Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Black Friday 2014 - Här är butikerna!

Permalänk
Skrivet av bloodshed:

Har några frågor ang. skärmen som säljs på cdon nu: 23inch Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23

Jag är väldigt sugen på denna men då jag inte har speciellt bra koll på skärmar undrar jag om det är stor skillnad på den och den jag har nu: Benq GW2250HM.

Det skiljer en tum, men som sagt, är det värt att köpa denna? Kommer jag uppleva en stor skillnad?

Du får en extra tum, lite bättre färger men du tappar den fina kontrasten & svärtan som din BenQ-skärm har då den är VA-panel,
så nej ikke värt enligt mig.

Om du inte tänkt ha köra din gamla som extra-skärm förstås...

Permalänk
Skrivet av SuperFlugan:

http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/193786-sony_50_led-tv_kdl50w805bbn&atcl=external:ref

Utan tvekan. Bra bild, svärta & kontrast och väldigt lågt inputlag för spelande.

Hej,

Flera som tipsat om denna nu, verkar ju bra.. men mitt enda problem med den är att den har 3D och en massa smartfunktioner jag inte kommer använda. Känns lite drygt att betala extra för sånt. Men den är bra oavsett är vad du säger?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Elfa köpte jag det via. Trodde jag sagt det till alla fått massa PM om det

Tack.

Men varför vill du köpa en R5, är inte den en marginell uppgradering bara av R4:an?

Och GTX 980, bara tuta o köp om du vill ha ett, kommer inga nya grafikkort på ett bra tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Tack.

Men varför vill du köpa en R5, är inte den en marginell uppgradering bara av R4:an?

Och GTX 980, bara tuta o köp om du vill ha ett, kommer inga nya grafikkort på ett bra tag.

R5an/GTX980 är för min andra dator = Gummans farmville rigg!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Flugfarfar:

Hej,

Flera som tipsat om denna nu, verkar ju bra.. men mitt enda problem med den är att den har 3D och en massa smartfunktioner jag inte kommer använda. Känns lite drygt att betala extra för sånt. Men den är bra oavsett är vad du säger?

Tyvärr får man massa dynga som man inte vill ha eller behöver oavsett vilken TV man köper idag. Förr kostade en 3D-TV betydligt mer än en utan, nu finns det knappt någon utan 3D samt smart-funktioner (utom på de billigare modellerna som lider i bildkvalité såklart) utan ingår i köpet liksom.

Du behöver ju inte använda dom heller

Permalänk
Skrivet av Hzup:

R5an/GTX980 är för min andra dator = Gummans farmville rigg!

ETT??!!11one GTX 980 för farmville?

Behövs nog minst 2st...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanMelin:

Är ute i sista minuterna nu på de som stänger snart..

Bästa erbjudande på grafikkort? Runt 3000:- klassen

Provar igen, någon 27" 144hz skärm? Klarar nog inte att gå tillbaka till 24"

Tacksam för svar!

Alina har Gigabyte GTX 970 for 3099 kr. Du må logge på deg som medlem for å få det priset!

https://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=GV-N970WF3OC-4GD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugfarfar:

Hej,

Flera som tipsat om denna nu, verkar ju bra.. men mitt enda problem med den är att den har 3D och en massa smartfunktioner jag inte kommer använda. Känns lite drygt att betala extra för sånt. Men den är bra oavsett är vad du säger?

Du vet väl om du har gäster och får frågan om din nya TV: Har den 3D? Om ditt svar då är nej så får du med en förvånad uppsyn kommentaren Va ingen 3D vad menar du?

Det är därför du skall ha 3D hahaha

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

Jag är då nöjd, fyndade en Lenovo Y50-70 med i7, 256 ssd & 860m för strax under 7k

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Skrivet av Joakim Ågren:

Du vet väl om du har gäster och får frågan om din nya TV: Har den 3D? Om ditt svar då är nej så får du med en förvånad uppsyn kommentaren Va ingen 3D vad menar du?

Det är därför du skall ha 3D hahaha

Haha

Följdfråga, den TVn verkar ha en funktion där den kan konvertera vanlig, icke-stereoskopisk bild till 3D. Vet någon hur bra det fungerar?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flygman:

Vart köper du kläder? Hittar ingenting bra nuförtiden :c

CDON, stayhard och junkyard blev det denna gång
Hade även 100kr rabat på cdon sen tidigare elektronik köp så det blev väldigt billigt.

Fick lite inspiration från tidigare som skrev om de 2 första. Köpte massa färgglada strumpor för 29kr styck vilket alltid är välkommet, samt lite boxers för specialpris. Sen blev det tröjor och tshirts för resten av slanten. Behövde köpa nya gymtshirts så det är gjort nu.
Oändligt mycket smidigare att handla kläder från nätet nuförtiden, man ser ju ganska bra på modellen vilken storlek. (om inte butiken är efterbliven och inte skriver detta)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

CDON, stayhard och junkyard blev det denna gång
Hade även 100kr rabat på cdon sen tidigare elektronik köp så det blev väldigt billigt.

Fick lite inspiration från tidigare som skrev om de 2 första. Köpte massa färgglada strumpor för 29kr styck vilket alltid är välkommet, samt lite boxers för specialpris. Sen blev det tröjor och tshirts för resten av slanten. Behövde köpa nya gymtshirts så det är gjort nu.
Oändligt mycket smidigare att handla kläder från nätet nuförtiden, man ser ju ganska bra på modellen vilken storlek. (om inte butiken är efterbliven och inte skriver detta)

Synd att bilderna på deras jeans ser ut som piss, blev inga billiga G-star jeans för min del pga värdelösa bilder :(. Tacka vet jag stayhard.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av direktiv:

Synd att bilderna på deras jeans ser ut som piss, blev inga billiga G-star jeans för min del pga värdelösa bilder :(. Tacka vet jag stayhard.

Byxor däremot tycker jag känns väldigt svårt att se också, aldrig köpt det. Men man kan väl testa i butik och köpa online annars.
Många har ju gratis retur också så...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Andreyas86:

Jag är då nöjd, fyndade en Lenovo Y50-70 med i7, 512ssd & 860m för 7,5k

Menar du SSHD eller missade jag någon? Inet?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Blev ett andra Msi 970 från komplett samt Metro Redux från CDON. Hade hoppats på bättre deals på fysiska kopior av Titanfall samt Wolfenstein. Är annars inte riktigt den som spontanköper saker med undantag för spel möjligtvis. Grafikkortet hade jag planerat ett tag och det vara lika bra att passa på när man ändå kunde plocka upp Far Cry 4 på köpet. Ganska lam rea överlag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TrueViking:

Blev ett andra Msi 970 från komplett samt Metro Redux från CDON. Hade hoppats på bättre deals på fysiska kopior av Titanfall samt Wolfenstein. Är annars inte riktigt den som spontanköper saker med undantag för spel möjligtvis. Grafikkortet hade jag planerat ett tag och det vara lika bra att passa på när man ändå kunde plocka upp Far Cry 4 på köpet. Ganska lam rea överlag.

238 kr är knappast dyrt för fysisk kopia inkl frakt:
https://www.spelbutiken.se/produkt/titanfall-nordic/A3UZ4X

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Hedersmedlem

För min del blev det digitala kopior av Assassins Creed Unity (199 sek) samt Alien: Isolation (149 sek) från Elgiganten.
Helt ok med tanke på att jag var med i en budgivning hör på Sweclockers för två dagar sedan på Unity där det vinnande budet blev 325 kronor...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

http://audiodeluxe.com har fortfarande BF-deals på plugins. Jag skaffade Slate Digital VTM och Kush Pusher. Blev cirka två pluggar för priset av en

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreyas86:

Jag är då nöjd, fyndade en Lenovo Y50-70 med i7, 512ssd & 860m för 7,5k

i vilken affär var det? Köpte nästan på komplett för 8000 med 256 ssd. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreyas86:

Jag är då nöjd, fyndade en Lenovo Y50-70 med i7, 512ssd & 860m för 7,5k

Undrar samma, den kostar ju vanligtvis 13-14k o.O

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Call of Duty: Advanced Warfare - Atlas Limited Edition till PS4 och Xbox One för £39.99 + £2.95 i frakt. Det blir ca. 500 kr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av breakman:

Sitter och velar om jag ska beställa en Xbox One med Kinect från Electroworld för ~3800 men blir lite tveksam när det är står import. Har försökt Google lite men hittar just inget vettigt. Vad säger panelen?

Cdon hade ju den för 3555:-

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Hade Mediamarkt någon Black Friday rea och isåfall vad var det? Utvalda produkter eller typ 10%-20% på allt?

Missade att kolla Mediamarkt igår.

Sen undrar jag också om det här skalet går och köpa någon annanstans:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2187770

Eller om Apple.se hade rea igår också?

Eller tipsa gärna om något annat "genomskinligt" skal till iphone 5s. (om det finns)

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Hade Mediamarkt någon Black Friday rea och isåfall vad var det? Utvalda produkter eller typ 10%-20% på allt?

Missade att kolla Mediamarkt igår.

Verkar gälla fortfarande

Permalänk

Ah okej, då har dom inte rea på deras Iphone skal.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk

MM hade någon drive att en fick ta 20 filmer och betala för de 10 dyraste, hyfsat bra deal om en är ute efter just filmer. Sen där jag var in i Valbo så fanns det fler erbjudanden än det som anges på internet.

Själv blev det ingen surfplatta utan får väl se om det kommer någon bra deal på cyber monday. Annars är jag intresserad av en 10" för under 2000kr om någon sett/ser något intressant.

Detta är ju en skaplig sänkning http://www.billigteknik.se/surfplatta/10752-hp-slatebook-x2-1... på väg ut, och dåligt omdöme för kass skärm med gula toner i den. Annars okey.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Twister86:

Hade Mediamarkt någon Black Friday rea och isåfall vad var det? Utvalda produkter eller typ 10%-20% på allt?

Missade att kolla Mediamarkt igår.

Sen undrar jag också om det här skalet går och köpa någon annanstans:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2187770

Eller om Apple.se hade rea igår också?

Eller tipsa gärna om något annat "genomskinligt" skal till iphone 5s. (om det finns)

ebay. köpte en ungefär lika dan till min brors ip5

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Alina tyckte att BF gav goda resultat så de kör hela helgen!
https://www.alina.se/Produkt.aspx?sweclockers=1&Kampanj=black...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Alina tyckte att BF gav goda resultat så de kör hela helgen!
https://www.alina.se/Produkt.aspx?sweclockers=1&Kampanj=black...

Finns ju inget där som är en speciellt bra affär.

Visa signatur

ok

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Frankoz:

Finns ju inget där som är en speciellt bra affär.

Priserna blir bättre om man loggar in. Men likt nästan all annan hårdvara igår så är det inte direkt så att man kastar sig efter ett exemplar.