Permalänk
Medlem

Dåligt val av hörlurar?

Lyssnar mest på musik via mobilen( iPhone 6 Plus) och blev lite trött på mina momentums då jag tycker basen är något under vad jag gillar. Kollade därför runt lite och tyckte att JVC HA-SZ2000 verkade hålla måttet. Beställde dom direkt från Japan och därför tar det cirka två veckor innan dom kommer. Tänkte kolla med alla entusiaster här om jag har gjort något dumt och eventuellt det finns något bättre då jag älskar bas men resten får inte lida för det.
/ ¨
Z

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem

Specifikationsmässigt samt teknikmässigt ser de bra ut med en lägstanivå på 5hz. Dock skulle jag springa för livet för ett par lurar på 430 gram, det vill säga nästan ett halvt kilo, eller en öl, i vikt. Men om man bara använder de 1 timme i taget så kanske nacken iofs överlever.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Vikten lär nog inte bli något problem, är ganska van vid stora bökiga headset... Vi får se när dom kommer:)

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk

Tre saker sticker ut:

  • Komplicerad lösning med flera högtalarelement per öra. I produktbeskrivningen hittar jag inga konkreta ljudmässiga fördelar med detta förutom lågbasförmågan: HA-SZ 2000 är bra på att återge frekvenser du inte kan höra. Däremot verkar det påverka priset och vikten.

  • Fast monterad (och ganska kort) sladd.

  • Vikten, som redan påpekats. De väger nästan dubbelt så mycket som andra stora lurar.

I övrigt verkar de helt OK. Det hade nog gått att hitta minst lika många negativa synpunkter på vilken annan lur i prisspannet som helst.

Permalänk
Medlem

De väger 10 gram mindre än Hifiman HE-400 som jag haft, vikten är inget problem sålänge huvudbandet är gjort så att det inte koncentrerar trycket på en smal yta. Men det känns inte tungt att ha ~430 gram på huvudet enligt mig åtminstone.

Permalänk
Medlem

Alright tack för all info. Ska blir kul att se när dom landar:)

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5