iPhone 6 plus 64 gb eller 16 gb?

Permalänk
Medlem

iPhone 6 plus 64 gb eller 16 gb?

Hej! Tänkte köpa en ny iPhone 6 plus men undar vad är mest värt det, 64 gb minne på telefonen och 1 gb surf eller 16 gb minne på telefon och 3 gb surf? Kan tyvär inte välja båda undrar därför vad som är mest nödvändigt, minne eller surf? Fyller man ut 16 gb fort, surfar man slut på 1 gb fort?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Ta 64GB, du kan köpa till mer surf lätt men inte utöka minnet över huvud taget. Plus att med 16GB finns risken att du har för lite minne när det kommer uppdateringar, vilket är jobbigt. Då måste man rensa för att kunna uppdatera. Och så får det plats mer appar, spel, och framför allt foton/videos.

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem

Jag hade valt 64GB minne, jag är rädd att maxa minnet i min 6a hela tiden. Speciellt med tanke på att appar och spel bara växer hela tiden.

Bara Excell tar ju runt 250mb på telefonen.

Permalänk
Medlem

Kör på 64gb.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Kör på 64gb.

Skrivet av wRRM:

Jag hade valt 64GB minne, jag är rädd att maxa minnet i min 6a hela tiden. Speciellt med tanke på att appar och spel bara växer hela tiden.

Bara Excell tar ju runt 250mb på telefonen.

Skrivet av Rozzor:

Ta 64GB, du kan köpa till mer surf lätt men inte utöka minnet över huvud taget. Plus att med 16GB finns risken att du har för lite minne när det kommer uppdateringar, vilket är jobbigt. Då måste man rensa för att kunna uppdatera. Och så får det plats mer appar, spel, och framför allt foton/videos.

Tack för svaren! Men gör man inte slut på 1 gb surf ganska fort?
Jag har WiFi hemma och på vissa ställen i skolan, kommer nog använda mobilen på rasterna för att kolla instagram, snapchat och liknande.
Räcker 1 gb surf till de ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlexusQ:

Tack för svaren! Men gör man inte slut på 1 gb surf ganska fort?
Jag har WiFi hemma och på vissa ställen i skolan, kommer nog använda mobilen på rasterna för att kolla instagram, snapchat och liknande.
Räcker 1 gb surf till de ?

Personligen tycker jag 1gb är för lite. Man borde ha minst 2gb eller 3gb.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlexusQ:

Tack för svaren! Men gör man inte slut på 1 gb surf ganska fort?
Jag har WiFi hemma och på vissa ställen i skolan, kommer nog använda mobilen på rasterna för att kolla instagram, snapchat och liknande.
Räcker 1 gb surf till de ?

Du menar räcker som i "det tar inte slut innan man får ny surfmängd"? Svaret på det är nej, 1GB räcker inte. Instagram är en minneshog och bandbreddshog. Den autoladdar allt, både videos och bilder. Den sparar allt i cachen. Och beroende på hur mycket du skickar snapchats, desto mer data drar det. Video drar såklart mer, och eftersom båda tjänsterna använder väldigt mycket video kommer din datamängd ta slut innan ens halva månaden gått.

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem

Har du inte tänkt ha musik, video, spel eller bilder på den så duger 16GB lagring. Men har du tänkt ta en massa bilder, ladda ner nya spel (som i och med Metal gärna använder runt 1 - 2 GB per spel) eller kanske ha en film eller två på den så skulle jag definitivt ta den med 64GB lagring.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Det är egentligen bara du själv som kan svara på din fråga. Du får ju gå genom din historik av dataförbrukning och hur mycket utrymme du använder på förra telefonen.

Jag personligen hade aldrig klarat 1gb i surfmängd men 16 gb i lagringsutrymme hade nog gått då jag strömmar det mesta.

Permalänk
Medlem

Varför inte både och?

Permalänk
Medlem

Tja, jag hade inte klarat mig med varken bara 16 GB lagring eller bara 1 GB surf. Jag tycker i så fall att du ska köpa en Iphone 6 (ej Plus) med 64 GB och 3 GB surf.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlexusQ:

Hej! Tänkte köpa en ny iPhone 6 plus men undar vad är mest värt det, 64 gb minne på telefonen och 1 gb surf eller 16 gb minne på telefon och 3 gb surf? Kan tyvär inte välja båda undrar därför vad som är mest nödvändigt, minne eller surf? Fyller man ut 16 gb fort, surfar man slut på 1 gb fort?

Tacksam för svar!

64gb:aren. 16gb klarar man sig inte på. som flera skrivit ^^

och sedan till surfen. man hör massvis att iphone 6 med den nya uppdateringen av någon anledning drar otroligt mycket mer datamängd än andra mobiler (vet inte om det innebär andra iphones eller android/windows phones) men jag skulle rekommendera att uppdatera till 2-3gb, så kan man surfa rätt mycket till och från skolan.

uppgraderade själv från 1 till 3gb och man känner sig mer "säker" nu

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini