Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Driveclub [PS4]

Hej!

http://www.playstation.com/en-us/games/driveclub-ps4/

Intresset verkar ju vara svalt för detta spelet, är det så dåligt?

Är sugen på ett hyfsat bilspel till PS4:an men utbudet är ju inte så stort precis.
Need for Speed och The Crew lockar ingenting men Driveclub ser ändå lite lovande ut.
Med tanke på avsaknad av tråd/diskussioner här angående spelet kanske man ska hålla förväntningarna låga dock

Onlinedelen, som jag har förstått att där varit en del bekymmer med, bryr jag mig personligen inte så mycket om.

Läser man recensioner verkar det vara det begränsade utbudet på bilar, avsaknaden av trimnings och inställningsmöjligheter samt en korkad AI som drar ner betygen.
De två första kan jag leva med, men en AI som konstant rammar en oroar.
Kan det vara så väl att det har förbättrats med någon patch eller är det verkligen så illa som det låter?

Någon som kör Driveclub här och vill vädra sin åsikt i frågan? Som referens kan vi använda Forza-spelen då dessa spel är något jag lagt många timmar i och uppskattar. Renodlade simracers kör jag på datorn med ratt & pedaler, till PS4 är jag ute efter något som lämpar sig väl till soffläge med handkontroll.

Permalänk

Skaffade spelet.
Helt ok så långt, klart värt 369:-
Det är ju inte Forza Motorsport direkt, men ändå förvånansvärt trevligt.
Hittade en klubb som hette Sweclockers som jag antar att någon här har skapat.
Den var iaf öppen så jag tog mig friheten att gå med, online-ID Alcapwn_78.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av MclarenII:

Hej!

http://www.playstation.com/en-us/games/driveclub-ps4/

Intresset verkar ju vara svalt för detta spelet, är det så dåligt?

Är sugen på ett hyfsat bilspel till PS4:an men utbudet är ju inte så stort precis.
Need for Speed och The Crew lockar ingenting men Driveclub ser ändå lite lovande ut.
Med tanke på avsaknad av tråd/diskussioner här angående spelet kanske man ska hålla förväntningarna låga dock

Onlinedelen, som jag har förstått att där varit en del bekymmer med, bryr jag mig personligen inte så mycket om.

Läser man recensioner verkar det vara det begränsade utbudet på bilar, avsaknaden av trimnings och inställningsmöjligheter samt en korkad AI som drar ner betygen.
De två första kan jag leva med, men en AI som konstant rammar en oroar.
Kan det vara så väl att det har förbättrats med någon patch eller är det verkligen så illa som det låter?

Någon som kör Driveclub här och vill vädra sin åsikt i frågan? Som referens kan vi använda Forza-spelen då dessa spel är något jag lagt många timmar i och uppskattar. Renodlade simracers kör jag på datorn med ratt & pedaler, till PS4 är jag ute efter något som lämpar sig väl till soffläge med handkontroll.

Skrivet av MclarenII:

Skaffade spelet.
Helt ok så långt, klart värt 369:-
Det är ju inte Forza Motorsport direkt, men ändå förvånansvärt trevligt.
Hittade en klubb som hette Sweclockers som jag antar att någon här har skapat.
Den var iaf öppen så jag tog mig friheten att gå med, online-ID Alcapwn_78.

Precis samma här, skaffade spelet häromdagen med ett Playstation 4 till mig och frugan. Heter IronXyborg. Var ju som sagt inget direkt mästerverk men har ändå ganska kul med det - har inte märkt av någon speciellt aggressiv AI. Hoppade in i Sweclockers klubben även jag

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Ni som har spelet, Kan man spela 2st på delad skärm?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Har inte möjlighet att kolla just nu men enligt Google så har spelet ingen split screen i nuläget.
Huruvida det är något som går att implementera i efterhand låter jag vara osagt.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Mega-Dark:

Ni som har spelet, Kan man spela 2st på delad skärm?

Tyvärr inte, endast online multiplayer. :/

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv

Vädereffekterna är trevliga iallafall.

Själv har jag nog inte spelat mer än max en timme ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Hej!

http://www.playstation.com/en-us/games/driveclub-ps4/

Intresset verkar ju vara svalt för detta spelet, är det så dåligt?

Är sugen på ett hyfsat bilspel till PS4:an men utbudet är ju inte så stort precis.
Need for Speed och The Crew lockar ingenting men Driveclub ser ändå lite lovande ut.
Med tanke på avsaknad av tråd/diskussioner här angående spelet kanske man ska hålla förväntningarna låga dock

Onlinedelen, som jag har förstått att där varit en del bekymmer med, bryr jag mig personligen inte så mycket om.

Läser man recensioner verkar det vara det begränsade utbudet på bilar, avsaknaden av trimnings och inställningsmöjligheter samt en korkad AI som drar ner betygen.
De två första kan jag leva med, men en AI som konstant rammar en oroar.
Kan det vara så väl att det har förbättrats med någon patch eller är det verkligen så illa som det låter?

Någon som kör Driveclub här och vill vädra sin åsikt i frågan? Som referens kan vi använda Forza-spelen då dessa spel är något jag lagt många timmar i och uppskattar. Renodlade simracers kör jag på datorn med ratt & pedaler, till PS4 är jag ute efter något som lämpar sig väl till soffläge med handkontroll.

Jag har kört kanske närmare 10 timmar typ kanske mer eller lite mindre. Det jag stör mig mest på är poängsystemet som straffar för taskiga omkörningar. Inte för att jag alltid gör så snygga omkörningar men om det skall finnas straff för det för att på något vis upprätthålla en mer "professionell och korrekt" stämning så skall inte AI kör som rattfulla fruntimmer heller. För det stör jag mig på rejält vet inte hur många banor som jag i slutet blir rammad så brutalt att bilen voltar och man ligger sist innan man kommer iväg igen. Sen som andra påpekat är det tråkigt att man inte kan modda sina bilar. Forza har jag aldrig spelat men kontra Gran Turismo skulle jag nog säga att grafiken är bättre men känslan är densamma. Jag kör med handkontroll eftersom att jag i detta läge vägrar lägga 4000kr på en ratt då Playstation helt sonika slopat allt stöd för logitech denna gången. Jag köpte ratt och pedaler till min PS3 och tänker inte lägga 3500-4000 kr för att få en Ratt med force feedback för ett spel som driveclub.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Jävligt sugen att skaffa spelet, är det värt att skaffa det nu eller ska man avvakta (problemen som varit/finns)?

Sen... är det min typ av bilspel då jag gillar spel som dirt2/3, need for speed eller är det mer som en simulering, köra på tråkiga formel1 banor?

Permalänk
Skrivet av ade182:

Jävligt sugen att skaffa spelet, är det värt att skaffa det nu eller ska man avvakta (problemen som varit/finns)?

Sen... är det min typ av bilspel då jag gillar spel som dirt2/3, need for speed eller är det mer som en simulering, köra på tråkiga formel1 banor?

Det är definitivt mer arkad än simracing. Har inte märkta några problem men jag har inte testat multiplayer ännu.

Permalänk
Medlem

Det var väl problem med "flytet" i spelet samt en krånglig launch, annars är det väl inte mer som har plågat det här spelet. Dock var mottagandet på swec väldigt ljummet så jag tror inte man ska underskatta hur dålig start drive club fick.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla fingrarna i styr så la en beställning!

Permalänk
Medlem

Så nu har ju gratis ps plus varianten varit ute några månader. Nu udrar jag om alla dlc bilar mm som är grtis på psn sore fungerar med gratis varianten?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Ja det gör dom. Men för att få ut det mesta av spelet så får man köpa allt annars är det inte lönt. Är ett hyffsat bra spel men kunde vara bättre tycker jag Ai:n är inte den bästa precis och den här sk,gummibandseffekten nja.. Hur som så kör vi mycket i vår klubb (nivå 50) är på level 61 själv.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate