Permalänk

En bra nästrimmer?

någon som har några bra förslag till nästrimmer som inte är så obehaglig att använda dvs som har bra blad så att håret inte ryks ut eller liknande?

EDIT:

"På ovansidan kan inte ditt hår fastna mellan två separata knivblad som är i rörelse, så du slipper garanterat hårutdragningar." I like Tror fan det blir den asså riktigt billigt

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk

Gav upp batteridrivna och använder en handjagare från Gents: Dovo Klipette.
Har använt den i några år och är mycket nöjd med den.

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

någon som har några bra förslag till nästrimmer som inte är så obehaglig att använda dvs som har bra blad så att håret inte ryks ut eller liknande?

EDIT:

"På ovansidan kan inte ditt hår fastna mellan två separata knivblad som är i rörelse, så du slipper garanterat hårutdragningar." I like Tror fan det blir den asså riktigt billigt

Har haft Philipsen i snart ett år och den är riktigt bra!

Permalänk
Medlem

+1 på det. Har haft min philips länge. Den funkar fint både i näsa och öron och kan också användas för att trimma ögonbryn.

Permalänk
Medlem

Hur fan gör ni med den där philipsen om ni tycker den är bra? Min måste jag jobba runt med som fan o det gör ont så innihelvete

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linux Lover:

Gav upp batteridrivna och använder en handjagare från Gents: Dovo Klipette.
Har använt den i några år och är mycket nöjd med den.

Har funderat på att skaffa den, men är lite rädd att den mer rycker än klipper? Hur upplever du den?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Har funderat på att skaffa den, men är lite rädd att den mer rycker än klipper? Hur upplever du den?

Beställde själv en förra veckan efter att ha kikat i denna tråden. Borde komma denna veckan. Hoppas den är bra. Är själv väldigt trött på de batteridrivna

Permalänk
Medlem

Brukar rycka ut mina näshår för hand

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Brukar rycka ut mina näshår för hand

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Brukar rycka ut mina näshår för hand

Haha exakt samma för mig, tar ett jävla grepp och räknar ett par sekunder. Brukar få med mig ordentligt med hår.
Helt sjukt egentligen, jag har fan knappt hår under armarna, kukhåret växer så sjukt slött men morrhår ska växa som ogräs, vad fan är felet?!

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Sötast
Skrivet av Fenix:

Brukar rycka ut mina näshår för hand

Hahaha, jag har börjat göra det medans jag är ensam och tittar på film eller dylikt

Kan fan inte sluta heller, stundvis galen smärta men med tanke på hur de jävlarna växer så....

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Hur fan gör ni med den där philipsen om ni tycker den är bra? Min måste jag jobba runt med som fan o det gör ont så innihelvete

Spola varmt vatten på den före kanske kan hjälpa. För mig har den aldrig ryckt eller känts obehaglig.

Permalänk
Medlem

Finns inget som får mig att böla så mycket som när näshårstrimmern har dåligt med batteri och ist drar ut håren. Jag klämmer hellre mina fingrar i en dörr...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Har funderat på att skaffa den, men är lite rädd att den mer rycker än klipper? Hur upplever du den?

Trimmern består av två delar som du själv roterar. Har du en låg hastighet finns det risk för att håret fastnar och istället rycks av. Hastigheten som behövs är inte alls orimlig och tar jag det bara försiktigt när jag avancerar längre in blir det ingen smärta Har haft trimmern i flera år och det är först nu när bladen börjar bli smitna som det har hänt att håren har rycks bort, men då har jag använt den regelbundet sedan juli 2010…

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Medlem

Har också en sådan där philips trimmer, 100% värdelös.
Rotar runt i snoken som jag gräver en grop i frusen mark. Dvs de händer inte ett dugg, tar bort lite men långt ifrån bra.
Köttar den mot näsväggarna så klipper den lite mer men nej värdelös imo :>

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Va är det för fel med en tändare då?
Kör själv med ciggtändare.
Ställ upp lågan så den blir ca: 4-5cm
Tänd den och dra den under snorhornet lite halvsnabbt så krullar håret ihop sig och det är bara att peta bort resterna.
Men en VARNING!! Andas för fan inte IN när ni drar lågan under näsan!!

Prova gärna på en hårig del på kroppen tex. en arm eller ett ben så ser ni att håret försvinner innan det blir varmt på huden.

Har ni mushe så passar ovanstående inte skitbra men det har ni säkert listat ut redan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Va är det för fel med en tändare då?
Kör själv med ciggtändare.
Ställ upp lågan så den blir ca: 4-5cm
Tänd den och dra den under snorhornet lite halvsnabbt så krullar håret ihop sig och det är bara att peta bort resterna.
Men en VARNING!! Andas för fan inte IN när ni drar lågan under näsan!!

Prova gärna på en hårig del på kroppen tex. en arm eller ett ben så ser ni att håret försvinner innan det blir varmt på huden.

Har ni mushe så passar ovanstående inte skitbra men det har ni säkert listat ut redan..

The hell, passar på den grottversionen

Permalänk
Avstängd

Jag har testat en manuell i metall och en elektrisk som jag fick med som tillbehör till en annan trimmer (tror det var baby bliss eller nåt sånt) och de fungerade helt ok men det fanns ju en risk att hud fastnade och det var inte skönt. Nu rycker jag bara dom med en pincett. Det gjorde hyfsat ont första gången men sen var det inte så farligt även om ögonen förstås tåras ordentligt fortfarande. Fördelarna är att det går fort, man får bort allt hår man får tag i och att det tar längre tid för det att komma tillbaka om man rycker dem med rötterna än om man klipper av dem. Att man slipper få näsan full av avklippta hår är en bonus.

Permalänk
Medlem

Är jag den enda?

Visa signatur

---