Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

Nya lurar?

Tjenare!

Har nu slitit ut 2st G35or samt ett Razer Kraken på typ tre år... (Skit kvalité)..
Så tänkte höra om ni har några bra förslag?

Lirar för det mesta FPS, så som CSGO, BF4 osv.

Funderade på Steelseries Siberia V2, men har hört lite mixade omdömen.

Permalänk
Medlem

Qpad QH-90. Bra mic, ljudisolerande, rätt attraktiva i mitt tycke och framförallt bra ljudkvalité.
Steelseries är generally rätt crappy. Har ägt v2, v2 frost blue, siberia elite och 7h. Dem är rätt estetiskt tilltalande men framförallt mikrofonen låter ofta rätt illa. I alla fall om man jämför medq Qpad lurarna.

Permalänk
Medlem

Har haft två stycken Siberia v2 och det är så sjukt prisvärda headsets.

Har nyligen införskaffat mig ett par Kingston HyperX Cloud - Vilket är en kopia på Qpad's QH-85 och QH-90.

Det jag upptäckte var att det var sjukt irriterande att prata med "slutna" lurar. (Kanske bara jag)
Det följde med kuddar som gjorde att de släppte in luft i HyperX som jag bytte till, sen vart det bra.

Man förlorar bas och ljud pågrund utav att det kommer in luft och ut, men som sagt.. Gick inte att prata längre perioder för mig.

Rekommenderar faktiskt Qpad QH-85 och QH-90 samt Kingston HyperX därav, jäkligt stabila och premium lurar.

Men som sagt..
QH-85 är öppna..
QH-90 är slutna.
HyperX kan man byta till andra kuddar så det kan vara båda.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem

Efter 2 trasiga v2 på 2 år gick jag till Auido Technica och är det bästa köpet jag gjort under året, både att du har ett par gryma musik lurar och att dom fungerar bra i spel. Ett alternativ om du skulle kunna tänka dig att gå över till bordsmic eller nån liknande modmic lösning.

Visa signatur

Dator:Ryzen 7 3700X | MSI GTX 1080 | ASUS X570-F | Supernova G2 750W | Samsung 840 EVO 250GB & 500GB | Fractal Design Meshify Compact | Noctua D15S Chromax
Ljud: Beyerdynamic DT990 Pro 250Ω | Schiit Modi | Fiio E09k | Argon 7460.

Permalänk
Medlem

Som nämnts ovan är QPAD QH-90 sjukt värda. Riktigt bra ljud, sitter riktigt skönt och är snygga Bra mic är det också! De går ganska ofta att få tag på för runt 600 kr på rea.

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefan94:

Har haft två stycken Siberia v2 och det är så sjukt prisvärda headsets.

Har nyligen införskaffat mig ett par Kingston HyperX Cloud - Vilket är en kopia på Qpad's QH-85 och QH-90.

Det jag upptäckte var att det var sjukt irriterande att prata med "slutna" lurar. (Kanske bara jag)
Det följde med kuddar som gjorde att de släppte in luft i HyperX som jag bytte till, sen vart det bra.

Man förlorar bas och ljud pågrund utav att det kommer in luft och ut, men som sagt.. Gick inte att prata längre perioder för mig.

Rekommenderar faktiskt Qpad QH-85 och QH-90 samt Kingston HyperX därav, jäkligt stabila och premium lurar.

Men som sagt..
QH-85 är öppna..
QH-90 är slutna.
HyperX kan man byta till andra kuddar så det kan vara båda.

Nehedu, nu hoppas jag du skojar. 450 kr för ett par urgamla hörlurar, med otroligt dåligt ljud, sämsta brusande micen som finns.. Är det prisvärt? Märks att du inte kan så mycket om ljud iallafall. V2 ska inte kosta mer än 150 kr.

OnT: Står ingen budget, så Logitech G930 kanske? Eller möjligtvis Corsair Vengeance 2100. (båda trådlösa)

Annars så Qpad QH 90, har själv sånna och är riktigt nöjd

Visa signatur

GPU: XFX 7970 | CPU: i5 3570K | Moderkort: asrock z77 extreme4 | PSU: 650W corsair | Ram: 20 GB corsair vengance

Permalänk
Medlem
Skrivet av rakmakkan:

Nehedu, nu hoppas jag du skojar. 450 kr för ett par urgamla hörlurar, med otroligt dåligt ljud, sämsta brusande micen som finns.. Är det prisvärt? Märks att du inte kan så mycket om ljud iallafall. V2 ska inte kosta mer än 150 kr.

OnT: Står ingen budget, så Logitech G930 kanske? Eller möjligtvis Corsair Vengeance 2100. (båda trådlösa)

Annars så Qpad QH 90, har själv sånna och är riktigt nöjd

Köpte mina för 300 kronor, så jag tycker det är prisvärt - Ja. Mikrofonen är faktiskt riktigt bra, inget brus eller någonting - Dock tar den upp precis allting i bakrunden och därav klappkass. Men inget fel annars på den om man tänker på prislappen.

Och jag skulle inte rekommendera trådlösa, har tre polare som har olika trådlösa lurar och gosse..
Det klickar i den enas, den ena kopplar ifrån stup i ett och tillför ett jäkla oljud varje gång. Den tredjes mick höjer och sänker micken hela tiden så det kan börja brusa eller så hör man inte han.. (Nej det är inte mjukvara)

Kan bara vara otur, vad vet jag.

Men det är ganska chill och gå och dra en drill med lurarna dock!

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem

Vad är budgeten?

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk

Qpad qh-85 är dom bästa lurarna jag haft
Rekommenderas

Visa signatur

ASUS G750JH-T4070H

i7 4700HQ (2.4 GHz TURBO 3.4 Ghz) GeForce GTX 780M SSD: 256 GB
HDD: 1 TB RAM:16 GB (DDR3L 1600MHz 4x4 GB) 17.3" TN

SteelSeries Rival SteelSeries QcK Mass Qpad QH-85

ASUS VS229H 21,5" IPS

Permalänk
Skrivet av Stefan94:

Har haft två stycken Siberia v2 och det är så sjukt prisvärda headsets.

Har nyligen införskaffat mig ett par Kingston HyperX Cloud - Vilket är en kopia på Qpad's QH-85 och QH-90.

Det jag upptäckte var att det var sjukt irriterande att prata med "slutna" lurar. (Kanske bara jag)
Det följde med kuddar som gjorde att de släppte in luft i HyperX som jag bytte till, sen vart det bra.

Man förlorar bas och ljud pågrund utav att det kommer in luft och ut, men som sagt.. Gick inte att prata längre perioder för mig.

Rekommenderar faktiskt Qpad QH-85 och QH-90 samt Kingston HyperX därav, jäkligt stabila och premium lurar.

Men som sagt..
QH-85 är öppna..
QH-90 är slutna.
HyperX kan man byta till andra kuddar så det kan vara båda.

Jag håller helt med dig ang dom slutna. Jag köpte mig först qh 85 och gillade dom skarpt men var sen sugen på att testa 90 och köpte därför även dom. Bra om man inte vill bli störd men fruktansvärt irriterande att prata med slutna lurar. Om jag inte skypear och inte vill bli störd av bakgrundsljud så använder jag mina qh 90 annars är det 85 vid skype

Permalänk
Medlem

om inte priset är för högt så ska du testa dessa

http://www.hembioconsult.se/cat-Tillbehoer/Hoerlurar/G4ME-ONE...

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

om inte priset är för högt så ska du testa dessa

http://www.hembioconsult.se/cat-Tillbehoer/Hoerlurar/G4ME-ONE...

Kan också säga att Sennheiser har bra lurar. Suttit på 2par 360 G4ME (råkade ta isönder första paret då sladden fastnat när jag gick ifrån datorn) första höll i 2 år och andra paret är snart inne på sitt andra år. 360 G4ME är öppna lurar och släpper igenom en hel del ljud utifrån vilket jag oftast inte har något emot. Sitter man på LAN så är det kanske inte att föredra dock.

Visa signatur

Intel i7 9700k @ stock || ASUS PRIME Z390-A || RTX 2070 || 16GB HyperX 16GB 2666

Permalänk
Avstängd

Är väldigt sugen på ett par Sennheiser, någon av dessa.
För och nackdelar? (Är usel när det gäller lurar) så vill gärna få värde för pengarna.

https://www.komplett.se/sennheiser-pc-363-d-g4me/794254
https://www.komplett.se/sennheiser-g4me-zero/807969

Tack för hjälpen!