Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Blizzcon 2014, ikväll kl 20:00.

Permalänk
Entusiast

Blizzcon 2014, ikväll kl 20:00.

Några förhoppningar? Utöver Legacy of the Void så ryktas det om att ett till spel ska visas för första gången, vad kan det vara isåfall? Öppningsceremonin där de alltid har sina announcements är gratis för alla att se på @ http://eu.battle.net/blizzcon/en/live-stream/ och utöver det så går det som föregående år att köpa en virtuell biljett där man får se på alla paneler osv.

Schema: http://eu.battle.net/blizzcon/en/event-info/schedule/friday
Virtual Ticket information: https://eu.battle.net/shop/en/product/blizzcon-virtual-ticket

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Jag kan se för mig att dem kommer visa någon Hearthstone expansion och innehållet i denne.

Drømmer fortfarande om ett Warcraft 4 då

Permalänk
Medlem

folk säger någonting om ett konsolspel som kalas för Overwatch som är ett(tydligen, de är dock inte 100% sant) av deras nya projekt. återstår väl bara att se.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk

Jag ser mest fram emot lite mer info kring Warcraft-filmen! Sen kan man ju alltid hoppas på ett Warcraft 4, även om man innerst inne vet att det aldrig kommer att komma. Man får väl försöka hålla sig vaken och heja på Lazerchicken i Arena-tävlingen också.

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för WC4 men jag tror inte att de kommer att avslöja något om det , Någon som köpt E-ticet?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Det borde ju vara info om Legacy of the void, annat vore märkligt, men jag har inte koll på om de faktiskt tillkännagivit att det kommer något relaterat till detta. Inte för att jag är så insatt i SC2 längre, men en ny expansion med nya enheter osv. borde väcka nytt liv på den fronten. Jag saknar personligen de gamla hederliga SC:BW turneringarna, av någon anledning så tycker jag fortfarande det är roligare att titta på än SC2, jag hoppas fortfarande en expansion kan rätta till SC2 (Jag är inte ute efter en debatt om detta, så starta inget flamewar i denna tråden).

Jag hoppas de kommer mer info om hd-versioner av Warcraft spelen, de nämnde det förra blizzcon sen dess har det varit total radiotystnad inom det ämnet. Det har ju bekräftat att det pågår utveckling av det, men inte mycket mer än så.

Det kommer nästan definitivt mer info om nästa expansion till Hearthstone. Detta har ju i princip läckt redan.

På D3 fronten tror jag det kommer vara ganska lugnt, inga större tillkännagivanden.

Heroes of the storm borde få ett datum för öppen beta om inte release kanske?

Jag hoppas de nämner nåt om ett nytt franchise, jag tror de behöver det i längden.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

De har ju redan teasat lite ljudeffekter från Legacy Of The Void på soundcloud sist jag läste om det som hänvisar till Blizzcon. Så det vore väldigt märkligt om vi inte får se den expansionen.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Warcraft 4 hajp!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Entusiast

Som gammal ladder lirare i WarCraft 3/TFT så hade ju WC4 vart kung, men tvivlar på att det släpps detta årtionde.. LotV är ju redan garanterad så det är väl Overwatch som nämndes tidigare i tråden.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Entusiast
Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Overwatch ser ut att vara TF med dota heroes eller?

Permalänk
Skrivet av nmc:

Overwatch ser ut att vara TF med dota heroes eller?

Tänkte precis säga det, ser ut som blizzard gör en reskin på Team fortress 2.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Overwatch ser ju faktiskt roligt ut Men det är tydligt att det är TF-inspirerat, men det betyder ju inte att de kan göra den genren bättre, så ska bli kul att se.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Entusiast

Overwatch såg ut att vara en kombination mellan Destiny och TF2 eller något.
I övrigt så är PlayOverwatch redan offline, troligen överbelastad.

Nuså.

Sidan fungerar!
Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Tråkig Blizzcon.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Tja ser ut som det nya spelet är det som är kvar efter Titan....

Lässer man bland annat detta på kotaku http://kotaku.com/heres-what-blizzards-titan-actually-was-163... som skrevs för ett par månader sedan.... Men aja

Citat:

All of the people who described the game to me made a lot of Team Fortress comparisons both in terms of aesthetics and gameplay. Three people who saw the game have compared the aesthetics to Team Fortress 2, with one source describing it as a cross between StarCraft II's in-game cinematics and Pixar's The Incredibles. Your perspective would switch between first- and third-person based on whether you were heading into combat or hanging out in a city, according to two sources—not unlike Bungie's Destiny.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Overwatch kommer spelas hårt när det släpps.
Signat upp alla mina konto för betan redan, gogo.

Kul med HS exp redan om en månad dessutom.

Void kan vara kul o spela igenom men lagt sc2 på hyllan så blir bara campaign där.

Permalänk
Entusiast

Bra Blizzcon, hyped inför Legacy of the Void. De har precis sagt på twitter att virtual ticket holders får prioritet när det ska delas ut beta vilket är kul. Overwatch ser väldigt bra ut också och även det ser man ju fram emot för 2015.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Tragiskt blizzcon, tur man satt hos en kompis och såg och faktiskt inte betalat för det.

Av vad man såg om Overwatch så verkar det imo jävligt dåligt.
Kan dock inte tänka mig att ett fps med så mycket rpg saker kommer bli balanserat.
En hero kommer ju med wallhack iaf

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BergEr:

Tragiskt blizzcon, tur man satt hos en kompis och såg och faktiskt inte betalat för det.

Av vad man såg om Overwatch så verkar det imo jävligt dåligt.
Kan dock inte tänka mig att ett fps med så mycket rpg saker kommer bli balanserat.
En hero kommer ju med wallhack iaf

Om det är något Blizzard kan så är det balans i sina spel.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Overwatch ser ut som ett spel som passar mig perfekt. Hoppas bara det blir lika roligt som jag tror att det kommer vara.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Om det är något Blizzard kan så är det balans i sina spel.

Antar att du missat det här spelet World of Warcraft.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BergEr:

Antar att du missat det här spelet World of Warcraft.

WoW balanseras inte för PvP i förstahand, antar att du missat deras strategi spel.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

WoW balanseras inte för PvP i förstahand, antar att du missat deras strategi spel.

WoW är helt obalanserat i pve och pvp. Deras fokus är ju helt klart pvp.
PvP var ganska nära under MoP men då failade de stenhårt på pve sidan.
Skulle inte säga att sc2 haft det bra hela tiden heller. Bara zergs som vann ett tag.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

WoW är helt obalanserat i pve och pvp. Deras fokus är ju helt klart pvp.
PvP var ganska nära under MoP men då failade de stenhårt på pve sidan.
Skulle inte säga att sc2 haft det bra hela tiden heller. Bara zergs som vann ett tag.

Och det har direkt med balansen att göra? I början av sc2 så vann Zerg med roach allins varje game, alla gnällde om hur imba det var (inklusive jag) och tänkte byta ras. Sen kom progamers på ett enkelt sätt att kontra det, och då börja toss vinna eftersom Zergs var så insnöade på en build som inte längre fungerade.

Däremot om man kollar på Terrans nya units i legacy of the void så kan vi snacka imba. Men jag har sjukt svårt att tro att dom blir kvar i releasen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

WoW är helt obalanserat i pve och pvp. Deras fokus är ju helt klart pvp.
PvP var ganska nära under MoP men då failade de stenhårt på pve sidan.
Skulle inte säga att sc2 haft det bra hela tiden heller. Bara zergs som vann ett tag.

Tycker dock det vart tvärt om. Som Pvp spelare var pve-gear helt oslagbart under en tid. Sedan kom en patch och det blev "balanserat" under en tid. Sen fick någon stolle på blizzard idéen om att höja alla uppgraderingsnivåer på pvegear några steg.... Gick ju fan inte att rå på någon pve spelare what so ever. Även om jag har fullt gear.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

WoW är helt obalanserat i pve och pvp. Deras fokus är ju helt klart pvp.

Nej verkligen inte.
WoW är först och främst ett PvE-spel.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Tycker dock det vart tvärt om. Som Pvp spelare var pve-gear helt oslagbart under en tid. Sedan kom en patch och det blev "balanserat" under en tid. Sen fick någon stolle på blizzard idéen om att höja alla uppgraderingsnivåer på pvegear några steg.... Gick ju fan inte att rå på någon pve spelare what so ever. Även om jag har fullt gear.

Ja worldpvp är jävligt obalanserat.

Skrivet av Minsc S2:

Nej verkligen inte.
WoW är först och främst ett PvE-spel.

Det sägs så men så fort något är för bra i pvp (även om det är ok eller t.om nödvändigt i pve) så kommer nerfen som gör pve sämre.
Typ hunter dmg, ett skämt i pve (t14, t15) men ganska starka i pvp. Nerfs på hunters är det inte ont om.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Ja worldpvp är jävligt obalanserat.

Det sägs så men så fort något är för bra i pvp (även om det är ok eller t.om nödvändigt i pve) så kommer nerfen som gör pve sämre.
Typ hunter dmg, ett skämt i pve (t14, t15) men ganska starka i pvp. Nerfs på hunters är det inte ont om.

Detta var dock i bg :), själv hoppas jag på att det nya gearsystemet blir bra

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014