Assassins Creed IV Black flag 60fps?

Permalänk
Inaktiv

Assassins Creed IV Black flag 60fps?

Så jag köpte detta spelet nu på rean. Väldigt förväntansfull för att få spela något nytt äventyrsspel eftersom jag på senare mest lirat CS och TF2. Iallafall till saken. När jag kom in i spelet och skulle göra mina första uppdrag så märkte jag att frame raten var på typ 30. Jag letade genast runt för att hitta en lösning men inget har funkat. Jag har provat D3Doverrider och hållit på med en massa andra inställningar men det funkar inte heller. Har ett 660 från EVGA så det ska nog inte vara några problem som helst.

Skrev detta inlägg väldigt snabbt så jag ursäktar för stav fel. Om ni själva vet hur man fixar detta skriv gärna det. Det var allt!

God Jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon229945:

Så jag köpte detta spelet nu på rean. Väldigt förväntansfull för att få spela något nytt äventyrsspel eftersom jag på senare mest lirat CS och TF2. Iallafall till saken. När jag kom in i spelet och skulle göra mina första uppdrag så märkte jag att frame raten var på typ 30. Jag letade genast runt för att hitta en lösning men inget har funkat. Jag har provat D3Doverrider och hållit på med en massa andra inställningar men det funkar inte heller. Har ett 660 från EVGA så det ska nog inte vara några problem som helst.

Skrev detta inlägg väldigt snabbt så jag ursäktar för stav fel. Om ni själva vet hur man fixar detta skriv gärna det. Det var allt!

God Jul

Testat slå av v-sync helt och hållet?

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Inaktiv

Japp det har jag. Och det är ingen skillnad förutom input lag

Permalänk
Medlem

Blir svårt att nå upp till 60 fps i huvud taget. Ännu svårare med ett 660. Jag har ett fabriksöverklockad 660 Ti och det är sällan jag når upp dit med finjusterade inställningar (alltså inte högsta). Spelet är helt enkelt både krävande och rätt dåligt optimerad

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk

Håller med tidigare talare; spelet är krävande samt väldigt dåligt optimerat för PC. Jag har fått ställa ner det mesta på lägsta för att hålla stadiga 40/50+ fps, rätt ordentligt med trådar över internet där många bekräftar samma upplevelse, det är skakigt att köra oavsett rigg

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Inaktiv

Så det finns inget sätt att fixa det? I med att det är ett tredje persons spel så måste man ju ha 60fps för att det ska vara spelbart.

Permalänk
Skrivet av anon229945:

Så det finns inget sätt att fixa det? I med att det är ett tredje persons spel så måste man ju ha 60fps för att det ska vara spelbart.

Letade efter samma lösningar tidigare, dock utan större framgång. Tröttnade rätt snabbt och drog ner det mesta för att få allt att flyta på bra. Du kan försöka optimera spelet så gott du kan via Nvidias kontrollpanel, så som att inte använda spelets v-sync utan den som finns att välja där och lite andra val som trippel buffering etc. Dock hittade aldrig jag något som fungerade, nu har ju inte jag samma setup som du men vad jag har hört ska det inte spela någon större roll.

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eriksson_91:

Letade efter samma lösningar tidigare, dock utan större framgång. Tröttnade rätt snabbt och drog ner det mesta för att få allt att flyta på bra. Du kan försöka optimera spelet så gott du kan via Nvidias kontrollpanel, så som att inte använda spelets v-sync utan den som finns att välja där och lite andra val som trippel buffering etc. Dock hittade aldrig jag något som fungerade, nu har ju inte jag samma setup som du men vad jag har hört ska det inte spela någon större roll.

Det var synd. Aja får väll lira ngt annat då

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon229945:

Så det finns inget sätt att fixa det? I med att det är ett tredje persons spel så måste man ju ha 60fps för att det ska vara spelbart.

Finns inget magiskt trick vad jag vet. Du får nog börja sänka inställningar tyvärr :/ Det var mer eller mindre ospelbart när jag hade min 1090T och 660Ti, speciellt i multiplayer. Efter att jag uppgraderade till 4670k@4.3GHz fungerade det desto bättre, men jag var ändå tvungen att dra ner inställningarna ganska mycket, stänga av ingame v-sync och tvinga adaptive v-sync eller v-sync off i NVIDIA control panel för att få ut stadiga 60 fps.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ