Permalänk
Medlem

Xbox one - Surfa

Hejsan.

Ni som har en Xbox one, Är intresserad av att ha en under TV för att kunna spela/surfa/stream'a

Med stream menar jag play kanaler så som tv4 play, tv5 play, etc. Antar att för youtube och annat finns det appar för ( funkar dessa appar bra? )
Med surf menar jag att slö surfa på lite nyhetstidningar, sweclockers, idg och annat.

Har en dator under TV'n nu men skulle vilja ha röst och gest styrning samt kunna spela lite spel och funderar därmed på Xbox one.
Finns ganska få recensioner som pratar om just surfning på Xbox samt hur det funkar.

Vad har ni för erfarenheter att dela av er med?

/Dimi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimicus:

Hejsan.

Ni som har en Xbox one, Är intresserad av att ha en under TV för att kunna spela/surfa/stream'a

Med stream menar jag play kanaler så som tv4 play, tv5 play, etc. Antar att för youtube och annat finns det appar för ( funkar dessa appar bra? )
Med surf menar jag att slö surfa på lite nyhetstidningar, sweclockers, idg och annat.

Har en dator under TV'n nu men skulle vilja ha röst och gest styrning samt kunna spela lite spel och funderar därmed på Xbox one.
Finns ganska få recensioner som pratar om just surfning på Xbox samt hur det funkar.

Vad har ni för erfarenheter att dela av er med?

/Dimi

Min erfarenhet av det ær att det ær ganska segt att surfa via handkontroll/røststyrning. Hadde vart nåt helt annat om man hadde mus och tangentbord, men det finns inte dessværre. Stream funkar bra så længe det finns en app før det - du kan tex inte streama från internet explorer, eftersom att Flash/Silverlight inte funkar.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Surfa med en handkontroll är en mardröm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Lite meckigt med handkontroll, inget jag rekommenderar egentligen. Men apparna som finns för streaming, Viaplay t ex, är guld.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Ett alternativ är att surfa med en smartphone eller surfplatta via smartglass-appen och använda dem som touchpad.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

För streaming kan du lösa med Plex då Xbox one nu stödjer detta, den har plugin för de flesta svenska kanaler dock inte alla.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.