Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Hajjemen, antar du spelat alla 3

javisst har man det.

Överlåter rättan att lägga upp bild till någon annan då jag är på jobbet.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Skrivet av Morpiha:

final fantasy mystic quest

Även känt som Mystic Quest Legend här i Europa. Final Fantasy existerade inte här på den tiden, så man valde att ta bort den delen av titeln, och leka att spelet var en uppföljare till detta spel, som också blir mitt bidrag:

Permalänk
Testpilot

Måste väl vara spelet som helt enkelt heter Mystic Quest till Gameboy, hittade faktiskt spelet utomhus när jag var liten men klarade det aldrig vad jag minns, fastnade någonstans.

Någon annan får gärna lägga upp en ny bild, har ingen ny att tillgå för stunden.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Gissa på!

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide 240, CPU: Intel i5 4690K @ 3.5MHz, CPU-Kylare: Corsair Hydro H100i w/ 4x Noctua NF-F12, Moderkort: ASUS Gryphon Z97 Armor-edition, RAM: Corsair DDR3 16Gb (4x4),SSD: Corsair 120Gb, HDD: WD Green 1TB, Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Obligatorisk:

Även känt som Mystic Quest Legend här i Europa. Final Fantasy existerade inte här på den tiden, så man valde att ta bort den delen av titeln, och leka att spelet var en uppföljare till detta spel, som också blir mitt bidrag:

http://i.imgur.com/HK60IgT.jpg

That is correct good sir
Det är ju också känt som "Det värsta Final Fantasy spelet någonsin"
ProJared gjorde en bra video där han förklarade ganska bra varför spelet var så dåligt

Permalänk
Medlem

Inte mycket som hänt på några dagar så slänger upp en ny:

Goda minnen från flertalet spenderade timmar med det här spelet till ljudet av pc-speakern på min gamla 386:a

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Det där är F29 Retaliator!
Jag avnjöt det på min Atari ST, jag... inget PC-speaker-blippande här inte! Däremot blev det AdLib när denna simulator kom till PC:

Permalänk
Medlem

Ser misstänkt likt ut Jetfighter 2.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzohn:

Det där är F29 Retaliator!
Jag avnjöt det på min Atari ST, jag... inget PC-speaker-blippande här inte! Däremot blev det AdLib när denna simulator kom till PC:
http://s.uvlist.net/l/y2005/2/3385.jpg

F29 Retaliator stämmer finfint det! =D

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Ser misstänkt likt ut Jetfighter 2.

Korrekt!

Permalänk
Medlem

Har lite mycket med julbestyren nu så om nån annan vill lägga upp en bild så går det bra.

EDIT: Lägger upp en bild nu när det lugnat sig då. Det svenska namnet på denna tack.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Har lite mycket med julbestyren nu så om nån annan vill lägga upp en bild så går det bra.

EDIT: Lägger upp en bild nu när det lugnat sig då. Det svenska namnet på denna tack.

http://i.imgur.com/GxVmYpr.png

Gissar på Skyroads, har dock ingen aning om vilken del det kan tänkas vara.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

EDIT: Lägger upp en bild nu när det lugnat sig då. Det svenska namnet på denna tack.

Menar du Kosmonaut? Det är väl inte direkt svenskt det heller dock - det är väl ryskt?

... eller fanns det något svenskt namn för spelet också tro...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte iofs på kosmonaut eftersom jag lirade det på svenska när det väl begav sig men ni får rätt båda två. Först till kvarn får lägga upp nästa bild.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Ok, vi kör något äldre på samma tema

Länk om bilden inte funkar: http://www.emanueleferonato.com/images/c6405.gif

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Trailblazer?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Mja, typ
(sequel)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Cosmic Causeway?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Svart, 140mm Silent Series R2 x3 | MSI Z77 MPOWER ATX | Intel Core i5 3570K 4,2Ghz (Ivy Bridge) | MSI GeForce GTX 660Ti 2048MB OC TwinFrozr | Corsair 16GB CL10 1600Mhz VENGEANCE LP Röd | Samsung SSD Basic 840-Series 120GB | WD Caviar Blue 1TB 7200rpm | Corsair Hydro H70 Core, Corsair Air series SP 120mm High Performance x2 | Corsair TX 650W V3 80+ Bronze Enthusiast Series | Samsung DVD±RW 24X DL Svart OEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreeee:

Cosmic Causeway?

Yes, we have a winner!!!

(Förlåt att jag glömt att tråden och inte gett lite fler hintar eller nått sånt)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tänkte till en sekund nu såhär på kvällskvisten, gällande reglerna...
(Är Vusan kvar och kan uppdatera?)

Skrivet av Vusan:

Regler:
2. Gamla speltitlar bara, dvs inget nyare än 2003

Kan vi förenkla denna regel till något mer flytande som inte kräver "administration" för att hålla aktuell?
Vad sägs om att spelen måste vara äldre än 10år?

Skrivet av Vusan:

3. Gäller alla spelkonsoler

Kan vi för tydlighetens skull även lägga till tydligt i reglerna vad som gäller även för tex hemdatorer, PC och arkad?
(jag tycker vi borde tillåta alla fyra )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tänkte till en sekund nu såhär på kvällskvisten, gällande reglerna...
(Är Vusan kvar och kan uppdatera?)

Kan vi förenkla denna regel till något mer flytande som inte kräver "administration" för att hålla aktuell?
Vad sägs om att spelen måste vara äldre än 10år?

Kan vi för tydlighetens skull även lägga till tydligt i reglerna vad som gäller även för tex hemdatorer, PC och arkad?
(jag tycker vi borde tillåta alla fyra )

Fixat och uppdaterat.

Tack för ditt förslag!

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem

Någon som vill börja?

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vusan:

Någon som vill börja?

Jag vill!

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk

sorry om jag tränger mig före lite, men använder en utav de gångerna jag har gissat rätt men bett att någon annan ska posta:P, men gissa på hans bild med.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag ska inte vara gnällig, men hur svårt är det att vänta tills man antingen svarar rätt eller det blir en naturlig lucka, istället för att radda upp bilder på hög?

---

Xellofans bild måste väl vara Jill of the jungle?

Mangemanis kan jag inte, så den får ligga kvar

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Xellofans bild måste väl vara Jill of the jungle?

Helt rätt.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag rotade runt lite och gissar att mangemanis spel är "Fields of glory"...
Men Obligatorisk bild gäller

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

jepp, det var rätt:)
ber även om ursäkt då jag trängde mig före lite.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Eftersom ingen lagt upp en ny så kör jag för att få lite liv i tråden

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.