Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

Kommer datorn att kortslutas? Hjälp!

Ey! Har nyss byggt ihop första datorn o de va riktigt kul! Men jaja, när man monterade moderkortet så fanns det en typ pinne som stack upp, den var bra till hjälp eftersom den höll vfast moderkortet åt en! Asså den e typ integrerad i chassit o var rund så testade inte att ta bort den, assvårt att förklara men de va lite som en distans fast den sticker igenom ett moderkortshål och går inte att montera en skruv i den.. Kan tyvärr inte ladda upp nån bild! Vad tror ni? Vill vara säker för har int råd med nya komponenter...

Lite dum fråga men jaja! (Flytta tråden om den ligger fel)

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wizty:

Ey! Har nyss byggt ihop första datorn o de va riktigt kul! Men jaja, när man monterade moderkortet så fanns det en typ pinne som stack upp, den var bra till hjälp eftersom den höll vfast moderkortet åt en! Asså den e typ integrerad i chassit o var rund så testade inte att ta bort den, assvårt att förklara men de va lite som en distans fast den sticker igenom ett moderkortshål och går inte att montera en skruv i den.. Kan tyvärr inte ladda upp nån bild! Vad tror ni? Vill vara säker för har int råd med nya komponenter...

Lite dum fråga men jaja! (Flytta tråden om den ligger fel)

Vad är det för chassi?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av nackskägg:

Vad är det för chassi?

Skrivet av Sveklockarn:

Ser "pinnen" som sitter i chassit ut som distansen längst upp till vänster i den länkade bilden?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ef/Toennchen_IMGP5029_wp.jpg

Sveclockarn: Nej! Tittar man på den där plåten som man skruvar i distanserna i så är den integrerad eller va man ska säga.

Nackskägg: Corsair Carbide 200R

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att yola funkar det så funkar det annars så blir det knas men det är ju en risk du kan ta

Permalänk
Medlem

Ingen fara, Det är en distans som ska hjälpa till att hålla kvar moderkortet när du skruvar i de andra distanserna God Jul

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

Chassin med fasta distanser borde förbjudas, men det är vad du har.

Det kan vara värt att titta hur det ser ut runt skruvhålen på undersidan av moderkortets, så att distanserna går fria från ledande detaljer. Jag har behövt "frisera" utstickande komponentben med sidavbitare på undersidan av ett moderkort jag monterade i ett chassi med fasta distanser en gång.

Upptäckte det genom att datorn inte startade efter monteringen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Chassin med fasta distanser borde förbjudas, men det är vad du har.

Det kan vara värt att titta hur det ser ut runt skruvhålen på undersidan av moderkortets, så att distanserna går fria från ledande detaljer. Jag har behövt "frisera" utstickande komponentben med sidavbitare på undersidan av ett moderkort jag monterade i ett chassi med fasta distanser en gång.

Upptäckte det genom att datorn inte startade efter monteringen...

Detta (

är hans chassi ifrån baksidan. Kan det vara något ledande osv där?

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

Under moderkortets "cutout" är den fasta distansen. Du ser den utan ett hål

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

Jag avsåg alltså om utstickande detaljer på moderkortets baksida som kortsluts mot fasta/pressade distanser.

Permalänk
Avstängd

Skitsamma Datorn funkar finfint, ha en forsatt najs jul ;)!

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558