Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Var sitter flaskhalsen? i5 2500k, PCI-E 2.0, 7970 CF

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellberg244:

Jävligt fint resultat! Testade 1.4v och 5.2ghz. Stabilt å fint! Temp på 70 grader under stresstest! Fick en blåskärm igår på 5.1ghz @ 1.36 så höjde volten till 1.37 nu, fortfarande väldigt bra temps!

ja för fan men det sägs att det kan skada cpu'n över 1,335v men vem bryr sig nu när det är en 3 år gammal processor bara fortsätt kräma ut så mycket prestanda som möjligt

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Tjena tjena!

I lördags satt jag och pressa massa battlefield4! Sjukt nöjd med att kunna köra allt på ultra och få ut 150 stabila fps!
Efter 3-4 timmars spelande fick jag en blåskärm, starta om datorn och passade på att ge processorn en lite skvätt extra volt.

Va trött så efter att ha stresstestat i några timmar stängde jag av och gick å la mig.

Igår när jag satt vid datorn och ska avnjuta lite bf4 uppstod lite konstigheter. Fick screen tearing, körde klart rundan och precis när den tog slut blev skärmen blå och datorn hängde sig.

Starta om datorn, allt såg ut att vara i sin ordning tills jag starta bf4...
Nu va problemet med låg GPU use tillbaka.. ligger mellan 30-55% per GPU i BF4. Processorn 100% som innan. Dock inge stuttering eller tearing..

Har formaterat, testat olika klockningar, höjt och sänkt volt på korten, klockat om processorn.. Inget verkar hjälpa.
Detta problem existerar ENDAST i BF4. Benchmarks ger sjukt fina resultat utan några låga fps dippar. Heaven flyter på som smält smör! 12k + score i firestrike, runt 18k graphicscore.

Är väldigt förvirrad nu, någon som vet vad detta kan bero på?
Ska testa byta crossfire bryggan efter jobbet, hjälper inte det tänkte jag byta plats på korten samt byta PCI-E lane på det under kortet till ett snäpp högre upp.