Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dell säljstartar välvda Ultrasharp U3415W Curved Monitor

Permalänk
Melding Plague

Dell säljstartar välvda Ultrasharp U3415W Curved Monitor

En ny skärm i den välkända serien Dell Ultrasharp kombinerar ett ultrabredd bildförhållande med en välvd skärmpanel på inte mindre än 34 tum.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Perfekt med kanten mitt i cockpiten...

Permalänk
Hjälpsam

Nu snackar vi nVidia Surround på riktigt!

Dax att göra sig av med mina 3 Forris skärmar och uppgradera till lite bättre upplösning. *droooool*

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av visa:

Perfekt med kanten mitt i cockpiten...

Ja varför de har just valt 2 skärmar för det där och inte 3 som det ska vara kan man ju undra.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig få för mig att skafa två sådär som de visar på bilden, i så fall 3. Men är nyfiken på hur det skulle kännas med en ensam skärm. Är lite skeptisk till 21:9 formatet samt curved. Måste nog testa det IRL för att förstå. Kan tänka mig att det är coolt vid spelande. Men film, bildredigering, textredigering, man gör ju många olika saker på sin dator.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av visa:

Perfekt med kanten mitt i cockpiten...

äh man köper bara en tredje skärm till så blir det bra. 3x 21:9 :):)

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Inaktiv

Synd det finns så lite stöd för 21:9 i spel. Ta te.x Diablo, Starcraft, Hearthstone, för att nämna några. Blizzard hävdar här att det ger en fördel att använda ultrawide, vilket är skitsnack av en enkel logik;

Det finns 4:3 som stöds, även det mer välanvända 16:9. Samma princip kan appliceras här: 16:9 ser mer än vad 4:3 gör. 21:9 ser mer än 16:9, men det anses vara en "exploit" att använda 16:9 i te.x Starcraft och Diablo.

Varför det te.x inte finns i Hearthstone har jag ännu inte förstått.

I World of Warcraft ser man "mer" i Ultrawide och ger troligtvis en fördel i PvP, men där finns upplösningen med utan att behöva trixa med inställningar.

I League of Legends finns upplösningen med i samma anda som World of Warcraft, men även här ser man mer (på sidorna), men det är inget gnäll från utvecklarna där heller, av samma anledning som 4:3 och 16:9 existerar på samma spel.

Det är dags att 21:9 får den uppmärksamhet det förtjänar.

Permalänk

Spelet!

Vad är det för spel? Ser ut som något svinball för 5760-riggen där hemma.

Permalänk

perfekt för mig

Skrivet av Wasted Hobbit:

Ja varför de har just valt 2 skärmar för det där och inte 3 som det ska vara kan man ju undra.

på jobbet sitter jag med två skärmar, och denna hade varit kanon !
jag hade även kunnat tänka mig en av dessa hemma för spel, för jag har inte plats med 3 st ändå i hobbyrummet...
hade nog blivit hyggligt tungt att driva 10320 * 1440 dessutom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

äh man köper bara en tredje skärm till så blir det bra. 3x 21:9 :):)

Köper man ytterligare en till så kommer man inte ut för att man omringat sig av för breda skärmar

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av visa:

Perfekt med kanten mitt i cockpiten...

Blir faktiskt lite verklighetstroget

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

21:9... Med 1440 i höjd kan det vara ok, 1080p i höjd så nej tack.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av swetrekki:

på jobbet sitter jag med två skärmar, och denna hade varit kanon !
jag hade även kunnat tänka mig en av dessa hemma för spel, för jag har inte plats med 3 st ändå i hobbyrummet...
hade nog blivit hyggligt tungt att driva 10320 * 1440 dessutom

Tänkte mest att köra 2 skärmar i spel är nog lite dumt då siktet blir muppat och karaktären man spelar som går itu. att arbeta med 2 skärmar det är skönt ja, sitter med två skärmar hemma så är väl medveten om det.

Permalänk
Medlem

Problemet med böjd skärm till surf och arbete. Man borde kunna ha skärmen på en arm som kan dras fram för spelande och dras undan när man spelat färdigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Skrivet av Mr_Lazy:

äh man köper bara en tredje skärm till så blir det bra. 3x 21:9 :):)

3st såna blir på tok för brett, Vill man köra 3 skärmar så är det mkt bättre att satsa på lite mindre 16:9/16:10 skärmar

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Nästan 10.000SEK! Då håller jag hellre i pengarna och väntar på Rift, det kommer klå en sån här, eller flera, i upplevelse!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Dom verkar fuska lite på bilden då dom dragit siktet lite åt ena hållet. Troligen skulle det vara, som någon påpekat, i mitten vilket gjort att det kulle vara jäkligt svårt att sikta med ett delat sikte. Men en heeelt annan fråga vad är det för spel på bilden?

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Skulle aldrig få för mig att skafa två sådär som de visar på bilden, i så fall 3. Men är nyfiken på hur det skulle kännas med en ensam skärm. Är lite skeptisk till 21:9 formatet samt curved. Måste nog testa det IRL för att förstå. Kan tänka mig att det är coolt vid spelande. Men film, bildredigering, textredigering, man gör ju många olika saker på sin dator.

En ensam skärm i formatet 21:9 tror jag i många fall kan vara ett bättre alternativ än två skärmar i formatet 16:9 eller 16:10. 21:9 motsvarar trots allt 2.33:1 vilket är väldigt nära biostandarden 2.35:1 (som kan skrivas om till 21.15:9 för att göra det ännu lite rörigare ). Riktigt bra för film alltså. Kan dock inte uttrycka mig om text- eller bildredigering.

Tycker i alla fall att det är riktigt jobbigt på kontoret med en ensam skärm (16:10) och lär nog aldrig få en extra trots att det är för smalt som det är nu för att kunna jobba optimalt. Däremot kanske det går att få den befintliga skärmen bytt till en i formatet 21:9 istället.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Nu ska vi bara vänta på recensioner och se om ips glowen och belysningsläckaget är minimalt eller noll. Så fall blir det ett köp utan att blinka...

Typos, storbokstav i början av mening.
Visa signatur
Permalänk
Skrivet av P-son78:

Dom verkar fuska lite på bilden då dom dragit siktet lite åt ena hållet. Troligen skulle det vara, som någon påpekat, i mitten vilket gjort att det kulle vara jäkligt svårt att sikta med ett delat sikte. Men en heeelt annan fråga vad är det för spel på bilden?

Jag skulle tippa på att det är marknadsförings bild bara.

Permalänk
Medlem

Dyr men inte så dyr som jag trodde. Känns som att man verkligen får mycket skärm för pengarna.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ser ut som en trevlig monitor, dock blir det att jag skaffar deras nya Dell UltraSharp U2415. Blir 3 st för Vertikal Eyefinity setup så fort någon butik får in dom i Sverige.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Ser ju bra ut med dubbla men 60hz

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Medlem

Trevligt med mer 21:9 Älskar två-skärm-i-ett stuket och har redan hoppat på tåget. Massa arbetsyta när man jobbar (eller vill slösurfa fast supereffektivt ) och sedan slås allt ihop till en episk bild när man vill gejma, eller se på film för den delen.

Skrivet av Role_Model:

En ensam skärm i formatet 21:9 tror jag i många fall kan vara ett bättre alternativ än två skärmar i formatet 16:9 eller 16:10. 21:9 motsvarar trots allt 2.33:1 vilket är väldigt nära biostandarden 2.35:1 (som kan skrivas om till 21.15:9 för att göra det ännu lite rörigare ).

Man brukar slarvigt säga 2.35:1 men filmstandarden är egentligen närmare 2.39:1. Bara liten anekdot!

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av visa:

Perfekt med kanten mitt i cockpiten...

Exakt därför jag aldrig tänker köra med mer än en skärm för spel

Permalänk
Medlem

Borde man inte kunna köra projektor med "böjd skärm"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Blir faktiskt lite verklighetstroget

http://i.imgur.com/F7BP3sN.jpg

Haha ja kanske..

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Segas:

Synd det finns så lite stöd för 21:9 i spel. Ta te.x Diablo, Starcraft, Hearthstone, för att nämna några. Blizzard hävdar här att det ger en fördel att använda ultrawide, vilket är skitsnack av en enkel logik;

Det finns 4:3 som stöds, även det mer välanvända 16:9. Samma princip kan appliceras här: 16:9 ser mer än vad 4:3 gör. 21:9 ser mer än 16:9, men det anses vara en "exploit" att använda 16:9 i te.x Starcraft och Diablo.

Varför det te.x inte finns i Hearthstone har jag ännu inte förstått.

I World of Warcraft ser man "mer" i Ultrawide och ger troligtvis en fördel i PvP, men där finns upplösningen med utan att behöva trixa med inställningar.

I League of Legends finns upplösningen med i samma anda som World of Warcraft, men även här ser man mer (på sidorna), men det är inget gnäll från utvecklarna där heller, av samma anledning som 4:3 och 16:9 existerar på samma spel.

Det är dags att 21:9 får den uppmärksamhet det förtjänar.

Fast det ses inte alls som en exploit i Starcraft 2? I Starcraft: Brood War kan du ju ha kul med att använda widescreen-upplösning. I SC2 finns däremot stödet inbyggt och du ser aningen mindre med 4:3 än 16:9. Tänk också på att man ser mindre med 16:10 även om man egentligen borde se mer, spelet är anpassat för att köra 16:9.

Kolla den här gifen, för att förtydliga.

När det kommer till 21:9 är det däremot mycket mer skakigt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

. Är lite skeptisk till 21:9 formatet samt curved. Måste nog testa det IRL för att förstå. Kan tänka mig att det är coolt vid spelande. Men film, bildredigering, textredigering, man gör ju många olika saker på sin dator.

Imo så är curved betydligt trevligare och mer logiskt på en skärm som man sitter nära än på en TV som står några meter bort som förövrigt flera ska titta på i olika vinklar. Att sitta väldigt nära en högupplöst kurvad datorskärm är faktiskt riktigt trevligt. 21:9 är också riktigt trevligt, dels i spel men speciellt för desktop-användning och produktivitet, synd bara att det är lite dåligt stöd för den upplösningen i spel. Blir helt klart ett köp av en liknande skärm när de kryper ner mot 5-6k.