Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Har hittat rödvin på senare tid, och just nu är det ett glas med Allegro som glider ner.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Snart en Fuller's ESB, ska bara orka gå iväg till kylen

Permalänk

Har precis hällt upp det sista ur Stone Double Bastard 2014 flaskan.

Permalänk
Medlem

...å nu är det ett glas Adobe som ska provsmakas.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Öl direkt från jästtanken på bryggeriet!

https://www.dropbox.com/s/xdysnqpvyndjs26/20150307_171200.jpg...

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cheewie:

mm. beer. Vad bryggs?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kalium:

Vilket lyxliv du verkar leva!

Jag gillar öl!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Jag gillar öl!

Hört att TT är rätt gött!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Jag gillar öl!

Vem gör inte det?

Själv så inleder jag tenta-p med en Wisby Klosteröl ikväll. Smakar helt ok, dricker gärna en till.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

Idag och imorgon är det Malmö öl- och whiskyfestival. Imorgon gästar bröderna Ek (brekeriet) Bishops Arms Savoy i Malmö. Malmö Brygghus har efterfest från 22 till 02. Tror det blir en bra lördag.

Skrivet av Kalium:

Vem gör inte det?

Själv så inleder jag tenta-p med en Wisby Klosteröl ikväll. Smakar helt ok, dricker gärna en till.

Wisby Klosteröl är en sjysst bärtz.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Några Rohozec Skalak Svetle pivo på gång vid sidan av ESL One CSGO matcherna. Hyffsad ljus lager. Kan bli någon schwarzbier senare också från Vakka-Suomen panimo.

Permalänk
Medlem

Franziskaner just nu

Visa signatur

umgänge kan vara förenat med livsfara..

Permalänk
Medlem

Hemmagjord poncha på trädtomat. Är det någon annan här som smakat på Strela (öl från Kap Verde). Helt Ok. Tog två burkar med hem. Strela är stjärna på kriol.
Till middagen drack vi Abraço 2013. Vitt vin från Douro gjort på Viosinho, Fernão Pires och Rabigato. Kostade 2,54 € i Pingo Doce.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Hedersmedlem

brekeriets tap takeover hos Bishops Savoy i Malmö var helt magisk. Sen började de öppna några crazy-öler på flaska också..
Och festivalen var inte dålig den heller.

Vad vi drack:
Nausta Inland Imperial Stout
Brekeriet Sour and Hoppy
Brekeriet Rosso
Brekeriet Ängelbrekt
Brekeriet Saison Sauvage
Brekeriet Barique Barroque
Brekeriet Sour & Salt
Brekeriet Smokey Sour
Nerdbrewing Public Static Void Lemongrass IPA
Nerdbrewing Beta #0
Nerdbrewing Beta #1
Strömsholm Malakias 2012
Electric Nurse Marmalade IPA
Electric Nurse Imperial Stout
Electric Nurse Bearded Nurse
Rocket BRewing Black Star
Nomada Brewing Royal Porter
Rocket Brewing Monks on Mars
Brygghus 19 My Balalaika
Brygghus 19 My Oak Balalaika
Brygghus 19 Öl-137
Brygghus 19 Crazy Randal Calypso
Brygghys 19 Crazy Randal Amarillo
Charlis Brygghus Lakriz
Charlis Brygghus Lättrökt Porter
Brooklyn Sorachi Ace
Brooklyn Quadraceratops
Nääs IPA
Nääs Stout
Limhamns IPA
Limhamns Festivalporter
De lille bryggeri Lakrids Porter
Ghost Brewing Black Magic Vanilla Sky
Ghost Brewing Darkest Moon
Beeromancer Saison #2A
Nils Oscar Vanilla Stout
B. Nectar Kill all the golfers
Prairie Standard Ale
Flying Couch Dude
Flying Couch/CCB Black Shade
Flying Couch Backyard IPA
Amager Chocolate Spring
Wisby Great White
Strömsholms Herman Hedning Bitter och Kränt (Jonas Darnell var på plats och hällde upp öl)
Strömsholms Herman Hedning Arrogant Bastard
Här dog min mobil, fick skriva in några öler på en polares..
Hornbeer Framboise
De Cam Oude Kriek
Siren Ratchet Blended Saison
Hanssens oudebeitje
Southern Tier Iniquity
Nögne Ö King of Telemark Kriek
Great Divide Yeti Imperial Stout
To Öl Liquid Confidence Sherry Barrel

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fagerja:

Hemmagjord poncha på trädtomat. Är det någon annan här som smakat på Strela (öl från Kap Verde). Helt Ok. Tog två burkar med hem. Strela är stjärna på kriol.
Till middagen drack vi Abraço 2013. Vitt vin från Douro gjort på Viosinho, Fernão Pires och Rabigato. Kostade 2,54 € i Pingo Doce.

Inte provat Strela.
Hur är poncha egentligen? Det låter fett spännande.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Inte provat Strela.
Hur är poncha egentligen? Det låter fett spännande.

Poncha är en drink gjord på nypressad citronsaft och skal, honung och aquardente de cana de açucar ( i princip samma sak som vit rom, d.v.s. sprit gjord på sockerrör). Citronsaften kan ersättas med annan fruktsaft som t.ex. tangerin, passionsfrukt eller trädtomat. Honungen kan helt eller delvis ersättas med socker eller nypressad sockerörssaft. Fruktsaft och honung blandas med lika mängd aquardente (40%). Här på Madeira är poncha mycket populär. Vid festivaler finns alltid tillfälliga stånd som servarar poncha.

I Praia (Kap Verde) köpte jag en flaska pontcha. Antar att det är en Kap Verdisk motsvarighet till poncha. Den jag köpte är gjord med kokos. Återkommer med synpunkter när jag smakat på den. Köpte även vin från ön Fogo. Det vita (Chã) smakade vi på redan i Praia. Ett gott halvsött vin på muskatdruvan. Bra som sällskapsvin men för sött till mat. Det röda (Sodade) har jag ännu inte provat så får återkomma senare. Sodade (kreol) betyder längtat, saknad (saudade på portugisiska).

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Föredetting

Jag får väl erkänna att jag inte dricker något just nu, då klockan är 10:35 en måndagmorgon, men jag har åtminstone en stark favorit som väntar hemma:

I övrigt blev jag vän med mezcal i helgen. Inte alls pjåkigt. Port Charlotte PC8 var också rätt fin, likaså Hakushu Heavily Peated.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Hedersmedlem

Mikkeller and Friends firar sin födelsedag.. snart dricker jag Cantillon Fou Foune.

(Jävlar vad jag är dålig, trodde det var på Victoriagade..)

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CCWarlock:

Mikkeller and Friends firar sin födelsedag.. snart dricker jag Cantillon Fou Foune.

(Jävlar vad jag är dålig, trodde det var på Victoriagade..)

jag drack några till. Några.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Lite Glenlivet blev det ikväll.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Hedersmedlem

Beerbliotek Wheat Wine. Mmm rund, mysig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Latitude, Alentejo DOC. Trincadeira, Aragonez och Alicante Bouschet.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

10årig Laphroaig

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Encostas de Pias Reserva 2013, rödvin, Vinho regional Alentejano. Gjort på Aragonez, Trincadeira, Alfrocheiro, Moreto och Alicante Bouchet. Utmärkt vin för 2,99 €.

Köpte idag en magnumbutelj av Encostas de Pias Private Selection 2013 för 7,98€. Private Selection är gjord på Aragonez, Trincadeira, Alfrocheiro och Moreto.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Billigaste jag hittade.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p