Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Inlägg flyttade*

Tänk på att det BARA ska vara tips i dagens tips-tråden. All diskussion om fynden ska finnas i denna tråd.

Permalänk
Medlem

priset höjt igen... bara vänta på ett mail som makulerar beställningen

http://www.proshop.se/Haarddisk/SanDisk-Ultra-II-halvledarenh...

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Samsung 840 pro SSD 512GB

Har ni fått era Samsung 840 pro SSD 512GB?
Lade min beställning runt kl 16 samma dag och hämta i butik men har inte hänt något sedan dess.

EDIT: Fått hämtat ssdn idag. Skönt.

Visa signatur

B450-I
Ryzen 3600
1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappa:

Har ni fått era Samsung 840 pro SSD 512GB?
Lade min beställning runt kl 16 samma dag och hämta i butik men har inte hänt något sedan dess.

Jo jag fick min på posten igår. Så inga problem för mig i alla fall

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappa:

Har ni fått era Samsung 840 pro SSD 512GB?
Lade min beställning runt kl 16 samma dag och hämta i butik men har inte hänt något sedan dess.

Jag har fått min (den skickades på morgonen efter min beställning), dock med den sämsta paketering jag någonsin har sett. Första gången någonsin jag handlade hos Webbhallen så jag hoppas att detta inte är ett vanligt problem med dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Skrivet av Klumpeduns:

Jag har fått min (den skickades på morgonen efter min beställning), dock med den sämsta paketering jag någonsin har sett. Första gången någonsin jag handlade hos Webbhallen så jag hoppas att detta inte är ett vanligt problem med dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Bifoga gärna en bild, intressant att se hur de står i jämförelse med andra butiker.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappa:

Har ni fått era Samsung 840 pro SSD 512GB?
Lade min beställning runt kl 16 samma dag och hämta i butik men har inte hänt något sedan dess.

La också min order till butik vid 16 samma dag och då fanns det 50+ i lager men har fortfarande inte hört något om att den levererats till min butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Jag har fått min (den skickades på morgonen efter min beställning), dock med den sämsta paketering jag någonsin har sett. Första gången någonsin jag handlade hos Webbhallen så jag hoppas att detta inte är ett vanligt problem med dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Lägg gärna upp en bild om möjligt.
Min ssd var överdrivet välpaketerad med flera meter paketeringspapp i en något för stor karting.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Står 1341kr när jag kommer till siten. Fel på priset?

Skrivet av nevada:

Samma här. La en beställning mot faktura, kan ju alltid hoppas att det går igenom, riktigt fynd isåfall...

de plockade bort min beställning... avgå!

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

de plockade bort min beställning... avgå!

Hände mig också.
Proshop kan ju inte tas seriöst för fem öre, liknande incidenter har ju dykt upp gång på gång, hur ofta har man inte sett "fel" prissättningar hos proshop som sedan leder till att ordrar bara makuleras?
Förstod att jag inte skulle få ssdn för det priset men ni förstår

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Skrivet av shadowjolt:

Hände mig också.
Proshop kan ju inte tas seriöst för fem öre, liknande incidenter har ju dykt upp gång på gång, hur ofta har man inte sett "fel" prissättningar hos proshop som sedan leder till att ordrar bara makuleras?
Förstod att jag inte skulle få ssdn för det priset men ni förstår

Min order ligger fortfarande kvar men den försvinner väl också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Jag har fått min (den skickades på morgonen efter min beställning), dock med den sämsta paketering jag någonsin har sett. Första gången någonsin jag handlade hos Webbhallen så jag hoppas att detta inte är ett vanligt problem med dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har också fått min, och en bra kartong, bra paketerat, bara varit positivt packat från webhallen varje gång för mig. Tycker mer att andra (läs Inet, Cdon) känns som sämre paketerat (kvittar vad inet säger om mindre skador, m.m.)

Skrivet av shadowjolt:

Bifoga gärna en bild, intressant att se hur de står i jämförelse med andra butiker.

Vore roligt om du hade det kvar och kunde ta kort hur det va dåligt gjort.

Konstigt att en del inte får sina ssd:er. Jag va inte en av de första att beställa, va under 50 när jag beställde.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Vi är tyvärr tvugna att annullera din beställning på grund av att det har uppstått ett prisfel.

Vi beklagar naturligtvis detta och hoppas att du kan hitta en annan vara istället.
Följande gäller :

- Har du betalat med ett kreditkort,VISA är betalningen annullerad
- Har du betalat med Mastercard eller Maestro är betalningen annullerad men kan ligga reserverad
på din bank upp till 30 dagar.
- Har du betalat via din bank (Nordea eller Handelsbanken) vänligen svara på detta mail med kontouppgifter
dit vi kan göra tillbaka betalningen.

Ha en fortsatt bra dag,

Med vänlig hälsning | Best regards

Thomas G

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Och där försvann min order...

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Jag har också fått min, och en bra kartong, bra paketerat, bara varit positivt packat från webhallen varje gång för mig. Tycker mer att andra (läs Inet, Cdon) känns som sämre paketerat (kvittar vad inet säger om mindre skador, m.m.)

Vore roligt om du hade det kvar och kunde ta kort hur det va dåligt gjort.

Konstigt att en del inte får sina ssd:er. Jag va inte en av de första att beställa, va under 50 när jag beställde.

Nu citerar du lite vilt
Jag efterfrågade nämligen också en bild på den så kallade dåliga paketeringen.

Skrivet av Haltmathe:

Och där försvann min order...

Oförväntat att Proshop skulle ta bord ordern eller?

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Avstängd

Eller så stämmer dem er i tingsrätten om ni fick hårddisken för det priset

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Såg nyss inet annonsen och jag använder själv Qpad headset QH-85 och vill bara säga, rekommenderas _inte_

Den läcker ljud och ljudet från hörlurarna är inte njutbart innan man har ställt in den någorlunda med moderkortets ljudkort. Trots det ger den ifrån sig ett märkligt ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Lägg gärna upp en bild om möjligt.
Min ssd var överdrivet välpaketerad med flera meter paketeringspapp i en något för stor karting.

Skrivet av shadowjolt:

Bifoga gärna en bild, intressant att se hur de står i jämförelse med andra butiker.

Det känns som att allt det där dämpmaterialet inte gör så stor nytta när SSD:n ligger i botten.

För att visa storleken på lådan.

Kan tillägga att jag beställde min disk 22.26 som jag skrivit tidigare så ni som beställde runt 16 och inte har fått er SSD, det är lite underligt.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Såg nyss inet annonsen och jag använder själv Qpad headset QH-85 och vill bara säga, rekommenderas _inte_

Den läcker ljud och ljudet från hörlurarna är inte njutbart innan man har ställt in den någorlunda med moderkortets ljudkort. Trots det ger den ifrån sig ett märkligt ljud.

Fantastiskt konstigt att lurar med ÖPPEN konstruktion låter ut...

Permalänk
Medlem

Alla som är med och tävlar får ett spel, ganska bra spel också. Men är det bara att åka dit och gå en match eller vaddå?

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Sitter nu med 840 pro i datorn. Snacka om att ssd var väl packeterad.

Verkar som att webbhallen inte prioriterar efter när beställningen läggs. Beställde kl ~18:30, fick den igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Fantastiskt konstigt att lurar med ÖPPEN konstruktion låter ut...

Behöver inte vara sarkastiskt för det... Är inte direkt någon headset expert...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Behöver inte vara sarkastiskt för det... Är inte direkt någon headset expert...

Jo, det var kanske lite pajasvarning på mitt inlägg, försökte bara vara lite rolig, ber om ursäkt.
Tror att Qpad QH-90 eller Kingston HyperX (i princip samma lur som QH-90) skulle passa dina behov bättre, samma lur i botten fast med en sluten design.
Då låter det inte ut och du hör inte så mycket av omgivningen heller.

Simma lugnt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

http://i.imgur.com/dgyT7Qd.jpg?1

Det känns som att allt det där dämpmaterialet inte gör så stor nytta när SSD:n ligger i botten.

http://i.imgur.com/hVoTjXb.jpg

För att visa storleken på lådan.

Kan tillägga att jag beställde min disk 22.26 som jag skrivit tidigare så ni som beställde runt 16 och inte har fått er SSD, det är lite underligt.

SSD-lådan är säkert aningen för stor på nån dimension som gör att den inte går ner i lådan som är steget mindre än den du fick, eller så hade dom bara slut på sådana lådor; nu vet jag inte vad en sådan låda kostar att skicka men ett vadderat kuvert hade säkert varit billigare i långa loppet även om dom fått nån enstaka SSD som gått sönder i transport så hade dom kunnat stå för det.

Skrivet av ODalis:

Arozzi Monza-stolar för 999:- med mera på Alina bara idag!

https://www.alina.se/Produkt.aspx?kampanj=fredagsfrackis_1411...

Attans, köpte min förra månaden.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

Attans, köpte min förra månaden.

Vad säger du om den då? Värt pengarna?

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

SSD-lådan är säkert aningen för stor på nån dimension som gör att den inte går ner i lådan som är steget mindre än den du fick, eller så hade dom bara slut på sådana lådor; nu vet jag inte vad en sådan låda kostar att skicka men ett vadderat kuvert hade säkert varit billigare i långa loppet även om dom fått nån enstaka SSD som gått sönder i transport så hade dom kunnat stå för det

Det är inte storleken på lådan jag tänkte så mycket på utan hur de paketerat den. SSDn låg ju på botten under allt dämpningsmaterial. Dvs inte skyddad alls förutom uppifrån. SSDn borde ju ha legat omsluten av materialet. Nu är det förvisso inte så känslig elektronik men jag tycker ändå man kan packa bra som ren rutin. Bättre att ta det säkra före det osäkra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Det är inte storleken på lådan jag tänkte så mycket på utan hur de paketerat den. SSDn låg ju på botten under allt dämpningsmaterial. Dvs inte skyddad alls förutom uppifrån. SSDn borde ju ha legat omsluten av materialet. Nu är det förvisso inte så känslig elektronik men jag tycker ändå man kan packa bra som ren rutin. Bättre att ta det säkra före det osäkra.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill minnas att min låg mitt i papphavet. Dock var den en bit ut åt kanten så det är möjligt att den i så fall har halkat ut på något vänster i ditt fall och hamnat på botten :\

Skulle vara roligt hur övriga i tråden fått sitt paketerat så man kan få en klar bild av hur webbhallen paketerar.

Jag som sagt fick min ssd väl paketerad utan anmärkning från min sida.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Jag vill minnas att min låg mitt i papphavet. Dock var den en bit ut åt kanten så det är möjligt att den i så fall har halkat ut på något vänster i ditt fall och hamnat på botten :\

Skulle vara roligt hur övriga i tråden fått sitt paketerat så man kan få en klar bild av hur webbhallen paketerar.

Jag som sagt fick min ssd väl paketerad utan anmärkning från min sida.

Det var min tanke också att den hade flyttat sig under frakten. Men det känns som att det ändå borde vara en ganska liten chans att hela paketet lägger sig mot botten med tanke på hur tätt packmaterialet var ihoptryckt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJiM:

Vad säger du om den då? Värt pengarna?

Den är rätt skön men man kan tyvärr inte låsa den i lutat läge, iaf inte vad jag vet.
Armstöden går emot kanten på mitt bord, så det är aningen irriterande, men det blir väl bara till och byta bord.
Skön dyna men inget märkvärdigt.

Tycker att det är en ok produkt men inte mer.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJiM:

Vad säger du om den då? Värt pengarna?

Stolen är skön, och inte speciellt dyr. Men den blir förbaskat varm imo. vilket förstör den helt, hade den i en vecka sen blev det retur