Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Var det såhär du menade? Jag tror jag tolkade dig rätt. Nu är alla uppdatering högst upp i första inlägget, plus att de postas här i tråden med.

Skitbra. Men värt att notera vad Zache_ säger

Skrivet av Zache_:

Skitbra! Blir mycket lättare att följa projektet så. Tänk på att lägga alla bilder under spoilertaggar, även de som postas som inlägg i tråden. Svårt att scrolla i en tråd som är full av bilder då sidan hoppar hela tiden då bilderna laddar.

+1

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Har nu beställt en del komponenter.

Inet var snälla och gav mig en prisreducering, vilket hjälper otroligt, och för de är jag mycket tacksam.
Så snart kan bygget fortgå igen. Ledsen kära läsae att de stått still ett tag nu. Men snart kommer de igång igen.

Beställda komponenter:
PSU: EVGA Supernova G2 750W
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL9 1866MHz VENGEANCE PRO
GPU: Gigabyte GTX 970 ITX 4GB
SSD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB
Sleeves i Svart och orange (har redan vit och grå hemma som eventuellt också kommer användas)

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Kort uppdatering. Komponenter anlände idag!

Ska bli riktigt intressant att testa Inets sleeving och se om de håller samma standard som MDPC-sleeving som jag tidigare använt. Men de ser bra ut, så vi får snart veta!

Grafikkortet och RAM-minnena kommer få lite ny färg för att matcha. Riktigt snabb leverans, sakerna beställdes igår, kom idag, så det enda jag känner att jag kan klaga på var bristen på pingvinstång Men man kan ju inte alltid få allt!

BILDER:

Dold text
Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Uppdatering då.
Precis målat RAM-minnen i Lamborghini-färgen.

Under processen upptäckte jag att en dremel med mässingsborste, är utmärkt att rengöra ett airbrush-munstycke med.
Målningsprocessen är ganska enkel. Slipa ner med 600+ sandpapper, rengör efteråt, vit grundfärg, sedan själva basfärgen, toppfärgen och slutligen klarlack. Då ytan är liten och inte på något sätt kommer slitas krävs inget enormt förarbete som man annars kanske hade gjort om man lackerade ett helt chassi.

Lite bilder till folket:

Dold text
Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Det blev riktigt snyggt med färgen på kylflänsarna, passade som handen i handsken, ser fram emot nästa uppdatering!

Permalänk
Medlem

Jag vill se mer!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Kort uppdatering:
Har precis gjort en sak jag hoppades slippa. Skurit lite i ramen på bilen, detta för att grafikkortet tar i. Dock är det gjort och lite finputsning ska göras. Även gjort ett snitt i grafikkortet på plattan med uttagen då den stack ut lite.

Bilder på grafikkort:

Dold text

Bilder på det (psykiskt) jobbigaste i bygget hittills:

Dold text
Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Sjukt intressant, har velat gjort något liknande själv. Lycka till! (Följer med glädje)

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Nu över jul och nyår har det varit dåligt uppdaterande, det ber jag om ursäkt för. Har haft lite "semester" från byggandet, och planerat lite.
Kan berätta att ett "tändningslås" kom med posten, direkt från Kina genom Ebay. Inte testat men den lär bli ON-OF switch för bygget.
Även en nyckelring med Lamborghiniloggan kom, och jag tror folket på posten trollar med mig, för jag fick ett avi om att jag hade paket som väntade. Hämtar paketet som är ett kuvert, mindre än aviet, innehållande en nyckelring och inget mer... Hur tänkte dom där?

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

fyfan va grymt eller!!
Kommer lätt följa detta bygge!

Permalänk
Medlem

Nästa uppdatering då.

Ber om ursäkt för att jag varit borta, tog lite ledigt över julen, och inväntade lite delar för montering nu på sistone. Har en mycket begränsad budget, vilket betyder att om jag skulle behöva en liten detalj, så kan de dröja ett tag. Men nu hoppas jag ha allt förutom processor som det blir att köpa sist förmodligen.

Just nu håller jag på med att montera moderkortet. Det får plats precis, och de passar bra på plats. Har lite akrylplast som blir fäste som bara ska anpassas och målas innan montering.

BILDER:

Dold text

Moderkortet passar bra. Dock kommer jag bli tvungen att skära i instrumentbrädan, då RAM-stickorna samt CPU-kylare kommer ta i.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

har varit dålig på att kommentera, men jag har lurat i denna tråd sen början. Måste säga att det är väldigt intressant bygge! Ser fram emot nästa uppdatering!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Tanken var att börja sleeva då jag har innovativ torka vad beträffar fästandet av grafikkortet. So far, so good.

Så tar fram kablarna, gillar att kablarna är svarta, som på t.ex Corsairs nätaggregat.

Men så stöter jag på problem 1.
Ta en titt på dessa krympslangar. Kan lova att dom sitter som sten. Du kan inte göra ett litet snitt, sen dra isär dom. Vilket kan vara på både gott och ont.

Men sist detta. Aldrig sett detta förut:

Flera av sladdarna sitter ihop med såna här...
Måste erkänna att jag inte är kabelexpert. De liknar ju inte riktigt resistorer. Nån form av "säkring" kanske? Nån som vet. Just nu funderar jag på hur jag ska kunna sleeva detta snyggt. Men nåt kommer jag säkert på. Exakt likadana sitter på kabeln till grafikkortet, så gissar på att även CPU-kabeln har samma.

Har ni förslag så säg gärna till, annars får jag improvisera!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Det är kondensatorer.

http://faktabanken.nu/kondensatorer.htm

Edit: Capacitor på engelska

Permalänk
Medlem

Det är elektrolytkondensatorer. De är till för att ta bort spikar och korta avbrott i strömförsörjningen som kan uppstå av ostabila elnät eller snabba laständringar. Jag har aldrig sett att en tillverkare har satt dem på kablarna. Känns som det är en snabbfix av tillverkaren för att klara alla krav för certifieringar.

Det är kanske möjligt att flytta dem till kontakten eller helt ta bort dem, men det finns säkert en anledning till att tillverkaren tyckte att det behövdes.

EDIT: som föregående sa är elektrolytkondensator en typ av kondensator.

Visa signatur

| 3960X | 16 GB DDR3 | P9X79 | H100 | 7950 |
| E31270 | 16 GB DDR3 ECC | ~7 TB eff. ZFS R-Z2 | ESXi |