Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Marwelln:

Kommer ni att köra någon rabatt på Nexus 5 i december?

Nej vi har inget planerat där i dagsläget.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har du någon specifik produkt det händer på eller är det alltid så för dig?

Var på en specifik produkt som jag märkte av det på, men det gäller alla produkter där både medlemspris och ordinarie pris visas:

Detta är ditt medlemspris. (Ordinarie pris är 1790 kr)

Men som sagt, är alltid ordinarie pris i kundvagnen.

Ex. http://www.webhallen.com/se-sv/hem_och_hushall/206557-global_...

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Entusiast
Skrivet av FubbHead:

Var på en specifik produkt som jag märkte av det på, men det gäller alla produkter där både medlemspris och ordinarie pris visas:

Detta är ditt medlemspris. (Ordinarie pris är 1790 kr)

Men som sagt, är alltid ordinarie pris i kundvagnen.

Ex. http://www.webhallen.com/se-sv/hem_och_hushall/206557-global_...

Kan bekräfta att jag upplever samma, är guldmedlem.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av GuessWho:

Jag är intresserad av att köpa GoPro 4.
Tänkte först köpa från DustinHome, för de hade även extra batterier i sitt sortiment (som beställningsvara).
Sen såg jag på er sida att ni hade öppnat ny butik... och fundera på om det kanske är bättre att handla där.

Sånt här: Rechargeable Battery (for HERO4)

Sån här hade också varit smidigt: Dual Battery Charger + Battery (for HERO4)

Är detta saker ni kan ta in i ert sortiment? (Jag såg att ni hade mostsvarande tillbehör för Hero 3).
Är det samma priser i butikerna som när man handlar på webhallen.com ?

Hej hej, ursäkta sent svar:

Vi har fixat upp de två artiklarna på hemsidan nu:
http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/210425-gopro_bat...
http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/210426-gopro_ahb...

Priserna på nät/butik är samma (ibland kan vi ju dock ha kampanjer som bara gäller i butik eller bara på nätet)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av FubbHead:

Var på en specifik produkt som jag märkte av det på, men det gäller alla produkter där både medlemspris och ordinarie pris visas:

Detta är ditt medlemspris. (Ordinarie pris är 1790 kr)

Men som sagt, är alltid ordinarie pris i kundvagnen.

Ex. http://www.webhallen.com/se-sv/hem_och_hushall/206557-global_...

Ajdå, vi har identifierat felet nu, det härstammar från en ändring vi gjorde i torsdags förra veckan.
Vår IT-avdelning börjar jobba direkt på att fixa det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Ljusskygg

Hur gör ni när någon beställer något? Beställde ca 18 saker i lördags och ca 5 av dem var ej i lager, har sett att tex RAM har uppdaterats till 2 i postorder, betyder det att det är 2 tillgängliga plus mer tillgängliga fast reserverade för köp eller? För dem som köper först borde ju prioriteras, eller har ni typ ett ställe i lagret där ni placerar alla produkter som ska till en viss kund och sen när hela är komplett så skickar ni? En order på 16'000kr får ju en och vilja ha allt så snabbt som möjligt och det är lite småtråkigt när man inte kan veta just vad som har paketerats och är reda, samt att support har ej svarat på 48 timmar så kan ej få reda på det där.

Tack för er tid!

(Ursäkta för eventuell särskrivning samt stökiga meningsuppsättningar.)

Visa signatur
Permalänk

något ETA på moto 360 + moto 360 med metal band?

// A

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SimonMattila:

Hur gör ni när någon beställer något? Beställde ca 18 saker i lördags och ca 5 av dem var ej i lager, har sett att tex RAM har uppdaterats till 2 i postorder, betyder det att det är 2 tillgängliga plus mer tillgängliga fast reserverade för köp eller? För dem som köper först borde ju prioriteras, eller har ni typ ett ställe i lagret där ni placerar alla produkter som ska till en viss kund och sen när hela är komplett så skickar ni? En order på 16'000kr får ju en och vilja ha allt så snabbt som möjligt och det är lite småtråkigt när man inte kan veta just vad som har paketerats och är reda, samt att support har ej svarat på 48 timmar så kan ej få reda på det där.

Tack för er tid!

(Ursäkta för eventuell särskrivning samt stökiga meningsuppsättningar.)

Hej, det lagersaldo som syns på hemsidan är det som är disponibelt. Dvs står det 50 och du lägger en beställning på 1 st så kommer det stå 49 inom någon minut.

Att supporten inte svarat på 48 timmar låter inte bra, just nu jobbar de jättemycket övertid just för att hålla svarstiden nere under 24 timmar. Vilken adress har du mailat från?

Skrivet av adrian_cool69:

något ETA på moto 360 + moto 360 med metal band?

// A

hej, tyvärr har vi inget leveransdatum på dem. Detta indikeras på själv aproduktsidan:
"OBS! Produkten har lång leveranstid. Nästa leveransdatum har ej bekräftats"
Så fort vi har info så tas den där texten bort och ersätts av leveransdatum.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Webhallen:

Hej, det lagersaldo som syns på hemsidan är det som är disponibelt. Dvs står det 50 och du lägger en beställning på 1 st så kommer det stå 49 inom någon minut.

Att supporten inte svarat på 48 timmar låter inte bra, just nu jobbar de jättemycket övertid just för att hålla svarstiden nere under 24 timmar. Vilken adress har du mailat från?

TheSimonMattila@gmail.com (Inte riktigt gått 48 timmar än men imorgon morgon har det, och tror ej ni skickar mer mail idag)

Tänkte för att support sa att RAM var slut och om jag ville byta, men så kollade jag sidan efter två timmar och då fanns 2 i lager, så jag antog att en undan reserverades åt mig

EDIT: Skulle man få kunna veta vilka produkter det är just nu som behöver komma in i lager innan ni kan skicka ordern?

Visa signatur
Permalänk
Webhallen
Skrivet av SimonMattila:

TheSimonMattila@gmail.com (Inte riktigt gått 48 timmar än men imorgon morgon har det, och tror ej ni skickar mer mail idag)

Tänkte för att support sa att RAM var slut och om jag ville byta, men så kollade jag sidan efter två timmar och då fanns 2 i lager, så jag antog att en undan reserverades åt mig

EDIT: Skulle man få kunna veta vilka produkter det är just nu som behöver komma in i lager innan ni kan skicka ordern?

Hej, det som saknas är SSDn och sleeve-kitet, båda bör ha kommit in idag men ligger nog i kö på inleverans så de bör komma in i saldot under morgondagen!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej hej, ursäkta sent svar:

Vi har fixat upp de två artiklarna på hemsidan nu:
http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/210425-gopro_bat...
http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/210426-gopro_ahb...

Priserna på nät/butik är samma (ibland kan vi ju dock ha kampanjer som bara gäller i butik eller bara på nätet)

Tack för hjälpen!
Då blev det en beställning av en GoPro Hero 4 Silver + battertillbehören du/ni lade till och ett par extra fästen.
Kul med ny butik i min stad
Webhallen brukar överlag ha bra priser, så fungerar detta bra så finns det risk att det blir fler beställningar framöver.

Om man får för sig att skriva ut "Tack för din beställning" sidan, där man ser sitt ordernr så blir texten väldigt liten (utskirft på A4) för att det även tar med menyerna och framförallt reklam som tar stor plats. Nu kommer visserligen bekräftelsemejlet ganska snabbt ändå. Men annars kanske man kan ha en mer utskriftsvänlig sida?

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Webhallen:

Hej, det som saknas är SSDn och sleeve-kitet, båda bör ha kommit in idag men ligger nog i kö på inleverans så de bör komma in i saldot under morgondagen!

När tror du paketet levereras då?

Visa signatur
Permalänk
Webhallen
Skrivet av SimonMattila:

När tror du paketet levereras då?

Det skickades från oss för åtta minuter sedan så det bör dyka upp imorgon!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Ljusskygg

Allt såg jättebra ut tills jag fick meddelandet av Posten där det stod att det levererats till närmaste postombud.. (ICA Supermarket), men jag beställde Hempaket, så ifall jag ska nu behöva åka till ICA och hämta delarna så vill jag ha fraktpengarna tillbaka, valde hempaket för en anledning

Visa signatur
Permalänk
Webhallen
Skrivet av SimonMattila:

Allt såg jättebra ut tills jag fick meddelandet av Posten där det stod att det levererats till närmaste postombud.. (ICA Supermarket), men jag beställde Hempaket, så ifall jag ska nu behöva åka till ICA och hämta delarna så vill jag ha fraktpengarna tillbaka, valde hempaket för en anledning

Hej, jag ber verkligen om ursäkt, det är någon på lagret som klantat sig. Jag ser tydligt att det är beställt som hempaket men sen har ändå någon fått för sig att skicka det som vanligt postpaket ändå.
Givetvis ska du få dina pengar tillbaka för det!

Jag har pratat med vår kundtjänst som kommer att kontakta dig inom kort.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Webhallen:

Hej, jag ber verkligen om ursäkt, det är någon på lagret som klantat sig. Jag ser tydligt att det är beställt som hempaket men sen har ändå någon fått för sig att skicka det som vanligt postpaket ändå.
Givetvis ska du få dina pengar tillbaka för det!

Jag har pratat med vår kundtjänst som kommer att kontakta dig inom kort.

Okej vad bra, tack för det snabba svaret!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns det möjligtvis någon planerad kampanj i jul för dessa hörlurar?

]http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/132809-sennheiser_hd_598&atcl=external:ref

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Tesked:

Finns det möjligtvis någon planerad kampanj i jul för dessa hörlurar?

]http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/132809-sennheiser_hd_598&atcl=external:ref

Vi går inte ut med information i förtid om vad som kommer att kampanjas tyvärr. Det skulle ha ganska negativ effekt på försäljning "i dagsläget" om vi gick ut och berättade öppet vad som kommer att reas ut vid ett senare tillfälle så det tror jag inte många företag ger sig på

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej tänkte på eran Julkalender och http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/205473-a...

5:- ? Nu är jag själv inte på jakt efter en ny router, men bättre pris än det borde det väll vara?

Permalänk
Skrivet av Lurta:

Hej tänkte på eran Julkalender och http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/205473-a...

5:- ? Nu är jag själv inte på jakt efter en ny router, men bättre pris än det borde det väll vara?

500 kr skillnad är det när jag tittar... 2790 mot 2290

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

500 kr skillnad är det när jag tittar... 2790 mot 2290

Dom har bluffat standardpriset under kampanjen. Tittar du t.ex. här syns det tydligt att den faktiskta ändringen är en sänkning på 5kr.

Skulle ju vara riktigt trevligt att få en bra förklaring på det här, rent bedrägeri.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzaku:

Dom har bluffat standardpriset under kampanjen. Tittar du t.ex. här syns det tydligt att den faktiskta ändringen är en sänkning på 5kr.

Skulle ju vara riktigt trevligt att få en bra förklaring på det här, rent bedrägeri.

Exak. När jag tittade tittade på deras erbjudande 00:10 Så stog det 2295:- ordinariepris och nya priset var 2290:-

Så nej det var en säkning på 5:- inte på 500:- Så detta var ju ett fint lurendrejeri av Webhallen.

Webhallen 2014-12-06 -5:- 2 290:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurta:

Exak. När jag tittade tittade på deras erbjudande 00:10 Så stog det 2295:- ordinariepris och nya priset var 2290:-

Så nej det var en säkning på 5:- inte på 500:- Så detta var ju ett fint lurendrejeri av Webhallen.

Webhallen 2014-12-06 -5:- 2 290:-

Roligt att inte bara jag reagera på detta. Tyckte det vra väldigt fult...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Roligt att inte bara jag reagera på detta. Tyckte det vra väldigt fult...

Exakt, tycker det är bra fult gjort, nu är som sagt inte ute efter ny router. Vill mera ha ett svar från Webhallen. Plus varna andra att dom inte ska gå på detta pris som Webhallen har satt.

Permalänk
Medlem

Såg detta jag med strax efter midnatt. Ett svar från Webhallen vore på sin plats. Är ute efter en ny router, men har inte tänkt spontanköpa en ny med ynka 5 kronors "rabatt". Speciellt inte då den finns från andra bra återförsäljare 100 kronor billigare.

Visa signatur

Chassie: Silverstone SG10B - Moderkort: Asus Gryphon Z87 - CPU: Intel Core i5 4670k - RAM: G-Skill Ares 2133MHz 2x4GB - Grafikkort: 2x Zotac GeForce GTX680 4GB Referens - Nätagg: Corsair AX760 - Monitorer: 3x AOC i2367Fm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurta:

Hej tänkte på eran Julkalender och http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/205473-a...

5:- ? Nu är jag själv inte på jakt efter en ny router, men bättre pris än det borde det väll vara?

5 kr låter inte som rea

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

5 kr låter inte som rea

Exakt det är det jag blir lite förbannad på. Kostade 2295:- Ordinarie pris. I Julkalendern 2290:- Sedan efter några timmar så ökar Webhallen ordinarie pris till 2790:- . I och med detta så sänkte sig webhallen som Elektronikhandel i mina ögon. Tråkigt att se att Webhallen som är en storaktör och som jag trodde var seriösa håller på så här. Så väntar med spänning på Webhallens svar på detta agerande om dom nu förmodan kommer att svara och ge sin anledning om varför dom gjorde en sån här sak med att lura folk, att köpa en produkt som folk trodde var ett bra pris. Som egentligen inte var ett sånt bra pris utåt sätt till konsument med detta.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lurta:

Exakt det är det jag blir lite förbannad på. Kostade 2295:- Ordinarie pris. I Julkalendern 2290:- Sedan efter några timmar så ökar Webhallen ordinarie pris till 2790:- . I och med detta så sänkte sig webhallen som Elektronikhandel i mina ögon. Tråkigt att se att Webhallen som är en storaktör och som jag trodde var seriösa håller på så här. Så väntar med spänning på Webhallens svar på detta agerande om dom nu förmodan kommer att svara och ge sin anledning om varför dom gjorde en sån här sak med att lura folk, att köpa en produkt som folk trodde var ett bra pris. Som egentligen inte var ett sånt bra pris utåt sätt till konsument med detta.

Det hela var en effekt av för många kockar.

Jag (som skapade julkalendern) satte ett pris på 2290 när ordinarie var 2790.
På lördagen fick en kollega för sig att ändra priset till 2295 eftersom de såg att en av våra konkurrenter sänkt produkten öppet på prisjakt.

Det var inte menat som något fulspel utan handlade bara om dålig interkommunikation här bland oss kollegor under helgen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det hela var en effekt av för många kockar.

Jag (som skapade julkalendern) satte ett pris på 2290 när ordinarie var 2790.
På lördagen fick en kollega för sig att ändra priset till 2295 eftersom de såg att en av våra konkurrenter sänkt produkten öppet på prisjakt.

Det var inte menat som något fulspel utan handlade bara om dålig interkommunikation här bland oss kollegor under helgen.

Så med andra ord. Till realesen var priset egentligen 2790:- Men din kollega ändrade priset i Julkalendern till 2295:- På natten då precis när man kunde öppna luckan ? Tänkte eftersom den 4 December var priset 2295:- Så med andra ord tokhöjde ni priset till 2790:- och hade erbjudande på den för 2290:- När den har legat på 2295 ett par dagar innan. Tyvärr jag kan tyvärr inte se eran logik och prissättning i detta fallet. Särskilt när andra i denna tråden också har sätt denna skeva prisändring som ni har gjort.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lurta:

Så med andra ord. Till realesen var priset egentligen 2790:- Men din kollega ändrade priset i Julkalendern till 2295:- På natten då precis när man kunde öppna luckan ? Tänkte eftersom den 4 December var priset 2295:- Så med andra ord tokhöjde ni priset till 2790:- och hade erbjudande på den för 2290:- När den har legat på 2295 ett par dagar innan. Tyvärr jag kan tyvärr inte se eran logik och prissättning i detta fallet. Särskilt när andra i denna tråden också har sätt denna skeva prisändring som ni har gjort.

Ordinariepriset sattes till 2790:
2014-09-18 11:04:27 2790 kr

Ordinariepriset ändrades (felaktigt) till 2295:
2014-12-05 16:46:32 2295 kr

Julkalenderluckan drog igång på 2290:
2014-12-06 00:00:00 2290 kr (schemalagd förändring, inmatad i vårt system långt innan den 5e)

Kollegan som sänkt routern den 5:e inser hur dumt det här blir att prisdumpa den bara någon timme innan kampanjen och ändrar tillbaka ordinarie till 2790:
2014-12-06 08:38:37 2790 kr

Med andra ord i cirka 15 timmar visade vi ett för lågt ordinariepris, vilket gjorde att kalenderpriset framstod som om det rörde sig om 5 kr rabatt.

Hoppas det gör det hela lite tydligare.

Ordinariepris är och förblir 2790.
Under ett och ett halvt dygn såldes den för 2290-2295.
Har svårt att se hur någon blivit lurad av det?

Priset har inte chockhöjts, det har sänkts ca 500 kr och sedan återgått till ordinarie. Samma information finns loggat på prisjakt, är bara att ta en titt där:
2014-12-08 2 790:-
2014-12-06 2 290:-
2014-12-05 2 295:-
2014-11-17 2 790:-

Den kostade 2790 före, den kostar 2790 efter.

Ingen har blivit lurad. Vi har inte kört något fulspel.
Men visst sitte rman inte på den infon eller inte kollar upp det så kan jag förstå om det ser äckligt ut.
Vi höjer aldrig priset inför en kampanj för att kunna skryta med stora rabatter. Vi tycker det är ett ganska vidrigt sätt att bedriva affärer på och blir konstant besvikna och irriterade på de konkurrenter till oss som gör det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch