Permalänk
Medlem

Nån som vet när Gridlock kommer funka eller har något annat alternativ?
Blir galen på att jag inte kan lägga ikonerna där jag vill.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Om du måste påpeka att du inte fattar, så är det ingen idé att "gnälla" överhuvudtaget.
Hur kommer spelreferensen in i det hela?

tror nog han missupfattat vad jailbreak är.

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ossibossen:

Fattar ändå inte vad det är för kul med jailbreak... Jag menar, det roliga med ett spel är väl att låsa upp grejerna???

Skickades från m.sweclockers.com

Jailbreak har inget med att låsa upp spel och göra. Jailbreak tillåter en att modifiera ens telefon utan gränser, t.ex. i utseende, funktion, etc.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Jailbreak har inget med att låsa upp spel och göra. Jailbreak tillåter en att modifiera ens telefon utan gränser, t.ex. i utseende, funktion, etc.

man kan ju fuska i spel lättare med jailbreak.

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

man kan ju fuska i spel lättare med jailbreak.

Precis så som fuska.se fungerar alltså. Att kunna fuska i spel är det absolut minsta problemet med jailbreak, en icke-sak skulle jag säga. Sen när blev spel på telefoner något prestigefyllt?

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

man kan ju fuska i spel lättare med jailbreak.

Finns ju vanliga appar för det i app-store? Och det är iaf inte anledningen varför man jailbreakar, och är inget som kommer per automatik för att man jailbreakar.

Läs mer här: http://en.wikipedia.org/wiki/IOS_jailbreaking

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Börjar väl bli läge att lägga upp lite listor på bra appar som funkar bra ihop med iphone 6 / iOS 8?

Nån som har testat sig på battsaver?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Finns ju vanliga appar för det i app-store? Och det är iaf inte anledningen varför man jailbreakar, och är inget som kommer per automatik för att man jailbreakar.

Läs mer här: http://en.wikipedia.org/wiki/IOS_jailbreaking

Skrivet av mtntwg:

Precis så som fuska.se fungerar alltså. Att kunna fuska i spel är det absolut minsta problemet med jailbreak, en icke-sak skulle jag säga. Sen när blev spel på telefoner något prestigefyllt?

jo jag vet jag tror väll bara att det var det han menade jag själv spelsr aldrig på mobilen

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Avstängd

Inget speciellt tycker jag att ha jb. Just en rolig sak.

Appcake är väl appen jag är ute efter. Vad det är kan ni kolla själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Inget speciellt tycker jag att ha jb. Just en rolig sak.

Appcake är väl appen jag är ute efter. Vad det är kan ni kolla själv.

tycker appadict funkar mycket bättre

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ossibossen:

Fattar ändå inte vad det är för kul med jailbreak... Jag menar, det roliga med ett spel är väl att låsa upp grejerna???

Skickades från m.sweclockers.com

Du tror dom flesta jailbreakar för spel? Knappast.

Man jailbreakar för att kunna göra något med sitt extremt låsta kina os.
Att få mer frihet med sin mobil.

Finns massvis med saker som folk redan tipsat om i denna tråden vad som gör jailbreak bra.

Sen jailbreakar väl många för gratis appar också, men finns betydligt mer än bara det som gör jailbreak bra och ett krav för vissa för att ens använda en Iphone.

Permalänk
Medlem

Eftersom WinterBoard inte är uppdaterat ordentligt än så går det inte att sätta teman för statusbaren, man får gå den manuella vägen istället: http://www.reddit.com/r/iOSthemes/comments/2lo418/porting_sta...

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Eftersom WinterBoard inte är uppdaterat ordentligt än så går det inte att sätta teman för statusbaren, man får gå den manuella vägen istället: http://www.reddit.com/r/iOSthemes/comments/2lo418/porting_sta...

Du som är expert på det här, hur och kan man lägga en väder widget på hemskärmen?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Du som är expert på det här, hur och kan man lägga en väder widget på hemskärmen?

iWidgets, GroovyLock eller LockHTML3. De kommer nog med ett par trista standardwidgets, finns snyggare alternativ på reddit eller deviantART.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Tje. Sitter på tjejens iPhone 4 6.1.3 låst till Telenor, kan jag låsa upp operatören mha jailbreak eller är det bara att pröjsa som funkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnolia:

Tje. Sitter på tjejens iPhone 4 6.1.3 låst till Telenor, kan jag låsa upp operatören mha jailbreak eller är det bara att pröjsa som funkar?

Osäkert, beror på vilket baseband du har. Testa med ultrasn0w i Cydia.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av drotz2000:

Nån som vet när Gridlock kommer funka eller har något annat alternativ?
Blir galen på att jag inte kan lägga ikonerna där jag vill.

Anchor är på väg, annars finns HomescreenDesigner.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Ni som har råkat ut för problemet med wi-fi, installera WiFried.
Inaktiverar AWDL/AirDrop men löser hastighetsproblemen.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

TaiG släpper jailbreak för 8.1.1!
https://www.reddit.com/r/jailbreak/comments/2nqk1j/ios_811_ja...

Testas fortfarande men det verkar vara felfritt.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

TaiG släpper jailbreak för 8.1.1!
https://www.reddit.com/r/jailbreak/comments/2nqk1j/ios_811_ja...

Testas fortfarande men det verkar vara felfritt.

Det hade varit bättre och spara hålet till 8.2.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Det hade varit bättre och spara hålet till 8.2.

Hålet de använde sig av är stängt i 8.2 beta, därför kunde de släppa det. Ryktas att både TaiG och Pangu har fler öppna hål som de fortfarande håller på inför 8.2.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Hålet de använde sig av är stängt i 8.2 beta, därför kunde de släppa det. Ryktas att både TaiG och Pangu har fler öppna hål som de fortfarande håller på inför 8.2.

Dåså. Har du uppdaterat? Orkar egentligen inte göra om allt men det är nog bäst. Fungerar alla tweaksen i 8.1.1 och jailbreak?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk

Är man jailbreakad på iOS 8.1 är det då värt att uppdatera till 8.1.1 och jailbreaka?

Känns mest värdelöst att göra det eller? :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Dåså. Har du uppdaterat? Orkar egentligen inte göra om allt men det är nog bäst. Fungerar alla tweaksen i 8.1.1 och jailbreak?

Skrivet av Darkboot:

Är man jailbreakad på iOS 8.1 är det då värt att uppdatera till 8.1.1 och jailbreaka?

Känns mest värdelöst att göra det eller? :s

Allt jag hade installerat tidigare funkar felfritt. 8.1.1 har buggfixar som löser problemen med wi-fi, så jag är nöjd.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Jag fixade jailbreak på min iphon 6 igår på 8.1 och så fixade jag allt som visas i första kommentaren av forumet då jag tyckte att det blev bra men när jag sedan skulle lägga appdata och springtomize 3 i samma mapp så rebootar springboard och sedan dess kan jag iinte öppna mappar utan mobilen bara rebootar. Någon som har haft samma problem? Någon som vet en lösning utan att behöva återställa ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av isac_17:

Jag fixade jailbreak på min iphon 6 igår på 8.1 och så fixade jag allt som visas i första kommentaren av forumet då jag tyckte att det blev bra men när jag sedan skulle lägga appdata och springtomize 3 i samma mapp så rebootar springboard och sedan dess kan jag iinte öppna mappar utan mobilen bara rebootar. Någon som har haft samma problem? Någon som vet en lösning utan att behöva återställa ?

Det verkar som springtomize lider av småbuggar än så länge.
Jag har inte ditt problem men jag kan inte "gömma" batteriikonen och vissa andra ikoner i statusbaren med senaste springtomize och ios8.1.1.

Nån annan som har liknande problem?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Allt jag hade installerat tidigare funkar felfritt. 8.1.1 har buggfixar som löser problemen med wi-fi, så jag är nöjd.

Kör du med springtomize? Gömmer du tex batteriikonen och fungerar det med din lur?
Spånar om det kan vara att jag la in säkerhetskopian som gör att det strular.
Kanske ska göra om allt ikväll.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Kör du med springtomize? Gömmer du tex batteriikonen och fungerar det med din lur?
Spånar om det kan vara att jag la in säkerhetskopian som gör att det strular.
Kanske ska göra om allt ikväll.

Springtomize ja, men använder Protean för allt i statusbaren, t ex dölja batteri och procenttecken.

Jag kör alltid en ren återställning, sen får man sitta med listor från AppInfo och installera allt igen.
Tar lite extra tid men det känns bättre än att slänga in en kopia där skit kan hänga med.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Springtomize ja, men använder Protean för allt i statusbaren, t ex dölja batteri och procenttecken.

Jag kör alltid en ren återställning, sen får man sitta med listor från AppInfo och installera allt igen.
Tar lite extra tid men det känns bättre än att slänga in en kopia där skit kan hänga med.

Tack för tipset (Protean), fungerade bra.
Får köra en ny installation ikväll.
Tack för hjälpen!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Jailbreak till iOS 8.1.2 ute nu från TaiG.
Grymt snabbt jobbat men ännu ett exploit igentäppt snart...

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM