Permalänk
Avstängd

Cs:Go Laggar även med 250 FPS+

Hej tänkte först inleda med lite om mina komponenter.
AMD 4,2 GHz 8-kärnig
Geforce 560ti
600w Nätagg
16 GB ram 1600mhz
64 GB ssd + 120 GB ssd
Vattenkylare
5 fläktar i datorn.
W7 Home premium

Ja då är det som såhär när jag spelar cs go och rör musen åt sidan så kan det ''lagga'' sig åt dit jag vill ha den och t.o.m ibland fastna i någon sekund.
jag har fortfarande 250+ FPS hela tiden så det droppar inte. Det funkade klockrent för ca 2 dagar sedan, jag rensade ena hårdisken men inga resultat.
Jag har återställt hela windows till början men inga resultat.
Alla drivrutiner är updaterade och jag har testat massvis av olika upplösningar och bindings i CS.
spelar på 1920x1080 och har Högsta på allt.. jag har sänkt och höjt men ingen skillnad.
Jag vägrar ändra något som sänker min upplösning eller grafik eftersom det fungerade klockrent för 2 dar sedan..
så vad kan problemet vara? (Vet inte om detta är rätt kategori isfåll får någon ändra det ) Tack i förhand!

Permalänk
Avstängd

Kan ändra settings om så behövs den som hjälper mig kan få något skin i spelet

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara nåt så simpelt så det är musen som krånglar då?

Permalänk
Medlem

Har du en långsam skärm? eller ställt ner den?

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk

Har samma problem, mitt spel suttrar och laggar sedan nyaste uppdateringen. Har letat i en månad men har inte hittat en fix...

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Medlem

Det kanske helt enkelt beror på din nätverksuppkoppling, stirra dig inte blind på fpsen.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk

För att säkerställa att det inte är skärmen eller musen så går det väl att göra en benchmark i Fraps, eller finns det något program för att se microstuttering eller liknande?

Permalänk
Medlem

Ingen musacceleration igång?

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Du kan prova sätt max fps på något lägre så att det inte överhettar(?) eller blir överbelastad, du kan även prova att via Nvidia-kontrollpanelen sätt föredra maximal prestanda på just CS så att GPU:n inte klockar ner sig.
(Förutsätter att du inte råkat slå på V-sync in game eller i N-kontrollpanelen eller lagt till en till skärm)

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Det kanske helt enkelt beror på din nätverksuppkoppling, stirra dig inte blind på fpsen.

Fast det borde inte frysa fast då. Man kan ju alltid se sig omkring i spelvärlden även om anslutningen mellan client och server är kass.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Men FPS'en betyder heller inte allt. Är det en dålig anslutning kan det ge sådana problem. Pröva på en annan dator, ominstallerat spelet/datorn, inaktivera onödiga program, se över temperatur.

Permalänk
Medlem

Var me om samma fenomen med min razer med laser och den hade funkat klockrent innan. Köpte steelseries rival med optisk sensor och fick bukt på problemet.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Stuttering, man kan få det om man har nån drivrutin som bråkar.

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil.St:

Du kan prova sätt max fps på något lägre så att det inte överhettar(?) eller blir överbelastad, du kan även prova att via Nvidia-kontrollpanelen sätt föredra maximal prestanda på just CS så att GPU:n inte klockar ner sig.
(Förutsätter att du inte råkat slå på V-sync in game eller i N-kontrollpanelen eller lagt till en till skärm)

Ska väl inte vara något som överhettar när han fortfarande har samma fps? Har han 250 fps har han inte satt på v-sync heller.

TS, som någon annan skrev, har du kollat så att det inte är musen som börjat knasa sig? Jag hade i stort sett samma problem som dig när min razermus börja ge upp, den dog för en liten stund för att sedan funka igen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Om spelet fungerar perfekt när du inte rör på musen så låter det som ett problem med musens "polling rate". Om den är på 1000Hz så kan du prova att sänka den.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Ska väl inte vara något som överhettar när han fortfarande har samma fps? Har han 250 fps har han inte satt på v-sync heller.

Tänker på så sätt att temperaturen på gpu:n toppar och när den då klockar ner sig så resulterar det i lagget, en tanke men är ju osannolikt att det skulle sammanfall alla gånger då han rör musen...
Angående v-sync så tänkte jag bara att det var värt att dubbel kolla.

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3

Permalänk

Kanske inte alls har med nätverket att göra , men sätt igång net_graph 0 via Console och se själv när du spelar om pingen får en spike (visar ju även Fps). Jag brukar alltid ha igång det, inget jag stör mig på.

Permalänk
Skrivet av Xubunticious:

Kanske inte alls har med nätverket att göra , men sätt igång net_graph 0 via Console och se själv när du spelar om pingen får en spike (visar ju även Fps). Jag brukar alltid ha igång det, inget jag stör mig på.

Ursäkta att jag lånar tråden lite men jag har börjat använda mig av "net_graph 0" och har nu sett anledningen till att jag själv haft problem med lagg och det var packet loss. Någon som vet hur man kan felsöker packet loss problem?

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Skrivet av shadowjolt:

Ursäkta att jag lånar tråden lite men jag har börjat använda mig av "net_graph 0" och har nu sett anledningen till att jag själv haft problem med lagg och det var packet loss. Någon som vet hur man kan felsöker packet loss problem?

Är själv inte så kunnig med Packet loss värdena, jag använder mest för att se om lagget som upplevdes hade med FPS eller Ping att göra, men någon kan säkert svara mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeruf:

text om lagg i cs

Jag kom direkt att tänka på om din skärm är för långsam (60 hz). För mig känns det som att det laggar när man kör på 60hz (i cs åtminstone).

Sedan kom jag och tänka på om du kanske har flash i bakgrunden? När jag kör twitch så laggar det trots att min fps tillsynes ser stabil ut.

Kan musen vara ett problem?