Permalänk
Medlem

5960X 0 - Hund 1

Var ute och hämtade ut dom sista delarna till min vatten loop.
Blev föga förvånad när hunden lyckats öppna dörren till andra rummet och gjort detta.

Processorn låg under sängen, tuggad till döds.
Inte tillräckligt med processor Kraft för att klara sig ur den situationen helt enkelt.
Hoppas hunden flaskhalsade den

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

R.I.P

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Medlem

En processor är rätt så hård hur gick det med hundens tänder?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Inte precis gratis den processorn Hoppas försäkringen täcker det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

En processor är rätt så hård hur gick det med hundens tänder?

Amstaff, gick bra med tänderna. Blev ett stort jack i IHSen, samt grova tugg märken undertill.

Beställer ny processor men en läxa lärd iaf.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Amstaff, gick bra med tänderna. Blev ett stort jack i IHSen, samt grova tugg märken undertill.

Beställer ny processor men en läxa lärd iaf.

Skönt att något bra lär va dyrt med hundtandläkare. Tur det inte var en AMD med sina över 900 vassa piggar att sätta i tandköttet

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

):

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Föredetting

Ett ord: hemförsäkring.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

varför ska hundar tugga sönder allt? man blir ju lite irriterad när man ser sånt hära, är ju knappast gratis

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk
Medlem

Bild på processor vore kul att se. Måste vara en ordentlig hund som lyckas göra ett jack i ihs.

Permalänk

Hade en gång i tiden en schäfer som när han var unghund hade som ovana att när han var själv hemma ligga innanför ytterdörren och gnaga på just ett hörn på golvlisten. Till slut ruttnade jag och åkte till K-rauta och inhandlade ett par vinkeljärn. Efter det så var det sluttuggat
Jag lider med dig men du får väl ta det som lärpengar och googla på hunduppfostran för att kanske få slut på tuggandet. För det där lär väl inte vara den enda saken som passerat de käkarna ?
Över 9000;- det är dyr hundmat och det lär bli svårt att få ut på hemförsäkringen såvida du inte har drulle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Blev föga förvånad när hunden lyckats öppna dörren till andra rummet och gjort detta.

Händer det ofta? Dags för lite uppfostran isf..

Permalänk
Medlem

Hunden är en tik, 19.7kg Amstaff och ganska precis 1 1/2 år gammal. Unghund. Precis kommit ur sitt andra löp och blivit väldigt trotsig. Hon är världens snällaste annars men denna gång ville hon nog vara lite busig.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Åh, gud så arg jag hade blivit, men... Så är det att ha hund ibland

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av jOnÄTÄn:

Skönt att något bra lär va dyrt med hundtandläkare. Tur det inte var en AMD med sina över 900 vassa piggar att sätta i tandköttet

Det här fixade min schäfer/rottweiler när han var ~6 månader. Inga men för vare sig tandkött eller tänder.

Antar att Tomikas CPU är mer illa tilltygad och det här var bara en Athlon II X2 255, så inga stora pengar. Problemet var att jag slagit in den för att skicka iväg till en som vunnit processorn på Tradera...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem

Fantastiskt. Eller. jag lider med dig.. hundjefvel!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Inofficiell ambassadör

O ... M ... G ... Satan vad irriterad jag hade blivit. Lider med dig.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk

Jag kom hem till en söndertuggad Ipad 2 för ett antal år sedan. Då fick jag även lära mig att försäkringen inte täcker skador orsakade av vår kära schäfer..
Som tur var hade hon inte fått i sig några vassa bitar som skapade några problem.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

Haha bäst av allt är att hur illa det än är så kan man bara säga fy och få en "vadå?" blick tillbaka. Då får man ett inre skratt liksom. Nåväl blir att fixa en ny. Läxan lärd. Blir att LÅSA dörren in till rummet nästa gång. Hon gick lös på ram minnen för över 4000:- också haha, corsair Dominator Platinum.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Man vet inte fall man ska skratta eller gråta. Men sak är ju säker, du lär ju inte glömma låsa dörren till "godiset" framöver

Permalänk

Försäkringar täcker inte skador orsakade av djur fick jag lära mig när min schäfer repade mina glasögon.
Har du barn så går det att skylla på dom

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Försäkringar täcker inte skador orsakade av djur fick jag lära mig när min schäfer repade mina glasögon.
Har du barn så går det att skylla på dom

Har en dotter på 4 år. Hmmm xD nej då jag får stå kastet. Djur är djur. Glad inget annat fick leka tuggis.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Finns det inte farliga metaller i en processor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Haha bäst av allt är att hur illa det än är så kan man bara säga fy och få en "vadå?" blick tillbaka. Då får man ett inre skratt liksom. Nåväl blir att fixa en ny. Läxan lärd. Blir att LÅSA dörren in till rummet nästa gång. Hon gick lös på ram minnen för över 4000:- också haha, corsair Dominator Platinum.

Höga hyllor kanske?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Pics or it didn't happen som man brukar säga. Ser bara bilder på en trasig kartong, ingen CPU. Har TS skapat en tråd bara för att skryta om att hen har köpt en dyr CPU och sen låtsats att hunden käkade upp den

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Skrivet av Tomika:

Var ute och hämtade ut dom sista delarna till min vatten loop.
Blev föga förvånad när hunden lyckats öppna dörren till andra rummet och gjort detta.
http://i.imgur.com/lPgOQhI.jpg

http://i.imgur.com/9ath4tWh.jpg

http://i.imgur.com/jW2woIm.jpg

Processorn låg under sängen, tuggad till döds.
Inte tillräckligt med processor Kraft för att klara sig ur den situationen helt enkelt.
Hoppas hunden flaskhalsade den

Oj fyfan... en I7. Det är ju faktiskt för jävligt! Hoppas du kanske kan få en garanti p.g.a. fel genom normal användning

Visa signatur

ASUS GTX 980 Ti STRIX
Sennheiser är skönhet
GSP 300 - HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eqlzr:

Pics or it didn't happen som man brukar säga. Ser bara bilder på en trasig kartong, ingen CPU. Har TS skapat en tråd bara för att skryta om att hen har köpt en dyr CPU och sen låtsats att hunden käkade upp den

Isåfall skulle jag posta pics på 3 st RIVE moderkort och 2st 3960X samt 3930K, även alla grafikkort för vet inte hur många tusen. E-peen/skryt kan du hålla dig själv till. Har barn och ett liv i behåll, det är jag tillräckligt glad och stolt över. Hårdvara är metall och endast pengar, pengar finns det gott om.

Högstbjudande. Fungerar säkert jättebra haha

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Nog för att äta läxor är vanligt, men processorer? Rip

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Nog för att äta läxor är vanligt, men processorer? Rip

Skickades från m.sweclockers.com

Hon har nog mer av misstag tuggat på Processorn medans hon egentligen velat tugga på plasten. Men summa summarum när plasten är mm tunn och processorn inuti så blir det ju ändå samma slut resultat.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill. Men man kan inte annat älska dom, dom små liven.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10