Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillemeter:

Eftersom jag gjort om sidan och det var ett tag sen jag postade. Så här är min personliga profil och yrkesprofil.
http://www.christher.se/

Inte för att vara sån men det är väl ett Wordpress tema du köpt? Står iallafall det i sidfoten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nanberg8:

Inte för att vara sån men det är väl ett Wordpress tema du köpt? Står iallafall det i sidfoten.

Ja, men ett tema är bara en grundsten för att inte behöva bygga allt från grunden. Vad man bygger på den grunden genom texter, bilder är upp till var och en. det blir ens egen prägel genom layout, bild och typografi osv. Så ja, jag har skapat min sida.

Permalänk
Medlem

http://vadskajag.se - För den som inte kan bestämma sig

Uppdaterar och fyller sidan regelbundet, behöver dock rullande feedback/tipps/kritik och eventuella sammarbetspartners

Permalänk

http://www.hellogothenburg.com/

Vad tycker ni?

Sida för internationella studenter vid Göteborgs Univesitet och hotspots som de gillar typ. Även om deras upplevelser. Kommer pumpa mer på den under nästa termin.

Gjord i WordPress och ja, jag använder köpe-tema som jag tweakat lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilssonbst:

http://www.hellogothenburg.com/

Vad tycker ni?

Sida för internationella studenter vid Göteborgs Univesitet och hotspots som de gillar typ. Även om deras upplevelser. Kommer pumpa mer på den under nästa termin.

Gjord i WordPress och ja, jag använder köpe-tema som jag tweakat lite

Ser bra ut. Förutom att hemsidan har en länk tagg som gör att hela bakgrunden är klickbar..

<a href="" target="_blank" id="cb-bg-to" rel="nofollow"></a>

Permalänk
Skrivet av laynus:

Ser bra ut. Förutom att hemsidan har en länk tagg som gör att hela bakgrunden är klickbar..

<a href="" target="_blank" id="cb-bg-to" rel="nofollow"></a>

Tack för feedback!
Yes har tänkt på det med. Ska ta och kolla med tema-skaparen om hur man tar bort det

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilssonbst:

Tack för feedback!
Yes har tänkt på det med. Ska ta och kolla med tema-skaparen om hur man tar bort det

laynus berättade ju vad du ska ta bort, sök efter den raden och ta bort den bara.

Permalänk

Min sida för min min minecraft server.

http://treecraft.ravla.org

Permalänk
Medlem
Skrivet av alvarlagerlof:

Min sida för min min minecraft server.

http://treecraft.ravla.org

Gillar menyn skarpt! Stilren och snygg
Det ända som saknas med den är någon slags indikator som visar vilken sida som man är på, t.ex. att den oranga linjen stannar kvar när man klickar på ett av alternativen.

Permalänk
Medlem

Hej! Jag skulle vilja be om lite feedback på min hemsida jag har gjort. Kan finnas lite stavfel och dylikt då den inte är helt hundra riktigt än. Tack på förhand.
www.webio.se

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morran:

Hej! Jag skulle vilja be om lite feedback på min hemsida jag har gjort. Kan finnas lite stavfel och dylikt då den inte är helt hundra riktigt än. Tack på förhand.
www.webio.se

Skickades från m.sweclockers.com

Min högst personliga åsikt som jag inte vill att du ska misstolka eller ta illa vid för är:
"Den ser ut att vara gjord för synskadade pensionärer."

Hela grejen för mig med högupplösta skärmar är att man kan få in mycket på dem, det behöver inte bli rörigt och en röra behöver man inte lösa med 1000% Zoom.

För min del så backar mitt huvud automatiskt vid synen av sidan.

Sen är det temat du valt att köra på och det respekterar jag, det är enkelt o smidigt.

Hoppas som sagt att du inte tar illa vid!

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannen99:

Min högst personliga åsikt som jag inte vill att du ska misstolka eller ta illa vid för är:
"Den ser ut att vara gjord för synskadade pensionärer."

Hela grejen för mig med högupplösta skärmar är att man kan få in mycket på dem, det behöver inte bli rörigt och en röra behöver man inte lösa med 1000% Zoom.

För min del så backar mitt huvud automatiskt vid synen av sidan.

Sen är det temat du valt att köra på och det respekterar jag, det är enkelt o smidigt.

Hoppas som sagt att du inte tar illa vid!

Tack för feedbacken och jag ska se över det du sa. Självklart tar jag det inte det personligt då det är en smak sak. Smaken är som baken, brukar man ju säga!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av iJacob:

Gillar menyn skarpt! Stilren och snygg
Det ända som saknas med den är någon slags indikator som visar vilken sida som man är på, t.ex. att den oranga linjen stannar kvar när man klickar på ett av alternativen.

Tack så mycket! Testa att gå in på en mobil.

P.s. Jag är 12 år gammal...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Morran:

Hej! Jag skulle vilja be om lite feedback på min hemsida jag har gjort. Kan finnas lite stavfel och dylikt då den inte är helt hundra riktigt än. Tack på förhand.
www.webio.se

Skickades från m.sweclockers.com

Gillar att sidan är stor och tydlig, med egna ikoner och stil.

Tycker det ser lite lustigt i med så mycket text i versaler, likaså känns avståndet mellan orden lite väl stor. Långa meningar som borde kunna kortas ner lite. Kanske beskriva lite mer hur ni håller kundens idé i fokus, och vad är "kort leveranstid"?

Kanske att det kommer upp en hovrande text om man håller muspekaren över texten som finns under priserna, som förklarar vad responsiv design är till exempel?

Annars gillar jag sidan, märks att ni satsar på lågpris och enkelhet, och det märks i designen. Skulle jag ha behov som privatperson eller småföretagare att fixa en enkel sida betalar jag hellre er 2000+moms istället för att mecka i flera timmar och få något halvtaskigt, eller köpa på sig för mycket av en större webbyrå.

Lägg gärna till referenser om ni har några, så att man kan se vad ni/du faktiskt har gjort och kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Gillar att sidan är stor och tydlig, med egna ikoner och stil.

Tycker det ser lite lustigt i med så mycket text i versaler, likaså känns avståndet mellan orden lite väl stor. Långa meningar som borde kunna kortas ner lite. Kanske beskriva lite mer hur ni håller kundens idé i fokus, och vad är "kort leveranstid"?

Kanske att det kommer upp en hovrande text om man håller muspekaren över texten som finns under priserna, som förklarar vad responsiv design är till exempel?

Annars gillar jag sidan, märks att ni satsar på lågpris och enkelhet, och det märks i designen. Skulle jag ha behov som privatperson eller småföretagare att fixa en enkel sida betalar jag hellre er 2000+moms istället för att mecka i flera timmar och få något halvtaskigt, eller köpa på sig för mycket av en större webbyrå.

Lägg gärna till referenser om ni har några, så att man kan se vad ni/du faktiskt har gjort och kan.

Tack för en bra feedback! Våra referenser kommer ligga under kunder och har just nu bara fyllnadsbilder där. Företaget sig är inte startat än, utan det blir sent i januari/februari.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag vill tipsa om en nyligen öppnad hemsida, som fokuserar på övergivna platser, byggnader och annat.
Den heter något så enkelt som http://abandoned.io/ - och är öppen för alla.

Det går väldigt fort att komma igång. Registrera ett konto, och börja ladda upp.
Begränsningarna för nya användare är 50 bilder i ett galleri, och 500 bilder per dag.
Storleksmässigt är det satt till 10MB per bild, den här kommer antingen att ökas eller sänkas
när trafiken och besökarantalet ökar på sidan. Just nu flyter det på. Finns ett test-galleri
uppe för dom som vill testa kvalitén på bilder som laddats upp samt hastigheten att ladda en bild.
Just nu kan man inte trycka upp bilderna i helskärm, men det är på gång att läggas till.

Sidan läser själv in eventuell EXIF/META-data på varje bild, och man kan även geotagga en bild om man vill det.
En kommentar kan man enkelt skriva till varje bild innan man publicerar den på sidan.

Det finns bloggar, om man t.ex vill dela med sig av mer än bara bilder på ett smidigt sätt.

Sidan är på engelska, då jag har tänkt att det finns väldigt många duktiga fotografer/utforskare där ute.

Har ni några frågor eller så är ni välkomna att kontakta mig.

/ Christoffer

Permalänk
Medlem

discussi.se - Snapchat, Kik, ask, instagram profiler samlade på ett ställe

Ett projekt som jag och ett par till har jobbat med ett tag nu. Man skapar en profil där man lägger till sina konton till diverse chatprogram och
på så sätt når ut till andra som också vill chatta eller dela sina profiler.

All form av kritik, tips, och liknande uppskattas

Permalänk
Skrivet av Bosnic:

discussi.se - Snapchat, Kik, ask, instagram profiler samlade på ett ställe

Ett projekt som jag och ett par till har jobbat med ett tag nu. Man skapar en profil där man lägger till sina konton till diverse chatprogram och
på så sätt når ut till andra som också vill chatta eller dela sina profiler.

All form av kritik, tips, och liknande uppskattas

I think I may have found a problem on your website. You should try to fix that.

Permalänk
Medlem

Haha! Min sida ja gjorde för 9 år sen.. ^^ Lätt HTML kodning o awesome skills i paint.. xD

www.tiggy.se

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Skrivet av Bosnic:

discussi.se - Snapchat, Kik, ask, instagram profiler samlade på ett ställe

Ett projekt som jag och ett par till har jobbat med ett tag nu. Man skapar en profil där man lägger till sina konton till diverse chatprogram och
på så sätt når ut till andra som också vill chatta eller dela sina profiler.

All form av kritik, tips, och liknande uppskattas

Inte för att hoppa på dig.

Men det måste ju kännas skönt att kunna rippa en design i det närmaste rakt av.

Tacksam om du ser över din design snarast så att vi slipper ta ärendet vidare.

// Skaparen av www.letssnap.se

EDIT
Har nu diskuterat detta med skaparen av Discussi som kommer att se över sin design. Tacksam för detta!

Permalänk
Medlem

http://studiebidrag.tk/

Min enkla sida som räknar ner till CSN. Vet inte om jag ska skaffa en bättre domän.

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Medlem

Jag har uppdaterat Mitt galleri. Den funkar, men den är väldigt seg och jag förstår inte varför. Till skillnad från den gamla webbsidan, är den här även mobilanpassad. Webbsidan använder sig endast av de mest grundläggande funktionerna, så fler funktioner kommer att läggas till allt eftersom. Likaså layoutändringar, designändringar och kanske mer.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Borgis:

http://studiebidrag.tk/

Min enkla sida som räknar ner till CSN. Vet inte om jag ska skaffa en bättre domän.

Bokmarkerat. Otroligt simpelt men ändå användbart. Vore nice med en app

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxxorcisten:

Bokmarkerat. Otroligt simpelt men ändå användbart. Vore nice med en app

Tack! Har tyvärr inte de kunskaper som krävs för att göra en app. Är du på mobilen kommer du dock till en mobilsida.

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Inaktiv

Så bara för att en sida strukturellt liknar en annan sida så är det en rip off? Ta valfritt Bootstrap-tema som har någon form av cards layout och släng på lite glada färger så har ni er sida i ett nötskal.

Skrivet av grinchswe:

Inte för att hoppa på dig.

Men det måste ju kännas skönt att kunna rippa en design i det närmaste rakt av.

Tacksam om du ser över din design snarast så att vi slipper ta ärendet vidare.

// Skaparen av www.letssnap.se

EDIT
Har nu diskuterat detta med skaparen av Discussi som kommer att se över sin design. Tacksam för detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillemeter:

Så bara för att en sida strukturellt liknar en annan sida så är det en rip off? Ta valfritt Bootstrap-tema som har någon form av cards layout och släng på lite glada färger så har ni er sida i ett nötskal.

Man kan göra webbsidor vars design är liknande de andra, men inte lik! Då har det gått för långt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Airikr:

Man kan göra webbsidor vars design är liknande de andra, men inte lik! Då har det gått för långt.

Då har du problem kan jag säga, om du tycker en sida är en ripoff om den är för lik en annan. Den layouten är det många som använder. Människor "själ" andras idéer till höger och vänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillemeter:

Då har du problem kan jag säga, om du tycker en sida är en ripoff om den är för lik en annan. Den layouten är det många som använder. Människor "själ" andras idéer till höger och vänster.

Nej. Jag har inte problem. Visa gärna fler webbsidor som ser ut att de har tagit letssnap.se's design relativt rakt av, förutom discussi.se.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Tänkte ta och bygga om hemsidan som jag hjälper till med mest för skoj och för att hjälpa brorsan och hans jobb.
Sidan idag är www.hdack.se

För det första någon som har någon synpunkt på hur den ser ut idag?
Om man nu ska bygga om den från grunden vad är det som gäller då? Är det tables, iframes eller är det som gäller nu för att bygga upp en sida för att få den att funka crossplatforms så bra som möjligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Man kan göra webbsidor vars design är liknande de andra, men inte lik! Då har det gått för långt.

Skrivet av Chrillemeter:

Då har du problem kan jag säga, om du tycker en sida är en ripoff om den är för lik en annan. Den layouten är det många som använder. Människor "själ" andras idéer till höger och vänster.

Jag hoppas du skojar? En full-width enfärgad header/footer med centrerat content och cards mellan med en paginator? Detta är en väldigt vanlig layout. Och designmessigt är dom inte ens lika.