Kompakta mITX-chassin med "stöd" för radiatorer?

Permalänk

Kompakta mITX-chassin med "stöd" för radiatorer?

Hej!

Har börjat köpa delar inför mitt mITX-bygge och tänkt köpa följande:

MSI Z97I Gaming AC (mITX) [17x17cm]*
MSI GTX 970 4GB Gaming [269 x 141 x 35]*
* Enligt MSI:s hemsida

och tänkt mellan följande chassin och kyllösningar:

Thermaltake Core V1 tillsammans med Thermaltake Water 3.0 Pro. Chassit klarar ett grafikkort upp till 255mm i "innerchassit" och upp till 285mm i "ytterchassit". PSU upp till 200mm.

Corsair Graphite 380T tillsammans med Corsair H100i där jag byter ut standardfläktarna mot Air Series SP120 Quiet Edition High Static Pressure 120mm Fan Twin Pack (PWM). Chassit klarar ett grafikkort upp till 290mm. PSU upp till 160mm.

Ncase M1 tillsammans med Corsair H100i där jag byter ut standardfläktarna mot Air Series SP120 Quiet Edition High Static Pressure 120mm Fan Twin Pack (PWM). Chassit klarar grafikkort upp till 12.5 eller 11-inches (där MSI GTX 970 4GB Gaming verkar vara 269mm=10.590-inches). Vid GPU över 195mm får PSU:t enbart vara 140mm och icke-modulärt.

SilverStone Raven RVZ01 tillsammans med SilverStone NT06-PRO. Chassit klarar grafikkort upp till 13" med en höjdrestriktion på 5.88" (där MSI GTX 970 4GB Gaming verkar vara 141mm=5.55-inches). Stödjer "SFX" och "SFX-L" PSU (där Silverstones SFX-L PSU är försenat till Februari enl. deras kundtjänst).

Tänkt någon av följande PSU:er:

Silverstone SX600-G SFX 600W med måtten 125 mm (W) × 63.5 mm (H) × 100 mm (D) för SilverStone Raven RVZ01.
EVGA SuperNova G2 750W med måtten 85mm (H) x 150mm (W) x 180mm (L) för Thermaltake Core V1
avseende de två sista har jag inte efterforskat riktigt gällande PSU.

Vad jag söker:
- Relativt litet och kompakt chassi (ska dock inte behöva sitta med mikroskop för att bygga i det och vill gärna ha möjlighet för ODD i någon form, t.ex. "Slot-In" eller liknande och gärna 1x3.5" iaf.)
- Ha stöd för radiator, antingen 240mm (Corsair H100i) eller en annan AiO som t.ex. Thermaltake Water 3.0 Pro.
- Någolunda överklockningsmöjligheter (genom att de stödjer vattenkylning och inte är extremt litet så de begränsar komponentval)
- Tyst utifrån de följer de första två kriterierna
- "Det ska bara funka"-tänk, köper helst chassi och vattenkylning från samma tillverkare så det är "gjort" att båda ska passa från början utan "meck".

Ev. tänkt i framtiden att köpa ett "Mini"-kort av GTX 970 (helst av MSI när/om det lanseras). SilverStone chassit ger mig enbart i princip möjlighet med deras egna luftkylare så överklockningsmöjligheterna är minimala. Lutar åt Thermaltake Core V1 + Thermaltake Water 3.0 Pro (som är omöjlig att hitta) hitills iaf.

Tar tacksamt mot kommentarer och åsikter / TheSwede86

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Corsair 250D?

Jag skulle köpa det själv men det tog sådan satans tid att få fram det så jag köpte ett FD Node 804 istället.

250D har en dedikerad plats för 240mm kylare i ena sidan(eller fläktar om man vill ha det), samt sväljer 290mm långa grafikkort, samt ATX PSU och 5,25" optisk läsare.

http://www.corsair.com/en-us/obsidian-series-250d-mini-itx-pc...

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av Carlj:

Corsair 250D?

Jag skulle köpa det själv men det tog sådan satans tid att få fram det så jag köpte ett FD Node 804 istället.

250D har en dedikerad plats för 240mm kylare i ena sidan(eller fläktar om man vill ha det), samt sväljer 290mm långa grafikkort, samt ATX PSU och 5,25" optisk läsare.

http://www.corsair.com/en-us/obsidian-series-250d-mini-itx-pc...

Haha jag visste jag glömt ett chassi!
Tänkt på Corsair 250D faktiskt och då köra ett Corsair RM750 som med ett par extra kablar funkar med "Corsair Link", tänkt koppla in kylningen (H100i), PSU (RM750) och även ev. chassifläktar till "Corsair Commander Mini".

Vet att just "RM"-agget från Corsair är som att svära i kyrkan om man tar det före EVGA:s men lite intresserad att ha "allt" (PSU, Vattenkylning, Fläktar etc.) inkopplat via Corsair Link. Det kanske däremot är helt onödigt egentligen så jag vet faktiskt inte...

Nu blev det svårare, damn it! (Haha tack för påminnelsen dock).

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Hej!

Har börjat köpa delar inför mitt mITX-bygge och tänkt köpa följande:

MSI Z97I Gaming AC (mITX) [17x17cm]*
MSI GTX 970 4GB Gaming [269 x 141 x 35]*
* Enligt MSI:s hemsida

och tänkt mellan följande chassin och kyllösningar:

Thermaltake Core V1 tillsammans med Thermaltake Water 3.0 Pro. Chassit klarar ett grafikkort upp till 255mm i "innerchassit" och upp till 285mm i "ytterchassit". PSU upp till 200mm.

Corsair Graphite 380T tillsammans med Corsair H100i där jag byter ut standardfläktarna mot Air Series SP120 Quiet Edition High Static Pressure 120mm Fan Twin Pack (PWM). Chassit klarar ett grafikkort upp till 290mm. PSU upp till 160mm.

Ncase M1 tillsammans med Corsair H100i där jag byter ut standardfläktarna mot Air Series SP120 Quiet Edition High Static Pressure 120mm Fan Twin Pack (PWM). Chassit klarar grafikkort upp till 12.5 eller 11-inches (där MSI GTX 970 4GB Gaming verkar vara 269mm=10.590-inches). Vid GPU över 195mm får PSU:t enbart vara 140mm och icke-modulärt.

SilverStone Raven RVZ01 tillsammans med SilverStone NT06-PRO. Chassit klarar grafikkort upp till 13" med en höjdrestriktion på 5.88" (där MSI GTX 970 4GB Gaming verkar vara 141mm=5.55-inches). Stödjer "SFX" och "SFX-L" PSU (där Silverstones SFX-L PSU är försenat till Februari enl. deras kundtjänst).

Tänkt någon av följande PSU:er:

Silverstone SX600-G SFX 600W med måtten 125 mm (W) × 63.5 mm (H) × 100 mm (D) för SilverStone Raven RVZ01.
EVGA SuperNova G2 750W med måtten 85mm (H) x 150mm (W) x 180mm (L) för Thermaltake Core V1
avseende de två sista har jag inte efterforskat riktigt gällande PSU.

Vad jag söker:
- Relativt litet och kompakt chassi (ska dock inte behöva sitta med mikroskop för att bygga i det och vill gärna ha möjlighet för ODD i någon form, t.ex. "Slot-In" eller liknande och gärna 1x3.5" iaf.)
- Ha stöd för radiator, antingen 240mm (Corsair H100i) eller en annan AiO som t.ex. Thermaltake Water 3.0 Pro.
- Någolunda överklockningsmöjligheter (genom att de stödjer vattenkylning och inte är extremt litet så de begränsar komponentval)
- Tyst utifrån de följer de första två kriterierna
- "Det ska bara funka"-tänk, köper helst chassi och vattenkylning från samma tillverkare så det är "gjort" att båda ska passa från början utan "meck".

Ev. tänkt i framtiden att köpa ett "Mini"-kort av GTX 970 (helst av MSI när/om det lanseras). SilverStone chassit ger mig enbart i princip möjlighet med deras egna luftkylare så överklockningsmöjligheterna är minimala. Lutar åt Thermaltake Core V1 + Thermaltake Water 3.0 Pro (som är omöjlig att hitta) hitills iaf.

Tar tacksamt mot kommentarer och åsikter / TheSwede86

Har min HTPC/landator i ett CM elite 130 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2084008
som stödjer 120mm CPU kylare tex CM Seidon 120m http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1462112

jag är nöjd för priset och har själv tankar på att gå över till vattenkylning från nuvarande Noctua NH-L9i när jag flyttar över min 2500k till systemet vid nästa uppgradering av mainburken.

https://www.youtube.com/watch?v=YlW6hw0WUpw

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Skrivet av htbtoma:

Har min HTPC/landator i ett CM elite 130 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2084008
som stödjer 120mm CPU kylare tex CM Seidon 120m http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1462112

jag är nöjd för priset och har själv tankar på att gå över till vattenkylning från nuvarande Noctua NH-L9i när jag flyttar över min 2500k till systemet vid nästa uppgradering av mainburken.

https://www.youtube.com/watch?v=YlW6hw0WUpw

Tackar!
Väl värt att fundera på.
Conrad kunde inte ta in "Water 3.0 Pro" så kollat med Liontech. Är nog så att de har samma leverantör och det är slut hos leverantören dvs. slut överallt oavsett butik. Kan jag inte få den CPU-kylaren så är det chassit inte intressant för jag vill inte gå på den klenare "Performer"-modellen.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

http://www.cooltek.de/en/powered-by-jonsbo/w1/101/w1?c=237

Där är ett chassi som det mest får plats i. Lite större än dem andra alternativen, men ett väldigt snyggt chassi. Coolerkit har dessa chassin.

Visa signatur

| Moderkort: Asus Maximus VIII Gene | CPU: Intel I7 6700k | Ramminne: Corsair 16GB | Grafikkort: XFX NANO 4Gb HBM | PSU: EVGA SUPERNOVA P2 850W | Chassi: Phanteks Evolv | Skärm: ASUS MG279Q

Permalänk
Medlem

Kolla upp evga hadron hydro, den har stöd för en 240mm-radiator & optisk enhet samt relativt långa grafikkort.
Den har även ett dedikerat vattenkylningskit man kan köpa till.

Enda nackdelen är att 240mm-platsen i princip endast funkar med deras egna radiator.

Se mer här: http://eu.evga.com/products/prodlist.asp?switch=7

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Haha jag visste jag glömt ett chassi!
Tänkt på Corsair 250D faktiskt och då köra ett Corsair RM750 som med ett par extra kablar funkar med "Corsair Link", tänkt koppla in kylningen (H100i), PSU (RM750) och även ev. chassifläktar till "Corsair Commander Mini".

Vet att just "RM"-agget från Corsair är som att svära i kyrkan om man tar det före EVGA:s men lite intresserad att ha "allt" (PSU, Vattenkylning, Fläktar etc.) inkopplat via Corsair Link. Det kanske däremot är helt onödigt egentligen så jag vet faktiskt inte...

Nu blev det svårare, damn it! (Haha tack för påminnelsen dock).

Jag har en H80i, och en H105. Dvs en med Link, och en utan. Och Link är ett helvete som Corsair aldrig får ordning på. Det är mycket lättare att köra fläktarna med Y-förgrening på någon chassi pin, och styra fläktarna genom moderkorts tillverkarns program(tex Asus AI Suit 3).

När jag köpte min H80i i början av året fick jag sitta och leta upp beta versioner och pilla i regedit för att få det att fungera, men ändå så kunde det dyka upp helt nollställt i Link efter en omstart av datorn. Enda fördelen är att du kan hålla koll på vatten tempen, men det klarar jag mig utan.

Ang RM serien så är det väl snarare CM serien det svärs om?(Som jag har i min dator.....)

Sedan tycker jag du ska köra på Corsair 250D, eftersom det fyller dina kriterier. Skulle du kunna tänka dig att gå upp lite i storlek så rekommenderar jag Fractal Design Node 804. Förbannat trevligt chassi, med möjligheter till att gå över till riktig vatten kylning ifall du skulle känna för det en dag. Eller rent av Corsair 240(vad det nu heter, den stora modellen heter 540, kubchassin).

Lycka till

Men som sagt, smaken är som baken och det är du som ska ha chassit

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Tack för alla svar.

Står nu mellan:

Corsair Obsidian 250D + Corsair H100i + Corsair AS SP120 Quiet Edition High Static Pressure 120mm Fan Twin Pack (PWM) [Stödjer ODD]
eller
Thermaltake Core V1 + Thermaltake Water 3.0 Pro [Stödjer ej ODD]

Osäker gällande PSU, gällande Thermaltake tänker jag EVGA PSU:t men gällande Corsair är jag osäker. Om nu "Link" är så dåligt som Carlj säger finnns det ingen anledning att köra något annat än EVGA PSU:t där heller men vore kul (av någon anledning, vet ej varför haha) att köra Corsair hela vägen (iaf. gällande chassi,psu och kylning) i det bygget.

Gällande storlek så är skillnad marginell i min mening:
Core V1 (-1.4cm, -1.7cm, -4.5cm) HxBxD mot 250D...
Nu har jag aldrig kört ett mITX-bygge men antar att skillnaderna ovan är knappt märkbara om man talar yttermått och placering av själva chassit.

Hmm...

Edit: Ja vi kan ju inleda med att om inte Thermaltake Water 3.0 Pro går att fixa så faller hela Thermaltake idén. Dessutom så säger recensioner att det chassit klarar grafikkort upp till 285mm medans deras egna sida ger det extremt luddiga "internt chassi X" och "externt chassi Y" svaret. Mailat Thermaltake och frågat. Så beroende på tillgänglighet avseende kylaren och måtten kan valet bli enkelt sånär på PSU.

Edit igen:
Ah de här bilderna förklarar det:
Bild 1
Bild 2
Grafikkortet sticker då alltså ut ur chassit, frågan är om CPU-kylaren inte blockerar det så enbart kortare kort kan användas.
Inväntar svaret med spänning.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

borde få plats i ett fractal design node 804 har ett liggandes om du är sugen, bara typ en vecka gammalt

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

borde få plats i ett fractal design node 804 har ett liggandes om du är sugen, bara typ en vecka gammalt

Nej det får plats i ett Node 804, eftersom jag själv sitter med mITX grejer och en H105 kylare och 804
Om du tänker på 304 så är alla AIO kylare större än 120mm att glömma utan att ta fram dremmeln ;).

Skrivet av TheSwede86:

Tack för alla svar.

Står nu mellan:

Corsair Obsidian 250D + Corsair H100i + Corsair AS SP120 Quiet Edition High Static Pressure 120mm Fan Twin Pack (PWM) [Stödjer ODD]
eller
Thermaltake Core V1 + Thermaltake Water 3.0 Pro [Stödjer ej ODD]

Osäker gällande PSU, gällande Thermaltake tänker jag EVGA PSU:t men gällande Corsair är jag osäker. Om nu "Link" är så dåligt som Carlj säger finnns det ingen anledning att köra något annat än EVGA PSU:t där heller men vore kul (av någon anledning, vet ej varför haha) att köra Corsair hela vägen (iaf. gällande chassi,psu och kylning) i det bygget.

Gällande storlek så är skillnad marginell i min mening:
Core V1 (-1.4cm, -1.7cm, -4.5cm) HxBxD mot 250D...
Nu har jag aldrig kört ett mITX-bygge men antar att skillnaderna ovan är knappt märkbara om man talar yttermått och placering av själva chassit.

Hmm...

Edit: Ja vi kan ju inleda med att om inte Thermaltake Water 3.0 Pro går att fixa så faller hela Thermaltake idén. Dessutom så säger recensioner att det chassit klarar grafikkort upp till 285mm medans deras egna sida ger det extremt luddiga "internt chassi X" och "externt chassi Y" svaret. Mailat Thermaltake och frågat. Så beroende på tillgänglighet avseende kylaren och måtten kan valet bli enkelt sånär på PSU.

Edit igen:
Ah de här bilderna förklarar det:
Bild 1
Bild 2
Grafikkortet sticker då alltså ut ur chassit, frågan är om CPU-kylaren inte blockerar det så enbart kortare kort kan användas.
Inväntar svaret med spänning.

Dold text

Hade jag varit i dina skor så hade jag plockat på mig ett 250D. En H110(i) får plats, du får i en ODD, och grafikkortet sitter i chassit, inga knepiga(min åsikt) lösningar där en del av grafikkortet sticker ut som kan skapa mer huvudvärk med kylaren(Thermaltake water 3.0 pro är 120mm?).

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av Carlj:

Hade jag varit i dina skor så hade jag plockat på mig ett 250D. En H110(i) får plats, du får i en ODD, och grafikkortet sitter i chassit, inga knepiga(min åsikt) lösningar där en del av grafikkortet sticker ut som kan skapa mer huvudvärk med kylaren(Thermaltake water 3.0 pro är 120mm?).

Jag blev faktiskt mer sugen på 250D när jag kollade upp H110 men jag hittar ingenstans att den ska vara kompatibel?
Enligt LegitReviews om jag tolkar det rätt så kan inte H100(i) få plats utan att man tar bort 5.25"-platsen (för gott)?

240mm radiator verkar vara max i 250D.

Blir nog en 250D + H100i + tystare Corsair-fläktar + EVGA PSU då "Corsair Link" verkar vara uselt.

@Adnerhill: Tack men Node 804 är inte intressant, 250D är "stort nog" som det är för mITX enligt mig.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Jag blev faktiskt mer sugen på 250D när jag kollade upp H110 men jag hittar ingenstans att den ska vara kompatibel?
Enligt LegitReviews om jag tolkar det rätt så kan inte H100(i) få plats utan att man tar bort 5.25"-platsen (för gott)?

240mm radiator verkar vara max i 250D.

Blir nog en 250D + H100i + tystare Corsair-fläktar + EVGA PSU då "Corsair Link" verkar vara uselt.

@Adnerhill: Tack men Node 804 är inte intressant, 250D är "stort nog" som det är för mITX enligt mig.

Borde inte H105 passa?

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Skrivet av majje:

Borde inte H105 passa?

Nej dessvärre inte.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Borde inte H105 passa?

Ironiskt nog så är 105 tjockare än H110

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Jag blev faktiskt mer sugen på 250D när jag kollade upp H110 men jag hittar ingenstans att den ska vara kompatibel?
Enligt LegitReviews om jag tolkar det rätt så kan inte H100(i) få plats utan att man tar bort 5.25"-platsen (för gott)?

240mm radiator verkar vara max i 250D.

Blir nog en 250D + H100i + tystare Corsair-fläktar + EVGA PSU då "Corsair Link" verkar vara uselt.

@Adnerhill: Tack men Node 804 är inte intressant, 250D är "stort nog" som det är för mITX enligt mig.

Om du tar en H110, eller enH110i spelar ingen roll de är lika tjocka.

Ang att ta ut 5,25" platsen så verkar det inte behövas enligt Corsair själva, men jag vet inte eftersom jag inte har chassit själv!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av Carlj:

Om du tar en H110, eller enH110i spelar ingen roll de är lika tjocka.

Ang att ta ut 5,25" platsen så verkar det inte behövas enligt Corsair själva, men jag vet inte eftersom jag inte har chassit själv!

http://www.corsair.com/en-us/~/media/4899DE26770B401A8CEC1866...

Hm. Får kolla med Corsair själva, enligt deras hemsida för 250D står det inte att H105 stödjs och googlar jag det verkar många säga att det inte fungerar.
Blir oavsett 250D + H100 (el. ev. H105) + tystare Corsair-fläktar + EVGA har jag bestämt mig för nu
Försöker återkomma med resultatet (bygget) och svar från Corsair.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Hm. Får kolla med Corsair själva, enligt deras hemsida för 250D står det inte att H105 stödjs och googlar jag det verkar många säga att det inte fungerar.
Blir oavsett 250D + H100 (el. ev. H105) + tystare Corsair-fläktar + EVGA har jag bestämt mig för nu
Försöker återkomma med resultatet (bygget) och svar från Corsair.

Nej, 105 får inte plats eftersom den är 38(?)mm bred, medans H110/i är 27mm. H110 är det du ska ha om du ska ha ODD.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Själv kör jag Coolermaster elite 130, litet men högljutt chassi. har klämt i ett R9 290 Tri-X så det borde vara tyst men precis ALLT ljud läcker ut, trots en AIo lösning (CM Seidon 120V).

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Själv kör jag Coolermaster elite 130, litet men högljutt chassi. har klämt i ett R9 290 Tri-X så det borde vara tyst men precis ALLT ljud läcker ut, trots en AIo lösning (CM Seidon 120V).

jag har bytt frontfläkten till en noctua samt kör Noctua NH-L9i som processorkylare och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=996051 som nätagg,
datorn är då knäpptyst 50cm från burken i idle och knappt hörbar under load med öriga komponenter i sign. så det går att få tyst håller dock med om att chassit i "stock" lät en del.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

jag har bytt frontfläkten till en noctua samt kör Noctua NH-L9i som processorkylare och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=996051 som nätagg,
datorn är då knäpptyst 50cm från burken i idle och knappt hörbar under load med öriga komponenter i sign. så det går att få tyst håller dock med om att chassit i "stock" lät en del.

Just bytt nätagget till ett BeQuiet samt AIO:n till en Corsair H60v2, lägre ljudnivå men fortfarande högljutt. allt är relativt dock. det är inte en Delta 60mm i chassit iaf!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.