Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tävla och vinn nätdelar från Seasonic

Permalänk
Melding Plague

Tävla och vinn nätdelar från Seasonic

Välrenommerade Seasonic drar igång en ny tävling för SweClockers medlemmar. I prispotten väntar tre påkostade och fullt modulära nätaggregat med 80 Plus Platinum-klassning.

Besök tävlingen

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Seasonic P-460FL2 Fanless hade jag kunnat haft mycket roligt med, skönt med fläktlöst i lätta byggen.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Seasonic P-460FL2 Fanless hade jag kunnat haft mycket roligt med, skönt med fläktlöst i lätta byggen.

Fanless skulle kunna vara en ganska satirisk slogan

Permalänk
Medlem

1200 wattarn skulle inte sitta fel i mitt dual cpu serverbygge

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Visst är man sugen på en uppgradering till en 1200w istället för 760w.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Dyra!

Verkar inte alls prisvärda om man jämför med Fractal Design Newton R3.

Har dock hört mycket bra om Seasonic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Dyra!

Verkar inte alls prisvärda om man jämför med Fractal Design Newton R3.

Har dock hört mycket bra om Seasonic.

Nog jäklar är dem dyra, men smakar det så kostar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Dyra!

Verkar inte alls prisvärda om man jämför med Fractal Design Newton R3.

Har dock hört mycket bra om Seasonic.

Tja, det är som att jämföra en V4:a på 700 hästkrafter mot en V12:a på 700 hästkrafter.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk

Fan va bra jag behöver verkligen ett nätagg nu får jag hoppas jag tar hem det :D...

Permalänk
Medlem

Den fläktlösa modellen. Mumma...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Dyra!

Verkar inte alls prisvärda om man jämför med Fractal Design Newton R3.

Har dock hört mycket bra om Seasonic.

Skrivet av Haellgren:

Nog jäklar är dem dyra, men smakar det så kostar det

Men doh, det är ju gratis här

Om man nu ställer upp och vinner d v s

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Kvalite brukar kosta

Skrivet av rektor:

Dyra!

Verkar inte alls prisvärda om man jämför med Fractal Design Newton R3.

Har dock hört mycket bra om Seasonic.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

riktigt nice tävling 1200 Wattarn hadde suttit fint. mitt ax1200 låter som ett jettplan

Permalänk
Medlem

Hade passat perfekt till mitt nya bygge, la ner en nice slogan!
Hoppas man vinner en ny PSU

Permalänk
Medlem

jag vill ha 760 watt eller 1200 watt variationerna då är det ett gratis PSU till nästa bygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Tja, det är som att jämföra en V4:a på 700 hästkrafter mot en V12:a på 700 hästkrafter.

Förstår inte liknelsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Tja, det är som att jämföra en V4:a på 700 hästkrafter mot en V12:a på 700 hästkrafter.

Skrivet av Mögel:

Förstår inte liknelsen?

inte så konstigt heller, en väldigt dålig liknelse,
dels säger inte hästkrafter ensamt speciellt mycket, och inte heller v4a mot v12a... litereffekt, momentkurva, hållbarhet och allt annat.

jag tror dock han försöker dra en liknelse med byggkvalitet.
kör i 250km/h i en typ Ford fiesta eller en Mercedes Sklass, så kommer du sitta säkrare stabilare och trevligare i en Mercedes, även fast de båda gör 250km/h, så är det inte bara farten som räknas, det finns saker runtikring, bromsar, stabilitet samt hur länge de orkar gå innan skiten skakar sönder.

lite som att köpa en Appleprodukt kontar "kinaskit", en märkesväska eller att ligga med en oskuld.
det verkar mer fancy, men inte säkert att det håller eller är bättre i just ditt enskilda fall, dock betalar du för en högre lägstanivå. typ.
noggrannare och högre kvalitet i tillverkningen.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Tja, det är som att jämföra en V4:a på 700 hästkrafter mot en V12:a på 700 hästkrafter.

Skrivet av Mögel:

Förstår inte liknelsen?

I teorin så är V4an lättare vilket betyder snabbare. Ljudet med.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Förstår inte liknelsen?

Förenklat kan man säga att säga att seasonic-agget antagligen är av bättre kvalitet och har bättre stabilitet. En V12hk på 700 hästar kommer "alltid" ha bättre vridmoment och råstyrka än en V4 på 700hk

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Mögel:

Förstår inte liknelsen?

En v12 på 700hk spinner som en katt och kan leverera utan problem medans en v4 på 700hk kommer det explodera ut i avgasröret och motorn få kämpa nära bristningsgränsen.. Typ..

Permalänk
Medlem

Hoppas på 2:a platsen. Behöver verkligen inte 1,2kW och vill inte ha fläktlöst. Jag kan tänka mig byta för en generös mellanskillnad ( till mig )!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Tja, det är som att jämföra en V4:a på 700 hästkrafter mot en V12:a på 700 hästkrafter.

Så, samma kraft, men den ena är mer effektiv och bränslesnål än den andra? (Fattade det som att V4an va Fractal alltså)

Kass jämförelse om jag får säga mitt :3

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Satsar hårt på 1 200w.

"Power your computer, deny the future!"

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Så, samma kraft, men den ena är mer effektiv och bränslesnål än den andra? (Fattade det som att V4an va Fractal alltså)

Kass jämförelse om jag får säga mitt :3

Skitliknelsen har gått för långt, släpp den. Den hade ingen verklighetsförankring överhuvudtaget ändå.

Jag kan intyga att Fractal Designs Newton R3-serie håller oerhört hög kvalitet och att det inte behöver vara dyrare än 2 kr / Watt om man vill ha ett riktigt topp-agg. Klickade hem ett 600W under Inets sweclockers-rea för halva priset, kan säga att jag är förvånad över att de inte tog slut snabbare än de gjorde.

Visa signatur

Processor: Ryzen 7, 3700x. Moderkort: MSI B550 Gaming Edge WiFi. Grafikkort: RX 6800 XT, "referens" RAM: Crucial LPX 32 GB. SSD: WD SN550 1TB. Nätaggregat: Corsair RM 750x v2. Chassi: NZXT H440 Red/Black. Operativsystem: Windows 10 64x.

Permalänk

Hade gärna velat komma på tredje plats

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Hade gärna velat komma på tredje plats

håller med, fanless är mest imponerande

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Då har man tävlat och håller tummarna vilket som helst av dom skulle duga för mig.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag drog till med "With great power comes great efficiency". tyckte jag var rätt fyndigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bellerefon:

inte så konstigt heller, en väldigt dålig liknelse,
dels säger inte hästkrafter ensamt speciellt mycket, och inte heller v4a mot v12a... litereffekt, momentkurva, hållbarhet och allt annat.

jag tror dock han försöker dra en liknelse med byggkvalitet.
kör i 250km/h i en typ Ford fiesta eller en Mercedes Sklass, så kommer du sitta säkrare stabilare och trevligare i en Mercedes, även fast de båda gör 250km/h, så är det inte bara farten som räknas, det finns saker runtikring, bromsar, stabilitet samt hur länge de orkar gå innan skiten skakar sönder.

lite som att köpa en Appleprodukt kontar "kinaskit", en märkesväska eller att ligga med en oskuld.
det verkar mer fancy, men inte säkert att det håller eller är bättre i just ditt enskilda fall, dock betalar du för en högre lägstanivå. typ.
noggrannare och högre kvalitet i tillverkningen.

Vad är det för fel på Ford Fiesta RS? Den har minst lika bra bromsar i den farten och stabila är dem också. Du kan inte jämföra hur en Fiesta var 1989 med hur de är idag.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Seasonic P-460FL2 Fanless hade jag kunnat haft mycket roligt med, skönt med fläktlöst i lätta byggen.

Jag har 460W-modellen i mitt huvudbygge, FX-8350 klockad till 4.6GHZ och GTX 670 med max- boostfrekvens på 1200Mhz, så även den "klenare" modellen klarar att dra en del. Och som sagt. Riktigt skönt med fläktlöst

Skrivet av rektor:

Dyra!

Verkar inte alls prisvärda om man jämför med Fractal Design Newton R3.

Har dock hört mycket bra om Seasonic.

Jag tycker de är värda varenda krona. Sedan kan man väl diskutera hur vettig i huvudet man egentligen är när man lägger så mycket pengar på något som knappt syns/märks i datorn, men alla komponenter är ju beroende av och mår bra av stabil strömleverans, så för min del känns det klart värt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.