet släpptes och efter 2 månader släpptes BF3 banorna, som alla hade betalat för en gång redan. Tråkigt att se men Battlefield-serien håller på att falla ihop. I det sista mappacket Final Stand kommer det vara hovertanks

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att man inte ska räkna med Hardline i "Battlefield" i den så kallade mjölkningen som det ser ut och vara.

DICE är inte ett dugg med och gör Hardline.

Tänk bara Battlefield 4 2013 och sedan Battlefield 5/Bad Company 3 December 2016, mycket mindre så kallad mjölkning vad jag kan se.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

BF4 var ett rejält steg upp från BF3.

Men som vissa säger så är det ändå något som saknas från BF2. Blir lite väl mycket spray and pray a la quake även om man kör i "hardcore" mode.

Ogillar skarpt när folk spawnar mitt i slagfältet. Hellre basraping än kaos!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

BF före 2006 menar han rimligtvis...

Mycket möjligt. Nog för att EA är EA men ska man kasta skit kan man hålla sig till fakta. Hela BF-serien är släppt av EA liksom..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Skönt att även EA distributioner numera går efter kvalitet och inte lanserings datum!
Det finns hopp för Hardline, kanske ett spel att köra tills BF 5!
Härligt att DICE får så lång tid på sig att göra ett bra spel! Får hoppas på bra beta testing och att de åtgärdar problemen INNAN spelet släpps och inte i patchar månader senare!
Ett steg i rätt rikting för EA, kanske snart bara världens näst mest hatade företag?

Tar nog inte lång tid innan Ubisoft ligger först på den listan.. (även om EA inte gör någonting bra)

Skrivet av Zotamedu:

Det är tydligen ganska exakt samma spel med lite andra skins... Har inte kört betan men vad jag har sett av spelet och vad jag hört av de som faktiskt spelat så är det ett totalt meningslöst spel eftersom det bara är Battlefield med ett tema som inte fungerar. Varför i hela vida världen har bankrånare miniguns, raketgevär och stridsfordon?

Det verkar nästan som om de hade en bra idé som de inte riktigt vågade satsa på. Ett tjuv och polis-spel hade ju kunnat vara riktigt kul. Payday verkar ju gå rätt bra men med Frostbite hade de kunna köra lite större uppdrag. Att sedan utgå från BF4 har jag personligen inte något emot för den kan ju spara enorma mängder pengar, fast det utgår från att det avspeglar sig på priset också. Fast det verkar som om de inte trodde på idén själva utan gjorde det mer som Battlefield för att de trodde att det är vad folk vill ha.

Dom ska ju ändra spelet från feedbacken som dom fick vid betan, nu har ju inte poliser och rånarna samma vapen längre (ak som rånare och m16(?) som polis tex) så antagligen kommer dom göra så rånarna inte har miniguns osv senare (innan release alltså)

Skrivet av pixelshader:

Nyfiken på om spelet kommer att vara broken vid släpp, eller om det patchas sönder i ett senare skede

Allt från BF4 CTE kommer ju finnas i hardline vid release.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad