Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Något annat än jag som fastnat för riktigt halsbrännande gul/röd tequila? Går igång på det som in i H Det är något med att ha salt och citron som gör det hela till en upplevelse. Eller så är jag bara lättroad, haha!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Något annat än jag som fastnat för riktigt halsbrännande gul/röd tequila? Går igång på det som in i H Det är något med att ha salt och citron som gör det hela till en upplevelse. Eller så är jag bara lättroad, haha!

http://www.beersofeurope.co.uk/media/catalog/product/cache/1/...

Visst, alltid kul att blanda in något annat än alkohol för en gångs skull men jag är väl inte jätteförtjust i tequila. Visst, man blir full men det är inte gott.

Själv drack jag en Hobgoblin i förrgår kväll. Har hört mycket gott om den så tänkte det var lika bra att prova, jag blev inte missnöjd.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kalium:

Visst, alltid kul att blanda in något annat än alkohol för en gångs skull men jag är väl inte jätteförtjust i tequila. Visst, man blir full men det är inte gott.

Själv drack jag en Hobgoblin i förrgår kväll. Har hört mycket gott om den så tänkte det var lika bra att prova, jag blev inte missnöjd.

Den mesta "tequilan" som säljs är inte 100% agave och smakar skit jämfört med riktiga produkter. Ljusår mellan fuskprodukter som vanliga Jose Cuervo och en riktig kvalitets-Reposado eller Anejo.

LiqourHound är riktigt bra på seriös Tequila-testning: https://www.youtube.com/channel/UC8PCi4DwwI5stiYK3YcPm_g

Exempel:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem

Blev en del öl i helgen. Besökte Mikkeller and Friends två gånger..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Ett par guinness till ukrainsk borch, saltat flask och en liten burgare

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Hedersmedlem

Var på Mikkeller Black Sensation. Blev några bra öl där.

Three Floyds Dark Lord Russian Imperial Stout (Bourbon Vanilla Bean) t.ex..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Fado 2013. vinho regional Alentejano.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Hedersmedlem

Belching Beaver Peanut Butter Milk Stout

inte illa.

http://www.ratebeer.com/beer/belching-beaver-peanut-butter-mi...

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Karl Strauss Big Barrel Double IPA. Jävligt bra. Fan kvällen blir tung. Klockan e bara halv tre.

edit: jag tog alla de hade på Karl Strauss (Carlsbad) idag. ugh!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Almanac Dogpatch Sour

Awesome.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

En standardöl.. Rogue Imperial Red.

Sjukt bra.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Min och brorsans take på Demolens Pale Ale Citra. Räknat ut sammansättningen genom uppgifterna på Demolen-ölens etikett, skördat jäst och gjort en starter från sagda öl, och bryggt vår egen variant. Vår blev bättre, både enligt oss och andra, vi är ju inte lika hindrade av att det ska gå ihop ekonomiskt som ett kommersiellt bryggeri, och kan lyxa till det bäst vi vill.

Mmmm, redan halvurdrucken

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Jubileumsmästare
Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

Captain morgan

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Hedersmedlem

Green Flash West Coast IPA

får fan dra och öla på bryggerierna snart.. bor ju i san diego i mer än en vecka till..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Varm grogg av Barra Oak Bay Dark Rum
Stulen bild:

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Medleys Bourbon, slutsatsen består det får bli en flaska Bulleit.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CCWarlock:

Green Flash West Coast IPA

får fan dra och öla på bryggerierna snart.. bor ju i san diego i mer än en vecka till..

Skickades från m.sweclockers.com

Tack dåtids-CC.

Folket i baren, hos Green Flash Taproom, förklarar för mig att alla barrel aged- och alla sur-öl tog slut för några dagar sedan, under SDBW. FAN!

Provar Green Flash Imperial IPA igen. Fortfarande en vinnare.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

AleSmith. Alla deras taps, för dagen (21 novmber). Win.

Bästa? Speedway Stout w/ Vietnamese Coffee aged on Bourbon Barrel.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Tack dåtids-CC.

Folket i baren, hos Green Flash Taproom, förklarar för mig att alla barrel aged- och alla sur-öl tog slut för några dagar sedan, under SDBW. FAN!

Provar Green Flash Imperial IPA igen. Fortfarande en vinnare.

Är du i staterna nu? Passa på att bälga i dig en massa från Southern Tier, de finns ju inte i Sverige längre.

Min favorit är deras Imperial Oat, tror faktiskt den är den bästa stout jag någonsin druckit.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kaput:

Är du i staterna nu? Passa på att bälga i dig en massa från Southern Tier, de finns ju inte i Sverige längre.

Min favorit är deras Imperial Oat, tror faktiskt den är den bästa stout jag någonsin druckit.

Bra tips. Ska se om jag inte kan hitta några flaskor.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Blev en del igår. Besökte The Bruery och Bottle Logic.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Sitter hos Stone i Escondido. Fler öl att prova.. Med fantastisk mat till.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Fado 2013, vinho regional alentejano. Trincadeira, aragones och syrah.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Konstaterade just att Fado och Terra d'Alter är samma vin. Samma vingård, årgång, druvor och enolog (Peter Bright). Fado säljs här av Continente och Terra d'Alter av Pingo Doce.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Hedersmedlem

jag tänkte skippa öl idag. men säkerhetskontrollen tog kål på mig på nu sitter jag på Stones pub på flygplatsen.

Modern Times Black House. Sjysst kaffestout. Riktigt bra.

Nästa blir Stone Stochasticity Project Quadro Triticale.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Quinta do Côro Trincadeira 2006, Vinho Regional Ribatejano.
Köpte i juli sista flaskan av producenten.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem