Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Uppgradering utav gammal dator, ingen märkbar skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannesnordh:

Har 120 skärm.
Men som sagt, det flyter på ju mer fps man har i cs:go

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Broken-arrow:

source använder valve alltid. Tror inte dom kommer byta motorn i överskådlig framtid. Den är inte dålig häller, riktigt fin motor som man kan få snyggt utan dom värsta grejerna:)

Ok intressant. Är source i Titanfall med va?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Ok intressant. Är source i Titanfall med va?

Ja, version 2,0:) dock tror jag att dom har FPS cap i det spelet tyvärr (men kan minnas fel):/ men banaorna ser riktigt läckra ut grafiskt, dock synd att den motorn inte har möjlighet till förstörbara material än.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ja, version 2,0:) dock tror jag att dom har FPS cap i det spelet tyvärr (men kan minnas fel):/ men banaorna ser riktigt läckra ut grafiskt, dock synd att den motorn inte har möjlighet till förstörbara material än.

Jo kör jag v-sync i titan får jag 60fps. Stänger jag av det får jag mest 59fps ibland 60 så verkar låst på typ 60.
Tänkte det kände av min skärmfrekvens. Så titan går inte att köra i högre än 60?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Jo kör jag v-sync i titan får jag 60fps. Stänger jag av det får jag mest 59fps ibland 60 så verkar låst på typ 60.
Tänkte det kände av min skärmfrekvens. Så titan går inte att köra i högre än 60?

Det är FPS cap http://fatal1ty.com/titanfall-how-to-unlock-your-fps-and-cap-... , googla snabbt:) så där har du svaret.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Problem 2 du nämner, det är inte så att du har 32bitars windows?
Sedan beroende på vad du har för minnen kanske bara ska köra med de nyaste.

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Johannesnordh:

Fixar specs på agget när jag kommer hem.
Testar även andra grafikkort.

Ja jag funderar om valve är i maskopi med intel. Då amd inte är det perfekta valet för csgo

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Johannesnordh:

Har 120 skärm.
Men som sagt, det flyter på ju mer fps man har i cs:go

Skickades från m.sweclockers.com

Tänk på att Sweclockers är ett forum och inte en chatt eller sms. Använd Redigera istället för att skriva flera egna inlägg direkt efter varandra. På samma sätt finns Citera flera när man svarar på flera inlägg samtidigt. (Citera flera - Citera flera - citera)

Tack på förhand för din medverkan till ett mer lättläst och överskådligt forum.

*Ett mycket stort antal inlägg sammanfogade*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av TJ:

Problem 2 du nämner, det är inte så att du har 32bitars windows?
Sedan beroende på vad du har för minnen kanske bara ska köra med de nyaste.

Titta, någon som orkade läsa allt;)
Kör med 64. Dock långt ifrån ouppdaterad. Får väl se om det blir en tripp till Uppsala idag eller imorgon. Ca2timmar bilfärd. Men vill man ha saker i tid så vill man:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannesnordh:

Ja det var ingen stor skillnad. Är inte sån stor skillnad i pris heller

Vad rekommenderar du/ ni i5 eller i7?

Skickades från m.sweclockers.com

Fast har ju i7 på laptopen så kan använda den till video och animering

Skickades från m.sweclockers.com

Det brukar skilja ca 1k, ska du ändå redigera film så köp i7. 40% snabbare är verkligen inte fy skam.

Skrivet av stimpen:

Som du ser i speltestet skiljer det inte i spel med en AMD A8 lr en betydligt dyrare i7 lr i5...

Just i detta spel med max grafikinställningar så kan flertalet processorer leverera tillräckligt mycket kraft för att grafikkortet ska sätta begränsningarna.
Men så fort grafikinställningarna skruvas ner , för att jämföra med exempelvis CS:GO som ofta körs på lägre inställningar, så ser det lite annorlunda ut.

Nu är BF4 fortfarande inte "lätt drivet" och siffrorna är inte jämförbara med CS:GO, men det ger en fingervisning om att processorn spelar större roll om grafikinställningarna skruvas ner.

Dold text

Skillnaden blir större i takt med att grafikinställningarna ytterligare sänks.

Skrivet av stimpen:

Jag klagar inte men jag bara undrar varför de som lirar cs go, LoL etc vill ha så mycket fps? Vad är fördelen med att ha en fps över skärmuppdateringsintervallet då skärmen inte kan visa fler bilder än det intervallet?
Räcker det inte med minst 60, 120 och 144 fps då det är de vanligaste uppdateringsintervallen?

I CS:GO vill man ha god marginal så att du även har minst 144 när det börjar regna smokes och blir eld-strid.
FPSen varierar väldigt mycket beroende på hur mycket som sker på skärmen, speciellt smokes drar ner väldigt mycket.
Att få "lagg" vid fel tillfälle på grund av en rökgranat kan ju vara avgörande för rundan och matchen.
Jag kan tänka mig att samma gäller för LoL där striderna går undan och bitvis är grafikintensiva.

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Det brukar skilja ca 1k, ska du ändå redigera film så köp i7. 40% snabbare är verkligen inte fy skam.

Ja men eller hur, lika bra att ösa på med en i7a och en ssd disk:)
Så kanske datorn blir lika snabb som en 14årig pojke

Just i detta spel med max grafikinställningar så kan flertalet processorer leverera tillräckligt mycket kraft för att grafikkortet ska sätta begränsningarna.
Men så fort grafikinställningarna skruvas ner , för att jämföra med exempelvis CS:GO som ofta körs på lägre inställningar, så ser det lite annorlunda ut.

Nu är BF4 fortfarande inte "lätt drivet" och siffrorna är inte jämförbara med CS:GO, men det ger en fingervisning om att processorn spelar större roll om grafikinställningarna skruvas ner.

Skillnaden blir större i takt med att grafikinställningarna ytterligare sänks.

I CS:GO vill man ha god marginal så att du även har minst 144 när det börjar regna smokes och blir eld-strid.
FPSen varierar väldigt mycket beroende på hur mycket som sker på skärmen, speciellt smokes drar ner väldigt mycket.
Att få "lagg" vid fel tillfälle på grund av en rökgranat kan ju vara avgörande för rundan och matchen.
Jag kan tänka mig att samma gäller för LoL där striderna går undan och bitvis är grafikintensiva.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Åkte ner till uppsala idag. till netonnet. Har inte betalt för mina gamla prylar. Men fick ändå ett tillgodo-kvitto på 2800kr.

Så blev en i7a 4790k med ett z97x-gaming 3 för 1200kr.
(förhoppningsvis så kommer dom inte på att dom gjort fel)

Uppdaterar drivisar och sånt nu så får vi se. Datorn känns märkbart snabbare nu iaf:D

Blir en SSD efter jul också:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannesnordh:

Åkte ner till uppsala idag. till netonnet. Har inte betalt för mina gamla prylar. Men fick ändå ett tillgodo-kvitto på 2800kr.

Så blev en i7a 4790k med ett z97x-gaming 3 för 1200kr.
(förhoppningsvis så kommer dom inte på att dom gjort fel)

Uppdaterar drivisar och sånt nu så får vi se. Datorn känns märkbart snabbare nu iaf:D

Blir en SSD efter jul också:D

Ett bättre nätagg hade ju inte varit fel heller.

Du får nog faktura på dina saker du köpte innan ska du se.....

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Ett bättre nätagg hade ju inte varit fel heller.

Du får nog faktura på dina saker du köpte innan ska du se.....

Den måste ju bli makulerad eftersom jag lämnade tillbaka grejerna? ja den som lever får se:P
annars har jag gjort det jäkligt bra

Testade cs nu, med high inställningar och grejer. ligger på 300 konstant:D

Problem löst:D

cs är på och kärnorna ligger på ca 37 grader:D

då vet vi alla att AMD är inte mycket för spel

blir väl ett nätagg också vid jul. något bra förslag? räcker 650 eller ska jag dänga på mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannesnordh:

då vet vi alla att AMD är inte mycket för spel

Ok.. du har provat en A8 6600K därför är din erfarenhet applicerbar på alla AMD´s processorer..

Fakturan från klarna lär du få betala, tro inget annat...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannesnordh:

Den måste ju bli makulerad eftersom jag lämnade tillbaka grejerna? ja den som lever får se:P
annars har jag gjort det jäkligt bra

Testade cs nu, med high inställningar och grejer. ligger på 300 konstant:D

Problem löst:D

cs är på och kärnorna ligger på ca 37 grader:D

då vet vi alla att AMD är inte mycket för spel

blir väl ett nätagg också vid jul. något bra förslag? räcker 650 eller ska jag dänga på mer?

Du testade en billig AMD ur förra generation avsedd för HTPC mot en av det dyraste Intel i senaste generationen. Se på fan undrar vilken som är snabbast.
Du hade nog fått samma FPS med denna: http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/uppgraderingspak...

När vi pratar nätagg ska du köpa kvalité, inte siffror.

Permalänk
Skrivet av Johannesnordh:

Den måste ju bli makulerad eftersom jag lämnade tillbaka grejerna? ja den som lever får se:P
annars har jag gjort det jäkligt bra

Testade cs nu, med high inställningar och grejer. ligger på 300 konstant:D

Problem löst:D

cs är på och kärnorna ligger på ca 37 grader:D

då vet vi alla att AMD är inte mycket för spel

blir väl ett nätagg också vid jul. något bra förslag? räcker 650 eller ska jag dänga på mer?

vad kör du med nu för agg? om du inte vet, så står det på klisterlappen på agget ta kort eller skriv av här.

I alla fall dessa agg är bra http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2637172&view=m . AMD´s FX är bättre för spel (men lite feldesignade om man tänkt bara spela) och deras grafikkort är inte dåliga alls.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

vad kör du med nu för agg? om du inte vet, så står det på klisterlappen på agget ta kort eller skriv av här.

I alla fall dessa agg är bra http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2637172&view=m . AMD´s FX är bättre för spel (men lite feldesignade om man tänkt bara spela) och deras grafikkort är inte dåliga alls.

kör med ett 500 axp agg

+3.3 +5 +12v1 +12v2 -12v +5vsb
23A 28A 17A 18A 0.6A 2.0A

vet inte om detta gör er klokare

model No: AXP -500p12p

Permalänk
Skrivet av Johannesnordh:

kör med ett 500 axp agg

+3.3 +5 +12v1 +12v2 -12v +5vsb
23A 28A 17A 18A 0.6A 2.0A

vet inte om detta gör er klokare

model No: AXP -500p12p

Inte något vidare bygge, men som budget agg är det inte helt kass.
http://www.sweclockers.com/recension/12226-nataggregat-i-budg...

Men om du haft agget i 4 år bör du byta det, Capxon caps är inte kända för någon stabilitet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannesnordh:

kör med ett 500 axp agg

+3.3 +5 +12v1 +12v2 -12v +5vsb
23A 28A 17A 18A 0.6A 2.0A

vet inte om detta gör er klokare

model No: AXP -500p12p

Köp nytt agg!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av skruvis:

Ok.. du har provat en A8 6600K därför är din erfarenhet applicerbar på alla AMD´s processorer..

Fakturan från klarna lär du få betala, tro inget annat...

kanske lite sent ute, men har fortfarande inte fått någon faktura än. Så det verkar vara lugnt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannesnordh:

kanske lite sent ute, men har fortfarande inte fått någon faktura än. Så det verkar vara lugnt

Bara att tacka & ta emot & vara glad.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless